Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä pyytää tontin osan vuokrasta?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.5.25 11:33:58

Pääkaupunkiseutu, suosittu täyteenrakennettu asuinalue. Naapuri aikoo tehdä puutarharempan joka kestää 3-4 viikkoa. Naapurin tontti on niin pieni ettei sinne mahdu kuorma-auton vaihtolavaa. Meidän tontti on vastapäätä ja nyt naapuri kysyy saako he laittaa sen vaihtolavan meidän pihalle koska siinä on tilaa. Lupasi että jos saavat luvan niin paikkaavat kyllä lavan aiheuttamat jäljet. Jos suostutaan siihen niin mitä vuokraa siitä voisi pyytää koska ei me ilmaiseksi anneta kenekään käyttää meidän tonttia. Mitä mieltä?

Re: Mitä pyytää tontin osan vuokrasta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.5.25 11:35:32

Oot hölmö.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.5.25 11:35:35

0/5

Päivämäärä:   17.5.25 11:36:57

No, vieköön siirtolavansa muualle.

Päivämäärä:   17.5.25 11:38:04

Vai pitääkö ilmaiseksi antaa pilata nurmikkoa ja tukkia pihatie?

Lähettäjä: ss 
Päivämäärä:   17.5.25 12:25:08

Kysy, paljonko siitä maksaisi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   17.5.25 12:51:13

Jos ette halua sitä vaivaa, että nurmikko menee pilalle ja pihatie on tukossa, niin tuskin saatte naapurilta sellaista vuokraa, mikä korvaisi vaivan. Että parempi vaan kieltäytyä kokonaan.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   17.5.25 13:16:38

Pyydä kymppitonni.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   17.5.25 13:28:05

Käytä vaikka Helsingin kaupungin listahintoja maavuokrasta varastoinnille. Eli 0,85e/m2/kk plus jälkien korjaukset.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   17.5.25 13:29:15

Ja siitä voit laskea että et hillopäälliköksi pääse :D

Lähettäjä: Vehnä 
Päivämäärä:   17.5.25 15:39:20

Taitaa naapurisopu olla mennyttä tai ainakin aloittaja saa nipon maineen. Itse en kehtaisi rahaa moisesta pyytää kun noin lyhyt aika ja naapuri siivoaa jäljet. Jos et ilmaiseksi anna niin keksi äkkiä joku hätävalhe miksi tarvitset alueen itse ja pidä sitten siinä sitä jotain kuten auto tms. Muuten olet vähän nolo. Pieni naapuriapu on aina kohteliasta ja voi olla että itse tarvitsisit joskus vastavuoroisen palveluksen.

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   17.5.25 16:34:14

Siis on nipoa jos ei ota kesällä kuukaudeksi naapurin roskalavaa pientalotontilleen ilmaiseksi?

Toki aloittaja on täällä aina väärässä, jos aloitus olisi niinpäin että ap haluaa käyttää ilmaiseksi naapurin tonttia kuukauden omien romujen säilytykseen niin kuorossa huudettaisiin että pitää maksaa reilusti jos joku tuollaiseen suostuu...

Lähettäjä: Pilkku 
Päivämäärä:   17.5.25 19:43:58

Älä pilaa omaa kesääsi sillä että piha on poissa käytöstä, riittänee että naapurissa pörrää kaikenmaailman koneita kun haluat nauttia kesästä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   17.5.25 19:46:48

Minulle riittäisi jälkien siivoaminen ihan vaan naapurisovun takia. Koskaan ei tiedä, milloin itse tarvitsee apua. Tosin minulla ei ole kokemusta aivan pienestä tontista, että paljonko se sitten häiritsee.

Lähettäjä: piip 
Päivämäärä:   17.5.25 19:51:57

Riippuu tontin koosta, meillä on vajaa puolisen hehtaaria ja voisin naapurin siirtolavan tuonne tontinnurkkaan ottaa, mutta mihinkään nenäliinan kokoiselle taajamatontille en tosiaan kuukaudeksi antaisi tuoda siirtolavaa, jos kun se tarkoittaisi myös sitä että naapurit ramppaisivat mun tontilla ja pihatiekin olisi tukkeessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.5.25 21:03:17

Vaihtokauppa. Naapuri leikkaa nurmikkosi joka kolmas päivä niin kauan kuin lava on pihassasi. Ei varmasti ole kauaa.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   17.5.25 21:16:15

Jos mulla olis hyvät välit naapuriin, sais käyttää vaikka ilmaiseksi, kunhan jäljet siivotaan. Naapuri, joka on jo valmiiksi pilannut pohjan yhteistyölle, sais tunkea lavansa jonnekkin muualle, edes rahasta ei sais lavaa pihaani. Eli kannattaa olla vähän pelisilmää naapuriensa kanssa ;)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.