Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mihin joudut tyytymään elämässäsi?

Lähettäjä: työ parisuhde koti 
Päivämäärä:   17.5.25 09:23:54

Esim. jos ajattelet työtäsi? Oletko työssä, jossa et halua olla mutta kun parempaakaan ei saa niin joudut tyytymään?

Entä parisuhteesi/puolisosi? Tyydytkö kädenlämpöiseen?

Ja asutko paikassa, joka tyydyttää tarpeesi siitä, mitä olet suunnitellut nuorempana? Vai tyydytkö vain asumaan jossain missä on katto pään päällä?

Re: Mihin joudut tyytymään elämässäsi?

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   17.5.25 09:40:36

No ehkä asumisessa tyydyn muuhun kuin mihin haluaisin.

Haluaisin asua paikkakuntani tietyllä alueella, oikeastaan tietyssä taloyhtiössä, mutta siitä aniharvoin asuntoja myynnissä ja ne pari kertaa kun on ollut, niin on olleet minulle liian pieniä tai liian kalliita.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   17.5.25 09:43:47

Siihen, ettei ole sitä työkykyä ja tuskin tulee koskaan olemaankaan. Se on ollut mulle kova paikka. Se toki vaikuttaa myös paljon muihin asioihin, kuten siihen, mihin on varaa.
Parisuhde taas on hyvällä mallilla, siinä ei tarvitse tyytyä mihinkään erityisesti.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   17.5.25 09:51:25

Työura taitaa mulla olla taakse jäänyttä elämää kun en enää ole työkykyinen.

Parisuhde on ihan huippu, ei mikään aikaisempi vedä vertoja tälle nykyiselle.

Asun omasta mielestä maailman parhaassa paikassa, maalla haja-ausutusalueella vesistön ääressä, eikä ole naapureita ihan vieressä. Talo toki kaipaa vähän remppaa ja maalia, samoin ulkorakennus. Mutta rakastan tätä paikkaa.

Lähettäjä: Pala 
Päivämäärä:   17.5.25 09:54:22

Tyydyn työhöni, koska tällä hetkellä en voi asialle mitään. Aion kuitenkin muuttaa asiaa.

Tyydyn siihen millaiset välit minulla on lapsuudenperheeseeni, koska sille en voi mitään.

Parisuhde on huippu.

Asuinpaikka ei ole sellainen missä haluaisin olla lopun ikääni, mutta kuitenkin ihan hyvä juuri nyt.

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   17.5.25 09:54:47

Työ on aika pitkälti unelmien työ, asun maalla kuten haluankin ja parisuhde on aika pitkälti juuri sitä, mistä haaveilin. Mikään ei ole tullut ilmaiseksi, kaikessa on aina myös haastavat puolensa ja toisenkinlaisia aikoja on ollut. Tietenkin myös onnea on tarvittu matkaan ja aika usein yritän muistaa pysähtyä ja arvostaa sitä, mitä minulla juuri nyt on. Huomisestahan ei voi tietää.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   17.5.25 09:55:24

Joudun tyytymään kaikessa työ, parisuhde, asuminen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.5.25 10:09:15

Ei ole työtä tai parisuhdetta ja asumukseen saanut tyytyä. Mutta tässäpä muuta tekemään kuin mieluisampaa elämää.

Lähettäjä: Totuus 
Päivämäärä:   17.5.25 10:18:54

Joudun tyytymään siihen että rakkaimpallini on joku jotahän rakastaa enempi. Olen surullimen mutta lohdutuksekseni aina sanon itselleni että kaippa hän on nyt onnelllisempi ilman minua,köyhää.

Lähettäjä: Töpö 
Päivämäärä:   17.5.25 10:24:04

Olen luopunut sen tyyppisestä työelämästä minkä alunperin halusin. En ollut riittävän kilpailuhenkinen ja rakkaus puolisoon ja lapseen laiskisti myös niin paljon työelämän suhteen, että muut arvot veivät voiton. Tyydyn onnellisuuteeni.

Päivämäärä:   17.5.25 10:31:32

Asumiseen ehdottomasti (pk seudulla). Muutto pois ei onnistuisi kumppanin työn ja ystävien/sosiaalisten verkostojen takia, mutta varaa ei ole asua kuten haluaisin. En toivo mitään todella hulppeaa lukaalia mutta neliöt käy päälle ja unelmoin edes pienestä pihasta, koirasta ja lapsista.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   17.5.25 10:38:53

Työhöni joudun tyytymään. En ajoissa hoksannut pelata urani alkuvaihetta oikein, enkä myöhemmin onnistunut korjaamaan enää uran suuntaa. Nyt saan enää sellaisia tehtäviä, joita en haluaisi joutua tekemään.

Asumiseen joudun myös tyytymään. Enemmistön mahti johtaa siihen, että tarjonta on kovin rajallista ja kun olen enemmistön kanssa eri mieltä rahan arvoisista rakentamisen ratkaisuista, ei toiveitani vastaavaa tarjontaa vaan ole.

Ulkonäkööni joudun tyytymään. Vihaan liikuntaa ja pidän herkuista. Ikä runtelee väistämättä ja nyt on jo myöhäistä urheilla itseään viehättävän näköiseksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.5.25 10:52:25

Moneenkin asiaan. Työ johon opiskelin ei sopinutkaan minulle ja teen tylsähköä työtä. Se on ihan ok, mutta toivoin, että työ voisi olla intohimo ja sisältää etenemismahdollisuuksia.

Parisuhde on onnellinen, mutta sitä myös kuormittaa monet asiat. Miehellä aikaisemmin ollut alkoholiongelma, joka pitää itsellä pelkoa yllä vaikkei aktiivisesti arkeen vaikuta. Lisäksi miehellä mielenterveyshaasteita, jotka tuovat oman haasteensa suhteeseen ja saavat joskus miettimään mihin sitä ryhtynyt.

Lähettäjä: Estelle 
Päivämäärä:   17.5.25 11:03:21

Terveyteeni, koska on riesana kroonisia sairauksia, jotka parhaimmillaankin hoidettuna aiheuttaa kipuja, mutta yritän antaa niiden rajoittaa minua mahdollisimman vähän. Olen kuitenkin onnellinen lääkkeistä joiden avulla kykenen esim urheilemaan, voisi olla paljon huonommin!
Sekä ulkonäkööni, naamani on ruma kuin paahtoleipä, sitä ei paikkaa edes se että olen treenannut kroppani timmiksi ja muutenkin pidän erittäin hyvää huolta mm hiuksista, ihosta, olen tarkka pukeutumisestani, ruokavaliostani jne. Valitettavasti mikään ei pelasta sitä faktaa että olen ruma.
Asuinpaikkaani myös, mutta koska tiedän tämän olevan väliaikaista, niin se ei niin haittaa.
Mutta esim rakkaista ihmisistä elämässäni en koskaan ole ajatellut, että joutuisin tyytymään heihin! Rakastan miesystävääni, ystäviäni, äitiäni juuri sellaisinaan kaikkine puolineen ihan aidosti.

Lähettäjä: Heidi 
Päivämäärä:   17.5.25 11:04:47

Joudun tyytymään siihen etten saa rakkautta siltä jolta sitä haluan. Aina joka kerta kun käyn kaupassa,itkusilmässä on pois mennessä. Rakkaus se on siellä, en vain uskalla mennä ja sanoa.

Päivämäärä:   17.5.25 11:09:55

Kaikki edellämainitut. En ole penaalin terävin kynä, joten teen suorittavaa työtä. Työ vie kaikki mehut, joten ei ole energiaa deittailla - en myöskään ole viehättävä persoona, joten olen yli 40 v. vanhapiika. Asuinpaikka määräytyy sen mukaan mihin on varaa.
Elämäni ei ole huonoa, mutta valinnanvaraa ei ole ollut paljon.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   17.5.25 11:13:56

Työni on huippu, ja tulotasoni koulutukseeni nähden todella hyvä, paljon enemmän kuin olen edes toivonut. Asuminenkin ok, maalla hevosten kanssa, mutta talo toki voisi olla uudempi. Parisuhde on se johon olen toistaiseksi tyytynyt, vaikka se ei ole sitä mitä haluaisin. Lapset kuitenkin ovat ihanat, heitä rakastan ja teen heidän eteensä kaiken.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   17.5.25 11:33:29

Ulkonäkö täälläkin. En ole kaunis tai hyvässä kunnossa enkä jaksa tehdä asian eteen yhtään mitään. Ajattelen, että vapauttavaa kun ei tarvitse jatkuvasti pohtia onko muiden mielestä kivan näköinen tai miten tulisi hyvän näköiseksi.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   17.5.25 11:53:09

Teen työtä josta oikeasti pidän ja jolla on merkitystä. Arvostan vapauttani ja omaa aikaa kuitenkin niin paljon, että teen töitä vain juuri ja juuri sen verran, että pärjään. Raha ei sovi minulle, se laiskistaa ja tylsistyttää. Kun tuloja on rajoitetusti, arvostan enemmän saavuttamiani asioita. Joudun miettimään hankintoja ja se pitää jalat tukevasti kiinni maassa. Olen siis valinnut "tyytyä" tulotasooni, koska se parantaa elämänlaatuani...?

Parisuhde on upea. Opimme koko ajan toisiltamme, ja vaikka kaikki menee välillä ihan päin persiitä, puoliso on elämäni rakkaus ja uskoakseni minä hänen. Olen varmasti aika hankala kumppani, mutta koen, että tulen hyväksytyksi juuri sellaisena kuin olen, mutta mitään temppuja ja p€rs€ilyä kumppanini ei siedä. Toisaalta hänellä on päihderiippuvuus, joka on välillä vienyt lähes hengen. Olemme kuitenkin yhdessä taistelleet sitä vastaan ja selättäneet sen, ja suhde on senkin myötä vahvistunut ja kasvanut. Puoliso on ollut nyt vuosikausia raitis ja elämässä on uusia ihmisiä, harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita. Olen siis "tyytynyt" epätäydellisyyteen, ja se on ollut tie onneen, kasvamiseen ja hyväksyvään, puhtaaseen rakkauteen.

Koti on rakas paikka. Aina joku nurkka on rempallaan ja tekemistä riittää vuodesta toiseen, milloin katto alkaa vuotaa, putki menee tukkoon, savupiippu murtuu tai tulee jotain muuta odottamatonta. Aina näistä on kuitenkin selvitty, opittu uusia asioita ja saatu vaikeudet selätettyä. Missään muualla en haluaisi asua, vaikka epäilemättä uudemmissa rakennuksissa olisi vähemmän vanhoille taloille tyypillisiä haasteita. "Tyydyn" siis asumaan lähes sata vuotta vanhassa talossa ikivanhalla tilalla, joka on minulle rakkain ja tärkein paikka maan päällä.

Ulkopuoisen silmin voi näyttää, että en ole tavoitellut tai ainakaan saavuttanut kovin kummoisia asioita elämässä, mutta itse tiedän, minkälaisen työn, uhrausten ja vaivannäön takana kaikki saavutettu on ollut. Ja olen aidosti hyvin onnellinen, enkä kovin montaa asiaa tekisi toisin, jos siihen olisi mahdollisuus.

Päivämäärä:   17.5.25 12:04:12

En mihinkään. En tyydy, ja tiedän mitä haluan.

Alempaan elintasoon olen joutunut "tyytymään", jos niin voisi sanoa - olen 30v. Ei omaisuutta, ei säästöjä. Mutta olen tässä koska en suostunut tyytymään.

Nyt olen 30- vuotias ja maailman tilanteeseen nähden kuulun varmaan siihen yhteen prosenttiin, jonka tulevaisuus uralla tulee olemaan nousujohteinen ja rahakas. Lisäksi suorastaan rakastan työtäni, johdan itse itseäni, ja työtä teen kotoa käsin.
Kymmenen vuotta on siihen mennyt että löysin intohimoni, opiskelin kovaksi ammattilaiseksi ja tein uhrauksia sen eteen että tulevaisuus on kaikkea sitä mistä haaveilen, joten jos minulta kysytään, niin en ole tyytynyt mihinkään. Olisin hyvin voinut jumahtaa vähemmän mielekkääseen duuniin parikymppisenä ja maistella asuntolainaa pois, mutta en minä niin halua elää. Haluan maksaa laskut työllä josta pidän ja joka tarjoaa kaiken sen vapauden mitä haluan :)

Päivämäärä:   17.5.25 12:15:09

Joudun asumaan halvassa asunnossa ja puurtamaan lopputyön parissa kunnes valmistun. Joudun tyytymään siihen ettei vapaapäiviä tai ylimääräistä rahaa ole tällä hetkellä. Työmarkkina on tällä hetkellä vaikea, mutta onneksi valmistun alalle jossa nähdään tulevaisuudessa paljon kasvua kansainvälisesti lähes joka maassa kunhan tästä lamakuopasta päästään. Tällä hetkellä tyydyn asumaan Suomessa, mutta haluan ulkomaille.

Eli tällä hetkellä tyydyn moneenkin asiaan, mutta luojan kiitos tulevaisuus vaikuttaa varsin valoisalta ja kunhan saan ensimmäisen kunnon työn niin nämä kaikki tyytymiset jäävät ajan kuluessa taakse.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   17.5.25 12:43:34

Tyydyn työhön, koska en ole parempaa työttömyyden jälkeen saanut. Toki haen jatkuvasti, mutta lotossa taitaa useammin osua päävoitto, kuin hyvä työpaikka nykyisillä työmarkkinoilla.

Asumisella ei ole elämässäni niin suurta merkitystä. Velaton kämppä riittää mainiosti vaikkei se mikään luksuslukaali olekaan ja parisuhde on pitkä ja hyvä.

Päivämäärä:   17.5.25 12:50:25

Terveyteen sillä perussairaudestani en pääse eroon.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   17.5.25 14:04:45

Ihan kaikkeen. En ole saanut elämässäni ainuttakaan, pienintäkään asiaa jonka olisin halunnut. Näin nelikymppisenä olen vain yrittänyt buddhalaisittain lakata haluamasta mitään, koska mitä tahansa vähänkin haluan, saan päinvastaista :'D

Lähettäjä: Lady D 
Päivämäärä:   17.5.25 14:08:34

Ulkomuotooni. Muutoin olen elämässäni saavuttanut kaiken, mitä olen halunnut. Ehkä kuulun niihin onnekkaisiin hannuhanhiin.

Lähettäjä: Hmmm 
Päivämäärä:   17.5.25 14:18:05

Työn ja asumisen suhteen olen huipputilanteessa, paremmassa kuin olisin osannut odottaa. Parisuhteessa on osin tyytymisen elementtejä, mutta kun jokainen on osiensa kokonaisuus, niin en tiedä muuttuisiko kokonaisuus vaihtamalla paremmaksi. Uudessa suhteessa olisi taas omat heikot osa-alueensa.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   17.5.25 15:29:08

Asumisessa joudun tyytymään kompromissiratkaisuun paritalossa, koska rahani eivät riitä hyväkuntoiseen omakotitaloon, vaikka suhteellisen edullisella paikkakunnalla asunkin. Joudun myös asumaan taajama-alueella (lähellä koulua ja kavereita), koska se on lapseni etu ja hänen etunsa menee tässä asiassa omani edelle. Itse haluaisin asua vähän syrjemmässä tai jos taajamassa, niin kuitenkin metsäisellä alueella isohkolla tontilla omassa ok-talossa.

Työhön olen tyytyväinen ja parisuhdetta ei ole. Parisuhteessa en koskaan tyytyisi keneenkään, joten mieluummin olen yksin, kun tosirakkautta ei ole löytynyt.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   17.5.25 20:38:39

Parisuhde on huono (ero tulossa), asuinpaikka, talo ja työ hyviä. Lapset ihania.

Lähettäjä: Eikä 
Päivämäärä:   17.5.25 20:44:17

En ole joutunut tyytymään mihinkään. Kaikki on haluamallani mallilla. Onneksi terveyttä on riittänyt eikä ole tarvinnut sen vuoksi tehdä kompromisseja.

Asuinpaikan suhteen ärsyttää ison tien läheisyys, mutta siihenkään en tyydy. Kunhan saadaan remontit sisällä valmiiksi niin aletaan suunnitella meluvallia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.5.25 21:36:46

Ainakin tällä hetkellä työhön, jossa en viihdy ollenkaan. Toivottavasti jossain vaiheessa työttömyysluvut paranevat ja itselläkin olisi mahdollisuus tehdä jotain mielekkäämpää. Kuitenkin korkeakoulututkinto tehtynä, niin olisi kiva jos siitä olisi jotain hyötyäkin.

Parisuhde on erinomainen, viihdyn asuinalueellani ja kodissani ja taloudellinen tilanne on kohtalainen.

Lähettäjä: Pipsa 
Päivämäärä:   17.5.25 22:59:52

Tyydyn väärään mieheen, mutta ei tässä enää 30 jälkeen jaksa vaihtamaankaan ruveta. Näillä mennään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.