Lähettäjä: sam
Päivämäärä: 17.5.25 11:53:09
Teen työtä josta oikeasti pidän ja jolla on merkitystä. Arvostan vapauttani ja omaa aikaa kuitenkin niin paljon, että teen töitä vain juuri ja juuri sen verran, että pärjään. Raha ei sovi minulle, se laiskistaa ja tylsistyttää. Kun tuloja on rajoitetusti, arvostan enemmän saavuttamiani asioita. Joudun miettimään hankintoja ja se pitää jalat tukevasti kiinni maassa. Olen siis valinnut "tyytyä" tulotasooni, koska se parantaa elämänlaatuani...?
Parisuhde on upea. Opimme koko ajan toisiltamme, ja vaikka kaikki menee välillä ihan päin persiitä, puoliso on elämäni rakkaus ja uskoakseni minä hänen. Olen varmasti aika hankala kumppani, mutta koen, että tulen hyväksytyksi juuri sellaisena kuin olen, mutta mitään temppuja ja p€rs€ilyä kumppanini ei siedä. Toisaalta hänellä on päihderiippuvuus, joka on välillä vienyt lähes hengen. Olemme kuitenkin yhdessä taistelleet sitä vastaan ja selättäneet sen, ja suhde on senkin myötä vahvistunut ja kasvanut. Puoliso on ollut nyt vuosikausia raitis ja elämässä on uusia ihmisiä, harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita. Olen siis "tyytynyt" epätäydellisyyteen, ja se on ollut tie onneen, kasvamiseen ja hyväksyvään, puhtaaseen rakkauteen.
Koti on rakas paikka. Aina joku nurkka on rempallaan ja tekemistä riittää vuodesta toiseen, milloin katto alkaa vuotaa, putki menee tukkoon, savupiippu murtuu tai tulee jotain muuta odottamatonta. Aina näistä on kuitenkin selvitty, opittu uusia asioita ja saatu vaikeudet selätettyä. Missään muualla en haluaisi asua, vaikka epäilemättä uudemmissa rakennuksissa olisi vähemmän vanhoille taloille tyypillisiä haasteita. "Tyydyn" siis asumaan lähes sata vuotta vanhassa talossa ikivanhalla tilalla, joka on minulle rakkain ja tärkein paikka maan päällä.
Ulkopuoisen silmin voi näyttää, että en ole tavoitellut tai ainakaan saavuttanut kovin kummoisia asioita elämässä, mutta itse tiedän, minkälaisen työn, uhrausten ja vaivannäön takana kaikki saavutettu on ollut. Ja olen aidosti hyvin onnellinen, enkä kovin montaa asiaa tekisi toisin, jos siihen olisi mahdollisuus.
|