Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lähtisitkö reissuun puolikuntoisena

Lähettäjä: Hmmmm 
Päivämäärä:   16.5.25 18:49:23

Aina välillä täällä kysellään mielipidettä pitäisikö kysyjän tehdä jotain vai ei. Lähinnä niitä naureskellut, että kai ihmisen itse pitää päättää, mutta tässäpä nyt itse kirjoitan vastaavaa. ;)
Huomenna olisi kauan sitten sovittu kaveriporukan meno, päivällä yhteistä tekemistä ja illalla vähän tanssilavalle. Tarkoitus yöpyä yhdessä mökissä. Tässä kuitenkin pari päivää ollut flunssainen olo, ei kunnolla kipeä, mutta vähän niiskutan ja olo ei ihan 100%. Muut sitä mieltä, että voin silti tulla jos jaksan, kaupastakin lenssun voi saada.
Kahden vaiheilla, mieli tekisi kovasti, mutta toisaalta pelkään ettei vaan tauti menisi pahemmaksi, ensi viikolla ei hiukkaakaan hyvä hetki sairastaa (jos nyt koskaankaan on).
Tarkoitus ei ole ryypätä ja rällästää, sinänsä siis esim hengästymisen pystyn välttämään, kun otan rauhallisesti.
Mitä sinä tekisit? :D

Re: Lähtisitkö reissuun puolikuntoisena

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.5.25 18:56:09

Voi olla että olo pahenee ja jos kipeänä ei lepää niin riski sydänlihastulehdukseen kasvaa

Päivämäärä:   16.5.25 18:57:34

Sinkki-imeskelytabletit <3 toki sun kohdalla vähän myöhäistä, kun pitäisi aloittaa heti ensioireiden alkaessa, mutta voisi niistä edelleen jotain hyötyä olla.

Itse en kyllä ilahtuisi jos joku tulisi illanviettoon flunssaisena, tarttuuhan se kuitenkin. Mutten kaikille sitä kehtaisi suoraan sanoa, läheisimmille ystäville toki.

Lähettäjä: Hmmmm 
Päivämäärä:   16.5.25 19:01:57

Itse siis ensimmäisenä sanoin, että en voi tulla kun en ole täysin terve ettei tartu, kaverit sitä mieltä että kun ei kova tauti ole niin mukaan vaan jos tunnen jaksavani.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   16.5.25 19:38:12

Mä en menisi, koska oon kantapään kautta oppinut, että sairaana levätään. Muuten voi käydä tosi ikävästi.

Päivämäärä:   16.5.25 19:50:34

Mua ainakin v i tuttais jos joku kehtais kipeenä tulla tollaseen illanviettoon ja tartuttaa sitten muutkin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.5.25 19:56:17

Tuntuuko siltä että jaksat osallistua reissuun 100%? En lähtisi siinä tapauksessa.

Päivämäärä:   16.5.25 19:56:21

Heh, kun oot nuoresta oppinut, ettei pieni lenssu estä tekemästä niin sitä jatkaa sitten aikuisena. Mutta sinuna lepäisin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.5.25 19:57:01

Eli siis en lähtisi jos olisi semmoinen olo että osallistun vain puoliksi tai valikoivasti.

Päivämäärä:   16.5.25 20:00:51

Teet miten sinusta tuntuu. Huvittavaahan se, että töihinkin käsketään vain takaisin särkylääkkeiden avulla...

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   16.5.25 20:25:48

Ihan normaalia elämää vietän, jos kuume alle 38,5 enkä yski keuhkoja pihalle. Tai en kyllä käy salilla tai juoksemassa, mutta muuten normaalisti töissä ja muutenkin. Ei ole yrittäjänä ja lapsiperheen äitinä varaa lepäillä "turhaan".

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   16.5.25 21:05:30

Menisin. Mieluummin reissussa, jos ei kunnolla kipeä kuin kotona möllöttämässä.

Päivämäärä:   16.5.25 21:43:32

"Ihan normaalia elämää vietän, jos kuume alle 38,5 enkä yski keuhkoja pihalle. Tai en kyllä käy salilla tai juoksemassa, mutta muuten normaalisti töissä ja muutenkin. Ei ole yrittäjänä ja lapsiperheen äitinä varaa lepäillä "turhaan"."

Sinulla ei ehkä ole "varaa lepäillä", jollain muulla se sinun levittämä tautisi voi olla kuolemaksi. Vaikkapa syöpäsairas lapsi saattaa kupsahtaa sen seurauksena kun tuolla tautisina juostaan muita tartuttamassa, vaikka ilman tartuntaa saattaisi sekin lapsi selvitä sairaudestaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.