Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kolmekymppiset, mitä omistatte?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.5.25 16:33:15

Mulle töissä joku käppänä vittuili kuinka kyllä kolmekymppisellä pitäis olla jo puolensataatonnia säästössä ja liki velaton omakotitalo. No ei ole :D

Mitä muilla noin 30v ihmisoletetuilla omaisuutta?

Itsellä rivariasunto josta velkaa 30k. Kaksi kisahevosta. Autonromu. 30 000€ säästöissä. Musta aika paljon mun ikäselle mutta ei vissii xd

Re: Kolmekymppiset, mitä omistatte?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.5.25 16:35:45

Itseni

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   16.5.25 16:35:56

No ei mitään. Ex-miehen kanssa talon ositus kesken, siitä ei jää mitään käteen. Autosta on vielä lainaa, joka oikeastana yhdistelylainaa 11 t, johtuen vähän kaikesta.

Eli käytännössä ei mitään. :D Säästössä tällä hetkellä nolla euroa.

Eli ei kaikilla 3-kymppisillä TODELLAKAAN ole isoja säästöjä tai omaisuuksia. Ja olen sentään käynyt alaikäisestä asti töissä!

Lähettäjä: Fuzzy 
Päivämäärä:   16.5.25 16:38:20

Minulla vain vähän metsää, auto ja hevonen. Täytin viime viikolla 31 v. Olen muutenkin oletuksiin nähden epäonnistunut tämän ikäiseksi, joten olen jo luovuttanut asiasta stressaamisesta. Olen hyväksynyt olevani luuseri ja elelen omalla tahdollanikaan iloisesti muista ikätovereista jäljessä :D

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   16.5.25 16:38:37

Opintovelkaa

Lähettäjä: Fuzzy 
Päivämäärä:   16.5.25 16:39:13

tahdollanikaan = tahdillani

Päivämäärä:   16.5.25 16:41:55

Olen 30. Asuntolainaa on jäljellä, paljon! Omistuksia ja säästöjä noin 20t verran (korkorahastoa, osakkeita) mutta myös paljon opintolainaa maksamatta. Eli ei näillä rehvastella voi mutten sanoisi oman tilanteeni olevan millään tavalla huono kun on ollut mahdollista hankkia oma asunto isosta kaupungista ja säästää rahaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.5.25 16:42:15

Minulla oli noin 35 vuotiaana puolikas velattomasta talosta ja muutama kymppitonni sijoituksia. Talo myytiin parin vuoden päästä tästä noin 400k€:lla.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   16.5.25 16:42:18

Ison omakotitalon maalta, josta vielä 190 000€ lainaa :'D
Pieni hevostalli, useita maatilan vehkeitä, neljä hevosta ja uudehko auto velattomia. Tilillä ehkä 9000€? Sijoituksissa noin kymppitonni.

Jos olisi joka ikisen roposen säästynyt elämässään, ei olisi ikinä käynyt missään eikä harrastanut mitään niin voisi olla velaton omakotitalo, mutta olisi niin monia kokemuksia köyhempi että ei kiitos.

Päivämäärä:   16.5.25 16:45:54

Omakotitalo Länsi-Uudeltamaalta, ei kummoinen kesämökki Pohjanmaalta (molemmista yht. noin 110k velkaa), pari autoa (ei velkaa) ja moottoripyörä (ei velkaa). Säästöjä noin 20k.

Yksinelävä 36v duunari.

Lähettäjä: En mtn 
Päivämäärä:   16.5.25 16:48:54

Omakotitalo puolison kans, lainaa toki jäljellä vielä tästä. 4,5 hehtaaria maata asuinrakennuksineen, ei velkaa. Osakkeita ja rahastoja minimaalisesti, mutta joka kk ostan lisää. Säästöjä alle 10 000 eur, se harmittaa ihan pirusti. Tuntuu ettei ole mitään, mutta onhan tuosakin jo jotakin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.5.25 16:49:08

Olen 35v, omistan muutamat huonekalut ja kodin tarpeistoa, vaatteita, tilillä tällä hetkellä n. 500e. Säästöissä ei tällä hetkellä mitään, ne paloivat joku aika sitten loppuun. Elän elämäni parasta aikaa. Tästä maailmasta lähden sitten joskus jättämättä mitään jälkeeni.

Päivämäärä:   16.5.25 16:50:22

Kolmisen tonnia osakkeita.

Päivämäärä:   16.5.25 16:52:42

Se käppänäkö luulee, että jokainen työssäkäyvä pystyy pistämään 5000 euroa kuukaudessa lainanlyhennykseen? Kansanedustajako se on?

Päivämäärä:   16.5.25 16:59:47

35-v. Ei omaisuutta, toistaiseksi. Vielä jakamaton perintö (ei pieni). Sitten varmaan lähdetään talokaupoille. Nyt ainoa tulonlähde on vanhempainpäiväraha.

Ennen kolmikymppisiä erosin pitkästä suhteesta ja siinä meni omaisuus. Elämä ei kaikilla mene niinkuin strömsössä.

Lähettäjä: 38v 
Päivämäärä:   16.5.25 17:00:20

Yrityksen ja puolet koirasta.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   16.5.25 17:00:37

''Omakotitalo puolison kans, lainaa toki jäljellä vielä tästä. 4,5 hehtaaria maata asuinrakennuksineen, ei velkaa. Osakkeita ja rahastoja minimaalisesti, mutta joka kk ostan lisää. Säästöjä alle 10 000 eur, se harmittaa ihan pirusti. Tuntuu ettei ole mitään, mutta onhan tuosakin jo jotakin.''

Ööööö hei nyt oikeesti! ''Tuntuu ettei tuossa ole mitään, mutta onhan tuossakin jo jotain'' NO KAMOON!!!! Voi harmi, alle 10 t euroa säästöjä.

Joskus ihmisiltä katoaa suhteellisuudentaju täysin. Syvä huokaus tämmösille tyypeille!!!

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   16.5.25 17:12:05

Stressikimput kisaa.

Voisko välillä pohtia muutakin kuin sitä materiaa?

Päivämäärä:   16.5.25 17:22:10

Sairaan itseni.

Lähettäjä: cringe 
Päivämäärä:   16.5.25 17:24:36

Hevosen omistan ja asuntosäästötilillä on reilu käsiraha kivaan pieneen rivariin pk seudun ympärillä, kun sellainen tulee vastaan. Säästötilillä on jotain satasia, muuten hevonen syö kyllä kaikki rahat.

Lähettäjä: Rahat 
Päivämäärä:   16.5.25 17:45:53

Olen 31v.

Omistan uudesta (v.2021) rakennetusta okt:sta puolet ja auton (näistä yhteensä lainaa n.75 000). Velatonta omistamista on vain koira ja polkupyörät, tilillä 10 000e ja rahastoissa 34 000e.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   16.5.25 17:47:59

Aloittaja halusi varmasti tuoda omaa hyvyyttään julki! 0/5.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   16.5.25 18:10:15

En juuri mitään, muutama tonni ja edullinen auto, mutta elämä on tosi hyvää just nyt :)

Päivämäärä:   16.5.25 18:28:03

Asunto, josta velkaa vielä 100te ja auto. Tilillä ei isoja summia ole.

Päivämäärä:   16.5.25 18:29:11

Omistan koiran ja kissan. Ei ole edes autoa, mutta kun sitä en tällä hetkellä edes tarvitse, enkä oikein tiedä missä haluaisin esimerkiksi asua joten omistusasunnon hommaamista olen lykännyt. Rahaa olisi kyllä ostaa. Säästöissä ja osakkeissa 40 000e.

Päivämäärä:   16.5.25 18:43:00

Kaksi vanhaa vaivaista koiraa (toisella nivelrikko ja selkävaivaa, toisella sydänvika, kumpikin lääkityksellä oireettomia mutta eivät nuo vuosia enää elä), auto jolla arvoa ehkä tonni, käyttötilillä 2000e ja 5000e sijoituksia.

Ensi kuussa vihdoin edes hippusen parempipalkkaiseen työhön. Sen jälkeen mahdollista saada jopa kymppitonni vuodessa säästöön. Muttei vielä tänä vuonna, vaan varmaan nykyisistäkin säästöistä menee osa kun pitää auto vaihtaa ennen talvea, tuo romu kun ei käynnisty pakkasella :'D

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   16.5.25 18:52:39

Olen kyllä jo 40, mutta en omista mitään. Velkaisen auton. Asun yksin vuokralla, työssäkäyvä kuitenkin. Perintöä tulossa myös 0e, eli ei senkään suhteen tarvi rehvastella. Asuntolainoja en varmaan koskaan tule edes saamaan.

Päivämäärä:   16.5.25 18:55:08

Auton. Säästössä joku 13 000

Lähettäjä: Sellaista se 
Päivämäärä:   16.5.25 19:08:07

En oikeastaan mitään muuta kuin huonekaluja ja vaatteita. Autot on mies ostanut ja talo miehen. Tosin ollaan naimisissa joten se mikä on avioliiton aikana hankittu on yhteistä, mutta periaatteessa en omista mitään kummoista.

Lähettäjä: gwg 
Päivämäärä:   16.5.25 19:36:53

Parin tonnin auto ja kodin irtaimisto, käyttötilillä vajaa 3 tonnia. Siinä kaikki. Yksin asuva 34v.

Päivämäärä:   16.5.25 20:05:45

10t€ auto ja 4t€ auto. Muutama kymppitonni säästössä, siinäpä ne :D

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   16.5.25 20:29:38

"Jos olisi joka ikisen roposen säästynyt elämässään, ei olisi ikinä käynyt missään eikä harrastanut mitään niin voisi olla velaton omakotitalo, mutta olisi niin monia kokemuksia köyhempi että ei kiitos."
- Amen.

35 v. parisataaneliöinen omakotitalo, muut rakennukset, 10 ha peltoa ja auto.

Velkaa onkin sitten se 200k. Säästöjä ei juurikaan ole, hyväpalkkainen työ. Aina löytyy rahalle kohde etenkin tällaisessa isossa talossa ja kyllä on tullut laitettua rahaa itseen ja esimerkiksi reissaamiseen. Mutta oonpahan elänyt.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.5.25 20:33:53

Velaton rivarinpätkä, sillä sain perintöä, jolla pystyi asuntovelan maksamaan loppuun. Lisäksi säästössä ja sijoituksissa kymppitonnin verran. Ilman perintöä olisi vain lainaa vielä muutama kymppitonni.

Lähettäjä: timjami 
Päivämäärä:   16.5.25 20:58:58

Ei mitään omaisuutta, ikää 36v. Mutta en oo enää väkivaltaisessa parisuhteessa ja oon elossa, nykyään lähellä rakkaita ihmisiä ja elämä on turvallista. Kyllä tässä vielä ehtii rakentaa :)

Päivämäärä:   16.5.25 21:19:13

Auton ja eläimiä, siinä minun omistukset :D Rahaa 65k. Ikää 35v. Kai sitä pitäisi tässä iässä olla oma asunto, mutta nyt on niin kiva ja halpa vuokrakämppä, että en viitsi tästä lähteä. En ole rahan perään ja teen elämässä, mitä tykkään. Matkustelen, harrastan jne.

Lähettäjä: Pala 
Päivämäärä:   16.5.25 21:24:05

28 000 € säästössä ja vanha auto, ehkä 800 €:n arvoinen. Kohta on muutaman tonnin auto ja vähän vähemmän säästöjä, jos hyvin käy. En näe vielä mitään kiirettä ostaa taloa, mutta kyllä sekin siintää haaveissa.

Lähettäjä: PS. 
Päivämäärä:   16.5.25 21:37:53

Omakotitalo maalla Suomessa ja 6ha pientila Italiassa, velkaa miehen kanssa yhteensä 150t, ei säästöjä. Kaksi hevosta, kaksi koiraa, 5 aikuista kissaa ja 6 pentua.

Lähettäjä: Ikivanha 
Päivämäärä:   16.5.25 22:37:52

Kun olin 30, omistin vanhan auton ja velkaa huonekalukauppaan, josta oltiin juuri exäxi muuttuneen poikaystävän kanssa hankittu kalusteita vuokrakotiin.
Siitä se erosta mun talous sitten pikkuhiljaa koheni.
Tosin en vieläkään omista asuntoa, vanha auto edelleen, ei velkoja ja joku tonni säästöjä, mutta matkan varrella on ollut hevonen.
En oo koskaan omaisuuden kerääjä ollut.

Lähettäjä: Viiva 
Päivämäärä:   16.5.25 22:58:45

Auto, josta varmaan saisi tällä hetkellä 10k €. Säästötilillä 10k € ja ASP tilillä 15k €. Ei velkaa.

Päivämäärä:   17.5.25 02:12:39

Olen vielä puolisen vuotta kaksikymppinen, mutta vastaan silti kun tilanteeni ei todennäköisesti kerkeä muuttua.

Eli en omista mitään:D Opintovelkaa on, ja paljon. Hieman yli 40t muistaakseni. Mutta en ole siitä huolissani kunhan vain saisi töitä, sitä vartenhan tässä on opiskeltu.

Mutta juu eipä juuri ole säästöjä tai osakkeita tai mitään. Kallein asia jonka omistan taitaa olla tyyliin puhelin tai tietokone. Jos haluaisin sellaisen "omakotitalo ja lapsia" -elämän niin silloin varmaan panikoisin, koska mulla ei todellakaan ole mahdollisuuksia ostaa omakotitaloa tai elättää lapsia, mutta en oikeastaan edes haaveile oman kodin ostamisesta kun en edes tiedä missä haluan asua.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   17.5.25 02:24:51

Olin vielä vuosi sitten kolmekymppinen, niin vastataan, koska tilanne ei ole muuttunut.

Minulla on velaton yksiö, nykyarvo n. 220 000 e. Lisäksi kolmannes kesämökistä merenrannalla ja jokunen hehtaari metsää. Tilillä on 3500 e ja käteisenä 1500 e. Velkaa on opintolaina, eli 20 000 e.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   17.5.25 02:52:58

Kolmekymppisenä minulla oli maksettu omakotitalo ja pari uutta autoa.
Nyt liki viisikymppisenä on hieman velkaa rivarista ja kymmenen vanhaa autoa.

Päivämäärä:   17.5.25 03:42:58

Sen verran itsehillintäkykyä ettei nettiin tarvi kirjoitella omistuksiaan.

Lähettäjä: Paula 
Päivämäärä:   17.5.25 08:06:32

Suurella osalla nuoria varallisuus on perittyä. Joten vamhempien ja isovanhempien tekemällä omaisuudella porukka täällä keulii.

Päivämäärä:   17.5.25 08:39:11

Onnistuneilla on koulutus, hyvä työ ja puoliso ja yhdessä hankittu omistusasunto. Töihin pyöräillään ja syödään kasvisruokaa. Harrastukset fyysisiä. On rahaa, jaksamista, energiaa ja hyvä olo ja elämä. Yhtäkkiä se rivarikolmio Espoossa onkin jo maksettu ja sitä ennenkin voi jo ostaa talon. Lisäännytään noin kolmekymppisinä, kaksi lasta toki.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   17.5.25 10:14:07

sain juuri ruokalakelusta makksmakkara pötkyjä ja päiväys oli huhtiuun29 päivä uskaltaaako vielä syödä. Kuoelooko vai ei.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   17.5.25 10:28:47

Auton ja kaksi kissaa.
Oon ollu aina @!#$ huono säästämään.

Lähettäjä: kl 
Päivämäärä:   17.5.25 10:40:54

Voihan sitä olla vaikka puolen miljoonan talo, mutta oma se on vasta velan maksun jälkeen. Sama pätee kaikkiin osamaksuihin ja rahoituksiin.

Lähettäjä: MidSummer 
Päivämäärä:   17.5.25 10:45:37

Noh koiran, auton, polkupyörän, jokusen huonekalun, vaatteet yms sellaiset elämän perustarpeet. Eli täällä yksi elämässä epäonnistunut hei :D Kandin paperitkin sain käteen vasta aivan tovi sitten eikä vielä miestäkään ole rinnalla, kun nuoruus meni ihan viime vuosiin asti hyvin tiukasti urheillessa. Mutta vähän lohduttaa edes se, ettei ole velkaakaan tai ole tarvinnut ottaa opintolainaa. Ja hei ainaki moni muu tääkkäkin voi verrata itseään minuun ja todeta, että ainakin mulla on mennyt paremmin kuin ’MidSummerilla’ :D

Lähettäjä: Rrä 
Päivämäärä:   17.5.25 11:23:32

Kun olin kolmekymmentä, ei mulla ollut kuin 3000 tonnia opintolainaa eikä rahaa yhtään. Olin asunnoton (tai nomadi, reissasin) ja työtön. Nyt olen 35, ei velkaa ja tilillä kymppitonni ja koen että tilanteeni on hyvä.

Lähettäjä: Rrä 
Päivämäärä:   17.5.25 11:24:10

Siis 3000 vaan:D

Päivämäärä:   17.5.25 13:42:00

- Noin 200te arvoinen okt, josta puolet minun. Lainaa mulla tästä vielä joku 80te
- Reilu kymppitonnin auto
- Reilu 6te säästötilillä
- Joku 5te rahastoissa

:D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.