Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ärsyttää kun kaverit ei halua tehdä mitään

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.5.25 15:58:16

Nytkin aivan mahtava ilma ja yksikään kaveri ei halua mennä edes pihalle istumaan saatikka että esim. käytäisiin frisbiitä heittämässä, minigolfia pelaamassa, kävelemässä, pyöräilemässä tai grillattaisiin pihalla tai yhtään mitään muuta. Haluavat vain sisällä vahdata telkkaria tai ehkä jopa pelata korttia.
Ärsyttää kun miehellä on aivan toisenlaiset kaverit ja he touhuavat vaikka ja mitä pihatalkoista lähtien vaelluksiin ja kaikkea siltä väliltä. Tietysti saan heidän aktiviteeteissa olla mukana mikä itseä kiinnostaa ja mihin pystyn, mutta eihän se ole sama asia kuin että omien kavereiden kanssa saisi touhuta. Itsehän en jaksa heidän mukana polkea mitään 90km lenkkiä enkä edes frisbiissä pärjää kun ovat sata vuotta enemmän pelanneet.
Tekeekös teillä muilla kaverit muuta kuin haluavat sisällä löhötä?

Re: Ärsyttää kun kaverit ei halua tehdä mitään

Päivämäärä:   16.5.25 15:59:24

Ja nyt oikeasti puhutaan yhdeksästä kaverista, et tää ei koske vain paria kolmea ihmistä.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   16.5.25 16:00:11

Eivät. Tai no, se tekeminen on sitä, että käydään läheisen kauppakeskuksen kahvilassa kahvilla. Minä haluaisin myös välillä tehdä jotain, kesällä käydä vaikka piknikillä, rannalla tms., mutta ainoa mikä kelpaa on telkkarin katsominen tai kahvilla käyminen.

Päivämäärä:   16.5.25 16:02:31

Itsehän en saa näitä kavereita edes kahville koskaan enkä mihinkään syömään. Se kelpaa, jos kotiin tilataan. Vasta ehdotin, että mitä jos pelattaisiin pihapelejä kuten mölkkyä, mutta ei kiinnosta. Kenenkään ei tarvitsisi edes kauas vaivautua kun asumme kaikki 200m säteellä toisistamme.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.5.25 16:11:45

Kyllä mun kaverit on aktiivisia. Me käydään museossa, äänestämässä, kahvillakin, neulotaan yhdessä, käydään lenkillä, käydään leffassa, ratsastuskisoissa, kursseilla ja toistemme hevosten luona. Koiralenkillä, ostoksilla, sienimetsässä.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   16.5.25 16:16:30

Eivät minukaan ystäväni koskaan halua tehdä mitään. Aina toki kauheasti kaikkea suunnitellaan ja saatetaan valita sopiva päiväkin, mutta sitten kun päivä tulee, niin se unohdetaan (tai "unohdetaan") ihan täysin. Sitten kun itse kyselen suunnitelmien perään, että miten on, mennäänkö ja tehdäänkö, niin sitten yleensä todetaan, että ei millään jaksa eikä huvita.

Päivämäärä:   16.5.25 16:53:22

Täällä sama! Kahvilassa/syömässä käydään, jos nähdään tai istutaan sisällä. Eivät ikinä halua mihinkään metsäkohteeseen, koska hirvikärpäset eikä muutenkaan jaksa. Mikään aktiviteetti ei ole hyvä, kun vaatii jotain. No kirppiskierrokselle voisivat tulla, mutta se onkin ainut!

Lähettäjä: Raina 
Päivämäärä:   16.5.25 17:05:16

Ärsyttäisi minuakin tuommoinen, todellakin. Minulla ei ole yhdeksää kaveria, on vain kaksi, ja kummankin kanssa tehdään kaikkea. Käydään pyöräilemässä, kävelemässä, eväsretkellä, joskus myös shoppailemassa tai baarissa yhdellä tai kahdella. Leffassa, jos siellä menee jotain kiinnostavaa. Ravintolassa syömässä lounaalla.

Hirvikärpäsiäkään eivät kavahda.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   16.5.25 18:06:35

Kuulostaa pk-seutulaisilta. Hae kaverit jostain muualta tai edes sinne pk-seudulle muualta muuttaneista.

Päivämäärä:   16.5.25 19:28:15

Opettele tekemään itse jotain, äläkä vertaa miehesi kavereihin ja arvota ihmisiä ympärilläsi.
Jos haluat tehdä jotain: mene nettiin ja hae kaltaistasi seuraa.
Olet todella ahdistava niille ihmisille, joita ei kiinnosta olla pyöräilemässä, shoppailemassa ja fakin eväsretkellä..
Ei ihmisellä tule ikinä olemaan ympärillä yhdeksää ihmistä, jonka kanssa retkeillään, kun itsellä tulee tarve retkeillä. Opettele retkeilemään yksin.

Lähettäjä: .i 
Päivämäärä:   16.5.25 19:32:38

Heh, mä näen mun kavereita pääasiassa lenkillä :D Joskus käydään jossain syömässä tai kattomassa vaikka heppakisoja ja toki välillä istutaan kotona iltaa (kesällä myös grillataan ja saunotaan ja uidaan mökillä). En jaksais mitään kortin peluuta sisällä :D

Päivämäärä:   16.5.25 19:36:29

Minulla on yksi kaveri ja se puuhailee jotain ihme vaellushommia ja polkujuoksua ja minä laittelen puutarhaa ja kasvihuonetta ja maalaan tauluja.
Ei ole kumpikaan vainonnut tai vaatinut järjestämään "yhteistä tekemistä"..

Päivämäärä:   16.5.25 19:38:30

Mulla on kans kavereita, jotka yleensä vaan haluavat nähdä ns. illanistujaisten merkeissä eli napostellaan jotain ja juodaan vähän alkoholia. En tiedä onko yksi kaveri huomannut, että hänellä alkoholi kuuluu vähän jokaiseen tapahtumaan. Mua tää nyt ei sinänsä haittaa, ihan mieluusti istuskelen iltaa kun sitten itsekseni ja mieheni kanssa urheilen ja teen jotain. Mutta jos oisin sinkku ja kaipaisin kaveria tekemään kanssani jotain, niin olisi vähän ankeaa. Ollaan yli 30 vee ja toisaalta vähän surullista, että jollain se kunto on niinkin huono, että jopa sähköpyöräily on raskasta...

Lähettäjä: Pakkokahvi 
Päivämäärä:   16.5.25 20:02:04

Minulla on monta ystävää, jotka haluaa tulla "kahville". Eli istumaan ja puhumaan itsestään.
Ja illanistujaiset on jotain lautapelien pelaamista.
Tai yhdessä kokkaamista.

Olen se epäkiitollinen ystävä, joka on käynyt läpi kahvittelut ja aikuisten ihmisten lautapeli-illat ja sen ihme hässäkän sen ruoanlaittamisen ympärillä..
Eikä ikinä ole saanut sanoa ääneen, että viihtyisi paremmin, jos olisi edes pikku tumussa. Mutta tarjoilu on mehua, koska jotain ahdistaa alkoholi.

Olen siis jättänyt nuo lautapelipiirit ja edelleen hengissä olematta rapainen alkoholisti.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   16.5.25 20:59:55

Ei ole löhöäviä kavereita. Aina tehdään jotain: vapaaehtoishommia, rempataan, grillataan, pelataan lautapelejä, reissataan.

En itse kestä mitään löhöilyä ja tuntuu että elämä menee siinä vaan hukkaan.

Päivämäärä:   16.5.25 21:22:08

Opettele menemään ihan yksin sinne golfaamaan kaltaistesi joukkoon..

Päivämäärä:   16.5.25 22:04:15

''Lähettäjä: mä
Päivämäärä: 16.5.25 20:59:55

Ei ole löhöäviä kavereita. Aina tehdään jotain: vapaaehtoishommia, rempataan, grillataan, pelataan lautapelejä, reissataan.

En itse kestä mitään löhöilyä ja tuntuu että elämä menee siinä vaan hukkaan.''

Minulla on aivan päinvastoin kuten aloittajalla! Ystävät mieluusti istuisivat kesälläkin sohvalla sisällä katsoen jotain sarjaa ja viikonloppuisin kokkailua jonkun luona ja taas sitä löhöilyä, ehkä jotain kortin pelaamista.. Olen miettinyt että onko minussa jotain vikaa kun tuo tuntuu todella tylsältä ja juurikin siltä että tuhlaan aikaani. :D siis toki, välillä on kiva vaan istua ja juoda kahvia mutta hyvällä säällä keksisi paljon muutakin tekemistä.

Reissuihin tms, harvoin saa nykyään seuraa ja olenkin alkanut tekemään asioita yksin, sen sijaan että odottaisin seuraa kun yleensä niistä suunnitelmista ei tule mitään.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   16.5.25 22:21:34

"Reissuihin tms, harvoin saa nykyään seuraa ja olenkin alkanut tekemään asioita yksin, sen sijaan että odottaisin seuraa kun yleensä niistä suunnitelmista ei tule mitään."

Tämä. Kauhean passiivisia ihmiset nykyään. Eikä mitään pysty suunnittelemaan etukäteen, saati sitoutumaan siihen mitä suunniteltiin. Yhden kaverin kanssa oli mökin vuokrauksesta puhetta kesäloman alkuun, oli ensin hyvinkin innostunut mutta oli sitten kuitenkin epävarma, josko tahtoo sittenkin tehdä yhtä toista juttua siihen aikaan. Hyvää mökkiä ei saa keskellä heinäkuuta jos viikkoa ennen lähtee varaamaan, ja se mitä ajateltiin on liian kallis yksin vuokrattavaksi. Päädyin sitten varaamaan yksin sellaisen mökin johon on itsellä varaa, heti kun se vatulointi alkoi. En ole kaverille vielä mitään maininnut, mutta eipä tuo ole mökin perään kysellytkään. Saa tulla mukaan jos tahtoo, mutta voin mennä yhtä hyvin yksin.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   16.5.25 22:22:32

Ja sitten ne valittaa kun elämä on tylsää.

Lähettäjä: Ot 
Päivämäärä:   17.5.25 14:35:55

Minä en edes tunne ketään nykyiseltä asuinpaikkakunnalta. Työkaverit on omissa menoissaan vapaa-ajalla, eivät ole kiinnostuneita kaveeraamaan.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   17.5.25 14:47:26

Tämän vuoksi en enää viihdy kuin muutaman ihmisen seurassa. En jaksa istua paikallani perse homeessa kahvittelemassa ja juoruamassa. Elämässä on niin paljon nähtävää ja koettavaa, etten halua hukata siitä sekuntiakaan.

Päivämäärä:   17.5.25 15:29:14

Olisi ihanaa joskus istahtaa alas kahvittelemaan ja juoruamaan. Vaan kun tällaisen hevosihmisen elämä on aamusta iltaan tallintekoa, töitä, ratsastusta ja tilan kunnossapitoa, niin ei tahdo ehtiä. Oma valinta jne ja olen valintaani tyytyväinen, mutta kommentteja lukiessa ei voi välttyä ajattelemasta kuinka flegmaattista monen oma arki on.

Lähettäjä: luimu 
Päivämäärä:   17.5.25 15:52:06

"Kuulostaa pk-seutulaisilta. Hae kaverit jostain muualta tai edes sinne pk-seudulle muualta muuttaneista"

että semmoinen ennakkoluulopläjäys sieltä sitten. Oletkohan ikinä edes käynyt stadissa.

Mä (4. polven stadilainen) ja mun kaverit ollaan kyllä superaktiivisia ja se on helppoa koska täällä löytyy koko ajan kiinnostavaa tekemistä.

Perjantaina oltiin leffassa ja drinksuilla, aamulla yhden kaverin kanssa salilla, ip parin muun kanssa bailatino tunnilla, illalla mennään syömään isolla porukalla yhden kaverin luo ja siellä viisukatsomo, huomenna jos ei sada mennään lenkille, sitten ehkä saunaan ja mereen uimaan, illalla dinnerille yhteen vähän parempaan ravintolaan vanhan kaverin kanssa jota en näe niin usein.
Kaikkia kavereita en toki näe samalla kertaa, eri tyyppien kanssa tehdään usein eri asioita, mutta kaikki mun kaverit on kyllä superaktiivisia ja harrastaa vaikka mitä.
Toki ollaan kaikki alle 30 eikä lapsia. Sitten kun niitä tulee tilanne varmaan muuttuu.

Lähettäjä: Vera 
Päivämäärä:   17.5.25 16:12:46

Minua ärsytti tuo jo parin kympin korvilla. Ennen sitä tehtiin yhdessä kaikkea aktiivista ja kivaa oli. Sen jälkeen jos halusi kavereita nähdä, piti lähteä ryyppäämään ja baarikiertueille. Mikään muu ei kiinnostanut kuin radalle lähtö.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.