Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haluaisin hyvän työpaikan

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   16.5.25 10:18:49

Oon ollut elämästä ison osan syrjäytynyt ja ikää 30. Mun työkokemus on ollut vähäistä mut kaikki paikat missä oon ollut, on ollut huonoja. Olin töissä kotieläin pihalla jossa jouduin tekemään eläinsuojeluilmoituksia koska kärsiviä eläimiä ei hoidettu/lopetettu, vaan sanottiin että kyllä se siitä, luonto hoitaa. Ei mitään perehdytystä ja eläimiltä ois jäänyt yhdet heinät välistä ellen ois omalla vapaa-ajalla ruokkinut. Eläimiltä ei ollut leikattu kynsiä pitkään aikaan kun tulin sinne, ja pitkäkarvainen eläin oli niin takussa et meni viikkoja hoitaa se turkki edes johonkin kuntoon.

Nyt oon töissä siivoojana, sain suullisen pikaisen perehdytyksen ja sen et joku juoksi mun kanssa kohteet läpi ja selitti mitkä tilat pitää siivota. Välillä joudun odottamaan musta johtumattomista syistä ja mulle sanottiin et sillon saa pitää työaikaa päällä, mut ylitöitä ei saa tehdä. Ja kun työaikaa menee odottamiseen niin en kerkeä siivota ja tulee valitusta. Äiti sanoi et jää omalla ajalla siivoomaan niin et saa potkuja. Tämmöstäkö se työelämä oikeesti on?

Re: Haluaisin hyvän työpaikan

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   16.5.25 10:22:49

Että ihan yhdet heinät. :D Siivoat muita paikkoja sillä välin kun et voi siivota yhtä paikkaa, tietenkin. Ei se tarkoita, että voit seistä tumput suorina.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.5.25 10:24:49

No ensin sun täytyy varmaan katsoa peiliin ja kärsiä huonommissa paikoissa ja hiljalleen edetä parempiin. Niihin hyviin kun on muutkin halukkaita ja ne voivat valita ne kiinnostavimmat työntekijät. 30v. syrjäytynyt ei sellainen ole mutta hiljalleen voit päästä siitä syrjäytyneen leimasta eroon.

Päivämäärä:   16.5.25 10:31:34

Siis en pääse työpaikalle sisään ellei siellä ole joku avaamassa ovea. Ja sit joudun odottamaan et mulle tullaan aukasemaan ovi. Mutta koska mulle on sovittu aika millon tuun ja tuo ei johdu musta niin se olisi mun työaikaa.

Pelkään et jään tämmösiin töihin ikuisesti jumiin, niin parempi melkeen ois olla työtön.

Päivämäärä:   16.5.25 10:33:14

Hyvällä työpaikalla tarkotan 12e/h palkkaa tai yli, hyvä perehdytys, asiallinen ilmapiiri ja se et ei saa koko ajan paskaa niskaa jos tekee ohjeistusten mukaan.

Lähettäjä: Pala 
Päivämäärä:   16.5.25 10:35:26

Paskamaista, mutta kannattaa vaan tehdä töitä ihan itsesi takia. Kerrytät itsellesi eläkettä ja mahdollisuudet päästä miellyttävämpiin töihin paranevat.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   16.5.25 10:51:31

Mieti, mitä haluat tehdä, ja mihin on intohimoa. Sitten sitä kohti!

Nykytyössäsi ja töissä yleensä ei kannata miettiä joka minuuttia ja pelätä ylitöitä, varsinkin jos et ole hakemassa lapsia hoidosta tai jäämässä viimeisestä bussista. Tee sellaista jälkeä, mihin olet itse tyytyväinen.

Lähettäjä: Ab 
Päivämäärä:   16.5.25 13:28:13

Olin melkein kolmekymppiseksi asti samassa jamassa, mutta ratkaisin asian opiskelemalla ammatin lähinnä sillä perusteella että ammatti sitten myös työllistää. Ihan opiskelu (AMK) itsessään paransi sosiaalista tilannetta ja nyt yli 10 vuotta myöhemmin olen aivan äärimmäisen tyytyväinen ratkaisuun ja nykytilanteeseen!

Päivämäärä:   16.5.25 13:36:10

Opiskelkaa. Nähkää vaivaa ja opiskelkaa päämäärätietoisesti sitä hyvää työpaikkaa kohti. Ei niitä kenellekään meistä enää anneta ja ohjata niihin suoraan. Ja onko ikinä annettu ja ohjatukkaan.

Päivämäärä:   16.5.25 13:39:34

Hyviä töitä ei saa ilman hyvää koulutusta PAITSI suhteilla tai jos käy järjetön munkki. Jos sinulla ei ole koulutusta ja jäät vielä työttömäksi niin mene ammattikouluun tai hae AMK:n riippuen tilanteestasi ja kyvyistäsi. Työkkäri aika usein tukee ammattikoulu opintoja työllistävälle alalle jos sinulla on edellytykset valmistua.

Siivoushommat on aina kilpailutettu niin ettei mitään ole mahdollista tehdä kunnolla. Usein pitää tehdä aikarajan sisällä se mikä on mahdollista ja kertoa esimiehelle ettei aikarajan puitteissa ja odotuksen määrällä pysty parempaan. Voit toki saada potkut ja karenssin, mutta jos et pärjää tuossa työssä muutenkaan niin se ei varmaan vaikuta lopputulokseen kovin paljoa.

Lähettäjä: Pala 
Päivämäärä:   16.5.25 13:57:59

Elintarvikeala voisi sopia aloittajan toivomuksiin. Tehtaille pakkaajaksi tai muihin perushommiin pääsee usein ilman alan koulutustakin ja ainakin omien kokemusteni mukaan homma toimii.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   16.5.25 14:01:54

"Hyviä töitä ei saa ilman hyvää koulutusta PAITSI suhteilla tai jos käy järjetön munkki"

Aloittajan kriteerit olivat niin kuitenkin pikkuiset, että ei tarvitse erityistä koulutusta noiden täyttämiseen.. vaikka koulutus aina hyvä valinta onkin.

Elintarvikealan minäkin vinkkaisin, ensin vaikka kauppaan sitä tehdaspaikkaa odotellessa ! Kiva työilmpiiri on kiinni työpaikasta, ei alasta.. että joskus voi joutua etsimään. Hygieniapassi kannattaa hankkia ja jotain tällaisia pieniä valmistelevia juttuja odotellessa..

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.