Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onneksi olen keski-ikäinen

Lähettäjä: Vihdoin 
Päivämäärä:   16.5.25 08:13:51

Tuli tuosta Penttilän of-topikista mieleen, että onneksi olen aikuinen nainen ja saan tehdä mitä haluan.
En jaksaisi enää nuoruutta ja kaikkea sitä epävarmuutta ja erehtymistä ja paineita.
Ihana olla vihdoinkin oman elämänsä herra ja vapaa tekemään mitä tahansa piittaamatta siitä, mitä ympäristö ajattelee tai haluaa sinun olevan.

Ympäristön paine on nuoria varten.

Re: Onneksi olen keski-ikäinen

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   16.5.25 08:25:18

No näinpä. Jos joku tulee sanelemaan mitä pitäisi tehdä voi vain nauraa :D

Lähettäjä: 8 
Päivämäärä:   16.5.25 08:30:17

Näin. Voi rauhassa naurahtaa, jos joku kertoo, mitä saa ja pitää tehdä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.5.25 08:35:33

Ja usein ne sanojat ovat juurikin keski-ikäisiä ja sen ylittäneitä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.5.25 08:48:39

Itse en suostunut paineistumaan edes nuorempana (joskus ihan teininä kyllä), koska se paine, milä minuun kohdistui, oli jo niin absurdia, että oli pakko haistattaa piutpaut. Lopulta muutin metsämökkiin eläinten pariin, ja sekös se olikin ihme. No, löysin kuitenkin hyvän miehen, ja arvatkaa naurattiko reiluna kolmekymppisenä alle 30 vuotta vanhemman pohjanmaalaisanopin törkeydet. En voinut osata yhtään mitään ja olin ja olen kaikessa niin surkea ja huono. Tämä siis sellaisen suusta, joka ei aja edes autoa traktoreista puhumattakaan ja joka oli naitettu neitsytmorsiamena vanhemmalle miehelle anopin ohjattavaksi :D

Päivämäärä:   16.5.25 10:27:46

Jukka Mohla: olet todella katkera, kuten olen monta kertaa sanonutkin. Mitäs jos laihduttaisit muutaman kilon ja käyttäytyisit ihmisiä kohtaan ystävällisesti. Takaan, ettei kukaan enää kiinnittäisi mitään huomiota rumiin rupsahteluihisi.

Päivämäärä:   16.5.25 10:28:01

Nyt on rahaa mennä rasvaimuun ja peräaukon valkaisuun.

Lähettäjä: Bea 
Päivämäärä:   16.5.25 10:39:05

Ja mikä ihmeen rupsahdus? Ikä näkyy, mutta ei se tarkoita rupsahdusta.

Samat vaatteet menee päälle kuin 20 vuotta sitten, salilla käyn ja urheilen, maratonin juoksen minuutin parempaan aikaan kuin 20 vuotta sitten, rasvaprosentti on pienempi kuin silloin ja lihasmassaa on varmasti saman verran kuin silloinkin. Iho ei ehkä ole yhtä kimmoisa ja jokunen naururyppy on enemmän, mutta en koe sitä rupsahtamiseksi. Tai jos olen jonkun mielestä kovin rupsahtanutkin, niin mitä halvatun väliä...

Päivämäärä:   16.5.25 10:48:57

En ole ikinä miettinyt mitä ympäristö ajattelee tai haluaisi minun olevan, en nuorena enkä nyt keski-ikäisenä. Olen elänyt omia polkujani, ja hyvistä ja huonoista valinnoista voin kiitellä tai moittia vain itseäni. Mutta eipä ole tarvinnut katkeroitua ketään kohtaan, kuten huomaan monen muiden kynnysmattona eläneen naisen tehneen.

Päivämäärä:   16.5.25 10:59:23

.: niin, sinua ei ole esimerkiksi pieksetty hiljaiseksi teini-iässä. Milä lie sinut sitten niin katkoroittanut, että toisia kynnysmatoksi haukut, senkin jalkasieni.

Päivämäärä:   16.5.25 11:31:32

... / Tiesin kyllä jo teini-ikäisenä missä poliisiasema sijaitsee, jos minuun olisi käyty käsiksi.

Ei se ole katkeruutta lausua ääneen elämäntapaa, jonka moni nainen on valinnut. Ihan samanlainen valinta se on kuin alisuorittaminen. Yleensä hyvään ja mieleiseen lopputulokseen pääseminen vaatii vähän vaivaa ja ponnisteluja. Jos ei ole siihen valmis, niin lopputulos saattaa olla lattea.

Päivämäärä:   16.5.25 11:59:19

Homman hienoushan piilee siinä, että nakkaa paskan sille, onko/rupsahtaako. Eipä sillä ole mitään väliä, tai ole enää tässä iässä mikään suuri kammottava yllätys!
Who gives a @!#$!
Jukka Mohla voi laskeutua nuorten naisten pariin kyttäämään ryppyjä, ne oikeasti vielä välittää ja ragoi.

Päivämäärä:   16.5.25 12:01:09

"mitä halvatun väliä..."

^ Tämä. Rakastan olla keski-ikäinen.

Päivämäärä:   16.5.25 12:02:33

.: kynnysmatto ei ole nimitys ihmisestä. Koskaan. Tue, älä hauku.

Päivämäärä:   16.5.25 12:10:14

... / Varmasti käytän, se on kuvaava termi ja herättää ihmistä itseään ajattelemaan tilannettaan. Ei ongelmia pidä lakaista maton alle, vaan nostaa ne ennemmin pöydälle. Jälkimmäinen tapa saattaa saada ne poistumaan.

Päivämäärä:   16.5.25 12:22:09

No, se on kynsisienen tapa ajatella.

Lähettäjä: Minäkin 
Päivämäärä:   16.5.25 12:27:40

ajattelin alkaa tekemään jotain järkevämpää ja mukavampaa, kuin kuuntelemaan jotain paatosta siitä, että mahdunko rippipukuun ja juoksenko maratonin seitsemänkymppisenä.

Elän vähän, ennen kuin kuolen omaan kusilammikkooni yhteiskunnan hylkiönä. Siihen on kuitenkin ehkä muutama vuosi aikaa, joten en kuuntele enää mitään mussutuksia ja paheksuntaa ja negatiivista yrjöä kaltaisiltani.

Päivämäärä:   16.5.25 12:31:45

Jukka Mohla: eikä silloinkaan, jos nainen on vanhempi. Eikä miesparien kohdalla, eikä naisparien kohdalla, eikä samanikäistenkään kohdalla. Tiedätkö miksi? No siksi, koska ne ovat toisten ihmisten asioita. Sinulla ei ole parisuhdetta.

Lähettäjä: ,,, 
Päivämäärä:   16.5.25 12:39:14

Jukka Mohla; olet pienimunainen möhömahainen katkera peräkammarin poika, joka vain haaveilee naisesta. Mutta kun olet niin ruma ulkoa ja sisältä, että ketään et saa, niin tulet tänne vinkumaan. Mene takaisin äiteesi helmoihin itkemään.

Päivämäärä:   16.5.25 12:41:19

... / Niin, sen vuoksi elämäni on rakentunut onnellisemmaksi, kuin teillä ongelmien mahdollistajilla. Vaatii vähän vaivaa, ei pääse aina helpoimmalla, mutta eipähän tarvitse katkerana syytellä muita. :)

Lähettäjä: asdf 
Päivämäärä:   16.5.25 13:12:44

Kyllä tulee itselläkin hiki, kun katsoo, millaisessa maailmassa nykyään nuoret ihmiset joutuu selviämään, varsinkin naiset.
Ihan älytön paine ulkonäöstä ja odotuksista ja muusta.
Olen kyllä salaa helpottunut, että saan nyt viisikymppisenä olla rauhassa viivahuulineni ja ketunnokkatisseineni ja maksaläiskineni harrastelemassa työtä, jonka sain suhteellisen suoraan akateemisella koulutuksellani ja statuksena "keski-ikäinen" antaa tietyn suojan älyttömämmiltä odotuksilta..
En usko, että selviäisin nykyajasta nuorena ihmisenä.

Päivämäärä:   16.5.25 13:19:23

On kyllä ollut oma nuoruus jotenkin helpompaa; ympäristö saneli mitä piti tehdä ja jokainen teki kykyjensä mukaan.

Ei tarvinut tehdä kauneusleikkauksia, miettiä seurustellessa tai kotia rakentaessa kellä oli enemmän rahaa ja kuka maksaa mitäkin tai painia lapsiasioiden kanssa ja kihistellä ihmeellisissä parisuhde/tapailu-sotkuissa ja ihmeteelä anaali-Penoja ja muita run**reita.

Tosi ihanaa olla nyt jo ihan rauhassa ja autuaan tietämätön asioista..eikä se tarkoita mummoutumista ja luhistumista tai sitä rupsahtamista. Asiat vaan on saanut uusia tärkeysjärjestyksiä.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   16.5.25 15:01:57

asdf, kuka näille "nuorille" ne paineet luo? Paineensieto kykyä ei taida olla tämän päivän "nuorisolla" ollenkaan?

Päivämäärä:   16.5.25 20:16:42

No se ympäristö, joka on muuttunut vuosien aikana.
On aika hämmentävää kuulla, että parikymppinen ihminen on laittanut tuhansia euroja kauneuskirurgiaan ja itse samaan aikaan sitkuttelit opintolainalla ja rahoitit opiskelua siivoojan töillä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   16.5.25 20:29:22

Tiedättehän, että sekin voi olla karmaa syntyikö naiseksi tai mieheksi? Jos nainen saa 3000 tykkäystä tinderissä siinä ajassa missä mies 5, sekin voi olla naisen hyvää karmaa ehkä edellisistä elämistä, verrattuna miehen paskaan karmaan omasta edellisestä elämästään, jos oletettiin karman käsitteen olevan todellista. Naisella on tässä yhteiskunnassa sellaista paskaa kokemusta mitä miehellä ei ole, ja miehellä sellaista paskaa kokemusta mitä naisella ei ole.

Päivämäärä:   16.5.25 20:29:24

Ja ihana, että tuokin aika on ohi. Nyt voi olla kauhea keski-ikäinen hirvitys ja luiskassa, mutta antaa mennä kun on alamäki.
En puutu nuorten naisten tekemisiin ja päätöksiin; ovat paremmin tiedotettuja kuin minä aikanaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.