Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihotautilääkäri

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.5.25 22:32:20

Oletteko saaneet apua ihotautilääkäriltä oletettavasti hormoni näppyihin/akneen? Olen itsehoito tuotteita kokeillut, säännölliset puhdistukset, miedot ja luonnolliset aineet mutta aina vaan niitä puskee. Puskee vaikken tekisi iholle mitään. Jo yli 10 vuotta sietänyt mutta tuttavilla on ollut iho-ongelmia ja ovat käyneet läpi kaikki spesialistit mutta toimivaa hoitoa eivät löytäneet. Eipä sen vuoksi omakaan usko ole riittänyt vastaanotolle asti... Mitä kokemuksia täältä löytyy?

Re: Ihotautilääkäri

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   15.5.25 22:36:29

No olen kyllä. Nyt nainen lääkäriin mars!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.5.25 22:41:29

Kyllä olen. Tetralysal kuuri auttoi vaan sen aikaa kun sitä söi. Oli siis aika turhaa. Sitten sain Roaccutanin ja se vei aknen lopullisesti. Harmi vaan että kärsin aknesta turhaan kun "akne kuuluu teini-ikään" joten se jätti teininä arpia. Olispa vaan heti viety lääkäriin ja saanut sen kuurin. Nyt kannan ikuisesti näitä rumia arpia.

Päivämäärä:   15.5.25 22:47:16

Kiitos kokemuksista, jos sitä itsekin nyt vaan varaa ajan. Käy miten käy.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   15.5.25 23:03:45

Olen. Olisi pitänyt mennä jo aiemmin, niin ei olisi tarvinnut puljata niin pitkään muiden hoitojen kanssa. Toisaalta olipahan kertoa pitkä lista kaikesta mikä ei toimi.

Isotretinoiini oli ainoa, joka lopulta auttoi. Muutaman tehokuurin jälkeen päädyin lopulta syömään sitä ylläpitoannostuksella kymmenisen vuotta. Pitäisi jatkaa edelleen, mutta yritän sinnitellä ilman ainakin jonkun aikaa. Vasta vaihdevuosien jälkeen on oikeasti jotain toivoa aknen loppumisesta omalla kohdallani.

Päivämäärä:   15.5.25 23:08:13

Voi että, onneksi löytyi apu!

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   15.5.25 23:25:29

Ihan työpaikkalääkäriltä sain avun. Puoli vuotta antibioottia 1000mg/pvä. Enää en muista antibiootin nimeä, Oricyclin ehkä? Mutta kannattaa kiinnittää huomiota hiivaan. Alapään hiivaan söin ensin apteekista saatava hiivalääkettä, mikä ei auttanut, mutta Bioteekin Iocidinia, kun aloin syödä koko loppukuurin ajan, hiiva pysyi pois.

Tuosta antibioottimäärästä tulikin sitten suolistohiiva, mikä parani jättämällä ihan kaiken sokerin pois (eli kannattaa lukea kaupassa tuoteselosteet) ja lisäksi söin tuota em. Iocidinia kaksi tablettia kolmesti päivässä, en muista enää miten pitkään, mutta jokusen viikon.

Päivämäärä:   15.5.25 23:30:24

Aika hurjalta kuulostaa moiset antibioottimäärät.

Päivämäärä:   16.5.25 06:43:53

Roaccutan auttoi täälläkin, tosin vasta kolmannen kuurin jälkeen. Siinä pitää sitten varautua että pitää antaa virtsanäytteet raskaustestiä varten, ottaa käyttöön hormonaalinen ehkäisy (tätä ei kyllä valvottu mitenkään) ja käydä maksa-arvokokeissa. Tästä aikaa jo parisenkymmentä vuotta toki, en tiedä nykytilannetta.

Niihin aikoihin kun itse söin tuota lääkettä joku virolainen nainen tuli kuurin aikana raskaaksi ja sen takia meilläkin kiristyi tuo ehkäisyhomma. On niin tuju lääke että sikiövaurioita voi tulla jo luovutetusta verestä jos luovuttaja on roaccutanilla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.