Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Voinko välttyä norolta? Perhe sairastaa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.5.25 20:17:29

Eka lapsi aloitti tiistaina iltapäivällä ripulilla, sitten oksensi alkuyön. Puoliso ja toinen lapsi aloitti tänään. Tuleekohan tauti minullekkin väistämättä? Onko kukaan välttynyt vaikka joutunut siivoilemaan lasten eritteitä?

Re: Voinko välttyä norolta? Perhe sairastaa

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   15.5.25 20:19:19

Samaa jännitän minäkin

Päivämäärä:   15.5.25 20:23:23

Luulisi että olisin saanut tartunnan tästä ekasta lapsesta, kun on vasta 1v, ja pesin ripulipyllyä, oksensi päälleni, sylissä suihkussa pesin ja nukkui sylissä yms. Isompi lapsi oksentanut pönttöön, samoin mies. Olen desinfioinut paikkoja sitä mukaa missä nuo kulkeneet ja käsiä ahkeraan kaikki pessyt.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   15.5.25 20:27:10

Meillä mä en oksentanut mut ripuli tuli mullekin ja mahankipristelyt.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.5.25 20:40:46

Millanen ihminen raportoi nettiin perheensä oksentelut ja paskantamiset...

Voit välttyä. Hankkiudu perheestä eroon.

Päivämäärä:   15.5.25 21:12:41

Sitruunamehun olen kuullut, että voi auttaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.5.25 21:16:35

Fifty-sixty.
Itse vältyin aikanaan kun käytin kertakäyttöhanskoja siivotessani, desinfoin paikkoja ja tuuletin tosi ahkerasti.

Päivämäärä:   15.5.25 21:27:35

Itselleni ei jostain syystä ole vatsataudit ikinä tarttunut, vaikka koko muu perhe noron tai lievemmän taudin kourissa. Ei olla edes tehty mitään erityisjärjestelyjä jotain vessan extrasiivoamista lukuunottamatta.

Päivämäärä:   15.5.25 21:55:38

Sitruuna ja valkopippurithan on ne joihin ihmiset vannoo.

Olen itse saanut aina, aina noron jos sitä ollut perheessä paitsi sen ainoan kerran kun join vähän väliä sitruunatiivistettä siitä keltaisesta muovipullosta. Mulle tää riittää todisteeksi :D

Jos haluaa kokeilla myös valkopippureita niin annostus oli 5kpl kerta-annoksena päivässä. Saahan siitä ainakin psyykkistä turvaa ellei muuta.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   15.5.25 22:09:39

Voi välttyä. Se on ihan fifty-fifty.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   15.5.25 22:30:09

Oon ite joskus aikoja sairastanu noron. Muuten tässä talossa ollut vain mahatauteja harvakseltaan eikä koskaan tarttunu minulle. Hankat kädessä, maski naamalla kun pyykkään ja pyrin suojaamaan vanhoilla pyyhkeillä/lakanoilla ja ne roskiin. Kloritilla luutuan pinnat. Sitruunamehu ja valkopippurit käytössä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.5.25 13:27:13

Erilliset vessat ja makkarit, sairastuneet eivät mene itse keittiöön (jos on ihan pakko niin käsienpesun ja noroon tehoavan desinfioinnin jälkeen ja maski naamalla, samoin muukin omasta huoneesta/vessasta liikkuminen). Tiskikone pestään kuumalla ohjelmalla. Pyykit 60-90 asteessa ja mukaan Sanytolia. Ovenkahvojen ym. puhdistus psri kertaa päivässä. Näillä ei levinnyt meillä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.5.25 13:39:57

Se on fifty-fifty ettei tauti tartu.
Miten aloittajan kävi?
Vieläkö terveenä olet?

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   16.5.25 13:49:47

Se on fifti fifti joo ja eristykset ja putsaukset auttavat vain heti ensimmäisen sairastuttua..jos silloinkaan, on tartuttavimmillaan jo hetki ennen oireiden alkamista, mutta eniten niistä eritteistä taas sitten tarttuu eli menee fifti- kategoriaan sekin.

Kylläpä sitä on vielä paljon liikkeellä kun yleensä kevään tulleen hiipuu ! Mutta kai nämä kylmät kelit pitävät sitä(kin) yllä.

Lähettäjä: Kata 
Päivämäärä:   16.5.25 14:05:19

"Olen itse saanut aina, aina noron jos sitä ollut perheessä paitsi sen ainoan kerran kun join vähän väliä sitruunatiivistettä siitä keltaisesta muovipullosta. "

Eikä edes tarvitse tuhota hammaskiillettä, sen sitruunamehun voi laimentaa ihan reilusti.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   16.5.25 14:08:29

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/aedee0c0-ed96-486f-a5b6-aa9b115e0ae6

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   16.5.25 14:39:14

Tuossa tapauksessa on ihan tuurista kiinni, altistinut olet taatusti joten lähinnä hyvä onni voi estää. Meillä joku aika sitten mies sai minulta tartunnan, vaikka käytettiin eri vessoja, desinfioin ovenkahvoja yms paikkoja mihin olin koskenut, ja muutenkin huolehdittiin hygieniasta.

Päivämäärä:   16.5.25 15:18:15

Vielä olen terveenä! Esikoinen ja puoliso aloitti eilen oksentaa, ja vielä tänä aamuna esikoisella laatta lensi. Semmonen etova olo ollut kyllä aaltoillen tiistaista asti, vaikuttaa toki varmasti sekin kun ällöttää siivota oksennusta ja se haju.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.