Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Minkä ikäinen katsoo omat vaatteensa itse(OL)

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   15.5.25 17:43:35

Eli kouluikäiset lapset. Minkä ikäiseltä voi odottaa, että osaa katsoa sopivat vaatteet ja kengät kouluun lähtiessä?

Re: Minkä ikäinen katsoo omat vaatteensa itse(OL)

Lähettäjä: :O 
Päivämäärä:   15.5.25 17:49:20

Riippuu lapsesta. 10-vuotiaalle pitää vielä sanoa esimerkiksi, että pitää laittaa paksumpi toppis. Tai että tarvitsee jo hanskat. 13-vuotias ei usko vaikka sanoo...

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.5.25 17:50:32

Jep, siinä vaiheessa kun ymmärrys on kunnollinen, iskee nolostelu :D Vahtimista tarvitaan siis kyllä ihan loppuun asti.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   15.5.25 18:08:58

Ei minkään ikäinen. :D Ensin ne ei osaa, sitten ne ei välitä ja lopuksi ne ei halua laittaa päälle sitä, mikä olisi järkevää.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.5.25 18:37:04

Kolmannesta luokasta, eli 9-vuotiaasta, asti ovat meidän lapset osanneet katsoa vaatteensa itse.

Jotkut "pipokinat" sitten erikseen.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   15.5.25 20:38:30

Meillä ekaluokkalainen osaa valita itse sopivat vaatteet. Tarpeen tullen käy ulko-ovella kokeilemassa, kuinka kylmä on. Toki päivittäin keskustellaan hänen kanssaan säästä ja sopivista vaatteista, aamuisin kuitenkin lähtee itsekseen kouluun.

Lähettäjä: Vehnä 
Päivämäärä:   15.5.25 21:56:52

Lähden ennen lapsia mutta ovella huudan vielä jonkin kommentin. Esim on tosi kylmä, muistakaa ottaa pipot/takit. Tai sataa vettä, ottakaa kumisaappaat. Ottakaa sormikkaat, yöllä on ollut pakkasta. Kolmas- ja nelosluokkalaiset tuntuu paremmin varustautuvan mutta ei tuo ekaluokkalainenkaan ihmeemmin perään katsomista tarvitse. Kai se ovella on kääntynyt jos on tajunnut palelevansa. Eteisessä kuitenkin on aina kauden vaatteet valmiina niin ei tarvitse lapsen paljoa arpoa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.5.25 22:30:35

Meillä eskari-ikäinen katsoo aamulla ikkunasta ja katsoo lämpömittarin. Kysyy kyllä aikuiselta varmistuksen, mutta pääsääntöisesti osaa arvioida itse. Luulen, että ensi syksynä ei tarvitse olla huolissaan, että kulkisi täysin väärissä vaatteissa. Ja joskus sattuu minulle aikuisenakin arviointivirhe. Eli varmasti joskus myös lapselle. Osasta sitten oppii, osasta ei.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   15.5.25 22:34:35

No toivottavasti jo heti ekalla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.