Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lopetanko jutun? (OM)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.5.25 14:13:09

Taustatietona että olen kolmikymppinen nainen ja olin noin 10v huonossa suhteessa joka teki minusta tosi tunteettoman ihmisen. Suhde päättyi vasta ja piti aloittaa healing era. No olen tapaillut yhtä miestä ja tarkoitus oli että pelkkää seksiä. Kemiat kuitenkin kohtasi heti ensimmäisistä jutuista alkaen ja viestit meni söpöilyksi ja panokerrat muuttu yökyläilyksi. Molemmat anto mennä jutun tähän mutta mies oli se joka enemmän vielä ehdotteli kaikkea muuta kuin seksiä. Kumpikaan ei halua kuitenkaan mitään vakavaa.

No viimeisimmän yökyläilyn jälkeen miehen viestittelyssä tapahtui jotain ja energiat muuttu. Ei tuu enää juurikaan söpöilyjä ja tuntuu että minä aloitan enemmän viestittelyn. Saattaa välillä jotain viestiä laittaa. Kyselin asiasta ja kuulema ei ole mitään hätää. No huomaan että mun tunteet jota ei pitäny tulla tai olla ottaa aivan liikaa kierroksia tästä.. Koska en ole vuosiin tapaillu ketään niin onko tämä normaalia kanssakäymistä? Vai onko toisen kiinnostus menny?

Pitäskö mun nyt oman mielenterveyden vuoksi sanoa että sori ei pysty? Vaikka kovin paljon hänen seurasta nautinkin. Ja ennen ku joku ehtii huolestua niin olen aloittamassa ihan psykoterapian jotta saan tunteita jäsenneltyä.

Re: Lopetanko jutun? (OM)

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   15.5.25 14:15:53

Et voi koskaan tietää, mitä toisen päässä liikkuu. Joka tapauksessa mies toteuttaa nyt sitä, minkä olitte alun perin sopineet.

"Pitäskö mun nyt oman mielenterveyden vuoksi sanoa että sori ei pysty?"

Kyllä, vaikuttaa siltä että sinulle olisi hyväksi nyt pitää kiinni siitä, mitä aluksi päätitkin eli jos homma ei ole pelkkää seksiä, peli vihelletään poikki. Nyt kuvio on jo mennyt sekaisin joten on parempi lopettaa.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   15.5.25 14:24:00

Lopetat jutun ja et hommaile mitään juttuja ennen kun saat "pään" kuntoon.

Mies nähtäväsi on niitä miehiä, joita "alkuhuuma" pitää liikenteessä ja kun se talttuu, otetaan uusi mato koukkuun. Unohda tuo mies.

Suhteesta toiseen pomppiminen ei auta. Pitää ensin tunteä itsensä ja mitä ne omat tarpeet oikeasti on.

Jäätävää luettavaa ja vielä ajattelit jatkaa ??

Päivämäärä:   15.5.25 14:26:50

"Kyllä, vaikuttaa siltä että sinulle olisi hyväksi nyt pitää kiinni siitä, mitä aluksi päätitkin eli jos homma ei ole pelkkää seksiä, peli vihelletään poikki. Nyt kuvio on jo mennyt sekaisin joten on parempi lopettaa."

Tämä. Satutat vaan itseäsi jos pysyt suhteessa jossa toinen selvästi on vain seksin takia ja sulla alkaa olla tunteita. Nimim. been there done that. En suosittele. Miehellä voi olla kiikarissa joku kiinnostava tyyppi ja siksi ottaa etäisyyttä. Niin ainakin itselle kävi.

Päivämäärä:   15.5.25 14:46:42

Joo kiitos yksimielisistä vastauksista. Otan härkää sarvista ja päätän tämän ennen suurempaa vahinkoa tapahtuu mulle. Huomio, läheisyys ja seksi on tuntunu vaan liian hyvältä joten ei vissiin ajatus juossu kirkkaasti.

Päivämäärä:   15.5.25 15:15:34

Tämä on hyvin tyypillinen kuvio tällaisissa sovituissa suhteissa, ennemmin tai myöhemmin jompi kumpi kiintyy liikaa ja tämän aistiminen saa sen toisen peruuttamaan - koska eihän tässä näin pitänyt käydä. Ajattelisin, että sinun ei ehkä kannata solmia minkäänlaisia suhteita niin kauan kun tuntuu, että omassakin mielessä on ihan riittävästi jäsenneltävää.

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   15.5.25 15:16:01

Voi, kuulostaa tutulta :( Itsellä käynnissä vähän vastaava kuvio. Tosin mies vielä tarkoituksella sellainen, josta ajattelin alkuun ettei ole edes mahdollisuuksia ihastua, kun on ominaisuuksia, jonka takia en halua parisuhteeseen. Kuten se että hänellä on lapsia, tekee liikaa töitä jne..
Tilanne kuitenkin ajautui siihen, että selkeästi tunnetta ollut molemmin puolin, tosin vähän samaan tyyliin että alkuinnostuksen jälkeen hieman viilennyt. Ja pahus, nyt huomaan kaipaavani sitä alkuinnostusta!

Mutta tässä varmaan helpottaa se, että tosiaan tiedän, etten järjellä ajateltuna suhdetta edes halua. Ja voi olla että oma kaipaus johtuu myös lähinnä siitä, että on tuntunut hyvältä saada huomiota ja läheisyyttä, ei ehkä niinkään miehen persoonasta itsestään. Nyt pitäisi vaan miettiä, jatkanko näin, vai dumppaanko miehen varmuuden vuoksi, ettei tunteita herää ainakaan yhtään enempää..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.5.25 16:12:01

"Pitäskö mun nyt oman mielenterveyden vuoksi sanoa että sori ei pysty?"

En ymmärrä miksi pitäisi laittaa poikki, jos miehen tunteet laimenneet, kyllä hän sen tekee. En usko että saat mielenrauhaa jos nyt itse katkaiset jutun, vaan jäät jossittelemaan ja vellomaan siinä et mokasitko nyt itse kaiken. Hengitä syvään, otat ihan hiljaisuudessa etäisyyttä. Jos miehestä ei kuulu, voit kokeilla kepillä jäätä mut jos ei ota tuulta alleen, niin annat olla vaan. E

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   15.5.25 17:42:54

Lopeta jos tuntuu, että niin pitää tehdä. Mutta nyt kannattaa myös tiedostaa, että sinä oletat ja päätät miehen puolesta, mitä hän ajattelee tai kokee. Tervehtyminen ja seurustelu eivät automaattisesti sulje pois toisiaan. Kukaan meistä ei ole ajatustenlukija ja silloin kun on henkistä taakkaa, sitä alkaa usein entistä enemmän olettamaan ja nimenomaan jotain pahaa/negatiivista.

Päivämäärä:   15.5.25 18:00:33

"Kumpikaan ei halua kuitenkaan mitään vakavaa."

Eikö? Oletko tästä nyt aivan varma?
Entä jos haluaakin? Entä jos molemmat haluavat?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   15.5.25 18:29:13

Jos olet ollut pitkään tunneköyhässä suhteessa, nyt olet herkkä ihastumaan vähän kaikkeen vastaantulevaan. Joten paras jos tapailet paljon erilaisia miehiä, ja samalla kartoitat, mitä haluat.

Voit yhä tapailla f-buddya, mutta älä pidä sitä ainoana suhteena, jos tarkoitus on pitää se melko kepeänä. Käy ulkona, käy deiteillä, äläkä myy nahkaasi liian nopeasti, koska on iso riski, että päädyt syväjäässä olosi jäljiltä taas vääränlaiseen suhteeseen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.5.25 18:48:08

Itsellä tilanne, että molemmat halusi parisuhteen. Molemmilla takana erot pitkistä parisuhteista ja takana seksisuhdevaihe ja nyt oli olisi aika uudelle parisuhteelle.
Oletin miehen olevan aidosti kiinnostunut mutta pidin omat tunteeni alkuun kurissa enkä antanut itselleni lupaa ihastua.
Kun näytti siltä, että tästä voisi jotain kehittyä aloin vapauttamaan omaa mieltä siitä ajatuksesta etten saa ihastua. Kuinka kävi?
No nyt kun itse olen ihastunut mieheen on hän tuntunut painavan jarrua aika voimakkaasti.
Tuntuu, että laitan aina ensin viestiä jos en laita hänestä ei kuulu mitään. Nähdään paljon harvemmin kuin alkuun.
Olen nyt ilmeisesti ajautunut tilanteeseen jossa tavataan kun miestä sattuu panettamaan ja minä kelpaan siihen hommaan.
Olen itkenyt silmät päästäni omaa tyhmyyttäni miksi menin ihastumaan.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   15.5.25 19:36:11

Aloittaja. Miksi et voisi kommunikoida miehelle tunteistasi? En nyt tarkoita mitään rakjaudentunnustusta, vaan ihan vaan, että miltä mikäkin asia tuntuu. Ja sitten annat tilaa ja ennen kaikkea keskityt omaan hyvinvointiisi ja itseesi. Teet asioita, jotka tuntuvat hyvältä.

Viiva, kommunikoi miehelle, että miltä sinusta tuntuu. Kerro, että et halua pelkkää seksisuhdetta. Ja sitten keskityt omaan hyvinvointiisi, ja katsot, mitä tapahtuu.

Päivämäärä:   15.5.25 19:40:12

Joo, kuulostaa aivan mahdolliselta toimintamallilta. Oletko itse kokeillut tätä, ja millaisia tuloksia se on tuottanut?

Päivämäärä:   15.5.25 19:46:59

En ole ollut vastaavissa tilanteissa, mutta parisuhteen ongelmiin olen kokeillut avointa, pehmeää kommunikaatiota omista tunteista kertoen ja sitten tilan antamista toiselle. Ja kaikista tärkeimpänä se omasta hyvinvoinnista huolehtiminen. Mielestäni tämä on hyvä toimintatapa.

Päivämäärä:   15.5.25 20:48:29

Aloittaja tässä. Kiitos kaikille järkevistä kommenteista. Erittäin syvään iski toi että päädyn helposti taas huonoon suhteeseen ja tunnistan sen täysin. Päädyin tässä siihen että annan aikaa omille ajatuksille ja tunteille ja en laita miehelle ekana viestiä enää. Jos mies laittaa viestiä niin todennäköisesti kerron silloin että en kykene tähän juttuun ja no hard fiilings. Jos viestiä ei tule niin juttu saa vaan hiipua pois. Vuosien tunteettomuuden jälkeen on aika uutta ja yllättävää olla taas tunteiden vuoristoradassa, toki ne tasasemmat tunteet on sitä mitä pyrin saamaan jatkossa.

Päivämäärä:   15.5.25 20:58:03

Joo, kuulostaa tosiaan kokeilemisen arvoiselta toimintamallilta. Miten toteutat sen tilan antamisen käytännössä?

Aloittaja, anna vain miehen laittaa viestiä, ja voithan pitää tämänkin miehen 'varalla' mutta deittaile ihmeessä muitakin.

Päivämäärä:   15.5.25 22:46:37

Aloittaja hyvä. Mieti, mitä tunnet, ja mitä haluat. Voit ihan hyvin kertoa sen miehelle. Avoin kommunikaatio on terveempää, kuin välttely. Siitä ei ole haittaa, vaan se on joka tapauksessa askel kohti turvallisempaa kiintymyssuhdemallia.

Nomadi, tilan antaminen voi olla käytännössä ihan sitä, että käännät huomiosi takaisin itseesi ja teet asioita, joita rakastat. Keskityt itseesi ja annat toisen osapuolen olla aloitteellinen. Aloitteellisuuteen voi sitten tietysti vastata lämpimästi, jos se tuntuu oikealta ja hyvältä :)

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   15.5.25 23:20:12

Aloittaja: kuulostaa tutulta. Itselle kävi aivan vastikään aivan samoin, tosin sillä erotuksella, että sekä minä että mies etsimme parisuhdetta. Mies oli aluksi selvästi innokkaampi, lähetti paljon söpöjä viestejä ja kaikkea ihanaa. Kun minulla alkoi olla syvempiä tunteita, mies alkoikin vetäytyä.

Oma pää meni siitä tosi sekaisin. Lopulta mies päätti suhteen (oli ilmeisesti joku toinenkin kiikarissa…) ja podin pitkään hirvittävää kipua siitä, mikä minussa on vikana kun tulin jätetyksi, vaikka järjellä tiesin, että en olisi jaksanut sitä tunnevuoristorataa enää yhtään pidempään.

Sanoisin, että jälkiviisaana olisin voinut itse päättää suhteen jo silloin, kun ensikipuilua alkoi tulla, koska sisimmässäni tiesin että eroaisimme ennemmin tai myöhemmin. Ohjat olisivat silloin olleet minun käsissäni, nyt ihastuneena otin vain vastaan mitä mies antoi ja se ei saanut minua (tai miestä) ainakaan arvostamaan itseäni. Siitä kesti tosi kauan toipua.

Tämä minun tapaukseni oli ainakin juuri sellainen, joka halusi vain sen alkuihastuksen ja perhosia ja heti niiden laannuttua lähti seuraavan perään.

Halaus sinulle, nämä ovat vaikeita asioita. Jos nyt jäät tuohon, se rikkoo sinua taas lisää, saa sinut alitajuisesti vähättelemään omaa arvoasi ja ajautumaan siitä yhä syvemmälle. Älä tee sitä itsellesi. Ansaitset parempaa.

Päivämäärä:   15.5.25 23:30:54

Ota aloittaja ihan rauhassa tilaa itsellesi. Mies tietää itsekin energioiden muuttuneen, mutta ei ilmeisesti ole oma-aloitteisesti vaivautunut sitä sinulle selittämään, vaan jättää sinut ihmettelemään ja kyselemään, mitä tapahtui. Kurjaa käytöstä tuollainen. Veikkaan, että jos et laita miehelle viestiä, hän alkaa kohta taas sinulle viestittelemään juuri sen verran, että saa pidettyä sinut varalla, kun sattuu kiinnostamaan..

Lähettäjä: Lohtu 
Päivämäärä:   15.5.25 23:39:50

Nomadi sanoi suunnattoman fiksusti ja tarkkanäköisesti, joten kopioin sen vielä tähän alle.

Aloittaja, keskity nyt ihastumaan itseesi samalla voimalla kuin siihen mieheen. Tee kivoja asioita jotka piristävät mieltä, syö hyvin, liiku, osta uusia vaatteita, lue suosikkikirjoja ja ole itsellesi oma paras elämänkumppani. Ei miestä tarvitse jättää, mutta anna tosiaan hänen ottaa yhteyttä ensin ja huolehdi ettet vastaa ihan samalla intensiteetillä takaisin vaan astetta viileämmällä: täytä kalenteri tärkeimmillä asioilla, jos mies ei ehdota tapaamista - silloin esimerkiksi viime hetken booty call ei ole vaihtoehto vaan miehen on nähtävä vaivaa.

Tässä taktiikassa on se hyvä puoli, että saatat vahingossa nostaa arvoksi tuon miehen yläpuolelle, ja nappaatkin lopulta jonkun paremman saaliin. Tai vastaavasti mies huomaa että hitto soikoon, tuohan on upea tyyppi joka saattaakin karata käsistä, jos en skarppaa.

” Lähettäjänomadi
Päivämäärä15.5.25 18:29:13

Jos olet ollut pitkään tunneköyhässä suhteessa, nyt olet herkkä ihastumaan vähän kaikkeen vastaantulevaan. Joten paras jos tapailet paljon erilaisia miehiä, ja samalla kartoitat, mitä haluat.

Voit yhä tapailla f-buddya, mutta älä pidä sitä ainoana suhteena, jos tarkoitus on pitää se melko kepeänä. Käy ulkona, käy deiteillä, äläkä myy nahkaasi liian nopeasti, koska on iso riski, että päädyt syväjäässä olosi jäljiltä taas vääränlaiseen suhteeseen.”

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.5.25 23:48:56

"En ymmärrä miksi pitäisi laittaa poikki, jos miehen tunteet laimenneet, kyllä hän sen tekee"
^
Höpöhöpö. Mies poimii rusinat pullasta, jopa vuosia, niin kauan kuin aloittaja on suostuvainen seksiin ilman sitoumuksia.

Itse kun aloin uudelleen tapailemaan pitkän suhteen jälkeen tein itselleni selväksi, että mitään fuckbuddyja tai situationshippejä en ala katselemaan. Alkuun kevyttä tapailua ilman mitään tyttöystäväkohtelua ennen kuin edes kuukausi oli kulunut ja tiesi millä mielellä mies oli liikenteessä. Mikäli alkoi olla epämääräisyyttä ilmassa se oli heipat.

Sitten tapasinkin nykyisen, joka kolmansien treffien jälkeen sanoi, ettei halua enää nähdä muita naisia, vaan haluaa vakavissaan vain keskittyä minuun. Ei tarvinnut ihnetellä, arpoa, olla ahdistunut, miettiä mitä mies tuntee.

Se on täysi facta, että nainen erittää rakkaushormoneja seksin ja muun fyysisen läheisyyden aikana. Tuntuu hölmöltä, että aikuiset naiset edelleen ihmettelee, että "hups tuli tunteita". Itse tein nuo virheet parikymppisenä, nykyään tiedän paremmin.

Päivämäärä:   15.5.25 23:53:42

Ja lisäksi nuo pelien pelaamiset, jossa mies yritetään saada uudelleen koukkuun käyttäytymällä viileästi ym., ei toimi pidemmän päälle. Tyhmä mies saattaa skarpata hetkeksi, mutta sama käytös jatkuu, kun huomaa taas aloittajalla edelleen olevan tunteita. Sitten karataan taas. En todellakaan suosittele mitään kissahiiri-leikkejä. Rikkoo vain itsensä.

Eli aloittaja, minä lopettaisin jutun ja etsisin jonkun joka haluaa kaiken sinussa.

Päivämäärä:   15.5.25 23:59:02

Ei pelejä tarvitse sellaisen kanssa pelata joka aidosti välittää ja haluaa jakaa elämänsä sinun kanssa. Tietty vähän pelaamalla saatat saada selville nopeammin paljonko toista oikeasti kiinnostaa.

Lähettäjä: rk4 
Päivämäärä:   16.5.25 00:12:26

"Mies nähtäväsi on niitä miehiä, joita "alkuhuuma" pitää liikenteessä ja kun se talttuu, otetaan uusi mato koukkuun. Unohda tuo mies."

Tämä.
Häntä ei enää kiinnosta, koska sinussa ei ole mitään mielenkiintoista, kun aloit jo patjaksi. Hänellä on varmasti joku uusi jahdattava ja pitää sinua satunnaisesti varalla, jos kyllästyy uuteen tai hänen kanssan ei pääsekään pukille joka tapaamiskerralla.

Jatkossa et ota yhteyttä eikä tarvitse vastata, jos hän viestittelee. Tai vastaa viiveellä jotain yksisanaista tai emojilla.

Päivämäärä:   16.5.25 09:38:45

"Höpöhöpö. Mies poimii rusinat pullasta, jopa vuosia, niin kauan kuin aloittaja on suostuvainen seksiin ilman sitoumuksia."

Siis lähinnä tarkoitin että juurikin muuttuu etäisemmäksi aikaisemmasta ja lakkaa itse olemasta aktiivinen, ja sitten kirjoitin että aloittajan kannattaa ottaa etäisyyttä ja myöskin lopettaa yhteydenpito jos näyttää siltä että tilanne toimii vain yhteen suuntaan. Mutta mitään "tämä oli nyt tässä, elä enää laita viestiä" ei ole minun mielestä ratkaisu, koska sitä jää sitten ikuisesti miettimään että olinko hätäinen ja teinkö virheen. Vaikka kuinka tämä olisi tuttu kaava, ikinä ei voi olla täysin varma mitkä ovat miehen mielenliikkeet

Päivämäärä:   16.5.25 09:42:23

Ja se että itse ottaa etäisyyttä, muttei varsinaisesti lopeta itsekkään sitä juttua, ei ole mitään pelien pelaamista, vaan se on tilan antamista toiselle. Jos näyttää siltä että mies ei sitä tilaa ota, niin homma on sitten siinä.

Eli ole itse yhtä aktiivinen kuin mieskin. Ja jos ei meininki ei miellytä niin lakkaa vastailemasta. Tällainen dramaattinen "Minä en tykkää susta enää, sinä vain hyväksi käytät, TÄMÄ OLI TÄSSÄ" jutut mielestäni lapsellisia

Päivämäärä:   16.5.25 09:43:55

Tuollainen: jatkossa vastaile viiveellä, laita yksi emoji, on mielestäni juuri laskelmoivaa pelaamista. Miksi ei voi vaan vastata niinkuin aikuiset ihmiset?

Päivämäärä:   16.5.25 14:38:43

Ei tarvitse olla dramaattinen vaan rehellisesti sanoa, että tämä homma ei tunnu enää hyvältä ja kertoa syy. Se että alkaa "mätsäämääm" miehen käytöksen kanssa on vain huijausta eikä tee aloittajan oloa paremmaksi.

Päivämäärä:   16.5.25 15:44:53

kauanko ootte tapaillu? oisko miehen puolelta alkuhuuma huvennut... tai sitten oli oikeasti kumppania vailla ja yrittää nyt irrottautua susta. nythän voitte jatkaa kevyttä tapailua?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.