Lähettäjä: cringe
Päivämäärä: 15.5.25 13:09:38
Hankala tilanne ja vaikea puida kavereiden kanssa niin ehkä täältä saisi prosessointiapua.
Pitkä tarina lyhyesti on, että nelisen vuotta sitten mulla oli lyhyt suhde yhden opiskelukaverin kanssa. Oltiin just puhuttu, että ollaan vakavissaan ja ei tapailla muita, kun mies sitten päättikin just mun synttärien jälkeen ilmoittaa, että hänellä on tunteita toista kohtaan ja kun sillä toisella on myös niin haluaa katsoa sen kortin. Sanotaanko, että ei ollut mikään unelmasuhde edes sen suhteen aikana, saati näin jälkeenpäin katsottuna, joten hyvä vaan mulle, vaikka olinkin alkuun aika järkyttynyt yllätyksestä. Mutta onneksi kaverit silloin kuunteli ja aika nopeasti pääsin yli asiasta.
Ollaan sillee samaa opiskelukaverien porukkaa, että on tässä vuosien varrella aina jossain nähty ja jotain pientä kohteliasta small talkia harrastettu. Ja joku puolisen vuotta ton jälkeen hän myös kysyi että onko mulla erosta kysymyksiä ja sanoin sillon että ei, mulla ei ole tarvetta asiasta jutella et oon mennyt eteenpäin. Mutta nyt mies tuossa viime vuoden lopulla laittoi viestiä, että "sori kun jätin sut sun synttärin jälkeen". Mulla oli kiire töissä ja hevosen kanssa ja muutenkin kaikenlaista, joten en jaksanut alkaa heti vastata. Minkä seurauksena mies alkoi sitten lähetellä lisää viestejä ja eri kanavissa että "onko meidän välillä kaikki hyvin, kun et vastaa" ja "ahdistaa ja kuormittaa tosi pahasti kun et vastaa". Ja lopulta sitten kun soitti perään laitoin sitten vaan viestillä, että tää on nyt enemmän susta kuin musta tää juttu, ja et tiedä mitä mulla on elämässä niin anna vähän tilaa. No sain vastauksena kunnon avautumisen siitä, että miehellä on ocd ja ahdistuneisuushäiriö ja on niiden vuoksi käynyt hoidossakin ja nyt yks joku pelkokuva oli, että hän olis jättänyt mut mun synttärinä ja siksi laittoi tollasen viestin, että sitten jos hän olisikin jättänyt mut mun synttärinä niin korjaisin varmaan häntä ja saisi sitten asian selville. Ja kun en vastannut mitään niin siitä tuli sitten kahta kauheampi ongelma. Sanoin sit et mulla ei ollut aiemmin ongelmaa, mutta tää pommitus ei varsinaisesti ole auttanut mua/hänen asemaansa mun silmissä ja et nyt en jaksa keskustella asiasta enempää sinä iltana. Hän sitten myöhemmin illalla poisti meidän koko viestihistorian (n 10v) ja kieltämättä tuli siitä vähän jotenkin loukattu olo, vaikka enpä mä niillä vanhoilla viesteillä mitään olisikaan tehnyt. Laittoi vaan perään, että piti poistaa "ettei ocd laita katsomaan niitä uudestaan ja piti poistaa myös multa ettei ocd laita kyselemään multa viesteistä". Totesin vaan että kiitos tiedosta ja sen jälkeen en ole jaksanut suuremmin asiaa miettiä.
No, kuitenkin on tässä säännöllisesti tilanteita, että on jotain kavereiden juhlia tms. joissa tää sama mies tietysti on paikalla ja huomaan etten osaa suhtautua asiaan mitenkään järkevästi. Tiedän, että kukaan muu ei tiedä (tai no kaksi mun läheisintä kaveria, mutta ei he sitä asiaa nosta esiin) ja voisin vaan antaa asian olla. Mieskin tuntuu välttelevän mua, joten senkin puolesta ainakin tähän asti ollut ok. Mutta nyt ehkä pitäisi mennä samalla kyydillä yksiin juhliin ja en vaan tiedä miten osaan olla normaalisti. Kuski on toinen kavereista, jotka tilanteen tietää, mutta siitä huolimatta. En jotenkin osaa enää nähdä itseäni juttelemassa tän miehen kanssa kuin korkeintaan säästä, ja toisaalta mietin et kuinka kiusallista on jos ei vaan jutella mitään ton tyyppisessä tilanteessa, että ollaan samaan autoon suljettuina.
Eli sennut, miten mennä asiasta yli ja suhtautua tähän tyyppiin jotenkin normaalisti? Mulla on elämässä nykyään kaikki mitä haluan (ja sanoin tän myös miehelle heti alkuun, kun ajattelin että koittaa viritellä jotain kun tiesin eronneen siitä naisesta, jonka takia jätti mut) ja sata kertaa parempi parisuhde myöskin. Siitä huolimatta pelkkä tän tyypin nimen näkeminen tai kuuleminen tekee jotenkin oudon ahdistuksen, koska se sen pommitus "anteeksipyynnön" yhteydessä oli niin ahdistavaa ja toisaalta musta tuntuu että tiedän ihan liikaa hänen ongelmistaan siihen nähden että on exä eikä mitenkään läheinen kaveri. Tiedän, että sovitiin et voidaan olla kavereita sillon heti eron aikaan, mutta silti mulla on vähän sellainen olo että hänen ocd ei ole mun ongelmani, varsinkaan näin esille tuotuna.
Pahoittelut pitkästä tekstistä. Ajattelin, että kirjoitan ihan lyhyesti, mutta selvästi alkaa heti ajatus laukata kun asiaa pukee sanoiksi.
Eli vinkkejä?
|