Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onnellisimpia ovat sinkku naiset ja ukkomiehet.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   15.5.25 00:16:59

Uusin tutkimus paljasti ketkä ovat onnellisimpia ihmisiä Suomessa.
Sinkku nainen hyötyy vapaudesta ja vahvoista sosiaalisista suhteista.

Ukkomies hyötyy parisuhteen tarjoamasta tuesta ja turvallisuudesta – usein ilman, että hän kantaa päävastuuta arjen tunnekuormasta.

Taloudellisesti nainen pärjää paremmin yksin.
Miehillä on ongelmia uskollisuuden kanssa. AINA.
Kuka jaksaa enää pettyä miehiin?
Kun säilytät itsenäisyyden, pysyt vahvempana!

Mitä mieltä?

Re: Onnellisimpia ovat sinkku naiset ja ukkomiehet.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.5.25 01:17:28

Vanhoin piikoin kateellisia höpötyksiä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.5.25 01:51:20

Ja oikeinkirjoitustaitoiset.

Päivämäärä:   15.5.25 05:38:58

Jaa. Ei kukaan ole minulta kysynyt mitään. Olisi kiva osallistua näihin hutkimuksiin.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   15.5.25 06:15:43

Tämä on tiedetty aina.

Itsekin ikisinkkuna haksahdin vuosien tauon jälkeen seurustelemaan vakiseksin perässä, ja kyllä jaksaa aina yllättää se, miten miehet kuvittelevat, että joka tilanteessa riittää, kun he vain tuovat itsensä paikalle. Sitten nämä sankarit ihmettelevät, kun eivät kelpaa naisille pidempiin suhteisiin. Kai se juontaa juurensa siitä, että äidit hemmottelevat ja hyysäävät poikansa pilalle vauvasta lähtien.

Päivämäärä:   15.5.25 06:22:06

Sama. Minulla on jo kaksi lasta, en halua vaivoikseni kolmatta. Tai ainakaan suomalaista itsetunnotonta vätystä, jolle moraali ja itsestään huolehtiminen, normaali sosiaalisuus, ja läheisyys täysin tuntemattomia käsitteitä.

Päivämäärä:   15.5.25 06:23:36

Ja lähde tähän tutkimukseen olisi tosiaan hyvä saada?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   15.5.25 06:33:55

Voisikin ottaa tämmöisten tutkimustulosten keksimisen uudeksi harrastukseksi.

Sen olisi kyllä voinut päätellä, että yksinäinen mies on vähän tuuliajolla. Ja tietää sen itsekin. Siksihän miehille on tärkeää, että on aina joku.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.5.25 07:24:27

Millaisia miehiä naiset oikein valitsevat kumppanikseen? Jos mies ei tuo mitään lisäarvoa elämään, eihän sellaista kukaan halua.

Olen itse kyllä huomattavasti onnellisempi parisuhteessa kuin sinkkuna, mutta olenkin valkannut puolisokseni miehen joka taitaa kodinhoidon, rahankäytön ja muutkin normaalit asiat mitä aikuisen ihmisen kuuluu osata.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.5.25 07:32:17

Linkki olisi kiva kun viitataan "uusimpaan tutkimukseen".

Uskon kyllä että ns. ruuhkavuosiaikaan perheessä nainen monesti ylikuormittuu, vielä vuonna 2025 on hirveän tavallista, että nainen hoitaa työnsä ohella ison osan perheen päivittäistoiminnoista, lasten päiväkoti- ja koulujutuista, harrastuksista, kotitöistä jne, mies sitten vaihtaa ne kuuluisat renkaat. Lisäksi monissa perheissä on erilliset rahat, joten taas nainen jää alakynteen, pienempipalkkaisena hänelle jää vähemmän sitä omaa rahaa käyttöön.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.5.25 09:08:30

En tiedä mikä on tämä uusin tutkimus, johon aloittaja viittaa, mutta muuten voitte googletella esim. "sinkkunaiset miehiä onnellisempia", niin löytyy monenlaista samansuuntaista tutkimusta ja selvitystä väitöskirjoista perhebarometreihin.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   15.5.25 09:21:22

"Kai se juontaa juurensa siitä, että äidit hemmottelevat ja hyysäävät poikansa pilalle vauvasta lähtien."

Korjaan tän sulle: Näin he ovat isiltään oppineet, että vähin mahdollinen riittää eikä enempään tarvitse vaivautua.

Onnellisimpia ovat sinkku naiset ja ukkomiehet.

Lähettäjä: Tunnustus 
Päivämäärä:   15.5.25 09:27:15

Uskon tutkimustuloksen omakohtaisen kokemuksen kautta.

Mä olen lapseton, naimaton 43-vuotias sinkkunainen, joka asuu yksin kissan kanssa. Eli kai olen kokenut juuri sen naisen pahimman painajaisen elämässäni. :D Olen kyllä suhteessa, mutta avoimessa sellaisessa, ja asumme eri paikkakunnilla.

Kun vertaan elämääni 15-vuotisen parisuhteen aikoihin, olen paljon tasapainoisempi nyt. Edellisessä suhteessa tuntui kun elämäntehtäväni olisi ollut kannatella miestä ja mukautua hänen koko ajan mahdottomammiksi käyviin vaatimuksiinsa. Se oli lopulta orjuus- ja työsuhde eikä parisuhde.

Eikä sitä edeltäväkään parisuhde auvoa tuonut, mies salaili, viiletti menemään omissa menoissaan, ei ollut minusta ikinä täysin varma ja petti.

Näin on hyvä. En ota miehiä enää niin vakavasti ja prirorisoin just nyt elämässäni uraa, hyvää seksielämää ja oman fyysisen kuntoni ylläpitämistä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.5.25 09:37:09

Tässäkin kiinnostaisi mikä on kohdejoukko.

Olin onnellisin 20 vuotiaana sinkkuna, kun kaikki kaveritkin olivat sinkkuja ja ympärillä oli laaja ystäväpiiri parin sydänystävän lisäksi.

Mutta näin 35 vuotiaana sitä elämää ei enää saisi takaisin vaikka eroaisi. Ystävät ovat parisuhteissaan ja monilla on jo lapsiakin. Sinkku jää todella helposti todella yksin. Toki osa on erakkoluonteita ja nauttivat juhlapyhistä kissojensa kanssa. Mutta kaikki eivät ole.

Parisuhde tuo stressiä ja taakkaa, mutta se tuo myös läheisyyttä, seuraa ja rakkautta.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   15.5.25 10:03:58

Olen onnellisimmillani nyt hyvässä suhteessa, jossa arjen kuormitus jakautuu 50/50. Voin luottaa mieheen 100%, hän on paras ystäväni ja elämä rullaa leppoisasti. Yhtään vähempään en tyytyisi ja jos tämä suhde loppuisi, olisin mieluummin yksin kuin etsisin "mitä tahansa" parisuhdetta.

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   15.5.25 10:08:14

Minä olen onnellinen. Menestyvä, rakastava, luotettava, kunnioittava mies talossa. Aivan mahtava aviomies ja isä kahdelle lapsellemme.
En ikinä vaihtaisi tätä elämää sinkkuelämään.
Takana yhteistä eloa yli 20 vuotta, joten tiedän mistä puhun.

Päivämäärä:   15.5.25 10:12:07

En epäile tätä tutkimusta yhtään. Sen näkee jo ympärillään miten yhä useampi nainen valitsee sinkkuuden ja korkeintaan siihen jonkun seksisuhteen kylkeen, ja sen miten sinkkumiesten elämä pyörii naisen saamisen ympärillä eikä siinä kriteerejä mietitä kunhan jonkun saa.

Ja mikä ihmeen oletus on tuo että sinkkunainen on kissan kanssa kotiin syrjäytyvä yksinäinen eläjä? Tämän hetken sinkku aika usein on elänyt perhe- elämääkin, puhun näin 55- vuotiaana äitinä, perheellisenä ja laajan sosiaalisen piirin omaavana. Ja sinkkuna joka on todennut ettei parisuhde ole kertaakaan tuonut elämääni sitä lisäarvoa vs rasitteet että sellaista haluaisin. Niitä on takana pidempiä ja lyhyempiä, on avioliittoa ja etäsuhdetta ja vähän kaikkea siltä väliltä.

Juhlapyhät kyllä vietän lasten ja muun perheeni kanssa, matkustelen ja teen muita mukavia asioita ystävien tai lasten kanssa, kissaa ei ole mutta sellaisen voin ottaa keneltäkään kysymättä jos haluan. Taloudellisesti pärjään hyvin ja paremmin kuin jossain parisuhteissa.

Jokaisella on oma elämä tehtävänä, minulla sen tekemiseen en tarvitse tai halua puolisoa, ainakaan ennen kuin vastaan tulee sellainen joka oikeasti parantaa elämänlaatuani.

Päivämäärä:   15.5.25 11:15:07

Sinkkunainen on keskimäärin onnellisempi poislukien naiset, jotka löysivät hyvän, terveen, aktiivisen ja osallistuvan kumppanin. Lisäksi olen huomannut sen, että jos niitä lapsia ei tee nuorena niin ne isä ehdokkaan standardit muuttuu iän myötä sen verran ettei niitä hyviä isäehdokkaita enää ole. Parikymppisenä rakkaus ja intohimo ja usko tulevaan pitää huonojakin parisuhteita kasassa, mutta kolmenkympin jälkeen kokemuksia saaneena se parikymppisenä deittailtu mies ei sovi isäksi yhtään sen enempää kuin Trump Paaviksi.

Lisäksi kolmekymppinen nainen ei jaksa pelejä ja leikkejä ja turhaa stressaamista mieslapsen oikkujen mukaan kun yksin ollessa on mielenrauha eikä ole pelkoja sukupuolitaudeista tai mykkäkoulusta. Lisäksi minä ainakaan en jaksa siivota muiden jälkiä tai kerätä likaisia kalsareita lattioilta jos kolmekymppinen mies ei ole edes oppinut tuohon ikään mennessä olemaan siisti.

Eikä nykyinen piheys ja joka kolikon laskeminen myöskään aiheuta naisissa mitään intohimon liekkejä vaan enemminkin Sahara efektin.

Lähettäjä: läpyskä 
Päivämäärä:   15.5.25 11:16:38

Sinkkunainen on yhdyssana. Onnellisuudesta en tiedä.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   15.5.25 11:23:45

”Sinkkunainen on yhdyssana. Onnellisuudesta en tiedä.”

Läpyskä ymmärsin topicin aiheen!

Päivämäärä:   15.5.25 11:30:48

"Sen näkee jo ympärillään miten yhä useampi nainen valitsee sinkkuuden ja korkeintaan siihen jonkun seksisuhteen kylkeen, ja sen miten sinkkumiesten elämä pyörii naisen saamisen ympärillä eikä siinä kriteerejä mietitä kunhan jonkun saa."

Jep. Ja ne miehet jotka miettivät kriteerejä roikkuvat vanhassa huonossa suhteessa niin kauan, että kriteerien mukainen uusi on löydetty ja voi vaihtaa lennosta uuteen.

Naisten markkina-arvoon ei sinkkuus vaikuta negatiivisesti, mutta sinkuksi "jääneiden" miesten markkina-arvo romahtaa ja tätä peläten kai miehet pyrkivätkin hyppäämään suoraan suhteesta toiseen. Miesten kohdalla toimivat työmarkkinoiden lait; vakituisessa työsuhteessa olevan on paljon helpompi löytää uusi työ, kuin työttömän.

Päivämäärä:   15.5.25 12:17:07

Miesten pitäisi jollain lailla kehittyä tunne- elämältään jotta parisuhde olisi naisille houkuttelevampi vaihtoehto kuin sinkkuus. Kärjistys.
Ennen oli naisen ns pakko olla parisuhteessa ja miesten ei tarvinnut juuri panostaa mihinkään, kunhan kävi töissä eikä pahasti hakannut niin se riitti. Nainen on kuitenkin rakennettu niin että hän useimmiten kaipaa tunneyhteyttä, henkistä tukea, arvostuksen osoituksia ja sitä kumppanuutta jossa voi olla vapaasti sellainen kuin on. Kuitenkin edelleen miehet käyttävät naisista sanoja kuten nalkuttava tai pihtari, yhtään ymmärtämättä etteivät ne ole mitään naisiin kuuluvia perusasetuksia vaan seurausta siitä etteivät he koe tulevansa kuulluksi arvostetuksi ja kohdatuksi. Edelleen miehille ei heidän mielestään kuulu naisten (negatiivisten) tunteiden ymmärtäminen saati niiden aiheuttajien selvittäminen, on "se aika kuusta/iässä" kun kiukuttaa tai "yrittää saada tahtonsa läpi" kun itkettää ja monta muuta mitä on helpompi käyttää kuin vaikka kysyä (kiukkuamatta!) mitä on meneillään ja mitä haluaisit minun tekevän.
On miehiä joiden kanssa voi kommunikoida, jakaa asioita, ajatuksia ja tunteita ja jotka jopa osaavat olla niistä suuttumatta tai turhautumatta kuullen sen mitä oikeasti sanotaan eikä jonkun ihme mies-suodattimen läpi joka huutaa "sinua haukutaan ja syytetään" ihan joka kerta jos puhutaan muusta kuin säästä tai koska lämmitetään sauna. Mutta kovin harvassa ovat nämä tasapainoiset, itsensä kanssa sinut olevat miehet, ja ne on joku nainen ymmärtänyt napata. Siksi moni nainen viihtyy sinkkuna, ja siksi moni mies sellaisena kärvistelee.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   15.5.25 16:55:47

Tämä, ihmeellistä naisvihaa taas

Kai se juontaa juurensa siitä, että äidit hemmottelevat ja hyysäävät poikansa pilalle vauvasta lähtien."

Korjaan tän sulle: Näin he ovat isiltään oppineet, että vähin mahdollinen riittää eikä enempään tarvitse vaivautua.

Lähettäjä: Ällä 
Päivämäärä:   15.5.25 22:38:27

"Näin on hyvä. En ota miehiä enää niin vakavasti ja prirorisoin just nyt elämässäni uraa, hyvää seksielämää ja oman fyysisen kuntoni ylläpitämistä"

Minullakin näin. En epäile tuota tutkimusta ollenkaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.