Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia taloudellisesta hyväksikäyttävästä

Lähettäjä: whi 
Päivämäärä:   14.5.25 14:17:56

kaverista? miten ilmeni jne?

Re: Kokemuksia taloudellisesta hyväksikäyttävästä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.5.25 14:29:35

Ei tarjonnut koskaan vuorollaan syötävää eikä juotavaa, ei osallistunut yhteisten automatkojen kustannuksiin, möi rikkinäisen tavaran jota en viitsinyt tarkistaa koska luotin, tottakai, kaveriin jne. Nykyään ns. entinen kaveri.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.5.25 15:47:43

Saattoi yhtäkkiä pyytää et voinko ajaa sitä sinne tai tänne maksamatta bensoja (hänellä ei ajokorttia). Oliskin voinut toimia jos asuttaisiin lähellä ja olisin samalla menossa paikkaan B mutta asuttiin 40min päästä toisistamme eli mun pitäis eka ajaa 40min ja sit ajaa hänet jonnekkin ja ajaa toiset 40min kotia. Ehkä röyhkein oli kun joku tärkeä pyhä (en muista oliko UV, jouluaatto tms) ja soitti mulle aamu 2 että hän on ihan kännissä 2h päässä voinko ajaa hänet kotiin kun ei "hoksannut" että taksit on niin kalliita ja busseja ei enää kulje. No en todellakaan suostunut.

Hän oli innokas somettaja myös (ei mikään tunnettu). Minulla oli valokuvaustaitoa ja myin sitä sivubisneksenä. Ilmaiseksi piti aina kuitenkin häntä kuvata. Mitä enemmän annoin sitä enemmän yritti viedä ja joskus yritti pyytää lähes joka päivä kuvauksia. Tyhmänä ja vikan kerran suostuin ilmaiseksi ajamaan luokseen tallille missä kuvaisin häntä ja hänen heppaa. Ainoa vaatimus mitä vaadin että tulen omilla bensakuluilla, tuhlaan omaa aikaani ja teen ilmaiseksi oli että hänen täytyy olla valmis heppansa kanssa kun tulen paikalle sillä kuvaus vie aikaa ja mulla oli sinä päivänä töitä ja muuta menoa eli kiirettä pukkasi. Ajoin sovittuun aikaan paikalle sinne tallille. Tyyppiä ei näkynyt missään. Soitin. "Aa sori heräsin sun soittoon eilinen ilta meni myöhäseks mulla on krapula ja mun pitää meikata ja vaihtaa vaatteet voitko laittaa mun hepan valmiiks kuvausta varten sillä aikaa täs menee joku tunti". Se oli kun päätin että tämä ystävyys loppuu nyt. Siinä oli vielä jälkeenpäin vielä draamaa. Oli niin hyväksikäytetty olo.

+tietty baareissa aina vingutaan juomia kun rahaa ei ole ja "maksaa kyllä takaisin". Rahoja ei kuitenkaan koskaan näy.

Sama henkilö vielä rehvasteli kännissä miten on niin hyvä käyttämään ihmisiä hyväksi taloudellisesti ja ajalla. Tämän jälkeen en ole suostunut edes näkemään häntä enää.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   14.5.25 16:21:05

Onneksi pääsin eroon. Jos kävin kaupassa piti olla kalliita ruokaaineita, ulos jos mentiin syömään selitti ettei ole rahaa voisinko maksaa, muutaman kerfan tarjosi, bensat makdlin lähes aina. Eimuisganut syntymäpäivinä, jouluna, odotti eyyä muistan häntä. Vippaili usein rahaa muttei koskaan maksanut takaisin.

Lähettäjä: ffp 
Päivämäärä:   14.5.25 20:09:00

Entinen kaveri. Lainasin monesti rahaa mutta ei maksanut takaisin enää. Eikä myönnä tehneensä mitään väärää tai valehdelleensa mulle. On mulle velkaa noin 70euroa, joita koitan saada takasin..

Lähettäjä: Linnea 
Päivämäärä:   14.5.25 21:25:59

Samaa täällä, kaipasi seuraa ja oli yhteydessä ainoastaan kun itse tarvitsi jotakin, ei tarjonnut vuorollaan, lainasi rahaa jota aina sai moneen kertaan kysellä takaisin ja meni tuohon myös meillä tämän kaverin kanssa, että enemmän vei vaan mitä enemmän sai. Meillä loppui 3v jälkeen yhteinen koulu ja muutin eri kaupunkiin. Oli yhteydessä vuoden tai pari kun tarvitsi pk seudulta majapaikkaa, muuten ei kuulunut yhtään mitään. Lakkasin lopulta vaan vastaamasta viesteihin ja soittoihin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.