Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia Perhoskoirasta

Lähettäjä: Hauvavauva 
Päivämäärä:   14.5.25 09:54:51

Hei!

Olisi kiva tietää perhosten omistajilta ja muilta kokemuksia rodusta?
Olen päätymässä tähän rotuun pitkän harkinnan jälkeen. En ole varsinainen pienten koirien fani, mutta luulen että tämä rotu sopisi meille parhaiten. Lapsi on 7v. ja pystyisi myös taluttamaan koiraa. Asutaan rauhallisella taajama-alueella, minulla (ja lapsella isänsä luona) on kokemusta isommista koirista. Perhonen olisi kokonsa puolesta helppo ottaa mukaan kyläilyille yms. Menoihin. Kuljetaan myös paljon pyörällä, ja kesäaikaan koiran voisi opettaa kulkemaan korissa mukana. Etsin siis kaikkien kanssa toimeentulevaa kotikoiraa, joka kuitenkin jaksaisi tarvittaessa lenkkeillä pidempiäkin matkoja ja sen kanssa voisi halutessaan harrastaa tokoa tms. Olisiko siis perhoskoira hyvä vaihtoehto?

Re: Kokemuksia Perhoskoirasta

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   14.5.25 10:21:12

Kyllä se seurakoirista on oikein oiva ja vielä terveimmästä päästä oleva vaihtoehto ! Varsinkun kun lapsi on vasta 7 ja ilmeisesti innostunut, vähän nuori täpäkämmille vaihtoehdoille esim territ. Ja ne territ eivät ole aina niin kiinnostuneita siitä kouluttamisestakaan. Kääpiövillis voisi olla vähän samaa kategoriaa, mutta turkki ihan toista. Hyvä kun kokemusta isoista koirista tai koirista ylipäänsä on niin pystytte haarukoimaan sopivan pennun, sen oikein reippaan ja vähän aktiivisemman -kaikki pikkukoirien kasvattajat kun eivät luonteeseen huomiota kiinnitä ja toisaalta toisilla on se ajatus, että seurakoiran pitää olla jotenkin mahdollisimman rauhallinen.. ja näistä syistä onkin yhtäkkiä käsissä ujoja pentuja.

Re: Kokemuksia Perhoskoirasta

Lähettäjä: Hauvavauva 
Päivämäärä:   14.5.25 12:15:19

Kiitos huomiosta pennunvalinnassa. Täytyy painottaa kasvattajalle tätä asiaa, ettei saa olla arka. Muuten mukana kulkeminen ja lapsen kanssa kahdestaan olo voisi olla hankalaa koiralle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.