Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Teetkö mitä haluat?

Lähettäjä: Nti50 
Päivämäärä:   14.5.25 09:50:14

Teetkö mitä haluat vai mitä muut haluavat?
Heräsin huomaamaan, että mulla ei enää ole harrastuksia. Koho kohdat elämässä arjessa on isän ja äidin hoitaminen. Se on "pakollinen" meno joka viikko pari kertaa. Sitten on poikkis, joka ei tee mitään mistä mä tykkäisin. Sitä sitten treffailen joutessani. Kavereita on ja tykkään lähteä mukaan heidän touhuihinsa. Miten tän kelkan kääntää? Alan elää omaa elämää, mut en enää osaa.

Re: Teetkö mitä haluat?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   14.5.25 09:53:25

Teen mitä haluan. Lakkaa olemasta kynnysmatto, niin kelkka kääntyy.

PS: Kohokohta on yhdyssana

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.5.25 09:59:22

En tee mitään, mitä en aidosti halua. Elämä on kompromisseja, joten aina ei voi tehdä 100 % vain mitä minä haluan, mutta minulla on tarpeeksi yhteistä puolisoni ja ystävieni kanssa, että yleensä kaikki haluavat tarpeeksi tehdä samoja juttuja että kaikilla on kivaa. Aikaa riittää siihenkin, että teen yksin juuri mitä haluan silloin tällöin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.5.25 10:00:48

Teen mitä haluan, koska en osaa muutakaan. Tietysti töissä on pakko käydä ja pakolliset esim. Lääkärikäynnit ja laskut pitää maksaa, mutta esim. En ole hankkinut lapsia koska se velvoittaa tekemään asioita joita ei halua. Onneksi oli äiti ja sisko jotka pakottivat lapsena tekemään paljon asioita joita ei kiinnostanut, joten kun pääsin siitä ikeestä päätin, että aikuisena en tee mitään mitä ei ole ihan pakko jos en halua

Päivämäärä:   14.5.25 16:49:49

Miten te saatte kaikki ympärillänne tekemään mitä haluatte? Jyräätte muut huomaamattanne? Oletteko lähteneet mukaan kaverin/puolison harrastuksiin ihan vain tutustuaksenne paremmin ja silkasta mielenkiinnosta uutta kohtaan, auttamaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.5.25 16:50:59

En, enkä usko että sellaista ihmistä on olemassakaan joka tekee vain haluamiaan asioita.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   14.5.25 16:57:52

Tällähetkellä osin teen, osin en. Perhe-elämä nyt vaan on äiti-ihmiselle jonkinmoista kompromissien tekemistä. Mutta olen ennen lapsia saanut tehdämitä haluan ja lasten kasvaessa saan taas. Nyt nautin pienistä lapsistani.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.5.25 17:21:50

Teen. Minulla omat intohimot ja puolisolla omansa. Tehdään omia juttuja ja myös yhdessä. Autellaan puolin ja toisin. En koe mitenkään uhrautuvani kun toisen eteen teen tai olen hänen kanssaan hänen jutuissaan. Yhtä lailla ystävien ja sukulaisten kanssa. Vietetään aikaa jollain tavalla mihin kaikki voi osaltaan osallistua.
Inhoan uhriutumista. Terve ihminen tarvitsee toista ihmistä muttei laske mitään kenenkään varaan.

Päivämäärä:   14.5.25 17:24:22

Olen yrittänyt tehdä mitä haluan, mutta elämän velvollisuudet ovat pakottaneet tekemään kompromisseja. Toivottavasti pystyn vielä toteuttamaan haluamani asiat ja rakentamaan sellaisen elämän joka antaa enemmän kuin ottaa.

Lähettäjä: g 
Päivämäärä:   14.5.25 18:53:49

Olen tehnyt aina ja teen edelleen. Enkä piittaa siitä, jos muuta edesottamuksiani hämmästelevät, kauhistelevat, ihmettelevät, naureskelevat. Pakko toisinaan poiketa elämän realiteettien vuoksi.

Lähettäjä: bobile 
Päivämäärä:   14.5.25 18:56:20

Tietenkin teen. Haluan myös tehdä kompromisseja, jos niin pääsen nopeimmin päämäärääni.

Päivämäärä:   14.5.25 19:06:58

Teen mitä haluan, koska en osaa muutakaan. Tietysti töissä on pakko käydä ja pakolliset esim. Lääkärikäynnit ja laskut pitää maksaa, mutta esim. En ole hankkinut lapsia koska se velvoittaa tekemään asioita joita ei halua. Onneksi oli äiti ja sisko jotka pakottivat lapsena tekemään paljon asioita joita ei kiinnostanut, joten kun pääsin siitä ikeestä päätin, että aikuisena en tee mitään mitä ei ole ihan pakko jos en halua.
-----------------------------
Sama. Lapsena oli kurjaa, kun joutui tekemään niin paljon kaikkia ikäviä ja epäkiinnostavia asioita, joten aikuisena olen nauttinut vapaudesta tehdä vain mitä haluan.

Lähettäjä: tassu 
Päivämäärä:   14.5.25 19:33:53

Lähettäjä: Nti50
Päivämäärä: 14.5.25 16:49:49

Miten te saatte kaikki ympärillänne tekemään mitä haluatte? Jyräätte muut huomaamattanne? Oletteko lähteneet mukaan kaverin/puolison harrastuksiin ihan vain tutustuaksenne paremmin ja silkasta mielenkiinnosta uutta kohtaan, auttamaan?

---------------------------------------

Otetaanpa esimerkki. Halusin muuttaa isompaan asuntoon, jossa on oma piha. Mies halusi samaa. Muutaman kuukauden etsinnän jälkeen löysimme asunnon, jonka me molemmat haluamme. Sitä ennen hylkäsimme monta sellaista, jotka toinen olisi halunnut ja toinen ei. Toisin sanoen etsimme ratkaisun, johon kumpikaan ei joutunut vain tyytymään. Ei aina helppoa, ja tietenkin elämässä joutuu tekemään myös kompromisseja, mutta niitäkin _haluaa_ tehdä kun on rakkaista ihmisistä kyse.

Ja siis kyllähän mä haluaisin asua isossa kartanossa keskellä metsää ja valtavan kotieläinmäärän kanssa, mutta haluan myös elämältä tietynlaista helppoutta, joten joudun valitsemaan kahden halun välillä. Tässä usein auttaa se, että ottaa järjen äänen mukaan valintaan... :D

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   14.5.25 19:53:20

"Miten te saatte kaikki ympärillänne tekemään mitä haluatte? Jyräätte muut huomaamattanne? Oletteko lähteneet mukaan kaverin/puolison harrastuksiin ihan vain tutustuaksenne paremmin ja silkasta mielenkiinnosta uutta kohtaan, auttamaan?"

Miksi muut pitäisi saada tekemään sitä mitä sinä haluat tai minä haluan? Teen ihan itsekseni paljon asioita, joita haluan, ei siihen ketään tarvitse mukaan pakottaa. Kavereiden kanssa nähdään silloin tällöin ja tehdään sellaisia asioita, jotka ovat meidän kaikkien mielestä kivoja. Miesystävä on etäsuhteessa, hänen kanssaan tehdään sellaisia juttuja joita me molemmat halutaan. Joskus hän katsoo urheilua, se ei minua kiinnosta, vaan teen jotain muuta, esimerkiksi luen toisessa huoneessa. Olen käynyt katsomassa jonkun kerran hänen jääkiekkopelejään ja hän minun kanssani tallilla, nämä kuitenkin vain harvoin koska eivät puolin ja toisin niin kiinnosta.

Asuntoni ja sisustukseni ym olen valinnut ihan itse. Osan kesälomasta retkeilen ihan yksin, koska se on parasta ikinä. Töissä tietty pitää käydä jotta saa rahaa, mutta ei sekään epämieluisaa ole, ammattini ja työpaikkani olen valinnut itse.

Sellaista on elämä, kun ei kaipaa koko ajan mitään kööriä ympärilleen vaan pärjää yksinkin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.5.25 21:17:16

"Miten te saatte kaikki ympärillänne tekemään mitä haluatte? Jyräätte muut huomaamattanne? Oletteko lähteneet mukaan kaverin/puolison harrastuksiin ihan vain tutustuaksenne paremmin ja silkasta mielenkiinnosta uutta kohtaan, auttamaan?"

Mistä tulee ajatus, että joku yksi saisi "kaikki" tekemään mielensä mukaan? Ei tässä ketjussa tainnut yksikään sellaista sanoa pystyvänsä tai haluavansa edes.

Minun elämääni on valikoitunut suhteellisen samanmielistä porukkaa ja olemme aika avoimin mielin liikkeelllä, eli ihan kovin paljoa ei tarvitse vääntää ja vängätä, että löytyy joko yhteistä tekemistä tai omaa aikaa tehdä oman pään mukaan. Kukaan ei myöskään jahtaa mitään "aina vain omaa lempipuuhaa" -tilannetta.

Päivämäärä:   14.5.25 22:06:59

Niino tuskin kukaan myöntää tai huomaa, ettei olekkaan löhtenyt ystävän kanssa jonnekin minne ei haluaisi. Helpostihan ne kaverit jää sitten pois kokonaan "kun ei ole yhteistä".

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.5.25 22:21:31

Haluaisin heppailla – mutta olen vielä kaapissa asian suhteen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.