Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Allergiaoireena päänsärky ja veto pois?

Lähettäjä: Hmmmm 
Päivämäärä:   13.5.25 19:29:59

Nuorempana todettu lievä siitepölyallergia, jota harvemmin piti lääkitä. Nyt keski-iän kynnyksellä aiempina vuosina silloin tällöin olen heinixiä tms napsinut.
Pari päivää ollut pää kipeä, olo vetämätön ja kurkussa tuntemuksia. Ja juu, kuulostaa alkavalta flunssalta, vaan kun hiljattain on sairastettu sekä influenssa että joku perus räkätauti, niin ei kai nyt taas... Ei myöskään tunnu kurkku flunssan kaltaisesti kipeältä.
Miten teillä allergia oireilee ja mikä auttaa?
Heinixin otin eilen ja tänään, mutta eipä tunnu juuri auttavan. Myöskään Burana ei juuri helpota oloa.

Re: Allergiaoireena päänsärky ja veto pois?

Lähettäjä: rainbow_87 
Päivämäärä:   14.5.25 07:23:01

Heinixiä pitää syödä pitemmän aikaa, jotta se auttaa.
Hyvin voi noilla oireilla olla myös allergiaa. Koivu ainakin kukkii nyt runsaasti ja sen siitepölyä on paljon ilmassa.
Mulla oireita on vuotava nenä ja silmät sekä hengenahdistus.

Lähettäjä: setiritsiini 
Päivämäärä:   14.5.25 07:59:54

Muista että setiritsiini ei sovi kaikille. Tiedän itse tämän mutta käytän Histeciä silti välillä vaikka väsyttää ja tekee pään painavaksi koko seuraavan päivän.Histec toimii minulla kuin unilääke ja siihen sitä voi käyttää vaikka vaihdevuosien unettomuudessa.

"Heinixin antihistamiinitabletit ovat yleensä hyvin siedettyjä, mutta kuten kaikkien lääkkeiden kohdalla, niiden käyttöön voi liittyä joitakin haittavaikutuksia. Näitä voivat olla esimerkiksi päänsärky, suun kuivuminen, vatsakipu ja uneliaisuus.

Vaikka setiritsiini ei yleensä aiheuta väsymystä yhtä voimakkaasti kuin ensimmäisen sukupolven antihistamiinit, on silti hyvä olla tietoinen tästä mahdollisesta haittavaikutuksesta."

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   14.5.25 08:20:18

Allergialääkettä pitäisi syödä päivittäin pidemmän aikaa, suosittelevat että aloittaisi jo ennen allergiakauden alkua. Eli kannattaa jatkaa sen allergialääkkeen kanssa pidempään.

Lisäksi mukaan nenäsuihke ja mahdollisesti myös silmätipat.

Itsellä oireet pysyy parhaiten kurissa, kun on koko kolmen kombo käytössä, mutta vähintään pillerit ja nenäsuihke. Silmätipat tarpeen mukaan.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   14.5.25 08:39:43

Päänsärky ja veti pois täälläkin ! Lämpö vaan noussut liian korkealle, että en oikein usko allergiaan.. Ja sama homma täällä, että influenssakin on keväällä käyty läpi.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.5.25 13:15:02

Mulla nousee allergioista kuume helpommin kuin esim flunssataudeissa, tosin laskee nopeammin myös. Riippuu altistuksen voimakkuudesta.

Erityisesti huhti-toukokuu on mulla jatkuvaa pöhnäisyyttä ja väsymystä kun siitepölyt on kovimmillaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.