Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten pärjätä ilman hevosta?

Lähettäjä: Now what 
Päivämäärä:   13.5.25 11:58:41

Miten pärjätä ilman hevosta? Onnistuuko se, vai onko elämä sitten aina ankeaa, harmaata, vailla tarkoitusta ja tyhjää? Tarkoitan nyt introvertille ihmiselle, jonka hevonen on kuollut, uuteen ei todennäköisesti ole varaa, jolla ei ole lapsia, ja hevostelussa parasta eivät ole koskaan olleet ihmiset tai ratsastaminen vaan sen oman hevosen kanssa kahdenkesken puuhailu ja ajan kuluessa syventynyt suhde. Tuntuu siltä kuin elämässä ei olisi jäljellä mitään, ja muita samanlaisia kiinnostuksenkohteita ei ole. Ja kyllä, tiedän ettei hevosen omistaminen ole ihmisoikeus. Mutta silti olen masentunut.

Re: Miten pärjätä ilman hevosta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.5.25 12:02:52

Olisin onnessani, jos kaltaisesi haluaisi rakentaa suhteen omiin pullapoikiini.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   13.5.25 12:16:00

Mulla olis pihassa poni, joka kaipaisi vähän muutakin aktiviteettia kuin harjauksen pari kertaa kuussa...

Päivämäärä:   13.5.25 12:19:50

Missä päin te olette?

Päivämäärä:   13.5.25 12:25:23

Sama, masennusta eikä mikään enää kiinnosta.

Lähettäjä: Ruu 
Päivämäärä:   13.5.25 13:22:42

Minulla on sikäli erilainen tilanne, että ostin elämäni ensimmäisen hevosen aivan nimellisellä summalla viettämään eläkepäiviä kanssani. Kaikki tapahtui oikeastaan omistajan toiveesta ja aloitteesta, ja olen ollut sen kanssa aivan ikionnellinen. Se on hyväkuntoinen ikäisekseen, mutta onhan se selvää, ettei se montaa vuotta minulla ehdi olla.

Olen kuitenkin jo miettinyt, että mitä tämän jälkeen. Ikinä, ikinä en uskaltaisi enkä haluaisi ostaa hevosta esim. lainarahalla. Ylipäätään ajatus, että valitsisin randomisti myynnissä olevan, minulle ennestään vieraan hevosen ja toivoisin vaan parasta sen kanssa, on minulle aivan vieras. Olen ajatellut, että jos joku sattuu tarjoamaan minulle hevosta adoptiohengessä, voin ottaa vielä hevosen tämän jälkeen. Oman jälkeen ajatus tuntiratsastajaksi palaamisesta tai vuokraamisesta on kyllä kieltämättä ankea.

Päivämäärä:   13.5.25 13:51:28

Mieti mikä rahamäärä säästyy!!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.5.25 14:08:03

"Mieti mikä rahamäärä säästyy!!"
Tämä. Voit sitten kertoa murheesi pankkitilin saldolle ja silitellä sitä.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   13.5.25 14:08:57

Kanta-Hämeessä

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   13.5.25 15:20:19

Jos sulla on kuitenkin varaa ylläpitää hevosta, niin ota uudeksi hevosystäväksi entinen lv-ravuri. Niitä saa jopa ilmaiseksi.

Päivämäärä:   13.5.25 16:05:50

-*- , valitettavasti todennäköisesti meille liian kaukana, ollaan Uudenmaan rajalla lännessä.

......., yksi ex-ravuri on ollut ja oli pirun hieno hevonen, mutta nykylämppärit ovat rakenteeltaan kovin haastavia ratsun elämään, ja ihmisillä on hassuja kuvitelmia siitä, että joku maksaisi rakenteeltaan sopimattomasta, täysin kouluttamattomasta ja osittain rikki olevasta heille turhasta hevosesta tonneja siitä ilosta, että ehkä 10-20k myöhemmin sillä voi jopa maastoilla.

Lähettäjä: empäs tiedä 
Päivämäärä:   13.5.25 16:24:07

joo tismalleen samat ajatukset. ei ole lapsia, en tykkää ihmisitä, teen duunarihommia kun ei ole intohimoa mihinkään työhön, hepoista tykkään ja oma on vielä, mutta pito niin kallista että on varmaan pakko luovuttaa. ei kiinnosta mikään muu. pitäis olla joku saman henkinen kaveri jonka kanssa pitäisi puoliksi ettei menisi ihan kaikki rahat.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.5.25 16:32:02

Mä olen pystynyt luomaan suhteen monenlaisiin eläimiin.

Päivämäärä:   13.5.25 16:37:52

Oulun seutu.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   13.5.25 16:43:22

Aloittaja kirjoitti ensin, että ratsastus ei ole tärkeää ja sitten se olikin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.5.25 17:39:10

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 13.5.25 16:32:02

Mä olen pystynyt luomaan suhteen monenlaisiin eläimiin.**

Mitä sitten?
Mä olen koko ikäni ollut hevostenkanssa niin aika v*tun iso muutos oli kun hevoset lähti. On noita suhteita muihinkin eläimiin muttei todellakaan ole sama asia.

Päivämäärä:   13.5.25 17:53:45

......., niin, se että jokin ei ole harrastuksessa tärkeintä, ei tarkoita sitä, että ehdoin tahdoin haluaisi valita, että ostaa kalliilla hinnalla juuri jonkun tuikituntemattoman hevosen, josta joku tuntematon ihminen vain haluaa eroon, koska hän ei sitä itse halua elättää. En ole päässyt ratsastamaan kertaakaan vuosiin, koska omani hoidan kunnialla loppuun vaikka hevonen sairastuisi, loukkaantuisi tai vanhenisi niin, ettemme vuosikausiin voi enää tehdä muuta kuin jumpata ja kävellä maasta käsin. Ei se silti tarkoita sitä, että kaikista maailman hevosista ostaisin omakseni ensisijaisesti juuri sen kouluttamattoman ja valmiiksi rikkinäisen ravurin, joka on nykyiselle omistajalleen pelkkää ongelmajätettä, vain jotta sinä pitäisit minua riittävän hyvänä ihmisenä. Hevosen omistaminen Uudellamaalla ja pito täyshoitotallilla ja hoitaminen hyvin on aidosti kallista, ja se on yhtä kallista oli hevonen sitten se huolella valittu juuri oikea, tai sellainen mitä ei olisi edes halunnut. Olisi toivottavaa, että se oma hevonen vastineeksi saisi edes vähän sydämen sykkimään, ja että niihin yhteisiin vuosiin mahtuisi myös paljon hyviä muistoja, esim. niitä terveiden päivien mukavia maastoretkiä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   13.5.25 18:02:16

Kun vuoden ajan olet ilman omaa hevosta ja säästät tallimaksut säästöpossuun, tadaa, on varaa kivaan hevoseen, eikä tarvitse tyytyä toisten ylijäämiin.

Vuoden voit hoidella toisten hevosia ja samalla miettiä, mitä omalta hevoselta haluat. Tai vaihtoehtoisesti voit tehdä jotakin muuta, mitä sitten oman hevosen kanssa et ehdi ja jaksa, mutta jonka haluat myös elämässäsi kokea.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.