Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kehonegatiivisuus

Lähettäjä: fetto 
Päivämäärä:   13.5.25 08:51:50

Aina väitetään että kaikki ylipainoiset on kehopositiivisia ja hyväksyvät itsensä sellaisina kuin ovat. Onko kaikki ylipainoiset kehopositiivisia? No minä en ainakaan.

Viime 5-10 vuoden aikana elämässä on ollut kaikenlaista p*skaa itsestä riippumattomista syistä, mulla on todettu vaikea masennus mihin syön lääkkeitä että selviän arjesta ja olen menettänyt työkykyni. Painoakin on tullut 20-25kg lisää. V*tuttaa, oksettaa oma peilikuva ja masentaa. Fyysinen terveys ei myöskään ole paras mahdollinen, molemmissa nilkoissa on ruuveja eri aikoina tapahtuneiden kaatumisien vuoksi, selässä on pahoja kulumia 30 vuoden rankan vuorotyön jälkeen, syön kolestoroli- ja verenpainelääkettä. Ja lisää vastoinkäymisiä tulee koko ajan elämässä, nekin minusta riippumattomista syistä, tuntuu että olen se risukasa mihin aurinko ei paista ja pysyn juuri ja juuri ns nenä vedenpinnan yläpuolella.

Olen aikeisemmin kokeillut cambridgeä ihan hyvin tuloksin mutta paino tuli pikkuhiljaa takaisin. Saxendat, Ozempicit ja Mysimbat kokeiltu ilman tuloksia.

Pari viikkoa sitten ostin vaa'an koska halusin tietää mitä painan. Itku tuli kun näin lukemat. Katsoin myös muutaman vuoden takaisia kuvia itsestäni... mihin on hävinnyt se kaunis normaalipainoinen blondi?

Päätin nyt oikeasti tehdä asialle jotakin mun oksettavalle, lihavalle ja rumalle olemukselle. Pieniä mutoksia arjen tottumuksissa,

Tänään aamupunnituksessa 4.9kg on lähtenyt kahdessa viikossa, jeee. Peilistä katsoo edelleen se saa*anan ruma ihrakasa läskimahoineen.
Väitän että se voima mikä mut on saanut joka päivä pitämään kiinni niistä pienistä elämäntapamuutoksista on nimenomaan kehonegatiivisuus.
Ja aion jatkaa samaan malliin.

Mites muut ylipainoiset, uskotteko sitä p*skanjauhantaa kehopositiivisuudesta?

Re: Kehonegatiivisuus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.5.25 08:53:17

Kiva olkiukko

Lähettäjä: Golden 
Päivämäärä:   13.5.25 08:59:10

Minulle avain elämäntapamuutokseen taas oli nimenomaan se, että opin päästämään irti itseni vihaamisesta, opettelin olemaan armollinen ja positiivinen itselleni sekä niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin rakastamaan itseäni ja näkemään itseni kauniina. Tällä tavalla sain pysyvät tulokset, olen pystynyt nauttimaan elämästä myös matkan aikana ja kaupan päälle mieleni maisemana parantui huomattavasti ja se vaikuttaa ihan kaikkeen elämässäni positiivisesti. Eli itselleni toimi juuri päinvastainen mitä sinulle. Minulle henkilökohtaisesti elämässäni positiivisuus on se voima joka kantaa ja auttaa jaksamaan.
Haluan elää elämää josta nautin, se ei onnistut silloin kun vain sätin ja vihasin itseäni.

Lähettäjä: Golden 
Päivämäärä:   13.5.25 09:05:51

Ja lisään vielä, että itse kannatan myös kehopositiivisuutta. Eli kaikenlaisten kehojen (esim vaikka vammaisten jne) arvostamista ja kunnioittamista ja oikeutta olla olemassa riippumatta siitä miltä ne näyttävät. Minun mielessäni se sanana ei tarkoita mitään ylipainon ihannointia tms miten sen kovin moni haluaa väärin ymmärtää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.5.25 09:06:27

Missä väitetään että kaikki lihavat ovat kehopositiivisia? Väitän että suurin osa lihavista vihaa läskejään ja itseään, minä mukaan lukien.

Lähettäjä: oho 
Päivämäärä:   13.5.25 09:10:55

Aloittaja, kuulostat vakavasti masentuneelta.

Lisäksi: kehonegatiivisuus auttaa lyhytaikaisessa painonpudotuksessa. Pitkän tähtäimen tuloksiin auttaa tämä: luo itsestäsi se unelmakuva, millaisena haluaisit itsesi nähdä, ja ala elää sen mukaisesti.

Haluatko nähdä peilistä virkeän, normaalipainoisen blondin? Hienoa! Miten se virkeä, normaalipainoinen blondi syö? Miten aloittaa päivänsä? Miten pukeutuu? Missä käy lenkeillä tai liikukmassa fyysiset ongelmat huomioiden?

Kun rupeat elämään jo tänään kuin olisit se ihminen, sinusta tulee se ihminen.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   13.5.25 09:15:14

Ei ylipainoa tarvitse hyväksyä eikä siitä tarvitse tykätä - hienoa, että haluat aloittaa terveellisemmän elämän! Itseään pitää silti rakastaa, sillä et ole lihavana ihmisenä yhtään huonompi, kuin kukaan muukaan. Tuo muutoksen hakeminen on nimenomaan sitä itsestä huolehtimista.

Unohda kuitenkin kaikki pikadieetit, ne eivät toimi. Ala sen sijaan tekemään pieniä muutoksia arkeesi.

Päivämäärä:   13.5.25 09:19:39

oho, mulla on diagnisoitu vaikea masennus. Mulla kehonegatiivisuus on se kantava voima.

Golden, kehonegatiivisuudessa tarkoitin tässä itseäni, en muita ihmisiä.

Lähettäjä: Kettukarkki 
Päivämäärä:   13.5.25 09:40:40

Minulla taas se voima mikä on saanut tuloksia on just päinvastainen kuin aloittajalla. Itseni ja kehoni vihaamisesta eroon pääseminen sai aikaan pysyvän laihtumisen. Sanoisin että minä olen positiivisen suhtautumisen ansiosta saanut itseni parempaan kuntoon kuin mitä olen ollut koskaan ennen elämäni aikana. Enpä olisi muutama vuosi sitten uskonut, että kisaan nykyään crossfit kisoissa ja nautin juoksemisesta.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   13.5.25 10:33:25

"Aina väitetään että kaikki ylipainoiset on kehopositiivisia ja hyväksyvät itsensä sellaisina kuin ovat."

Missä näin väitetään? En ole kertaakaan, ikinä enkä missään ennen tätä keskustelua kohdannut tällaista väitettä kehopositiivisuudesta.

"Mites muut ylipainoiset, uskotteko sitä p*skanjauhantaa kehopositiivisuudesta?"

Mitä on tämä paskanjauhanta, johon viittaat? Sekö, että kehosta huolimatta jokaiselle ihmiselle kuuluu yhtäläisesti oikeus tulla hyväksytyksi?

Päivämäärä:   13.5.25 11:57:43

Ratsastusfoorumilla puhutaan kehopositiivisuudesta negatiiviseen ja ilkkuvaan sävyyn.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   13.5.25 13:17:22

Taas kertauksena wikipediasta pätkä siitä mitä kehopositiivisuus on:

"Kehopositiivisuuden avulla pyritään parantamaan marginalisoitujen ja syrjittyjen kehojen, kuten lihavien, vammaisten ja transihmisten, ihmisoikeuksia.[1] Kehopositiivisuudessa on kyse ihmisen oikeudesta siihen, että hänen kehonsa saa kunnioitusta vaikka ei vastaisikaan kauneusihanteita. Siinä ei ole käsitteenä kyse painonhallinnasta, hyvinvoinnista tai fyysisestä terveydestä. Se ei ota kantaa siihen, millaiset elämäntavat ovat terveellisiä tai epäterveellisiä. Se ei myöskään liity itsensä rakastamiseen tai positiiviseen asenteeseen.[2]"

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   13.5.25 13:36:01

Sitä olen mieltä, että ketään ei saa syrjiä tai haukkua ulkomuotonsa perusteella, mutta ihmettelen suuresti mikä oli tämä "Älä laihduta-päivä" nyt vasta?
Ylipainoiset hehkutti somessa laihduttamattomuuttaan. Olisiko sen ollut sama olla "Elä epäterveellisesti-päivä".

Lähettäjä: Taateli 
Päivämäärä:   13.5.25 14:08:43

Lähettäjä: --
Päivämäärä: 13.5.25 13:36:01

Sitä olen mieltä, että ketään ei saa syrjiä tai haukkua ulkomuotonsa perusteella, mutta ihmettelen suuresti mikä oli tämä "Älä laihduta-päivä" nyt vasta?
Ylipainoiset hehkutti somessa laihduttamattomuuttaan. Olisiko sen ollut sama olla "Elä epäterveellisesti-päivä".

Minun ympäristössäni tuo on syömishäiriöitä ja haitallista toksista laihdutuskulttuuria vastustava päivä.
Eli EI todellakaan mikään elä epäterveellisesti tai lihavuuteen kannustava päivä!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.5.25 15:22:17

"Sitä olen mieltä, että ketään ei saa syrjiä tai haukkua ulkomuotonsa perusteella, mutta ihmettelen suuresti mikä oli tämä "Älä laihduta-päivä" nyt vasta?
Ylipainoiset hehkutti somessa laihduttamattomuuttaan. Olisiko sen ollut sama olla "Elä epäterveellisesti-päivä".!"

Niin no, kenenkään ei tosiaan kannata laihduttaa siten kuin se perinteisesti mielletään, koska se on lähes satavarma keino päätyä lopulta yli sen lähtöpainon, koska keho toimii niin. Laihdutuskuurit johtavat lähes varmasti siihen, että viimeistään parin vuoden päästä painaa taas enemmän kuin koskaan. Siksi niitä ei voi kenellekään suositella, ainoa tapa on elämänmuutos jonka sivutuotteena laihtuminen tulee. Ei niin nopeasti, mutta lopputulos on todennäköisemmin pysyvä.

Lähettäjä: Jeba 
Päivämäärä:   13.5.25 15:27:19

Niinhän sitä sanotaan, että laihduttaminen lihottaa. Ja monilla se menee just niin. Elämäntapamuutos on laihdutusta parempi tapa tehdä pysyviä pudotuksia, kestävämpiä muutoksia kehonkoostumukseen ja muuttaa elämää terveellisemmäksi ja saada samalla lisää onnellisuuttakin.

Lähettäjä: ninja 
Päivämäärä:   13.5.25 15:29:33

”mutta ihmettelen suuresti mikä oli tämä "Älä laihduta-päivä" nyt vasta?

Minun ympäristössäni tuo on syömishäiriöitä ja haitallista toksista laihdutuskulttuuria vastustava päivä.
Eli EI todellakaan mikään elä epäterveellisesti tai lihavuuteen kannustava päivä!

Sama minun käsitykseni älä laihduta päivästä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.5.25 17:38:10

”mutta ihmettelen suuresti mikä oli tämä "Älä laihduta-päivä" nyt vasta?
Ylipainoiset hehkutti somessa laihduttamattomuuttaan. Olisiko sen ollut sama olla "Elä epäterveellisesti-päivä"."

No ne laihdutuskuureilevat ylipainoiset on todennäköisesti selvästi lihavampia parin kolmen vuoden päästä kuin ne jotka ei laihduta. Eli nimenomaan se on ennemminkin elä tervellisesti -päivä. Vaikka ei tekisi elämäntapamuutosta niin pitkässä juoksussa niillä laihduttaneilla on tutkitusti yli 90% todennäköisyydellä enemmän painoa ja samalla vähemmän lihasta, eli painavampi, rasvaisempi ja lihaksettomampi keho kuin sillä joka ei lähtenyt dieettaamaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.