Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saa(i)tko jotain tukea Kelalta?

Lähettäjä: Kelaliisa 
Päivämäärä:   12.5.25 20:56:01

Saatko jotain tukea Kelalta? Mitä, miksi, minkä verran? Tai oletko saanut joskus jotain tukea, saman kysymykset?
Olen ihan vain utelias siitä, että mitä tukia ihmiset saa ja minkä verran. Minkälaisia summia kelasta saa.

Itse olen saanut asumislisää ja opintotukea opiskelijana. Aikoinaan miniminä vanhempainpäivärahat mitkälie ja toki lapsilisät kahdesta. Ei mitään muistikuvaa minkä verran mitäkin tukea saatu, kuitenkin sen verran että toimeentulotukea ei olla ikinä tarvittu.

Nyt tulee vain lapsilisä 199,72€/kk, ne menee asunnon vastikkeisiin.

Re: Saa(i)tko jotain tukea Kelalta?

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   12.5.25 20:57:31

Mitä ihmettä tällä tiedolla teet? Saajien määrät löytyy Kelan sivuilta.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.5.25 20:57:58

Opintotukea ja koululaiseläkettä sekä lapsilisää ollessani lapsi. En muuta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.5.25 20:58:58

Kuntoutustukea, takuueläkettä ja eläkkeensaajan asumistukea.

Lähettäjä: Siiri 
Päivämäärä:   12.5.25 21:00:21

Lapseneläkettä, opintotukea, asumistukea, vanhempainrahaa ja lapsilisää. Nyt enää jälkimmäistä.

Päivämäärä:   12.5.25 21:01:27

Olen saanut opintukea ja asumistukea opiskellessa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.5.25 21:02:27

Nyt saan lääkkeiden ja lääkärin kelakorvaukset. Olen saanut asumiseen, opiskeluun, työttömyyteen ja lapsiin liittyviä tukia.

Päivämäärä:   12.5.25 21:08:50

Oma lapsilisä, ja opintotuki aikoinaan, xtrasti opiskelin oisko ollut vuosi, n 20v sitten oli mahdollista saada tukea siihen. Kaikenlaisia lääke ja lääkärikorvauksia tullut. Apropos olen hakenut sinne töihin kauan aikaa sitten.

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   12.5.25 21:15:49

Saan n. 20e/kk eläkettä :)

Lähettäjä: Äiti ite 
Päivämäärä:   12.5.25 21:25:45

Opintotuki, tais olla 76e/kk.
Ttt sain palkan ohella, noin 100e/kk
Sitten äitiyteen liittyvät tuet, kht ja osittainen hoitoraha. Ja lapsilisät.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.5.25 21:39:47

Onhan sieltä tullut saatua eri elämäntilanteissa eri rahoja, kuten äitiys- ja vanhempainvapaan rahat ja asumistukea, opintotukea..

Tällä hetkellä saan sairaspäivärahaa ja lapsilisät. Toimeentulotukihakemus vireillä ja pitäisi tulla myöntävä päätös. Kuntoutusrahaa haetaan tämän vuoden puolella myös vielä minulle.

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   12.5.25 21:51:29

Sairaspäivärahaa, vanhempainrahoja, lapsilisä, kotihoidontukea ja osittaista hoitorahaa vai mikä onkaan (tein siis pienemmällä sopparilla töitä ja kela maksoi kompensaatiot siitä).

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.5.25 21:58:17

90-luvulla sain opintotukea. Sen jälkeen ei mitään.

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   12.5.25 21:59:27

Asumistuki - 348,60 €
Opintotuki - 279,38 €
Työmarkkinatuki - 595,35 € (tämä summa käteen verojen jälkeen)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.5.25 22:12:03

Isälle on minusta tietenkin maksettu lapsilisää siihen asti kun täytun 16 vuotta.

Samoin meille on maksettu, ja iltatähdestä maksetaan edelleen, omista lapsista lapsilisät.

Äitiyspäivä rahat kolmesta lapsesta on minulle maksettu palkkkani mukaan, ja vanhempainpäivärahat puoliksi minulle ja miehelle kolmesta lapsesta.

Mun opiskeluaikoina opintotukea sai vanhempien tulojen mukaan, enkä ollut oikeutettu siihen tukeen. Enkä opintolainaankaan, koska minulla oli silloin omistusasunto.

Joistain antibioottikuureista olemme saaneet apteekissa Kela-korvaukset.

Siinäpä nuo ovat.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   12.5.25 22:24:36

Oma lapsilisä v. 79-96, loppuvaiheessa se oli jotain 500-600 mk / kk
Äitiys- ja vanhempainpäivärahaa minimimäärän 10 kk ajan 98-99, noin 1500 mk / kk
Asumistukea 98-99 noin 9 kk ajan, en muista määrää, asuttiin vuokralla ja nyk. siippa hoisi sen. Kun pankin suosiollisella avustuksella ostettiin oma v. 99, emme hakeneet siihen asumistukea.
Kotihoidontukea v. 99 5 kk, noin 1500 mk / kk + kuntalisän
Opintotukea v. 99-07 yhteensä 55 kk ajan, noin 1500 mk ja euroon siirtymisen jälkeen 250 € / kk
Kotihoidontukea v. 2000 3 kk ajan (=kesän) ja v. 01 3 kk ajan (samoin), 1500 mk / kk
Lapseni sai lapsilisää v. 98-95, noin 600 mk / kk ja euroon siirtymisen jälkeen 100 € / kk

Eli varsin perus.

Lääkäri- ja lääkekelakorvaukset, aikanaan allergian ja atopian takia piti rampata.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   12.5.25 22:28:44

Kahtena kesäpätkänä kuntalisää myös kotihoidon tuen kyljessä. Taisi tosin tulla kaupungin verorahoista, mutta Kelan kautta.

Ja tosiaan oman mukelon lapsilisä 98-05.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   13.5.25 05:28:12

Aikoinaan tietty lapsilisää kakarana ja nuorena opintotukea. Muuten en. Olen maksanut veroja noin miljoonan.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   13.5.25 05:57:19

Lapsilisää lapsena. Maksettiin äidille ja meni ihan vain asumiseen ja elämiseen.

Asumistukea parin kuukauden ajan ollessani (pakollisen) välivuoden aikana hetken aikaa työtön.

Opintotukea + asumislisä ollessani opiskelija.

Päivämäärä:   13.5.25 06:05:11

Onhan noita tukia tullut elämän eri tilanteissa haettua ja saatua. Olen opiskellut paljon, joten niihin ja asumiseen liittyviä tukia olen saanut. Ja yhtälailla myöskin en ole tukia saanut kun töissä olen ollut. Ja lääkkeisiin liittyvät tuet ja niin edelleen.

Nyt saan vanhempainpäivärahaa.

Lähettäjä: Kyl 
Päivämäärä:   13.5.25 06:28:13

Matkakorvauksia kun joutuu joka toinen viikko käymään 100kmpäässä sairaalassa.Omalla autolla.

Lähettäjä: 2r4 
Päivämäärä:   13.5.25 09:49:32

Asumistuki 186e
Toimeentulotuki 160e

Onneks pääsen takaisin ansiosidonnaiselle ensikuusta alkaen

Lähettäjä: Key West 
Päivämäärä:   13.5.25 11:10:35

Lapsilisä yksinhuoltajakorotuksella yhdestä lapsesta ja leskeneläke, joka on noin 50 euroa/kk.

Olen keskituloinen työssäkäyvä yksinhuoltaja.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.5.25 11:23:19

Tällä hetkellä en saa mitään tukea.

Aikanaan olen saanut opintotukea, äitiysrahaa tai mikä se olikaan nimeltään, kun oli äitiyslomalla ja lapsilisät kahdesta lapsesta.

Toki esim. hammaslääkärikäynnistä saa jonkinlaisen Kela-korvauksen, samoin lääkkeistä, mutta nämä ovat satunnaisia (ei mitään vakituista lääkitystä).

Lähettäjä: Nasty 
Päivämäärä:   13.5.25 11:29:23

Kantismerkintä apteekkia varten säästää lääkekuluissa.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   13.5.25 11:41:15

Mikä ihme on koululaiseläke?

Lähettäjä: Krista 
Päivämäärä:   13.5.25 11:49:17

Olen saanut 2000-luvun alussa opintotukea ja asumislisää. Kuukauden sain sairauspäivärahaa kun mursin jalkani. Muuten en ole aikuisiällä saanut mitään.

Lähettäjä: Ju 
Päivämäärä:   13.5.25 11:53:02

Asumistuki 394,10e + opintotuki 279,38e / kk. Olen opiskelija. Tosin valmistun kesäkuussa ja sitten taidan joutua siirtymään työttömyysetuuksien pariin.. toivottavasti en. Tammikuusta alkaen olen hakenut aktiivisesti töitä, lähettänyt varmaan satoja, ellen tuhansia hakemuksia ympäri Suomea. Neljään työhaastatteluun olen päässyt, mutta tyssännyt sitten niihin...

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   13.5.25 12:45:57

No, koululaiseläke on nykyään kaiketi nimeltään lapseneläke. Sitä saa, jos toinen/molemmat vanhemmat ovat kuolleet.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.