Lähettäjä: hih
Päivämäärä: 12.5.25 15:46:55
Kyllä minä puolisoa tukisin, jos hänellä olisi joku projekti meneillään. Ihan sama mikä se projekti on, esim. pääsykokeisiin lukeminen, treenaaminen, tms.
Miehesi on kyllä törppö. Mutta sen sijaan, että masennut tuosta, sinun kannattaisi sisuuntua. Et anna miehen lytätä sinua vaan alat tehdä töitä sen eteen, että saat painoa pudotettua.
Tiedän jo etukäteen, että kun miehesi näkee, että saat tuloksia aikaan, hän koettaa saada sinua luovuttamaan. Ostaa tai leipoo herkkuja, tunkee niitä naamallesi ja suuttuu, kun et syökään niitä. Estää sinua lähtemästä lenkille jollain tekosyyllä. Syyllistää sinua siitä, että olet salilla tai lenkillä etkä lihomassa sohvalla. Alkaa valittaa, kun syötkin terveellisiä ruokia etkä hänen tarjoamiaan / ostamiaan höttöherkkuja. Täyttää kaapit sipsillä ja suklaalla ja jättää kaapinovet auki ja avaa keksipaketteja pöytään ja tyrkyttää niitä sinulle.
Mutta älä anna periksi. Voit vaikka ihan alkuun muuttaa omaan asuntoon että saat tehtyä muutoksen. Jos et halua muuttaa, niin sitten asia on vaikeampi ja sinun on kyettävä olemaan loukkaantumatta. Opettele vaikka sanomaan, että mikä häntä pelottaa, kun on noin epävarma.
Ehkä hän pelkää, että lähdet jonkun muun miehen mukaan kun onnistut hoikistumaan? Jos hän ajattelee nyt, ettet kelpaa kenellekään, kun olet lihava ja hoikempana miehet alkavat katsella sinua ja näyttää kiinnostustaan?
Palkkaa vaikka pt, ettei sinun tarvitse yksin touhuta. Joku sellainen, jolla on kokemusta painonpudotuksesta ja siinä tukena olemisessa, eli osaa tukea sinua niin, että innostut treenistä ja uudesta elämäntavasta, etkä tunne itseäsi huonoksi siksi, kun olet lihava, tai et onnistukaan laihtumaan viisi kiloa viikossa.
Ruudussa on sarja nimeltä Hurja painonpudotus Suomi
https://www.ruutu.fi/ohjelmat/hurja-painonpudotus-suomi
Noilla on aivan ihanat, heitä tukevat personal trainerit.
Vaikka itse en olekaan koskaan pudottanut isoa määrää painoa, niin omalla kohdallani toimii vhh/ketogeeninen ruokavalio ja liikunta. Olen nyt ollut viikon uudella elämäntavalla ja ihan ihmeissäni siitä, miten olen saanut kroppaa sutjakammaksi, kun nesteet lähtee ja lihakset joutuu käyttöön. En ole edes mitenkään suuresti tehnyt muutoksia. Reipas kävelylenkki puoli tuntia, vähän kotijumppaa, vähähiilarisempi ruokavalio. Suht ongelmattomasti, mutta muutos näkyy ja tuntuu.
Tee sellaienn muutos, jota jaksat jatkaa ja noudattaa vaikka loppuelämäsi. Aloita nyt uusi elämä ja mielellään tuota sinua halveksivaa mätäläjää.
Kannattaa myös ehkä hankkia joku laihdutuslääke tuohon tueksi. Ei välttämättä edes isolla annoksella, vaan tueksi, että kykenet paremmin tekemään elämäntapamuutoksen.
Ja sitten sellainen pyyntö, että voisiko aloittaja käyttää jotain sellaista nimimerkkiä, jota ei käytä myös kuusi ketjuun kommentoivaa? Olisi helpompi nähdä, mitkä kommentit on aloittajan kirjoittamia ja mitkä jonkun muun.
|