Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rampa ihminen ja

Lähettäjä: deittailu 
Päivämäärä:   12.5.25 11:10:10

Liikun tällä hetkellä rollaattorilla tai kyynärsauvoilla. Jalkani ovat hieman selittämättömästä syystä 'huonot'. Vaivat ovat jatkuneet jo sen verran pitkään, että tätä kestää vielä ainakin vuoden, ja mitään takuitahan paranemisesta ei ole.

Aiemmin olin varsin liikunnallinen, ja nuorempana harrastin kilparatsastustakin - sekä juoksemista, tanssilajeja ja joogaa.

Nyt kun pitkälle liitolleni tämä sairastuminen oli viimeinen niitti, olen katsellut deittimarkkinoita. Ikäisiäni sinkkuja on, tosin varsin vähän. Jos saan tämmöisen linjoille, en aivan ekaksi huutele koivistani.

Nyt tapasin koemielessä kaksi varattua (tarvitsen harjoitusta, koska aiemmasta deittailusta on todella pitkä aika). Molemmat olivat kauhistuneita kyynärsauvoistani, eivätkä edes ehdotelleet mitään (minkä kyllä olisinkin torjunut). Olen normaalipainoinen ja ulkonäköni on ikäisekseni ok, joten kai tämä rampuus sitten on iso paha juttu.

Millaisia ajatuksia ja kokemuksia muilla on aiheesta?

Re: Rampa ihminen ja

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   12.5.25 11:22:01

No jos nuori tai max keski-ikäinen ihminen liikkuu vain vaikeasti rollaattorilla, pitäähän siitä kertoa etukäteen. Moni on etsimässä kumppania aktiiviseen elämäntapaan, halutaan vaeltaa, matkustella, veneillä, pyöräillä, urheilla yhdessä ym. ja tuo vaihe on tavallisesti odotettavissa vasta ikävuosien 80-95 välissä. Rajoittaa elämää ihan valtavasti, eivätkä kaikki halua alkaa elämään 90 v elämää kolmikymppisenä ihan omana valintana. Toki kuka tahansa voi loukkaantua tai sairastua, mutta se on eri asia kuin valita tuollainen rajoittunut elämä. Olisitko itse aktiiviurheilijana ennen omaa sairastumistasi ilahtunut samanlaisesta yllätyksestä treffeillä, ja ollut sitä mieltä että tottakai pitää kelvata kenen tahansa ja ollut valmis muuttamaan oman aktiivisen elämäntapasi?

Lähettäjä: White 
Päivämäärä:   12.5.25 11:24:37

Minä olen liikuntarajoitteinen ja se näkyy kyllä liikkumisessa niin selkeästi ulospäin että sitä ei voi piilotella. Enkä koe tarvettakaan, koska koe asiaa haittana, se on minun ominaisuuteni josta en pääse eroon. Olen erilaisuudestani huolimatta parikymppinen nainen ihan siinä missä muutkin, laittaudun, pidän huolta itsestäni, elän elämääni täysillä tavalla millä pystyn, olen paraurheilija jne. Olen onnellisessa suhteessa eikä miestäni haittaa nuo asiat millään lailla. Ne joita asia haittaa eivät luonnollisesti deittailumielessä minua sinkkuna edes lähestyneet.
Olen siis hyvin oppinut olemaan sinut kehoni rajoitteideni kanssa, vaikkakin terveestä nuoresta tähän pisteeseen päätyessä koin kyllä asiasta ison kriisin. Joten ymmärrän, että asia varmasti on sulle aloittaja raskas!! Sen hyväksyminen ettei ole kuin muut terveet on hankala paikka, mutta koen että se on ollut tärkein avain sille että voin olla onnellinen. On paljon ihmisiä, jotka eivät näe sinussa rajoitteitasi jaan sinut ihmisenä ja rakastuvat sinuun juuri sellaisena kuin olet kaikkine ominaisuuksinesi. Tsemppiä deittimarkkinoille :)

Lähettäjä: ap 
Päivämäärä:   12.5.25 12:15:06

Olen siis viisikymppinen, en kolmekymppinen. Lapsetkin jo isoja. Mutta toki ikä on vain numero ja rollaattori kauhistuttaa tässäkin iässä.

Whiteltä hyviä ajatuksia. Kai tuollaisiakin miehiä on.

Lähettäjä: ue 
Päivämäärä:   12.5.25 12:18:34

Minulle olennaisia asia on ramman oma suhtautuminen itseensä/tilanteeseensa.

Jos koko ajan haukkuu ja halveksii itseään, tai valittaa kaikesta, niin en jaksaisi olla kyseisen ihmisen seurasta kiinnostunut. Mutta jos ei tee asiasta numeroa ja valita, niin ei minua haittaisi, että liikkuu sauvojen tai rollaattorin kanssa.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   12.5.25 12:19:27

Mieleeni juolahti, että miehelläni on vaikea nivelpsori, jolle onneksi sai nopeasti diagnoosin ja lääkkeet, mutta 30v siskonsa on joutunut jo ajat kulkemaan sauvoilla.

Vasta nyt monen vuoden tappelun jälkeen sai diagnoosiin valitettavasti samaan vaivaan ja lääkkeillä pääsi eroon sauvoista.

En tiedä onko tutkittu jo sinulla mutta oli vain niin tutun kuuloista, että pakko kertoa.

Päivämäärä:   12.5.25 23:28:58

mä, kaikki vinkit kiinnostavat. ue, tuo on totta. Pitäisi vain ensin tutustua sen verran, ett pääsisi näyttämään, etten valita:)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.5.25 06:25:58

Mä kävin aikanaan treffeillä ihmisen kanssa joka oli pyörätuolissa. Ja sain tietää pyörätuolista vasta treffipäivänä. Sen takia jäi siihen yhteen tapaamiseen sitten, kun piti salata niin iso asia vaikka netissä juttelimme paljon ennen tapaamista. En tiedä mitä muuta hän mahtoi salata, joten ei jatkoon.

Lähettäjä: Luxy 
Päivämäärä:   13.5.25 08:23:40

En ole koskaan tavannut seurustelukumppaneita muuta kuin livenä ja siinä vammani on lävähtänyt päin kasvoja saman tien, eli ne joille se on ongelma on karsiutunut luonnollisesti pois. Nykyinen mieheni tapasi minut siinä vaiheessa kun onnuin vielä pahasti, kävelin vain lyhyitä matkoja ja liikkumiseni oli huonon proteesin (minulla siis jalka amputoitu) takia tosi vaivalloista. Silloin stressasin kyllä häneen rakastuessani, että hitto mitä jos hän jossain vaiheessa tajuaa että haluaakin terveen. Olin vielä epävarma tilanteeni kanssa itse ja se heijastui noihin ajatuksiin. Olin kuitenkin aivan väärässä, se että minulta nyt sattuu puuttumaan osa kehoa ei ole missään vaiheessa ollut hänelle mikään ongelma. Nykyään kun proteesi, kivunhallinta ja muut asiat on kunnossa liikun aika ketterästi ja jopa urheilen.
Eli ehkä sanoisin että älä piilottelee tai salaile asiaa, vaikka ei tietenkään sen tarvitse olla se ensimmäinen asia minkä tuntemattomalle läväyttää tyyliin ”Hei olen Aino aloittaja ja kävelen sauvoilla”, toivottavasti saat kiinni mitä tarkoitan :) Ne miehet jotka kauhistelevat asiaa eivät ole sinulle sopivia muutenkaan, eli niitä älä ainakaan jää surkuttelemaan! Toki myös se miten itse suhtaudut tilaasi heijastuu vahvasti ulospäin.
Tsemppiä aloittajalle ihan kaikkeen! :)
Ja vaadi sisukkaasti itsellesi oikea diagnoosi ja hoitoa, ansaitset sen, pidä toivosta kiinni <3

Lähettäjä: salaus no 
Päivämäärä:   13.5.25 08:43:13

Mun mielestä on ihan vihoviimeistä salata tällaisia asioita ja sitten ihmetellä niillä treffeillä kun toinen saakin pian viestin että " pitää lähteä kun mummun hamsterilla on joku hätä".

Okei, joku ei käsitä että sillä voi olla väliä deittimarkkinoilla liikkuuko itse pyörätuolilla ja menee avoimin mielin joka paikkaan. Mutta kun niillä asioilla on usein väliä.

Eikä siinä mitään. Jos ei edes tiedä mitä kannattaa itsestään kertoa etukäteen, niin kannattaa asennoitua ainakin siihen että vastapuoli rankkaa omien kriteeriensä mukaan ja se pitää sitten vaan hyväksyä. Ja tietysti toisin puolin. Jos menet keppien kanssa treffeille ja sinua odottaa siellä joku raajaton henkilökohtaisen avustajan kanssa, etkä tätä tiennyt, niin ei se synti ole jättää sitä tutustumista niihin yksiin treffeihin.

Lähettäjä: Luxy 
Päivämäärä:   13.5.25 08:54:02

Lisään vielä myöskin komppauksen tuohon hyvään pointtiin, että jos tosiaan siis tutustuu miehiin esim netissä, niin ehdottomasti ennen ekaa livenä tapaamista asia olisi kyllä minunkin mielestäni aiheellista tuoda esiin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.5.25 08:57:48

Pitää kertoa ennakkoon. Silloin antaa toiselle vapauden valita ja päättää ajastaan. Se, että salailee asioita viimeiseen asti, on itsekästä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.5.25 10:29:22

Olen lyhyt mies ja entinen paraurheilija myös. Ikää toki on jo tullut sitäkin. Enemmän kuitenkin liikuntahidasteinen kuin -esteinen. Kalassa käyn soutuveneellä yksin, mutta sienestäminen ei onnistu. Jos nainen ei kerro painoaan en tiedä pitäiskö mun kertoa pituuttani ;) Livenä kun tapaa, niin toinen näkee. Ja vaikka olen fiksu ja filmaattinen niin nettideittailussa jämähdän tässä maassa esikarsintaan. Kyllä asiasta varoittaa voi ja tuleekin etukäteen.

Päivämäärä:   13.5.25 10:38:43

Kyllä tässä on vain yksi vaihtoehto. Sanon, että lähdin kevättalvella vähän kylmiltään mustaan rinteeseen, kun oltiin työporukalla Alpeilla, ja kävi näin köpelösti. Kroonisista vaivoista ei tule sanoa sanaakaan, koska se karkottaa ne vähätkin kunnolliset sinkut, joita ikäisissäni ehkä vielä muutama on.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.5.25 10:42:37

Joo, voit sillä saada satunnaista seksiä joltain typerältä mieheltä joka uskoo juttus ja lähtee sit lätkimään. Hyvä idea siihen.

Päivämäärä:   13.5.25 10:50:04

Saisikin seksiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.