Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko tosi, että minun pitää maksaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.5.25 19:17:29

Toissa viikolla kun olin koulussa niin poliisit oli väkisin murtautuneet asuntooni sisään. Se vain, että murtautuivat väärään asuntoon. Meillä on siis tämmöiset kaksikerroksiset talot joissa toisella puolella on asunnot 1A ja toisella puolen 1a eli kirjaimet ovat toisella puolen isot ja toisella pienet. Kysyin poliisilta, että kukas maksaa uuden oven ja kuulemma minun pitää se itse maksaa. Jouduin 5 päivää olla pois koulusta kun ovea ei saanut lukkoon eikä kyllä edes kiinni ja uutta ovea piti odotella niin kauan aikaa. Huomenna pitää jatkaa asian selvittelyä niin mihin ihmeeseen seuraavaksi otan yhteyttä? Ovesta tuli lasku 800e ja mielestäni minun ei sitä kuulu maksaa kerta virheellisesti tultiin väkisin sisään väärään asuntoon.

Re: Onko tosi, että minun pitää maksaa?

Päivämäärä:   11.5.25 19:21:26

Kääntyisin taloyhtiön puoleen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.5.25 19:22:28

Aissaakeli... Nyt on pakko kysyä missäpäin on noin pöljiä poliiseja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.5.25 19:26:36

Siis kuka on asunnot nimennyt noin epäselvästi?

Päivämäärä:   11.5.25 19:26:38

Jos poliisit on tulleet väärään asuntoon, niin kyllä se kuuluisi heidän maksaa.

Lähettäjä: Naatti 
Päivämäärä:   11.5.25 19:28:12

No poliisinhan tuo kuuluisi maksaa, he ovat sinun oven rikkoneet ilman syytä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   11.5.25 19:29:20

Poliisi korvaa.

Lähettäjä: Eikä 
Päivämäärä:   11.5.25 19:32:07

Vakuutus?

Päivämäärä:   11.5.25 19:32:32

Teet poliiseista rikosilmoituksen ja vaadit vahingonkorvausta.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   11.5.25 19:35:26

Poliisi korvaa ja taloyhtiö laittaa sinne laskun. Silloin kun ovi on ollut rikki, olisi taloyhtiön pitänyt asentaa oveen lenkit, että siihen saa riippulukon ja asukas voi lähteä kotoa pois. Jos se nyt ei ollut niin rikki, että siinä oli ihmisen mentävä reikä? Ei todellakaan jää asukkaan maksettavaksi tuommoinen.

Päivämäärä:   11.5.25 19:38:08

Vaadit poliisilta myös korvausta oven korjaamisen lisäksi elämää vaikeuttavan haitan ja pelkotilan aiheuttamisesta. Poliisit ovat yhtä lailla korvausvelvollisia kuin kuka tahansa siviili.

Päivämäärä:   11.5.25 19:38:54

Ja apua saat lakitoimistosta, jos olet vähävarainen, pyydä apua oikeusaputoimistosta.

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   11.5.25 19:42:00

Ovi kuuluu taloyhtiön vastuulle. Isännöitsijän olisi kuulunut tilata uusi ovi ja selvitellä maksaja poliisin kanssa. Oven tilaaminen ja maksaminen ei kuulu sinulle asukkaana paitsi jos itse henkilökohtaisesti olisit sen rikkonut.

Jos itse tilasit oven ovifirmasta niin teit väärin. Jos isännöitsijä yrittää laskuttaa oven sinulta niin sekin on väärin.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.5.25 19:45:14

Voi juma mitä pöljiä poliiseja tosiaankin. Rikosilmoitusta heistä tosiaankin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.5.25 19:49:30

"Kysyin poliisilta"

Mitä kautta kysyit ja saitko vastauksen kirjallisena?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.5.25 19:57:24

"Kysyin poliisilta"

Mitä kautta kysyit ja saitko vastauksen kirjallisena?

Tämä.

Kyllä poliisi sen maksaa. Ole uudestaan yhteydessä virallista tietä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.5.25 20:01:04

No ei sinun tietenkään tarvitse maksaa. Joku on ilmeisen vahingossa antanut väärää tietoa.

Lähettäjä: rkrrr 
Päivämäärä:   11.5.25 20:05:11

No et todellakaan maksa itse. Kun on väärään asuntoon murtauduttu, niin ei ole sinun syysi etkä ole korvausvastuussa.

Ilmoita asiasta ihan joka puolelle. Taloyhtiölle, isännöitsijälle, poliiseille, vakuutusyhtiöön, paikalliseen fb-puskaradioon ja tee asiasta ihan julkinen, jos ei muuten tule tuohon maksajaan jotain tolkkua.

Tee niistä poliisesita rikosilmoitus nyt heti netissä ja vaadi heille rangaistusta. Ja on tärkeää vaatia rangaistusta, koska jos et sitä kohtaa ruksi, niin silloin asia ei etene ja rikosilmoitus menee suoraan roskiin.

Ota nyt ainakin yhteys sinne oven laskuttajaan ja kerro, että poliisit murtautuivat väärään osoitteeseen, joten lasku on tullut väärään osoitteeseen. Eli riitauta se lasku. Laita kirjallinen ilmoitus laskuttajalle, ja sitten vielä soita perään. Nauhoita puhelu, ja kerro, että nauhoitat puhelun ja mitä asia koskee. Ja että jos eivät saman tien mitätöi laskua ja laskuta oikeaa tahoa, niin teet rikosilmoituksen myös heistä, koska lasku on perätön.

Lähettäjä: whw 
Päivämäärä:   11.5.25 20:11:38

Saitko edes selitystä sille, miksi asuntoon oli menty väkisin sisään rikkoen ovi, eikä soitettu huoltoyhtiötä avaamaan ovi?

Jos syy on joku muu kuin "välitön tilanne, siellä uhattiin tappaa joku eikä ollut aikaa odotella", niin ei ole perustetta rikkoa ovea väkisin.

Kaverin luo tuli joskus poliisit tekemään kotietsintää, kun joku oli kertonut, että kaveri kasvattaa pilveä. Poliisit olivat menneet keskellä päivää sisään, mutta huoltoyhtiön tyyppi oli heidät päästäneet eikä todellakaan ollut mitään ovea rikottu. Kaverin kämppis oli tullut kesken kaiken kotiin ja ihmetellyt, kun koko koti oli mylllätty ympäri. Myös tuon kaverin kämppiksen huone oli myllätty ja sänkyäkin paiskottu pitkin huonetta...

Mitään pilveä ei löytynyt, ihan silkkaa kiusantekoa se ilmoitus oli. Kaveri kasvatti kyllä chiliä ikkunalaudalla.

Ihan kiva, ettei poliisit sanoneet muuta kuin "no siivoa ite" ja lähtivät.

Luulisi, että poliiseilla olisi joku vastuu siitä, että myllertävät kaiken sekaisin rikkoen tavaraa. Kaveri + kämppiksensä tekivät poliiseista ilmoituksen ja ilmoittivat vakuutusyhtiöön kaikesta hajotetusta, ja saivat korvauksen, ja vaativat omavastuun poliiseilta rikosilmoituksen kautta. Ja saivatkin. Tapahtui Oulussa olikohan 2007 vai 2008.

Päivämäärä:   11.5.25 20:21:24

rkrrr, jos aloittaja on itse tilannut oven ja antanut laskutustietonsa niin ei oven toimittanut firma ole tehnyt mitään väärin, jolloin heidän uhkailustaan ei ole mitään hyötyä.

Isännöitsijälle/taloyhtiölle tuosta olisi ensimmäisenä pitänyt tehdä ilmoitus ja heidän hoitaa asia. Ei niin että joutuu kykkimään päivätolkulla kotona odottelemassa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.5.25 20:31:45

Että tälläinen stoori tänään.

Päivämäärä:   11.5.25 20:35:46

Siinä paikan päällä kysyin poliiseilta, että kuka maksaa ja olen monesti soittanut ties mihin poliisin numeroihin ja sieltäkin saanut saman vastauksen. Taloyhtiöltä se lasku tuli ja he tietävät, että poliisit tuli virheellisesti väärään asuntoon. Mutta taloyhtiökin sanoi, että minun pitää tämä laskun maksu juttu hoitaa poliisin kanssa ja jos he ei maksa niin minun pitää se maksaa.
En tiedä miten olivat murtautuneet sisään, mutta ovesta oli kuitenkin lähtenyt valtava palanen lukon kohdalta ja siitä varmaan olisi joku luikku päässyt sisään. Sitten toiselta puolelta oli sarana mennyt täysin rikki ja ovi roikkui ulospäin. Talonmies sanoi, että heillä ei ole ulko-ovia varastossa eikä minkäänlaisia välioviakaan ja ei edes sitä sarana hommaa saatu korjattua, että ovi olisi pysynyt pystyssä.
Syytä eivät kertoneet, että miksi murtautuivat, mutta jotenkin se liittyy tuohon toisella puolella asuvaan huumeveikkoon kun siellä oli sitten myös poliisit.
Yhteensä olin 7 päivää ilman ovea ja täysin kotona vankina kun juuri tuon huumeveikon ja hänen epämääräisten tuttujen takia uskaltanut jättää asuntoa vartioimatta. Vaikka se tyyppi asuukin eri rapussa, mutta kun ovat pöllyissä niin vaeltelevat pitkin poikin ja tutkivat pyöriä ja varaston ovia ja niin edelleen.

Päivämäärä:   11.5.25 20:47:28

"-kotietsinnän jälkeen ovi pitäisi asianmukaisesti poliisin toimesta sulkea. Tapauksessa poliisi olisi tullut sulkea ovi etsinnän jälkeen. Poliisin toimenpiteiden seurauksena aiheutettu vahinko maksetaan valtion varoista." -Minilex

Lähettäjä: Hyt 
Päivämäärä:   11.5.25 20:51:48

No mitä @!#$ä, tekisin sinuna rikosilmoituksen poliisin toiminnasta kun ei näköjään muuten tule vastakaikua. Vakuutisyhtiökin varmasti vaatii rik.ilmoitusta jos ovi korvataan taloyhtiön vakuutuksista.

Ihan tosissaanko poliisin asiakaspalvelija ei ohjannut sua eteenpäin oikealleasiantuntijalle edes?

Ärsyttää varmasti selvitellä jotain noinkin päivän selvää asiaa. Sinä et maksa penniäkään.

Päivämäärä:   11.5.25 20:51:59

Niin. Kysy sieltä oikeusaputoimistosta. Ei kuulu sinun tietenkään itse maksaa.

Päivämäärä:   11.5.25 21:02:04

Eli ymmärsinkö oikein että isännöitsijä on tilannut oven oviliikkeestä taloyhtiön nimissä ja saanut sieltä laskun. Jota nyt karhuaa sinulta. Kuten jo aikaisemmin kirjoitin niin ovi kuuluu taloyhtiön vastuulle ja on väärin vaatia sinua maksamaan yhtään mitään. Valitettavasti nykyään isännöitsijät ovat keskimäärin todella ammattitaidottomia. Kiistät vain laskun sillä perusteella että et ole aiheuttanut kyseistä vahinkoa.

Oletko asunnon omistaja vai oletko siinä vuokralla? Jos vuokralla niin onko vuokranantaja tietoinen tapauksesta?

Päivämäärä:   11.5.25 21:11:53

Taloyhtiö hoitaa asian poliisin kanssa, jos poliisien tulolla ei ollut yhtään mitään tekemistä sinun kanssa. Laitat tämän KIRJALLISENA taloyhtiölle. Tämä tapaushan on ihan sama kuin joku ventovieras olisi hajottanut oven. Ulko-ovet ovat lähes aina taloyhtiön vastuulla ja vakuutettu taloyhtiön toimesta. Jos lasku on jo tullut, niin reklamoit sen kirjallisesti sekä laskuttajalle, että taloyhtiölle. Oven asentaja ei voi laskua sinulta periä, jos taloyhtiö on tilauksen tehnyt ja sinä olet kirjallisesti reklamoinut laskun.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.5.25 21:16:22

Huooh. Poliisin oikeusyksikkö on oikea osoite ja KIRJALLISENA. Ihan turhaa soitella jollekin palvelunumeron sihteereille, ne mistään mitään tiedä.

Rikosilmoitus ei auta mitään, koska tapahtunut ei ole ollut rikos.

Päivämäärä:   11.5.25 21:43:24

Voisikohan tässä tapauksessa lasku langeta taloyhtiön maksettavaksi, kerta on nimennyt asunnot noin huonosti. Poliisi ei voi mistään tietää että 1a asunnon lisäksi talossa on myös 1A asunto.

Muutoin poliisi maksaa.

Lähettäjä: Oo 
Päivämäärä:   11.5.25 21:56:46

"rkrrr, jos aloittaja on itse tilannut oven ja antanut laskutustietonsa niin ei oven toimittanut firma ole tehnyt mitään väärin, jolloin heidän uhkailustaan ei ole mitään hyötyä."

Tää! Asia ei todellakaan ole minkään ovifirman vastuulla.

Lähettäjä: rkrrr 
Päivämäärä:   11.5.25 22:07:17

Siis miksi te minulle lilluatte? Eihän aloittaja itse sitä ovea tilannut, kun ei asukkaat saa niitä itse tilailla, joten ei hänelle kuulu siitä laskuakaan laittaa.

Aloittaja on vain ilmoittanut taloyhtiölle rikotusta ovesta, joten ei häntä kuulu siitä laskuttaa, jos hänelle on ihan osattu sanoa, että hänen pitää karhuta summa poliiseilta.

Päivämäärä:   11.5.25 22:13:41

Aloittajan ei pidä karhuta summaa poliisilta vaan sen tekee taloyhtiö.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   12.5.25 07:05:18

Ei ole tosi. Ensin laitat laskun vakuutusyhtiölle ja sen jälkeen Valtionkonttorille, jos ei vakuutusyhtiösi maksa. Taloyhtiölle se menee, siis niin lasku kuin korvaus, kuka sen sitten maksaakaan. Tietty olennaista on se, kuka tilasi uuden oven, sinä vai taloyhtiö.

Tietenkin ensin poliiseilta selvitys, mitä tapahtui, kirjallisesti.

Päivämäärä:   12.5.25 07:49:15

Ihanko oikeasti te uskotte sen, että kahden asunnon osoitteet on muuten täysin samat mutta toisessa on iso A ja toisessa pikku a?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.5.25 07:53:44

Itse kiinnitin huomiota samaan, käytännössä tuollainen ei mene kaavassa läpi.

Hyvästä huudatuksesta pisteet.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   12.5.25 07:57:04

En tiedä mitä kiksejä tämä aloittaja saa, kun sepittää näitä juttuja lähes päivittäin tänne.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   12.5.25 08:22:34

Tämä on nyt taloyhtiön ja poliisin välinen asia, koska ovet kuuluvat taloyhtiön vastuulle. Taloyhtiö voisi vaatia aloittajaa korvaamaan vain jos tämä itse olisi rikkonut oven, mutta hän on tässä nyt sivullinen. Niin sivullinen vieläpä, että ei ole edes se rikollista elämää viettävä kohde, jonka vuoksi ovi rikottiin.

Aloittajan ei tarvitse soitella ympäriinsä ja selvitellä laskun maksajaa. Korkeintaan hän voi auttaa taloyhtiötä kertomalla mitä tapahtui ja milloin. Lasku ei ole hänen nimissään, joten sitä ei voi häneltä edes karhuta.

Epäselvät osoitteetkin ovat taloyhtiön ongelma ja sen kannattaisi ehkä miettiä pitäisikö sillekin asialle tehdä mahdollisesti jotain.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   12.5.25 08:46:02

No ensinnäkin. Aika riskaabelia tosiaan, jos kirjaimet menevät noin, koska jos vaikka puhelimessa kerrotaan osoite kiire tilanteessa, niin voi olla aika vaikea muistaa mainita tuollaisia yksityiskohtia... Eivätkä ihmiset tuota kirjoittaessakaan huomioi. Ihme että on edes sallittua tuollaiset osoitteet. Mutta jos taloyhtiö ei siitä vastuuta ota niin kyllä sieltä poliisihallinnon puolelta pitäisi mielestäni maksaja löytyä.

Päivämäärä:   12.5.25 09:09:07

Valtionkonttori on korvausvelvollinen tästä. Ole yhteydessä alueesi poliisilaitokseen tai jos asut vuokra-asunnossa, niin isännöitsijä hoitaa korvausasiat.
Ei kuulu sun maksaa, ei todellakaan.

t. poliisi

Lähettäjä: duuh 
Päivämäärä:   12.5.25 09:21:31

Kyllä poliisista voi tehdä rikosilmoituksen myös, jos ne rikkovat lakia.

"Rikosilmoitus ei auta mitään, koska tapahtunut ei ole ollut rikos."

^
ei poliisi saa ryntäillä asuntoihin noin vain ilman asianmukaista etsintälupaa tms. vaikka siellä lymyilisi itse lohikäärme. Ja vaikka ryntäisikin, on selvä VIRKAVIRHE mennä väärään asuntoon karmit kaulassa.

Päivämäärä:   12.5.25 09:32:03

duuh, paitsi silloin, jos tilanne on kiireellinen kun esim vahva epäilys että joku makaa siellä asunnossa henkihieverissä ja tarvitsee välitöntä apua.

Päivämäärä:   12.5.25 10:25:48

Nää on kaupungin vuokra-asuntoja. Poliisit olivat itse soittaneet isännöitsijän paikalle kun tajusivat, että oho väärä kämppä ja tähän tarvittaisiin uusi ovi. Isännöitsijä sen tilasi ja hän sit toi minulle laskun.
Talon seinässäkin parissa paikkaa lukee oikein isolla, että 1A ja 1a ja ihmettelen, että miten poliiseilta voi jäädä tuollainen huomaamatta ja eivät tarkemmin ensin selvittele, että mennäänkö isoon vai pieneen aahan.

Päivämäärä:   12.5.25 10:35:38

Isännöitsijä vie sen laskun kiltisti poliisilaitokselle. Palautat sille ja sanot että sinä et ole rikkonut ovea eikä sitä ole rikottu sinun toimien takia VAAN POLIISIEN EREHDYKSESTÄ!

Onko tämä nyt niin vaikea ymmärtää???

t. poliisi

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.5.25 10:39:54

Mitä helkuttia, ei noin tyhmää isännöitsijää voi ollakaan.

Päivämäärä:   12.5.25 10:59:40

” Talon seinässäkin parissa paikkaa lukee oikein isolla, että 1A ja 1a ja ihmettelen, että miten poliiseilta voi jäädä tuollainen huomaamatta ja eivät tarkemmin ensin selvittele, että mennäänkö isoon vai pieneen aahan.”

Kyllä minä ajattelisin, että sen toisen a-talon on pakko olla jollain toisella osoitteella. Risteävän tien nimellä tms.

Ei ole mahdollista, että samalla osoitteella on kaksi eri taloa samassa taloyhtiössä: Hötölätie 1 A 1 ja Hötölätie 1 a 1. Kyllä nuo mulle olisi sama asunto.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   12.5.25 11:14:21

Siinä todellisuudessa, ja valtiossa, missä portaat numeroidaan myös pienillä kirjaimilla ja poliisit tekevät rynnäkköjä vääriin asuntoihin (eikä rynnäkköä edes uutisoida), pitää asunnon vuokralaisen todellakin maksaa se ovi.

Lähettäjä: gfhgjh 
Päivämäärä:   12.5.25 11:25:29

Taloyhtiön piikkiin menee, jos tuo on totta. Kyllä osoitteessa on yleensä iso ja pieni kirjain samaa. Tai sitten on vielä joku lisämerkintä tyyliin Hötöläntie 1 A 1 a. Ei nyt tule mieleen, missä tällainen merkintä voisi olla kuin ehkä tuossa osoitteessa olisi myös toinen ovi osoitteella b.

Tässä tapauksessa tämä ratkaisee:
1. Isännöitsijä tilasi -> isännöitsijä maksaa.
2. Sinä et aiheuttanut oven rikkomista - > oven rikkoja = poliisi (Valtionkonttori) maksaa isännöitsijälle.

Lähettäjä: djd 
Päivämäärä:   12.5.25 12:14:37

Eihän tässä ole mitään epäselvää.

Poliisit on soittaneet isännöitsijälle ja tilanneet uuden oven, joten ei laskua voida toimittaa asukkaalle.

Melkoista soopaa taas aloittajalla :D Oletko syönyt jotain sopimatonta? :')

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   12.5.25 13:21:37

djd, itse soopaa kirjoittelet, ei poliisit ole mitään uutta ovea tilanneet.

Päivämäärä:   12.5.25 14:20:52

"Talon seinässäkin parissa paikkaa lukee oikein isolla, että 1A ja 1a ja ihmettelen, että miten poliiseilta voi jäädä tuollainen huomaamatta ja eivät tarkemmin ensin selvittele, että mennäänkö isoon vai pieneen aahan."

Jos asunnossa on vaikka mahdollinen henkirikos menossa, niin ei siinä kohteen pihassa enää aleta ilmoittajalle soittelemaan että kumpaas asuntoon tästä lähdetään täysillä ryntäämään. Ei siinä kiireessä välttämättä ala edes katselemaan muiden talojen kirjaimia ja numeroita kun on jo yhden annettuun osoitteeseen täsmäävän asunnon havainnut.

Miten tuollaiseen asuntoon löytää edes postit perille? :D mä laitan aina kaikkiin kirjeisiin tuollaiset numerot isolla ihan automaattisesti, joten isossa aassa asuvat saisivat kaikki lähettämäni kirjeet :D

Päivämäärä:   12.5.25 14:40:33

Porvoossa posti löytää perille ihan mielikuvituksen voimalla.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.5.25 14:48:11

"Miten tuollaiseen asuntoon löytää edes postit perille? :D mä laitan aina kaikkiin kirjeisiin tuollaiset numerot isolla ihan automaattisesti, joten isossa aassa asuvat saisivat kaikki lähettämäni kirjeet :D"

Voihan postiosoite olla silti ihan selkeä, jos asunnon numerot eivät ole kummassakin samoja vaan esim. 1 a:ssa jatkuvat siitä mihin 1A:ssa loppuivat eli on ihan sama lukeeko kirjeessä A vai a. Postinjakaja jakaa sitten asunnon numeron mukaan a-raput.

LähettäjäDark Jedi 
Päivämäärä:   12.5.25 15:18:50

Mä en nyt tarkalleen muista mutta taloyhtiössä missä tuttu asui oli asuntojen numerot tuollatavalla oudosti että niissä on isoa ja pientä kirjainta. Tutun osoite on tyyliin Kotikatu 1 A b 2. (Ne meni jotenkin että yksi rappu oli A, toinen A a, kolmas A b jne...)Muitakin kummallisuuksia on vastaan tullut että en ihmettele vaikka jossain olisi aloittajan tyyliin numeroitu talot.

Lähettäjä: juuli 
Päivämäärä:   13.5.25 13:39:44

Ei tarvi maksaa. Ilmoita ensin sille jolta lasku on tullut että väärä osoite...ei ole millään tavalla sinun ongelma. Sinun ongelma on tietysti saada laskun karhuajalle tieto että väärältä taholta he karhuavat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.