Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alapää tulehtunut toisen kerran kahden kuukauden

Lähettäjä: sisään 
Päivämäärä:   11.5.25 18:23:42

Ihan painajaismaista. Yleensä tämä emätintulehdus (aerobinen vaginiitti DIV) on uusinut puolen vuoden välein, mikä nyt olisi jo ihan riittävän usein. Nyt kuitenkin vasta kaksi kuukautta sitten oli edellinen tulehdus, ja tänään taas, alapää on aivan punainen ja tulehtunut. Kohta alkaa helvetillinen kutina.

Viimeeksi, kun tuo tulehdus oli hoidettu, jatkui edelleen kuitenkin lievä oireilu ja lääkäri totesi minulla kuivat limakalvot. Olen niitä yrittänyt nyt hoitaa tämän kahden kuukauden ajan, mutta ei ole tullut helpotusta emätinvoiteista tai tyrniöljykapseleista. Tämän takia ilmeisesti tulehdus uusi heti, koska limakalvot ovat heikossa kunnossa. Mutta miksi? Voiko joku sairaus esim. aiheuttaa tällaista? Olen 30v, en käytä e-pillereitä eikä voi vielä olla esivaihdevuodetkaan.

Lääkäriin se on mentävä taas, kunhan halusin purkaa turhautumista.

Re: Alapää tulehtunut toisen kerran kahden kuukauden

Lähettäjä: Ups 
Päivämäärä:   11.5.25 18:37:54

Miten ne ph puikot aina yhdynnän jälkeen. joillain ei limakalvot kestä sitä spreman aikaansaamaa ph muutosta.

Päivämäärä:   11.5.25 18:39:25

Tosiaan yhdyntää en harrasta lainkaan.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   11.5.25 19:57:05

Onko ylipainoa?
Nukutko housut jalassa?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.5.25 19:59:26

Oletko kokeillut karsia ruokavaliosta pois jotain, esim sokerin tai viljat? Käytätkö millaista pyykinpesuainetta/suihkusaippuaa tms?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.5.25 20:19:59

Yhdyntä vois just ton hoitaa. Mulla alapää reagoi ja ärtyy jos viikkoja selibaatissa. Mut toki riippuu partnerista.

Päivämäärä:   11.5.25 20:23:56

Ei ole ylipainoa. Nukun alapää paljaana. Sokereita syön ehkä kerran viikossa. Alapäähän en laita saippuaa. Pyykinpesuainetta olen kokeillut hajustettua sekä hajustamatonta, eivät ne taida olla tulehduskierteen syy. Vaan nämä kuivat/hauraat limakalvot, mutta mikä @!#$ sen limakalvojen kuivumisen aiheuttaa?

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   11.5.25 21:40:27

Sjögrenin syndrooma

Päivämäärä:   11.5.25 21:46:51

"Sjögrenin syndrooma"

Mielenkiintoista! Kiitos tästä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.5.25 09:17:36

Bepanthen

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   13.5.25 13:41:17

Yksi sana: kondomi

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   13.5.25 13:49:44

Kondomi parantaa? Miten se nautitaan, sisäisesti vai laitetaanko sormeen? Miten pitkään sitä pidetään, että vaikuttaa?

Päivämäärä:   13.5.25 20:12:34

Tekee mieli t*ppaa itsensä, tämä kutina ja kirvely on aivan järkyttävää. Kävellessä varsinkin hankauksesta johtuen.
Nuo antibiootit eivät meinaa lähteä auttamaan, varmaan niihin alkaa kehittyä joku resistenssi.

Päivämäärä:   13.5.25 20:17:01

Ja miten voi olla, etteivät lääkärit tunne aerobista vaginiittia. Nytkin lääkäri oli ihan pihalla, että oireet eivät viittaa bakteerivaginoosiin tai hiivaan, niin hänen mielestään kyseessä on erittäin harvinainen sukupuolitauti Trikomonas.... Vaikka en edes ole seksuaalisesti aktiviinen ollut vuosiin. Tehdään nyt sekin turha testi sitten. @!#$

Lähettäjä: Pimppi 
Päivämäärä:   13.5.25 20:23:19

Onko varma ettei ole hiivaa mukana. Itsellä emätin tulehdus + hiiva kombo (siis molemamt samaan aikaan testattu) laittoi järkyttävään kuntoon alapään. Kutitti ja lopulta kirvelin niin pahasti vuosien sairastamisen jälkeen että meinasi järki lähteä. Vuovodynia eli kipusairaus voi kehittyä varsinkin jos ei hiivaa saa kuriin.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   13.5.25 20:28:58

Minulla auttoi minipillerit. E-pillereiden kanssa kärsin kerran vuodessa josta lähti tihentymään. Luomuna sitten vaiva sitten lisääntyi ja raskaskausaikana räjähti käsiin. Minulla oli hiivatulehdus ja bakteerivaginoosi jatkuvasti samaan aikaan ja lopulta jouduin syömään estolääkettä. Raskauden jälkeen siirryin minipillereihin ja vaiva hävisi eli voi olla ihan hormonaalista. Itsellä ainakin kuukautisten jälkeen tuntui herkästi tulevan tulehdus. Nyt kun syön minipillereitä ei kuukautisia ole ollenkaan.

Päivämäärä:   13.5.25 20:32:06

"Onko varma ettei ole hiivaa mukana. Itsellä emätin tulehdus + hiiva kombo (siis molemamt samaan aikaan testattu) laittoi järkyttävään kuntoon alapään. Kutitti ja lopulta kirvelin niin pahasti vuosien sairastamisen jälkeen että meinasi järki lähteä. Vuovodynia eli kipusairaus voi kehittyä varsinkin jos ei hiivaa saa kuriin."

Voihan se kai olla mahdollista. Selittäisi kyllä, miksi oireet eivät lähde helpottamaan.
Pitää kai ottaa hiivalääke vielä lisäksi.

Päivämäärä:   13.5.25 20:34:13

"Minulla auttoi minipillerit. E-pillereiden kanssa kärsin kerran vuodessa josta lähti tihentymään. Luomuna sitten vaiva sitten lisääntyi ja raskaskausaikana räjähti käsiin. Minulla oli hiivatulehdus ja bakteerivaginoosi jatkuvasti samaan aikaan ja lopulta jouduin syömään estolääkettä. Raskauden jälkeen siirryin minipillereihin ja vaiva hävisi eli voi olla ihan hormonaalista. Itsellä ainakin kuukautisten jälkeen tuntui herkästi tulevan tulehdus. Nyt kun syön minipillereitä ei kuukautisia ole ollenkaan."

Hyvä, että sait vaivan helpottamaan. Tämä on täyttä @!#$ä. Mihinkään ei pysty keskittymään, alapää vaivaa koko ajan. Täyttä tuskaa olla hereillä ja tietenkin nukkumistakin haittaa kutina ja kirvely.

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   13.5.25 21:35:49

Oletko kokeillut estrogeenipuikkoja?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.5.25 21:39:32

Hei mun kaveri kärsi tästä ongelmasta vuosikymmeniä, kunnes meni nyt 40-vuotiaana ekaa kertaa yksityiselle gynelle (ihan muissa asioissa). Tää gyne oli spontaanisti ilmoittanut et hei sulla on tällanen autoimmuuni-joku...tulehdus? täällä, tää hoituu kortisonilla. Ja kas, vaiva tosiaan poistui kuurin ekana päivänä eikä ole palannut. Oli tosiaan vaivannut iät ja ajat, mutta yksikään lääkäri ei ollut osannut ennen auttaa.

Päivämäärä:   13.5.25 21:49:36

"Oletko kokeillut estrogeenipuikkoja?"

En ole. Tämä on kyllä käynyt mielessä, uskaltaisinko koittaa.

Kiitos *, kun jaoit tämän. Itse epäilen myös, että taustalla on joku sairaus.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.5.25 22:05:22

Kuullostaa kyllä vahvasti hiivalta. Pyydä lääkäriltä tabletti ja käytä lisäksi muutamana päivä paikallishoitoa.

Päivämäärä:   13.5.25 22:07:58

Muuten voisi olla hiiva, mutta vuoto on kellertävää, siitä tunnistan tuon bakteeritulehduksen. Tai voihan se hiivakin kai olla samaan aikaan...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.5.25 22:57:46

Tunnen tuskasi, mulla on ollut paha hiivatulehduskierre johon ei auttanut mikään ja lääkärit olivat aivan pihalla. Olin koittanut aivan kaikkea ja lopulta kierteen katkaisi ketoruokavalio. Olin sillä kaksi vuotta, eikä hiiva tullut enää kertaakaan. Nyt olen ollut jo pitkään normaalilla ruokavaliolla ja alkanut taas kärsiä ajoittain hiivasta.

Mulla on ollut hiivatulehduksessa myös kellertävää vuotoa, kyse voisi olla sullakin siitä, ainakin muut oireet viittaisi siihen. Onko vuoto yhtään kokkareista? Siitä ainakin tunnistaa hiivaksi.

Päivämäärä:   14.5.25 16:10:36

Kiitos vertaistuesta -.
Hyvä, että löysit avun tulehduksiin. Itsestäni kuulostaa aika rajulle ketoruokavalio, ei taida olla tarpeeksi itsekuria... Ainakaan vielä.

Otin nyt hiivalääkkeen kuitenkin. Emätinpuikot (antibiootit) eivät ole auttaneet yhtään. Nyt alkoi vielä menkatkin, joten en saa annettua sitä trikomonas-näytettä ja side pahentaa kutinaa ja kirvelyä 100x. Aivan helvetillistä tuskaa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.5.25 17:17:03

Valkojäkälä tai punajäkälä?

Päivämäärä:   14.5.25 18:23:22

"Valkojäkälä tai punajäkälä?"

Ymmärtääkseni nämä eivät aiheuta tulehdusta emättimen sisälle. Voin toki olla väärässäkin.

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   21.5.25 09:54:04

Lähettäjä: siis
Päivämäärä: 13.5.25 13:49:44

Kondomi parantaa? Miten se nautitaan, sisäisesti vai laitetaanko sormeen? Miten pitkään sitä pidetään, että vaikuttaa?

---
? netistä varmaan löytyy käyttöohjeita :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.