Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuinka tarkka on postipaketin mitat ?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.5.25 18:08:26

Onko ne ihan sentilleen tarkkoja ? Olen lähettämässä pakettia mikä muuten menis M koossa mutta leveys on 1 sentin liikaa :|

Re: Kuinka tarkka on postipaketin mitat ?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.5.25 18:19:40

Hiinä ja hiinä , automaatin lokerot on aika naftit.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   11.5.25 19:38:16

Ei ole itsellä koskaan ollut sentistä kiinni.

Lähettäjä: .-.-. 
Päivämäärä:   11.5.25 21:11:15

Jos on "runtattavaa mallia" niin ei haittaa, mutta pahvilaatikon kanssa voi olla liikaa ja ei mahdu

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   11.5.25 21:19:08

Ennen lokeroitten tuloa meidän kylille postitin 3 sentin pakettia niin täti veti sitä jostain raosta läpi ja oli sentin liian paksu . Postimaksu olisi noussut ihan älyttömästi ja sisällä parin euron joku halpa torimyynti niin kävin kotona pakkaamassa uudestaan.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   11.5.25 21:22:54

On tarkka.
Postitäti runnoi paketin siitä testiluukusta läpi ja sanoi menevän perille.
Noh, 2pv ja tuli tekstiviesti postilta jossa ilmoitettiin paketin olevan liian suuri :D
Postilla ilmeisesti käytössä laite mikä skannaa paketin koon ja postimaksun suuruuden..

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   11.5.25 22:42:03

Mulla on ainakin tullut lisämaksu vaikka lokeroon meni heittämällä

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   12.5.25 05:43:38

Voisi sanoa, ettei se ole sentilleen, vaan joissain tapauksissa millilleen.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   12.5.25 06:44:46

Olen lähettänyt yli 10 cm liian isoja paketteja ilman lisämaksua vaikka kuinka monta kertaa.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   12.5.25 06:56:59

Minulle palautui paketti, joka oli sentin liikaa. Oli sellainen pehmeä paketti, joka oli pullistellut alkuperäisistä mitoista.
Niillä on sellaiset mitta-aukot, joista paketin pitää sopia. Matkahuolto on ollut suurpiirteisempi.

Voi olla, että erikokoisissa paketeissa ollaan eri tavalla tarkkoja, jos on erilaisia kokemuksia.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   12.5.25 07:54:19

Aina on postilla menneet perille vaikkei ihan sentilleen ole ollut sopivia. Pehmeitä paketteja enimmäkseen lähetän niin ne saa tungettua lokeroon. Yksi taisi olla ehkä 11cm kun lokeron korkeus on 10cm. Siinä paketissa korkein kohta oli aika jämäkkä pakkausmateriaalista johtuen ja joutui aika paljon runnomaan että mahtui lokeroon mutta mukisematta meni perille. Pari viikkoa sitten lähetin teddytakin jonka paketista tuli n 14-15cm korkea ja raja taas olisi ollut 10cm. Totesin että kyllä tämä kasaan menee sen verran että saa lokeroon tungettua, mutta yllätyksekseni meni ilman ongelmaa lokeroon ja pari milliä jäi vielä tilaakin. Ja taas ilman ongelmaa perille. Että ei ihan saman kokoisia ole noi lokerot kaikissa saman firman automaateissa. Sitten on myös tullut postitettua niin oudon mallisia paketteja ettei ne ole sopineet mihinkään pakettikokoon. Tai oikeastaan niiden pituus on mennyt kaikista yli. Ne olen aina laittanut M paketteina ja aina menneet hyvin perille postin palvelupisteeseen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.5.25 07:58:23

Lokero on hiukan isompi, ei ole sentistä kiinni. Pieni paketti ei saa olla isompi kun pitää mahtua postilaatikkoon, sellainen on joskus tullut takaisin kun ei jakaja viitsinyt yrittää laittaa laatikkoon.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   12.5.25 13:28:27

Te ketkä sanotte että heittämällä meni vaikkei olisi pitänyt mahtua, niin huomioikaa että sitä pakettia lähettäessä se automaatin lokero voikin olla pykälää isompi jos ne kaikki oman paketin koon lokerot on täynnä. Mulla on monesti ollut että kun olen s koon pakettia vienyt postiin, niin se lokero onkin sitten ollut joku m tai l koon lokero kun kaikki s koon lokerot täynnä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.