Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä löytää pientila 5-10ha?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.5.25 17:02:20

Ei tunnu olevan mitään myynnissä. Ensisijaisesti Pirkanmaa, V-S, oikean tullessa vastaan ehkä jopa Satakunta/Keski-Suomi (jos ei ihan pohjoisinta aluetta). 5-10ha josta ainakin 3ha saisi olla salaojitettua peltoa (plussaa jos valmiiksi nurmella).

Etuovi, Oikotie jne seurannassa. Eikö kukaan ole myymässä? Hinta max. 400t.

Re: Mistä löytää pientila 5-10ha?

Päivämäärä:   11.5.25 17:03:15

Niin ja talon pitäisi olla hyväkuntoinen, ei isoja teitä vieressä.

Lähettäjä: Sasta 
Päivämäärä:   11.5.25 17:28:54

Ks tuosta Minkä näistä yli 100-vuotiaista taloista ottaisit ketjusta Sastamalan kohde ja tee tarjous koko tilasta.

Päivämäärä:   11.5.25 17:36:41

Sastamalan paikkaan ei ole ostettavissa lisämaata. Tontti alle 1ha.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.5.25 17:42:55

Minulla on myös samanlainen etsinnässä. Rahaa ei ole paljon, mutta olen raksa-alan ammattilainen ja jonkinlainen hullu projekti kiinnostaisi. Tontti tärkein, ei naapureita tai isoa tietä tai tuulivoimalaa ihan iholla. Maata riittää 3ha ihan hyvin ja alueena Kokkola-Seinäjoki-Pori -linjan länsipuoli (no jos on oikein hyvä ja edullinen tila niin voi olla myös jonkin verran ulkopuolellakin).

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.5.25 17:49:33

Sastamalassa oli myynnissä lohkottava määräala, ei tonttia.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   11.5.25 17:53:29

Ihan vasta oli täällä linkitettynä se Porin paikka.
8 hehtaaria, joista muistaakseni 6 peltoa.

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   12.5.25 17:11:36

Meilläkin hakusessa

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   12.5.25 17:29:34

Yleensä näissä kyselyissä käy niin, että tänne linkitetään jokin kriteerien mukainen paikka, mutta sitten löytyykin lisää kriteereitä. Eli etsitään täydellistä paikkaa, mutta se ei kuitenkaan saisi maksaa kovin paljon.

Jos talon täytyy olla hyväkuntoinen, niin se on jo aika paljon. Jos siis ajatellaan, että tyydyttävä ei ole hyvä, vaan että on oikeasti melko viime aikoina remontoitu kaikki.

Tai oletko harkinnut, että jos löytyy sopiva tontti mieleiseltä paikalta ja siinä on peltoa valmiina, niin rakennuttaisit itse talon? Talopaketeissa ei niin kauan mene ja budjetillasi kuitenkin jo saa sellaisen.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   12.5.25 17:48:50

Maata vajaa, mutta voihan sitä kysyä lisämaata. Hyvät kulkuyhteydet, iso järvi lähellä, kaunista maastoa jne.

Päivämäärä:   12.5.25 17:49:17

Linkki edelliseen https://www.etuovi.com/kohde/80391225

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   13.5.25 18:12:48

Suomen rakennuskanta on ihan järkyttävässä jamassa. Yrittipä ostaa ihan mitä tahansa, niin rahan arvoista tarjontaa ei vaan ole.

Lähettäjä: ISO-J 
Päivämäärä:   14.5.25 12:13:59

Tulossa myyntiin vuoden sisällä rintamamiestalo, rak 1952, tilat 5 h +k + s + wc, noin 185 m2 + navettarakennus jossa 5 hevoselle karsinat + 220 m2 pihatto jossa katettu lantala + vanha sauna puron varressa, tontti 4 ha.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   14.5.25 12:24:32

Laita Pirkanmaan paikallislehtiin ostetaan-ilmoitus, ja hukut yhteydenottoihin.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   14.5.25 12:27:15

Facebookin "Halutaan maalle"- ryhmä kannattaa ottaa seurantaan. Siellä tuollaisia menee.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.5.25 12:37:12

Ei niissä Pirkanmaan paikoissa yleensä mitään hehtaarien maita ole.

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   14.5.25 14:15:25

Mä ostin 10 vuotta sitten rintamamiestalon ja 8 hehtaaria maata paikallislehden ilmoituksen perusteella ja Pirkanmaalla olen.

Sellainen tuntuma on, että hyvä talo ja noin paljon maata/peltoa noilla kriteereillä voi olla vaikea löytää tuolla hinnalla.

Lähettäjä: pihla 
Päivämäärä:   14.5.25 19:20:34

Missä ISO-J:n paikka on?

Päivämäärä:   14.5.25 22:42:45

ISO-J: Hevospaikat eivät ensisijaisesti kiinnosta, koska ovat usein pilattu ja tulee kalliiksi laittaa taas kivaksi.

Uskoisin kyllä 400t riittävän vallan mainiosti, kun katson myytyjä kohteita. Tukikelpoisen pellon hinta on alueesta riippuen n. 8-15t/ha. Hyväkuntoinen ei tarkoita tässä tapauksessa uutta tai viimesen päälle remontoitua.

LähettäjäKata 
Päivämäärä:   15.5.25 07:03:23

Turun seudulla, 20km torilta löytyy valmis kokonaisuus. Ei vielä julkisesti myynnissä.
Maata 9,5ha, josta 6,5ha pysyvällä nurmella. Laitumet aidattu ja laitettu vesiautomaatit tarhoihin ja jokaiseen peltolohkoon.
Asuinrakennus rintamamiestalo, 2 kerrosta yht. vajaat 160 neliötä. Alakerta lähes täysin avointa tilaa keittiö, ruokailu tila, työpiste, olohuone, iso varaava takka. Yläkerrassa aula, 2 isoa mh, sauna, kylppäri ja wc.
Kaksi EU-mukaista tallirakennusta, yli 20 karsinaa, traktorihalli+ työverstas. Piharakennus jossa pieni keittiönurkkaus, 1mh, suihku/wc, pesutupa loimille ja oleskelutila, tila on toiminut sosiaalitilana asiakkaille.
Iso maneesi, valaistu iso kenttä, paljon tarhoja joista saa helposti jaettua isompia tai pienempiä.
Kaunis maalaismiljöö peltomaisemilla aivan meren läheisyydessä, ei omaa rantaa.
Tilalla on sähkölämmitys, valokuitu ja asfalttitie perille asti.
Useampi koulu (peruskouluja ja lukio), päiväkoteja, kaupat, apteekki, terveyskeskus, kahvilat ja ruokapaikat jne ovat kaikki alle 5km etäisyydellä.

Päivämäärä:   15.5.25 07:18:54

Kata, mielenkiinnosta kyselen, mitä tuollainen maksaa?

Päivämäärä:   15.5.25 22:15:24

Kata: Hevostilat ei kiinnosta, koska pihapiirit niissä pilattu. Maneesia en tarvitse myöskään, koska hevosia ei ole.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.5.25 22:23:54

No osta sadalla tonnilla kymmenen hehtaaria peltoa ja rakenna loppurahalla tönö pellonreunaan?

Päivämäärä:   18.5.25 22:31:35

Onhan noita. Oletko katsonut Oikotien myytävät metsä- ja maatilat -osion?

Päivämäärä:   18.5.25 22:43:56

Kannattaisko aloittajan laittaa ostoilmoituksia vaikka Facebookin eri ryhmiin? Pientilat ostetaan/myydään/vuokrataan on ainakin yksi täsmäryhmä. Tai vaikka tänne sähköpostiosoite? Tai markkinat-osiokin täältä htnetistä löytyy.

Päivämäärä:   19.5.25 07:50:19

Meillä myytävänä haku-alueen ulkopuolella järven rannalla oleva talo 1995 (195neliötä), rannalla kelosauna.
Peltoa yhteensä 11 (kokonaisala 50ha) mutta jos haluaa pienemmän tontin (10ha), niin peltoa tulee 5ha, nurmella. Aidattu koko peltoalue. Piharakennuksessa kaksi autotallia ja traktoritalli nosto-ovilla ja iso varasto-osa (rakennus kokonaisuudessa 300neliötä). Hoidettu puutarha.
Koulu 2km , kauppa 1,5km.
Hinta 390 ooo€ pienemmällä tontilla.
Isolla tontilla eri puolella tietä tuotantorakennus 900 neliötä "halli" (korkeus 5m) omalla sähköliittymällä ja 6ha peltoa. 150.000€

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.5.25 19:01:03

https://www.etuovi.com/kohde/20274425

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.5.25 20:30:18

https://www.etuovi.com/kohde/y67493

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   23.5.25 10:57:57

Ihan mielenkiinnosta: millä tavalla hevospaikat ja/tai niiden pihapiirit on pilattu?

Lähettäjä: mikku 
Päivämäärä:   23.5.25 13:15:28

Lisämaata on ainakin melkein toivotonta saada. Usein tilakeskuksista on myyty pellot ympäriltä ja jäljellä on joku pieni pläntti. Naapurit kaikki haluaisivat lisää maata, ja mitään ei edes tule julkiseen myyntiin, koska kaikki vapautuva myydään tutuille suoraan. Eli ei kannata laskea sen varaa, että ostaa sitten lisää maita siitä ympäriltä.

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   23.5.25 13:20:45

Pihla, jos muistan oikein, iso-j on eteläkarjalasta.

Päivämäärä:   23.5.25 13:34:37

Ei niitä tunnu kamasti tarjolla olevan. Pitkään jo etsitty mieluista satakunnasta, vaan kun ei ole niin ei ole. Ei naapureita näköetäisyydellä, piha jossa kasvattaa ruokaa itse (kasvit, ankat, hanhet, kanat, miksei jotain isompaakin elukkaa voisi ottaa jos tila riittää), piharakennuksia joissa tilaa harrastella rakennuspuuhia ja autojen korjausta sun muuta. Remppakohdekin kelpaisi, muttei ainakaan julkisessa tarjonnassa tunnu olevan. Ostoilmoituksenkin joskus yhteen fb-ryhmään tein, tarjottiin kyllä jotain muttei yksikään vastannut kerrottuja kriteerejä :D

Onneksi on ihan kiva omakotitalo nytkin, meinaa vaan tontti loppua kesken ja naapurit ovat ärsyttävän lähellä. Mutta kyllä sitä tässäkin elelee jos ei mitään löydy.

Päivämäärä:   23.5.25 13:43:02

^^
Paljonko sitä tonttia pitäisi olla? Jos kiva talo ja runsaasti varastorakennustakin.

Lähettäjä: fjs 
Päivämäärä:   23.5.25 13:50:24

Hyvät tilat hyvällä sijainnilla ja isoilla pelloilla ja valmiilla puitteilla ja niin edelleen maksaa.

Jos taas on valmis ostamaan jotain syrjempää ja remppaamaan ja tekemään itse, niin voi löytääkin järkevään hintaan. Valmiita monen hehtaarin laitumia ja isoja kenttiä ja maneeseja ei kyllä ole silloin ehkä rakennettu, vaan niille joutuu itse raivaamaan tilaa ja rakentamaan ne.

Kaveripariskunta osti vanhan leirikeskuksen, remppasivat päärakennuksen ja asuivat piharakennuksessa sen aikaa. Leirikeskuksesta tehtiin talli, rakensivat itse kentän ja raivasivat pihaa, että saivat kentän ja tarhan. Tarhasta osa metsää, osa rakennettua pohjaa, että tarhassa voi kulkea mönkijällä ja traktorilla. Polttopuut tulee omilta mailta. Omistavat maita ja metsää melkein 10 hehtaaria eli on tilaa mistä tehdä ja mihin rakentaa. Paljon ovatkin itse vuosien varrella tehneet ja paljon on kuulemma vielä tekemättä, tekevät sitä tahtia kun aikaa ja rahaa riittää. Maneesia eivät kuulemma aio rakentaa vielä, mutta voihan se mieli muuttua.

Minulla on mielikuva, että millaiset puitteet itse haluaisin. Mutta olen satavarma, etten sellaisia valmiina löydä, joten pitäisi ostaa maat ja raivata ja rakentaa itse. Vaikka lämisin miljoona euroa tiskiin, niin ei taatusti olisi sellaiset maat ja mannut ja puitteet, että haluaisin ne ostaa. Ja ihan varmasti saisin sen miljoonan menemään kun niitä puitteita rakentaisin/rakennuttaisin, joten en millään 400 tonnilla edes haaveile sellaisia saavani :DD

Päivämäärä:   23.5.25 14:42:41

Kannattaa seurata myös maaseutukiinteistöt.fi

Päivämäärä:   23.5.25 15:18:07

Piste. Olen myös Satakunnasta etsinyt 10 vuotta mieluisaa. Parhaiten olen löytänyt kohteita ihan ympäriinsä ajelemalla tai kartasta syrjäisiä kohteita etsimällä, selvittämällä omistajan (jos kohteessa ei postilaatikkoa) ja kysymällä suoraan. Usea paikka olisi minulle myyty, mutta ihan täydellistä ei tullut vastaan. Vihdoin viime talvena tärppäsi ja sain lohkaistua noin
4ha vanhaa peltoa ja maatilan asumattomat rakennukset parillakympillä. Remppaa joutuu tekemään, mutta onneksi osaamista siihen on ja saapahan omannäköistä.

Päivämäärä:   23.5.25 15:36:07

"^^
Paljonko sitä tonttia pitäisi olla? Jos kiva talo ja runsaasti varastorakennustakin."

Tässä on joustovaraa. Nykyinen tontti on n. 0,5ha, yksikin hehtaari saattaisi ehkä riittää jos paikka on muuten täysin sopiva, mutta enempi parempi tietenkin.

"Piste. Olen myös Satakunnasta etsinyt 10 vuotta mieluisaa. Parhaiten olen löytänyt kohteita ihan ympäriinsä ajelemalla tai kartasta syrjäisiä kohteita etsimällä, selvittämällä omistajan (jos kohteessa ei postilaatikkoa) ja kysymällä suoraan. Usea paikka olisi minulle myyty, mutta ihan täydellistä ei tullut vastaan. Vihdoin viime talvena tärppäsi ja sain lohkaistua noin
4ha vanhaa peltoa ja maatilan asumattomat rakennukset parillakympillä. Remppaa joutuu tekemään, mutta onneksi osaamista siihen on ja saapahan omannäköistä."

Tämä tapa on ollut myös harkinnassa, kyllähän tuolla ajellessa kivoja paikkoja näkee. Kuullut muistakin jotka ovat onnistuneesti niin tehneet. Ehkä sitä vain pitäisi uskaltautua suoraan omistajilta kyselemään josko olisi kiinnostusta myydä.

Päivämäärä:   26.5.25 11:19:48

Kannattaa katsoa myös sellainen facebook-ryhmä kuin Aktiivitilat-myytävät maatilat

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.