Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  lapsivedestä kysymys

Lähettäjä: Tyllimekko 
Päivämäärä:   11.5.25 15:48:11

kysyn kaverin puolesta jolla laskettu aika lähestyy. Miten iso sotku lapsivedestä tulee? Eli jos se sattuu tulemaan vaikka sänkyyn tai sohvalle, niin meneekö koko kaluste vaihtoon? Entä jos se tulee vaikka kaupan kassajonossa tai keskellä katua?

Re: lapsivedestä kysymys

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   11.5.25 15:51:06

Riippuu ihan ihmisestä mitenkä tulee. Toisilla menee kerralla ja tulee useampi litra heti, toisilla tipoittain. Jos varman päälle haluaa pelata kannattaa hankkia esimerkiksi kosteuden kestäviä lakanoita yms.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.5.25 15:52:05

Monesti se alkaa tihkumaan vähitellen. Itselläni losahti kerralla, heräsin yöllä siihen että kohtu "napsahti", ehdin just kävellä pari metriä vessaan ja istua alas, kun kaikki tuli ulos. Kyllä siinä olis sohva tai tuoli mennyt vaihtoon ja kiitin myös onneani etten ollut metrossa. Vesien meno ei ollut tosin täysin yllätys, vaikka se tapahtuikin kuukausi ennen laskettua aikaa. Kohdusta kuului nitiseviä ja natisevia ääniä päivän ennen kun vedet meni ja vauva työnsi päätään alaspäin todella kovaa.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   11.5.25 16:07:19

Mulla lorahti kyllä reilusti.

Olin makaamassa, olin jo muutaman tunnin miettinyt että on outo olo, ja jotain tuntui tulevan housuun. Nousin istumaan ja humps, vaikea arvioida mutta äkkiä parisen litraa plörähti. Oli kyllä kosteussuoja sängyssä. Kipitin vessaan ja sinne lorisi lisää.

Ihan kiva etten ollut kassajonossa kaupassa.

Toinen synnytys alkoi samalla tavalla, kolmas sitten perinteisemmin supisteluilla.

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   12.5.25 08:07:52

Joko tulee sotkua tai sitten ei. Itselläni tuli hyvin pikkuisen tihkumalla niin ettei edes pahasti housut kastuneet. Joskus voi suorastaan lorahtaa kaikki kerralla.

Lähettäjä: Lily 
Päivämäärä:   12.5.25 10:05:44

Tammikuussa käänsin kylkeä sängyssä, sitten alkoi tuntua kummalliselta että ihankuin pöksyt kastuisivat. Nousin sitten ylös ja menin alakertaan vessaan ja pöntölle istuessa lorahtivat pönttöön, ei jäänyt epäselvyyttä että mistä oli kyse. Housut olivat aivan märät mutta muuten säästyi. Jos olisi tullut se määrä sänkyyn niin olisi tullut sotkua. Ja oli juuri ostettu uusi patja josta kyllä varoitin miestä :D

Kaverilla meni kaupan kassajonossa ja ei ollut myöskään epäselvää että mitä tapahtui.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   12.5.25 10:28:47

Tunsin kumman tunteen ja hyppäsin sängystä ajoissa ja sitä vaan valui ja valui lattialle... Voi pitää kylpypyyhkeitä yms varalla
Kaikilla ne ei edes mene vaan joutuu synnärillä puhkaisemaan kalvot

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.5.25 11:02:40

Kannattaa ostaa etukäteen kunnon kosteussuojalakana sänkyyn. Sinne tulee kuitenkin ihan pirusti maitopuklujakin kun imettää vauvaa vieressä. Pysyy sitten patjat myös puklunhajuttomina.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   12.5.25 11:08:47

"Kaikilla ne ei edes mene vaan joutuu synnärillä puhkaisemaan kalvot"

Mulla ekassa näin.
Toisessa lirahti vähän päivällä ja käytiin synnärillä, jossa todettiin lapsivedeksi. Lähettivät vielä kotiin, kun supisteli vielä harvakseltaan. Muutama tunti myöhemmin napsahti ja just ehdin vessaan ja sinne holahti loput. Ei tullut sotkua, mutta sohva oli suojattu ja matot pois lattialta. Vesien menosta meni 45min kun vauva oli jo syntynyt, tuli vähän kiire sairaalaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.