Lähettäjä: S
Päivämäärä: 10.5.25 13:38:33
Ihan hyvin on keskituloisilla varaa maksaa lasten harrastuksista. Jos ei ole, on kyse siitä, että on valittu käyttää ne rahat muuhun kuin lasten harrastuksiin ja se ei ole yhteiskunnan vika. Pienituloisten perheiden lasten tilanne on eri, mutta tuettua harrastamista on kyllä tarjolla myös heille. Esim. omien lasten seura tarjoaa maksutonta jalkapalloa niille, joille ei ole taloudellisesti mahdollista muuten harrastaa.
Itse ysärin lapsi ja huomattavasti tiukempaa oli silloin lasten harrastusten suhteen kuin nyt. Meidän luokalla kaikki tytöt halusivat ratsastaa ja vain 30% sitä oikeasti pystyi harrastamaan, kun perheillä (niillä keskituloisilla) ei ollut siihen varaa. Itse olin yksi onnekkaista, mutta parhaat kaverit ei koskaan tunneille päässeet. Pojista puolet pelasi jalkapalloa seurassa, puolet sitten potki koulun pihalla kun ei ollut mahdollista osallistua seuratoimintaan. Moni halusi pelata jääkiekkoa, mutta vain yhdellä perheellä oli siihen mahdollisuus. Oman lapsen luokalta ratsastusta harrastaa kaikki halukkaat tytöt ja ne jotka ei halua hevostella, harrastaa jotain muuta. Pojista suurin osa pelaa joko kiekkoa tai jalkapalloa, osa molempia.
|