Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nuorten hyvinvointi ja hevosalan palvelut

Lähettäjä: Verohelvetti 
Päivämäärä:   10.5.25 12:13:36

Nyt ihmetellään miksi nuoret voi pahoin kun samalla riistetään elinkeinoa harrastus palveluiden tarjoajilta. Moni nuori tyttö haaveilee ratsastuksesta mutta hinnat ovat jouduttu nostamaan kannattavaksi ja ihmisten elintaso laskenut, kännykkä on se halvempi tapa kuluttaa aikaa jolloin riski sairastua masennukseen kasvaa… Nyt ollaan ammuttu itseämme jalkaan jos vanhemmilla ei ole nykyään enää varaa maksaa lasten urheilusta ja harrastuksista, tervettä kansaa se ei ainakaan kasvata!

Re: Nuorten hyvinvointi ja hevosalan palvelut

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   10.5.25 13:38:33

Ihan hyvin on keskituloisilla varaa maksaa lasten harrastuksista. Jos ei ole, on kyse siitä, että on valittu käyttää ne rahat muuhun kuin lasten harrastuksiin ja se ei ole yhteiskunnan vika. Pienituloisten perheiden lasten tilanne on eri, mutta tuettua harrastamista on kyllä tarjolla myös heille. Esim. omien lasten seura tarjoaa maksutonta jalkapalloa niille, joille ei ole taloudellisesti mahdollista muuten harrastaa.

Itse ysärin lapsi ja huomattavasti tiukempaa oli silloin lasten harrastusten suhteen kuin nyt. Meidän luokalla kaikki tytöt halusivat ratsastaa ja vain 30% sitä oikeasti pystyi harrastamaan, kun perheillä (niillä keskituloisilla) ei ollut siihen varaa. Itse olin yksi onnekkaista, mutta parhaat kaverit ei koskaan tunneille päässeet. Pojista puolet pelasi jalkapalloa seurassa, puolet sitten potki koulun pihalla kun ei ollut mahdollista osallistua seuratoimintaan. Moni halusi pelata jääkiekkoa, mutta vain yhdellä perheellä oli siihen mahdollisuus. Oman lapsen luokalta ratsastusta harrastaa kaikki halukkaat tytöt ja ne jotka ei halua hevostella, harrastaa jotain muuta. Pojista suurin osa pelaa joko kiekkoa tai jalkapalloa, osa molempia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.