Lähettäjä: mama
Päivämäärä: 11.5.25 08:46:36
Kyllä kurinpitopuhuttelusta pitää mainita ”kutsussa”, ei sinne mennä tyyliin mulla olisi vähän asiaa, tule käymään huoneessani.
Ja kyllä esihenkilö odottaa, että työntekijä saa luottamushenkilön mukaan.
Jos astuu ansan, ja menee puhutteluun yksin luullen, että kyseessä olisi ihan perus kehityskeskustelu, ohjeistus, tms, voi tilanteen pysäyttää ja sanoa, että sovitaan uusi aika ja jutellaan kunnolla.
Itse olen ollut kerran puhuttelussa ja onhan se hämmentävää, kun syytökset tulevat nimettöminä pysyviltä ihmisiltä ja tilanteista, joita ei mitenkään identifioida vaan teksti on tyyliin; kiroili kahvihuoneessa, nuori opiskelija ahdistui, puhuu työaikana heppajutuista tauolla ollessaan eikä tunnu välittävän asiakkaista…
Tosin puhuttelu ei ollut traumaattinen; pomokin vain totesi että tällaista tällä kertaa, jos nyt et kiroilisi ja puhuisi hevosista. Ratkaisu: en tule koko kahvihuoneeseen enää, jossa suorittava taso viettää aikaansa vaan tauot vietetään oman viiteryhmän kanssa, omissa pöydissä syöden.
Ymmärrän aloittajaa siis hyvin ja todennäköisesti vaihtaisin työpaikkaa vähin äänin, jos mahdollista ja aloittaja on vielä kolmenkympin tietämillä. Näin eläkeiän kynnyksellä resilienssi on suurempaa ja oma asema niin vakaa, ettei puskista huutelijat oikein mahda mitään.
|