Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En saa ostettua vaatteita

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.5.25 09:40:02

Mikä vikana? Jos menen kauppaan kiertelemään, totean vain nopeasti, että ei sovi, ei sovi, ei kiinnosta. En jaksa edes ottaa sovitukseen harvemmin mitään. Nettikaupoissa vaan selaan ja selaan,mutta en arvaa tilata mitään
Tuntuu vain, että sellaista vaatetta ei ole tehty, joka sopisi edes jotenkin.

Re: En saa ostettua vaatteita

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   10.5.25 09:42:05

Päivän kateuskortti tänne. Voi kun kaikki turhat vaatteet jäisivätkin aina ostamatta.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   10.5.25 09:43:14

Sama vika. Ajattele, mikä säästö, kun emme löydä mitään sopivaa vuosikausiin vaan on käytettävä vaatteet loppuun

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   10.5.25 09:44:08

Osta palveluna. Niinhän ne rikkaat tekee. Halukkaita hommaan varmasti riittää.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   10.5.25 09:48:32

Inhoan vaatteiden ostamista ja vältän sitä loppuun asti. Sitten, kun ostan, saatan ostaa paljonkin kerralla. Ostan mieluummin laatua kuin pikamuotia, joten sopii hyvin tuohon, etten pidä shoppailusta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.5.25 09:52:52

Täällä sama. Monesti lähden ostamaan jotain tiettyä vaatetta ja palaan tyhjin käsin. Olen lisäksi viheliäisen pihi, joten jos sopiva vaate löytyykin, on se "liian kallis".

Nettikaupoissa minulla pyörii sama ostoskori kuukausikaupalla ja kun viimein taivun tilaamaan, ei kyseiset tuotteet ole enää saatavilla.

Jonkin verran helpompaa on ostaa käytettyjä vaatteita kirppareilta, mutta yleensä niistäkin tulee käveltyä ulos tyhjin käsin. Ja tämä siksi, että mielestäni suurin osa kirppareiden käytetyistä vaatteista on tosi huonokuntoisia, venyneitä ja haalistuneita ja haisevat pahalta.

Teen muuten samaa myös ruokakaupoissa. Lähden ostamaan parin päivän ainekset ja kävelen ulos mukanani purkki maitoa, kaali ja pussi omenoita. Tosin jos asuisin yksin niin ihan hyvin pärjäisinkin noilla pari-kolme päivää.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   10.5.25 09:59:59

Käy kirpparilla, sieltä tekee hyviä löytöjä välillä ja edullisesti!

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   10.5.25 10:03:33

Täällä myös yksi shoppailua inhoava. Verkkokaupat toimii yleensä paremmin vaihtoehtona. Aiemmin jaksoin kiertää kirppiksiä paremmin mutta nykyisin kävelen isonkin paikan varmaan vartissa läpi, katson vaan nopeasti sellaiset vaatteet joiden väri näyttää mielenkiintoiselta.

Nyt jo vähän hirvittää kun pitäisi ostaa ihan tavallisia nilkkasukkia, että mistä nekin nyt sitten saisi hyvällä diilillä ja suhteellisen kestäviä... Pläh.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   10.5.25 10:06:15

En ole ikinä ostanut yhtään vaatetta käytettynä, se vasta kamalaa olisikin. Sen kerran, kun jotain ostan, sen on oltava uutta. Kirpparilla kiertely kuulostaa niin kamalalta jo ihan senkin takia, että vaatteiden etsiminen on vielä vaikeampaa kuin kaupoista.

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   10.5.25 10:12:36

Täällä myös yksi, joka palaa usein vaatekaupoilta tyhjin käsin. Ongelma on, etten löydä sopivan kokoisia vaatteita. Aina jää hihat ja lahkeet lyhyiksi, tai sitten vaate on muodoton säkki, joka ei mitenkään päin istu päälleni. Lisäksi haluan, että vaatteet on kivan näköisiä ja hyvistä materiaaleista hyvin tehtyjä. Hyvästä olen valmis maksamaan, toki joku raja tässäkin, kun keskituloisen palkalla mennään. Vaikeaa on. Hyvä puoli on se, että vaatteet on sitten oikeasti mieluisia ja käytän niitä vuosikausia!

Lähettäjä: NoName 
Päivämäärä:   10.5.25 10:34:53

Oli helppoa, kun oli hoikka ja normaalivartaloinen. Kaikki sopi - kirpparilta nettiostoihin.
Vaan kun tuli 20 vuotta ja 20 kg lisää niin mikään ei istu.
Säästypähän rahaa.

Taidan mennä ostamaan palvelua. Kai ne pukee mut sitten sellaiseksi tantaksi, joka mun ikäni puolesta pitäisi olla.

Lähettäjä: Omppu 
Päivämäärä:   10.5.25 10:58:40

Kekäläisellä on tarjolla nykyään jäsenille (joksi liittyminen ilmaista) "lempivaatepalvelu", en nyt muista millä nimellä se tarkalleen on, mutta ideana että myyjä auttaa sua löytämään just sulle sopivan uuden lempivaatteen. Ja sen saa vielä palauttaakin 2 vko käytön jälkeen jos ei tykkääkkään, siis vaikka olisi käyttänyt sitä. En ole tota vielä itse kokeillut, mutta kuulosti hyvältä koska itse tuskailen samojen asioiden kanssa.. Kekäläisellä toki ei mitään pika-halpamuotia ole mutta ei mitään törkykallistakaan. Eli ehkä jos sellainen löytyy sun lähteltä, niin voit kokeilla?

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   10.5.25 11:28:56

"Sama vika. Ajattele, mikä säästö, kun emme löydä mitään sopivaa vuosikausiin vaan on käytettävä vaatteet loppuun."

Aiemmin tuli ostettua ihan liikaa vaatteita, kun kaupassa oli aina kaikkea uutta ihanaa. Nykyisin ei ole kuin rumia ja huonolaatuisia ja vaatekaupoistakin jäljellä lähinnä rättiketjut. Eipä tule enää houkutuksia. No onneksi pärjään niillä vanhoilla varastoillani todennäköisesti loppuikäni. Alusvaatteita ja kenkiä lähinnä tarvitsee uusia.

Päivämäärä:   10.5.25 11:36:26

Joo sama. Oon nyt 3 kuukautta jahkaillu lenkkareiden tai tennareiden ostoa. Mulla on vain tavikengät ja sit niin loppuun kävellyt kevätkengät, että pienikin määrä kosteutta tulee pohjan läpi.

Päivämäärä:   10.5.25 13:12:35

Juu säästöä tulee, mutta nyt vaatekaappi näyttää sellaiselta ettei löydy mitään päälle laitettavaa kun vaatteet reikäisiä, puhki menneitä, liian pieniä, kauhtuneita. Ja kengissä sama juttu. Aina kun pitäisi joskus siistimmät kengät laittaa, totean, että juu nämä kauhtuneet lenkkarit löytyy...
Kenkiä on vaikea ostaa ja löytää sopia. En ole 15 vuoteeen ostanut kuin ihan muutamia uusia paitoja ja sitten on hauska aina, kun joku vanha paita päällä ja joku kysyy onko uusi :D Mutta nyt esimerkiksi ei ole yhtään kunnollista t-paitaa kesälle ja niitäkin vaikea ostaa, kun ei halua sitä mikä virahtaa ensi pesussa, mutta myöskin 60 e:n paitaa ei raaski ostaa..
Eli sitten mennään niillä puhki menneillä...

Päivämäärä:   10.5.25 13:19:12

No on se vaikeaa.

Mukavia t-paitoja löytyy miestenosastolta.

Ja katso bonprixistä. Löytyy kuoseja, väriä ja valikoimaa kohtuu hintaan. Näin läskinä itsekin, se on nykyään aarreaitta minulle jos etsin käyttövaatteita. Suomessa meille lihaville myydään vain harmaita perunasäkkejä. Paitsi kappahlissa voi joskus onnistua tekemään löytöjä. Ja viimeisimmät kivat housut löytyi Tokmannin alehyllystä, käy myös huomenna äitienpäivälounaalle.

Päivämäärä:   10.5.25 13:35:56

Omppu, toi on samanlainen palvelu kun missä tahansa vaatekaupassa, mutta ajan kanssa. Eli myyjä etsii omasta mielestään kivan vaatteen ja painostaa ostamaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.5.25 13:40:40

Minulla paljolti sama homma mutta välillä pakotan itseni ostamaan vähän uusia vaatteita etten näytä ihan hanttapulilta.
Olen farkut sekä neule/ neuletakki tyyppi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.