Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  VHH ruokavalio

Lähettäjä: kun ei syö lihaa 
Päivämäärä:   10.5.25 08:40:20

Moikka! Olen löytänyt itselleni hyvän tavan keventää muutama kilo painoa ja sitten opetella pysymään siinä. Eli vähähiilihydraattinen ruokavalio. Heti alkuun: en aio olla koko loppuelämääni syömättä hiilareita ja pieni määrä niitä tulee päivittäin tottakai tälläkin ruokavaliolla. Mutta olen hetken kokeillut ja jatkossa pyrin välttämään perunaa, pastaa, leipää jne. Niistä kroppani turpoaa ja olo on huono. Nyt kun on saanut nestettä pois, olo on paljon virkeämpi niiin töissä kuin kotonakin. En kuitenkaan syö lihaa. Kasvikset, juustot, kananmunat ja kala ovat ruokalistalla.

Kysyisinkin siis, löytyykö täältä muita vhh ruokavaliota noudattavia? Etenkin niitä, jotka ei syö lihaa, koska kaipaisin vinkkejä! Ja vertaistukea/kokemusten jakoa.

Nyt painoa lähtenyt 2,5 kg tällä vhh ruokavaliolla ja tuntuu, että vihdoin löysin itselleni sopivan tavan ehkäistä huono väsynyt olo ja turvotus/painon nouseminen.

Re: VHH ruokavalio

Päivämäärä:   10.5.25 08:41:39

Aloitus karkasi. Otan tottakai vinkkejä myös lihaa syöviltä vastaan, mutta kun yritän etsiä vaikkapa reseptejä tai sitten katsoa aiheeseen liittyen videoita, niin aika monessa pääraaka-aineena on liha. Ja se ei minulle uppoa.

Lähettäjä: Idea 
Päivämäärä:   10.5.25 09:44:08

Siihen jää sitten sisäelimet jäljelle jos itse liha ei kelpaa
Maksaa, munuaista, kieltä, sydäntä. Siitä sitten vaan kokeilemaan jos kala, kananmuna ja maitotuotteet eivät riitä sulle.
Idea vhh: ssa on syödä eläinrasvaa ja proteiinia jos et sitä vielä tiedä.
Vitamiinit ja hivenaineet otetaan sitten vähähiilarisista kasviksista.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   10.5.25 09:48:38

Sisäelimet. Mikä ihana kasvisruoka!

Päivämäärä:   10.5.25 10:17:15

Okei tarkennan, että ei mene sisäelimetkään. En ole koskaan tykännyt lihasta kovinkaan paljon ja muutama vuosi sitten jätin eettisistä syistä lopulta kokonaan lihansyönnin. Eli en syö sisäelimiäkään, kiitos silti ehdotuksesta.

Lähettäjä: Idea 
Päivämäärä:   10.5.25 11:10:39

Jotenkin arvasin
En tod.tiedä sitten kuin sienet ja ravintohiiva, hah
Nuo sopivat vhh

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   10.5.25 11:20:27

Elviira Krebber on tehnyt opuksen Kasvisruokien KETO-käsikirja. Oletko sen reseptit katsonut?

Päivämäärä:   10.5.25 14:01:53

x, en ole kyseistä kirjaa tai sen reseptejä katsonut. Kiitos paljon vinkistä!

Lähettäjä: AI 
Päivämäärä:   10.5.25 14:33:38

Kysypä tekoälyltä, osaa antaa hyviä vinkkejä

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.5.25 15:15:25

Älä kysy tekoälyltä, ei se osaa reseptiikkaa luoda.

Voit muodostaa tasapainoisen ruokalistan varsin helposti ruokavaliollasi. Kannattaa googlata reseptiikkaa englanniksi, esim low carb fish tai low carb vegetarian. Löydät paljon enemmän reseptejä. Jos olet facessa, niin liity keto ja vhh-ryhmiin, joista saat varmasti paljon ideoita.

Lähettäjä: eue 
Päivämäärä:   10.5.25 16:09:12

Minä noudatan vhh:ta, olen noudattanut jo yli 10 vuotta.

Perunasta en turpoa, joten sitä syön joskus. Vehnä pahin, menee niveletkin kipeiksi. Hedelmät ok, ei turvota ja varsinkin omena tekee mahalle hyvää.

Minä kyllä syön lihaa, koska siitä saa helposti proteiinia.

Kanamunat kuuluu ruokavalioon aika runsaasti. Pyrin myös syömään paljon kasviksia. Valkokaali on helppoa ja halpaa ravintoa ja maha kestää sitä hyvin, kun sen kypsentää kunnolla. Silppuan kaalia juustohöylällä, niin saan ohutta silppua joka kypsyy helposti.

Lähettäjä: Yasmina 
Päivämäärä:   10.5.25 16:32:57

Minulla ruokavalio koostuu pelkästään erilaisista kasviksista, tofusta, juustoista (maltillisesta määrästä) sekä mausteista ja aamukahvista. Mausteita ja yrttejä vaihtelemalla saa erilaisia makuja eväisiin. Tällä menty reilut 7 vuotta. Yhdenkään gramman aihtumiselle tosin ei minulla ole ollut koskaan tarvetta, joten sitä en tavoittele, vaan enemmänkin muuta hyvinvointia (esim ihon ongelmat ja vatsan turvotus pysyy näin poissa).

Päivämäärä:   10.5.25 17:09:43

Ällö: kiitos vinkistä, pitääpä alkaa googletella myös englanninkielisiä reseptejä.

eue: kananmunia kuluu minullakin melko runsaasti välillä. Ne maistuu ja on täyttäviä. Välillä vaan mietin että syönkö niitä liikaa terveyden kannalta, ainakin reilusti yli sen mitä suositukset kertoo :D

Yasmina: tuo on kyllä totta, että se muu hyvä olo ja esim ihon kunto on huomattava muutos. Itsellä näkyy jo viikon jälkeen vatsan turvotuksen poistuminen (läskiä siinä vielä on, mutta ei sitä kamalaa melkein jo kipeää turvotusta). Iho ei punoita kasvoissa ja kasvot näyttävät jo nyt aavistuksen kapeammalta, kun turvotusta kehosta poistunut.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.