Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Asunnon vuokraamisen vaikeus

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   9.5.25 18:50:26

Oon aikoinaan vuokrannut hevosiani ja nyt tuntuu, että meno on vuokralaisehdokkailla samanlaista asunnon kanssa. Tyhjän kyselijöitä, kadotaan kun on ensin itse ehdotettu että tultaisiin katsomaan. Tai kirjoitellaan päiväkausia ilman mitään todellisia aikeita viedä hommaa maaliin.

Tunne on jotenkin sama kuin hevosta vuokratessa. Epäuskon ja epätoivon välissä.

Re: Asunnon vuokraamisen vaikeus

Lähettäjä: Pia 
Päivämäärä:   9.5.25 19:01:32

jep, muistan kun itse vuokrasin omaa asuntoani. Lähetin viestin eräälle nuorelle naiselle, että tällainen olisi tarjolla. Hän vastasi, että oli jo niin monta asuntoa tarjolla, että ei enää kiinnostanut. Sitten hän lopulta kuitenkin laittoi viestin, että voitko sittenkin lähettää minulle kuvat asunnosta. Lähetin parikymmentä kuvaa, siihen meni jokunen tovi. Hän kiitti kuvista ja totesi: "joo, tosi kiva, mutta olen tosiaan jo vuokrannut asunnon". no kiitos, että vaivasit minua ihan täysin turhaan Aaaargh!

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   9.5.25 20:34:57

Tällä hetkellä on jostain syystä liikkeellä ihan hirveän huonoa vuokralaismateriaalia. Olen ollut vuokranantajana 20 vuotta, eikä näin surkeaa ole ollut ikinä ennen. Luottotiedottomia, kirjoitustaidottomia, valehtelijoita.

Jos ilmoituksessa lukee, että luottotietojen tulee olla puhtaat ja lemmikit ei ole sallittu, niin älä valehtele asiasta ennen näyttöä ja haaskaa aikaani. En järjestä yleisnäyttöjä, vaan valitsen muutaman, kenelle käyn näyttämässä. Sitten näytöllä selviääkin, että ai niin, kyllä mulla on merkintä ja totuus on loppujen lopuksi se, että tyypillä on velkaa kymmeniä tuhansia. Tai joku iso koira haluaakin muuttaa mukaan, unohdin mainita.

Lähettäjä: Klp 
Päivämäärä:   10.5.25 00:23:56

Tällä hetkellä on tarjolla mielettömästi asuntoja. Jopa luottotiedottomille niitä on tarjolla. Jotkut tarjoavat ilmaista kuukautta, ei takuuvuokraa tms.

Yhdessä vaiheessa rakennettiin paljon vuokra-asuntoja (isot firmat) ja sitten saatiin tavikset uskomaan, että lähes ainoa keino vaurastumiseen on sijoitusasunnot. Nämä vaurausvalmentajat saivat rakennusyhtiöiltä palkkiot. Seuraukset on nähtävillä.

Lähettäjä: sally 
Päivämäärä:   10.5.25 00:30:20

Mä olen aina antanut asuntoni Vuokraturvalle vuokrattavaksi. Pieni hinta siitä että säästyy kaikelta vaivalta.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.5.25 00:32:07

Suosittelen, että antaa välittäjälle. Säästyy monelta murheelta ja ennen kaikkea omaa aikaa ja vaivaa säästyy. Meni ekasta näytöstä kaupaksi välittäjän kautta.

Lähettäjä: äowf 
Päivämäärä:   10.5.25 00:36:36

Vuokraturvan kautta oon vuokrannut jo vuosia.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.5.25 00:41:08

Ja Vuokraturvan sijaan suosittelen Asuntopehtooria. Ottivat tosi ammattimaiset kuvat, kirjoittivat hyvät kuvaukset yms. Meni heti.

Lähettäjä: Hoo 
Päivämäärä:   10.5.25 06:39:33

Jos öemmikit on kiellettyjä, niin se rajaa jo aika paljon vuokraajia ulkopuolelle.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   10.5.25 08:17:14

Lemmikit on sallittuja. Näytöilläkin on käynyt ihmisiä. On totta, että samanlaisia asuntoja on alueella tarjolla muitakin. Lähinnä ihmettelen, miksi tämä muistuttaa niin paljon samaa säätämistä kuin hevosen vuokraamisen kanssa oli. Itselle ei tulisi mieleenkään ottaa yhteyttä muuten kuin siten että vastaan myös vuokranantajan viestiin jos olen itse pyytänyt näyttöä.

Lähettäjä: Annie 
Päivämäärä:   10.5.25 21:35:46

Samanlaista säätämistä on Tori-kauppojen kanssa. Aina kun joku sanoo olevansa "varma ostaja" niin sen tietää että oharit on tulossa.

Lähettäjä: Ilia 
Päivämäärä:   11.5.25 00:39:31

Suositus myös Vuokraturvalle

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.