Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä hyvä tyyny?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.5.25 11:45:33

Minulla on jo korkea aika hommata uusi tyyny, mutta asun pienessä kunnassa eikä mahdollisuutta päästä kokeilemaan tyynyjä ole juurikaan. Nukun kyljelläni ja omaan leveät hartiat, jonka takia tyyny saisi olla aika suhteellisen korkea. Memory foam -tyynyn jo tilasin, mutten pidä siitä ollenkaan!

Onko vinkkejä minkä merkin tyynyjä kannattaisi katsella? Hinta saisi olla mielellään alle 100 euroa…

Re: Mistä hyvä tyyny?

Lähettäjä: hs 
Päivämäärä:   8.5.25 17:26:21

Minulla on jyskistä joku hoie. On pysynyt hyvänä jo monta vuotta. Niitäkin on useita erilaisia, joten selaa tiedoista, mikä olisi paksuin/muhkein.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   8.5.25 18:22:28

Jyskistä olen ostan omat tyynyt. Aikaisemmin oli korkea ja paksu hoie tyyny, mutta kuivimisessa meni ikuisuus ja lopulta heitin mäkeen. Sen jälkeen ostin 3 erilaista tyynyä ja nimenomaan sellaisia jotka voi pestä huoletta ja kuivuu hyvin. 2 erilaista tyynyä olen nyt käyttänyt ja pessyt. 3 meni vierastyynyksi kun en tykännyt.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.5.25 18:24:32

Ei mistään. Olen jonkun 30 vuotta etsinyt.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   8.5.25 19:27:27

Silloin kun täkit oli täkkejä ja tyynyt höyhentyynyjä. Silloin oli hyvät tuotteet.

Lähettäjä: jatta 
Päivämäärä:   8.5.25 19:39:06

Tempur tyynyt, muita en enää huoli.

Lähettäjä: Öö 
Päivämäärä:   8.5.25 19:41:33

Meillä uinuja Neea tyynyt, itse myös tottunut korkeaan mutta kyllä teki hyvää vaihtaa tuohon!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.5.25 07:42:02

Minun mieheni hyvin leveä harteinen. Tyynyjä ollu jokalähtöön. Edellinen tyyny oli pitkään eli vedellä täytettävä. Helppo oli korkeutta säätää veden määrän perusteella. Nyt on Ruskovillan hirssiakanatyyny (osti siihen lisätäytettä mutta ei lisännyt paljoa). Toistaiseksi tykännyt. Sängylläkin Iso rooli miten hartia asettuu kylkiasennossa ;)

Lähettäjä: Hertta 
Päivämäärä:   9.5.25 09:16:28

Mulla ollut vuosia hirssiakanatyyny ja on ihan paras. Nyt kokeillut myös Joutsenen untuvatyynyä ja riskillä tilasin matalan mutta en matalinta ja tää on mulle sängyssä liian korkea ja sopivan korkuinen sohvalla. Patja menossa vaihtoon ja seuraava patja on todennäköisesti futon, joten ehkä sitten tuota Joutsenen tyynyä voi käyttää kovemman patjan kanssa. Meni jo vähän offtopic mutta nää on jänniä asioita kun sama tyyny voi olla hyvä tai huono riippuen missä nukkuu.

Lähettäjä: ÅQ 
Päivämäärä:   10.5.25 13:44:04

Kokeile hotellitavarat.fi tyynyä. Jos otat ison tyynyn, ota myös tyynyliinat sieltä. Itse ainakin tyytytäväinen kyseiseen isoon 60x80 tyynyyn. Myös lakanat laadukkaampia kuin ikean tai jyskin lakanat. Lankatiheys parhaimilla reilusti yli 200!

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   10.5.25 19:52:11

Hotellien käyttämät tyynyt on hyviä. Jo edellä mainittu hoye esim. Näistä voi täytettä ottaa vähemmäksi tarvittaessa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.5.25 21:35:07

Mulla jyskista wellpur, on tosi hyvä! On vähän pehmeämpi kuin tempur mikä mulla oli aiemmin. Näiden kanssa ei enää niskat mene jumiin yöllä. Vähän aikaa toki ottaa aikansa, että tottuu.

Lähettäjä: Oo 
Päivämäärä:   10.5.25 21:53:43

Hoye kyllä hyvä jos haluaa paksun joka myös pysyy paksuna.

Lähettäjä: Oo 
Päivämäärä:   10.5.25 21:54:10

Hoyee siis saa ainakin Jyskistä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.5.25 08:07:19

Hoyee:n tyynyissä on usein tarjouksia, n. 20e/kpl. Kannattaa odotella niitä jos ei juuri nyt ole.

Lähettäjä: As 
Päivämäärä:   11.5.25 12:15:11

Onko muut tilanneet tuolta hotellitavarat.fistä? Halvat hinnat alkoi houkuttaa!

Lähettäjä: faasa 
Päivämäärä:   11.5.25 15:20:04

Tyyny pysyy hyvänä kun sen ravistaa pöyheäksi joka aamu niin että se saa hengähtää. Jos tyynyä ei koskaan ravistele pöyheäksi, ne usein menettää muotonsa nopeasti.

Minulla on ollut hoien tyynyt jo monta vuotta. Täyte on sellainen, että se on hankala pestä ja saada kuivaksi, joten jo alusta lähtien olen käyttänyt kolmea tyynyliinaa päällekkäin ja päällimmäisen vaihdan parin-kolmen päivän välein, keskimmäisen välillä ja alimmaisen harvoin. Ei ala tyyny haista ja siihen pinty likaa, kun on monta tyynyliinaa jotka sen lian imee. Ne myös hengittävät kun ei ole muovitettu tai muovisia.

Ostin ikeasta valkoisen dvala-pussilakanasetin 150 cm leveä (1 hengen setti), ja siinä tulee yksi tyynyliina ja lisäksi tein pussilakanasta monta tyynyliinaa niin on mistä vaihtaa. Päällimmäinen tyynyliina on aina joku nätti kuvioitu ja alimmaiset sitten siitä valkoisia. Ja jos niiden ei ole pakko pysyä valkoisina niin eihän niitä sitten tarvitse valkopestä vaan voi pyykätä ihan muiden lakanoiden kanssa. Dvala-setti maksaa 15 e niin siinä saa halvalla monta tyynyliinaa. Helppo ohje esim. täällä:

https://www.youtube.com/watch?v=lcq0-vaNORM

Mitat voi ottaa jostain sopivasta tyynyliinasta ja vähän mieltymysten mukaan, haluaako tyynyliinojen olevan napakoita vai väljiä tyynyn päällä. Minä teen vähän noiden väliltä, eli ei ole napakka muttei väljäkään. Napakka pitää tyynyn paremmin muodossaan.

Päällimmäisiä tyynyliinoja ompelin vanhoista pussilakanoista. Naamapääty hiutuu ohueksi, mutta jalkapää pysyy parempana, joten siitä sain tehtyä 2+2 tyynyliinaa aina yhdestä pussilakanasta. Eli tyynyliinoja minulla on hirveän paljon, mutta on kyllä tyynytkin pysyneet puhtaina. Ja pyykkään lakanat ja pyyhkeet aina 90 asteessa niin pussilakanat pysyy puhtaina.

Ja olen myös tilannut hotellitavarat.fi:stä! Kaikki meni loistavasti, paketin matkaa pystyi seuraamaan omapostista ja paketti tuotiin kotiovelle.

Asiakaspalvelu oli hyvää, ja kun tilauksen tehtyäni halusin vielä lisätä siihen tuotteita, niin sain vastauksen että tuotteet on lisätty ja maksa ne vielä lisäksi, tässä maksutiedot, niin laitamme paketin postiin. Eli asiakaspalvelu toimi ihan suomeksi.

Tuotteet olivat hyviä ja laadukkaita ja oikein toivon, että seuraavat lakanat lahoaisivat, että voisin tilata sieltä lisää. Ostin viimeksi

Standardi satiini 2 cm raidalla, 80 % puuvillaa mutta silti mukavat
https://hotellitavarat.fi/1196-standardi-satiini-2-cm-raidalla

Ostan seuraavalla kerralla nämä:

Executive satiini pussilakanat ja tyynyliinat, tc 300 ja 100 % puuvillaa
https://hotellitavarat.fi/1369-executive-satiini

ja paksumman peiton ja isot tyynyt. Mutta oman kokemuksen perusteella siis voin suositella hotellitavarat.fi:ä! Tilasin viime vuoden alussa.

Päivämäärä:   11.5.25 15:22:22

Tuolta hotellitavaroista saa muuten kotiinkuljetuksen ilmaiseksi kun tilaa riittävän ison määrän, eli kannattaa pyytää kavereitakin tilaamaan samassa paketissa niin ei tarvitse maksaa toimituksesta mitään.

Lähettäjä: ÅQ 
Päivämäärä:   11.5.25 18:00:57

Olen tilannut tyynyt, pussilakanat ja lakanat tuolta hotellitavarat.fi:stä. Toimitus nopea ja postimaksut taisi olla 14 euroa. Tavarat oli kyllä pakattu "heittämällä" pussiin, mutta muuten ei mitään valittamista.

Päivämäärä:   11.5.25 18:21:25

ÅQ
Aika jännä. Minun tavarat oli kyllä pakattu siististi ja tiiviisti. Lakanat yhdessä muovipussissa nätisti taiteltuna ja aseteltuna, pyyhkeet toisessa pussissa siististi, peitto omassa pakkauksessaan ja tyynyt omassa pakkauksessaan. Ei oltu heitelty mitään vaan aseteltu niin, että kaikki on tiiviisti eikä hölsky matkan aikana.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   11.5.25 19:29:21

faasa: Eikö olisi vaan helpompi käyttää tyynynsuojusta? Sen voi pestä lakanoiden kanssa, eikä tarvitse turata miljoonan tyynyliinan kanssa.

Päivämäärä:   11.5.25 19:58:48

On minulla ollut sellainenkin, mutta mielestäni tuo useamman tyynyliinan käyttäminen on parempi.

Ja kyllähän minä nuo tyynyliinatkin pesen lakanoiden kanssa, joten..?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.5.25 20:33:27

Olen 20 vuotta käyttänyt Duqem-terveystyynyä, jota voi muokata oman mielensä mukaiseksi täytteen määrää säätämällä.

Voi tilata verkkokaupasta terveystyyny.fi. Hinta nyt 84,00.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.