Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi meikkaat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.5.25 09:06:12

Yritetäänkö pliis antaa ihmisten vastata heitä haukkumatta. Minua kiinnostaa, miksi ihmiset meikkaavat.

Re: Miksi meikkaat?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.5.25 09:07:58

Tykkään siistä muutoksesta mikä näkyy peilissä, olen vähän kuin eri ihminen, hetkellisesti prinsessa/elokuvatähti ja tulee maailmanvalloittajaolo. En meikkas joka päivä ja tykkää ulkonäöstöni muutenkin

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   8.5.25 09:13:05

Näytän paremmalta meikattuna. Tosin en ole kovin taitava meikkaaja, joten laitan vaan peitevoidetta tummiin silmänalusiin, ripsaria ja kulmiin väriä, enkä osaisi mitään "juhlameikkiä" edes tehdä. Jos olen koko päivän kotona ja käyn lähinnä tallilla ja/tai kaupassa, niin silloin en meikkaa, mutta jos menen toimistolle tai vaikka kaupungille, niin silloin kyllä.

Lähettäjä: Sus 
Päivämäärä:   8.5.25 09:14:50

Meikkaan vain juhliin tai muihin "erityistilaisuuksiin", mutta samasta syystä kuin tuplapiste. Meikkaaminen korostaa kasvojeni parhaita puolia ja peilikuvan näkemisestä tulee mukava olo. Vähän sama kuin juhlavaatteiden kanssa: välillä on kiva laittautua nätiksi, vaikka arjessa käytännöllisemmät vaatteet ja meikittömyys toimivat paremmin.

Päivämäärä:   8.5.25 09:15:31

Koska yritän olla näyttämättä kuolleelta tai vakavasti sairaalta. Iho on luonnostaan kalpea ja nyt iäkkäämpänä vaikutelma on sinertävän vihertävän harmaa, lisäksi silmien ympärysiho on tummunut niin, että kyllä todella sairaalta ja väsyneeltä näyttää. Olin pari viikkoa sitten kaupassa ilman meikkiä ja oikein säikähdin omaa peilikuvaa. Todella ruma ja kulahtanut. Meikillä saan itseni edes suht siistin näköiseksi ainakin vielä, varsinkin töissä täytyy olla suht edustavan näköinen. Tässä iässä ei naamaa enää paranneta millään ruokavaliolla ja liikunnalla edes ihon osalta.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   8.5.25 09:15:43

Meikkaan aika vähän, mutta tiedostan, että se on kulttuurinen normi tietyissä tilanteissa. Nythän Pamela Anderson rikkoi tietoisesti tätä koodistoa menemällä Oscar-gaalaan ilman meikkiä.

Jos eläisin muinaisessa Egyptissä ja olisin ylimystöä, vetäisin varmasti ne hiilirajaukset silmien ympärille. Tai ranskalaisessa hovissa myrkylliset valkoiset ihomaalit.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   8.5.25 09:16:43

Meikkaaminen on hauskaa. Käytän runsaasti meikkiä mukaanlukien irtoripsiä, glitteriä ja muuta ekstrakoristetta. Rakastan värejä ja värikkäät luomivärit myös usein käytössä.
On kiinnostavaa pohtia miten saan ihon mahd tasaiseksi ja miten meikki kestää koko päivän.

Tykkään siitä miltä näytän meikattuna ja on hauskaa miten erilaisilla meikkauksilla ulkonäköä saa muutettua niin paljon.

Lähettäjä: Paskahomma 
Päivämäärä:   8.5.25 09:22:34

Koska näytän muuten olmilta.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.5.25 09:28:51

Tulee kivempi olo, kun on meikattuna. Meikkaan arkena päivittäin, viikonloppuisin tarpeen vaatiessa. Tallilla olen yleensä ilman viikonloppuisin yms.

Mulla on hyvä iho ja panostan sen hoitoon. Meikillä siitä tulee vielä kivempi ja piirteitä saa hyvin korostettua. Tykkään näyttää hyvältä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.5.25 09:31:10

Koska näytän paremmalta. Tai ainakin kauneusihanteiden mukaiselta (tasainen iho, erottuvat kulmat, tummat ripset ja punaiset huulet). En jaksa arjessa meikata.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   8.5.25 09:41:50

Koska jo pieni meikki - ripsari, kulmat ja huulipuna tekee ihmeitä omaan ulkonäköön arkena.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.5.25 09:47:12

Koska näytän meikattuna paljon paremmalta.

Miksi hoidat hiuksiasi? Miksi valitset kropallesi sopivia vaatteita? Niin.

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   8.5.25 09:55:04

En ole meikannut 25 vuoteen mutta nyt hankin huulipunaa. Opin että sillä on poliittinen merkitys, joten ihan mielelläni laitan nyt huulet punaisiksi jos liikun ihmisten ilmoilla. Googlatkaa Victory Red jos asia ei ole tuttu.

Muuten en meikkaa, meikit kutittavat ihan helkkaristi ihoa.

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   8.5.25 10:04:29

Meikkaan vain erityistilaisuuksia ja olen esimerkiksi töissä lähes aina ilman meikkiä. Tykkään kuitenkin meikata ja siitä tulee aina todella huoliteltu olo, jolloin tilaisuus mihin meikkaan, tuntuu myös paljon erityisemmältä. Sama hiustenlaiton ja pukeutumisen kanssa. Varsinkin kun on töissä dimeksit päällä ja kotona maatilalla aina haalareissa tai muissa römppäkamppeissa :D

Päivämäärä:   8.5.25 10:46:45

Olen hyvännäköinen meikattuna ja on kiva nähdä itsensä hyvännäköisenä.

Päivämäärä:   8.5.25 11:09:12

On huoliteltu ulkonäkö ja minulla on ruusufinni eli kasvot punoittavat välillä voimakkaastikin joten halua näyttää vanhalta juopolta jos lähden ihmisten ilmoille tai juhliin.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   8.5.25 11:11:48

Laitan ripsaria vaikka olen yksin kotona. Olen esteettinen ihminen ja haluan että peilikuva on siisti, tukka ei hapsota eikä vaatteissa ole likaa tai reikiä. Eli ihan itseäni varten.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   8.5.25 11:55:35

Meikkaan lähes jokapäivä. mulla on couperosa iho ja nykyään näppylöitä naamassa. Meikkaan joskus, vaikka olen kokopäivän yksin kotona.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   8.5.25 12:00:16

^^
Onhan tuokin pätevä syy; ettei oma peilikuva veetuta, jos on yksin kotona. Itse olen niin laiska, että mieluummin vähennän kotoa peilejä.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   8.5.25 12:04:04

Meikkaan lähes joka päivä. BB- tai CC-voide, kulmakynä ja ripsiväri.

Pidän siitä miltä näytän meikattuna.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   8.5.25 12:09:31

Koska en halua näyttää väsyneeltä ja epäsiistiltä.

Lähettäjä: 2r4 
Päivämäärä:   8.5.25 12:12:26

Ripsiväriä ja huulikiiltoa käytän kun olen töissä. Muuta en koska en jaksa :D

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   8.5.25 12:17:53

Koska haluan

Lähettäjä: Leipä 
Päivämäärä:   8.5.25 12:18:17

Ripsiväriä yritän jaksaa laittaa, kulmissa kestoväri.

Siitä syystä että jo nuo kaksi asiaa tekee naamalle täydellisen muodonmuutoksen ja nimenomaan parempaan suuntaan =D

Mielelläni olisin kokonaan meikkaamatta. Mutta kun en kuulu niihin, ketkä näyttävät kauniin eteerisiltä ilman meikkiä....

Lähettäjä: Cuu 
Päivämäärä:   8.5.25 12:21:11

Koska mulla on huono iho. Olen itsevarmempi kun näppylät on peitetty. Hieman ripsaria lisäksi.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   8.5.25 12:22:05

Ilman meikkiä näytän oikeasti aivan kamalalta. Kasvojen iho on kirjava ja ihohuokoset on isot, kulmakarvat on vaaleat ja ripsetkin iän myötä vaalentuneet huomattavasti. Meikkaamalla saa tasaisemman näköisen ihon ja kulmat sekä ripsetkin erottuu hyvin.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   8.5.25 12:34:57

Meikki tasoittaa kasvojeni väriä. Kotona on saman tekevää miltä näytän, mutta kun lähtee ns. ihmisten ilmoille on kiva näyttää asialliselta.

Päivämäärä:   8.5.25 12:38:43

En meikkaa arkeen, mutta aika pieneenkin ”tilaisuuteen” kyllä.

koska
- näytän paremmalta meikattuna
- mulla tuppaa naama menemään tulipunaiseksi sään vaihtelusta/jännittävissä tilanteissa joten olo on itsevarmempi kun meikkivoide peittää sen
- olen ulkonäöltäni vanilija, mutta mieleltäni terästä joten meikillä saa terävämmät piirteet.

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   8.5.25 12:56:00

Olipa hyvä kysymys. Äkkiseltään tuli mieleen, että koska haluan, mutta kun mietin syytä tähän haluun, niin se onkin sitten vaikeampi juttu. Ehkä ne pääsyyt meikkamiseen ovat kuitenkin into kokeilla jotain uutta ja halu piristää valjua ulkonäköä meikillä.
Olen sellainen kausimeikkaaja. Juhliin meikkaan yleensä aina, mutta juhlissa tulee käytyä aika harvoin (muutaman kerran vuodessa) ja "viihteellä" ei juuri koskaan. Joten pääsääntöisesti elämä on perus arkea. Arjessa minulla saattaa mennä useampi viikko, etten meikkaa ollenkaa ja sitten taas innostun ja saatan meikkailla monena päivänä peräkkäin. Meikkaamiseeni ei vaikuta olenko töissä vai vapaalla, vaan ihan pelkästään se huvittaako meikata vai ei.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.5.25 13:37:29

Mä meikkaan ihan sen takia, että olen "muiden", yhteiskunnan mielestä paremman näköinen meikattuna. Eli ihan sosiaalisten normien vuoksi. Jos naisten meikkaus ei olisi oletusarvoinen asia, en varmaan meikkaisi.

Lähettäjä: Ellen 
Päivämäärä:   8.5.25 13:39:40

En käytä muuten meikkiä tai ole ikinä aiemmin käyttänyt, mutta olen viime vuosina laittanut kotoa poistuessa peitevoidetta kun alkanut ärsyttämään noi atooppisen ihon ihottumakohdat kasvoissa.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   8.5.25 14:47:30

Tykkään enemmän kauniista asioista ja se pätee omaan peilikuvaankin. Arjessa vain rajaukset ja ripsiväri, juhliin, ravintolaan, konserttiin yms enemmän.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   8.5.25 14:54:48

Koska näytän sairaalta. Useammin kuin kerran on kysytty, olenko saanut turpaani, kun toinen silmä musta. Tai huomautrttu meikkivoiteen rajasta, kun se nyt sattuu olemaan syntymämerkki.
Tästäkin huolimatta yleensä kuljen ilman meikkiä.
Juhlavaatteet jos laitan niin juhlameikkinkin laitan.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   8.5.25 15:38:34

Koska ilman meikkiä naamani näyttää kulholliselta jauhelihataikinaa, mihin on juntattu peruna keskelle ja sen yläpuolelle kaksi pientä haaleaa pensasmustikkaa :D

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   8.5.25 16:36:21

',Minä tunnen sinut.Jee!

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   8.5.25 17:09:32

Itse olen viime vuosina yrittänyt olla enemmän ilman meikkiä ja panostanut mm. hiuksiin ja treenaamiseen. On kiva kulkea ulkona itsevarmana myös ilman meikkiä. En kuitenkaan tiedä miksi siitä meikistä saa kuitenkin hieman itsevarmuutta. Minulle se oli nuorena keino piilottaa jatkuva punastelu. Meikin avulla en pelännyt niin paljon. Meikillä saa tietysti naaman hieman pirteämmäksi, poskipuna on melkein minun lempijuttuni.

Päivämäärä:   8.5.25 19:07:35

Meikattuna tulee skarpimpi olo. En kylläkään meikkaa joka päivä, voin mennä kyllä toimistolle tai ihmisten ilmoille ilman meikkiäkin. Mutta meikistä saan ripauksen itsevarmuutta.

Päivämäärä:   8.5.25 19:14:14

Mä laitan poskipunaa ja värillistä huulirasvaa jos menen missä muitakin ihmisiä.

Teen tämän koska se on hyvin nopeaa, menee 30 sekuntia tai alle ja koska se parantaa ulkonäköni nopeasti. Olen hyvin, hyvin, hyvin valkeanharmaa ja näytän sairaalta ellen lisää väriä kasvoille.

Ja miksei saa näyttää sairaalta muiden nähden? Siksi, koska ihmiset vetää johtopäätöksiä ulkonäöstä automaattisesti ja alitajuisesti. Se vaikuttaa millaista kohtelua saat ja töissä mahdollisesti saatat jopa menettää työt jos liian sairaalta näytät.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.5.25 19:20:51

Olen monesti miettinyt tätä meikkaamis-/naisten ulkonäkökulttuuria. Yksikin lounastauolla katsoin ihmisiä töissä. Kaikki naiset ovat jotenkin.. noh, ulkonäkökeskeisiä ja tuntuvat olevan riippuvaisia itseensä kohdistuvasta huomiosta. Miehet taas ovat mitä ovat, eivätkä niinkään välitä muiden mielipiteistä. Kaikilla toki siistit vaatteet toimistotöissä. Miksi naisten pitää jatkuvasti "markkinoida" itseään? Kaikki tuntemani naiset käyvät kampaajalla ja värjäävät hiuksia. Jokaisella meidän firman johtoportaan miehellä on lyhyet, yksinkertaisesti leikatut ja värjäämättömät hiukset.

Ja itse siis meikkaan myös. Ja huolehdi ulkonäöstä muutenkin. Tai nykyään en juuri meikkaa sen jälkeen kun laitoin klassiset ripsienpidennykset, mutta ilman ripsiä meikkaisin varmasti. Kampaajalla käyn myös. Silti ihmettelen että miksi hitossa tämä menee näin?

Lähettäjä: Tara 
Päivämäärä:   8.5.25 20:14:53

"Olen monesti miettinyt tätä meikkaamis-/naisten ulkonäkökulttuuria. Yksikin lounastauolla katsoin ihmisiä töissä. Kaikki naiset ovat jotenkin.. noh, ulkonäkökeskeisiä ja tuntuvat olevan riippuvaisia itseensä kohdistuvasta huomiosta. Miehet taas ovat mitä ovat, eivätkä niinkään välitä muiden mielipiteistä. Kaikilla toki siistit vaatteet toimistotöissä. Miksi naisten pitää jatkuvasti "markkinoida" itseään? "

Tätä olen itsekin miettinyt teinistä asti. Moni sanoo tekevänsä sitä sen vuoksi, että näyttää paremmalta. Ja itseään varten.

Miksi me naiset ajattelemme, että ilman meikkiä olemme vähemmän kauniita...? Miksei vaan ne siistit vaatteet ja hiukset riitä vaan pitää ehostaa vielä kasvotkin? Kynsistä puhumattakaan.

Toisaalta ymmärrän sen, että jos kokee intohimoa asiaan ja se on ikäänkuin "harrastus", jos niin voi sanoa. Mutta jos ei jaksais/sen tekee vaan, kun on vaan tottunut tekmään/muuten näyttäisi "vähemmän nätiltä", niin kyllähän se kai jostain isommasta jutusta kertoo.

Lähettäjä: hah 
Päivämäärä:   8.5.25 20:30:57

-: toi on koominen oletus, kun miehet ei useimmiten edes tajua onko naisella meikkiä vai ei. Toiset naiset on se olennaisin yleisö, jos joku arvostelee ulkonäköä niin nimenomaan toiset naiset. Miesten näkemykset on ihan joutavia.

Päivämäärä:   8.5.25 20:41:02

Meikkaan kun menen juhliin, kaupungille, tms. Omilta nurkilta pois. Mutta kaupungille lähtiessä meikkaan hyvin kevyesti, tyyliin ripsari ja tarvittaessa puuteri. Juhliin sitten vähän väriä luomiin ja poskiin ja huuliin jotain kiiltoa (eli hillitysti silloinkin).

En ole koskaan pitänyt meikkaamista tärkeänä, muuten kuin jos käy jossain kunnolla ihmisten ilmoilla. Onhan täällä pahoitettu miehen puolesta mieli, kun ei kaikki naiset miehiään varten laittaudu ja tälläydy. No, silloin pitäisi samaa odottaa miehiltä, mutta näillä tälläytyjillä ukot tuppaa kulkemaan verkkareissa. Koen että kotonakin ykköset naamalla kulkevat ovat hyvin heikkoja itsetunnoltaan, eivät koe kelpaavansa omina itsenään.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   8.5.25 21:02:15

" ',Minä tunnen sinut.Jee!"

En tunne ainuttakaan miestä pl. isäni ja enoni, joten en usko. Meitä lienee useampia :D

Lähettäjä: Pikkusenpläski 
Päivämäärä:   8.5.25 21:04:26

Näyttääkseni kauniimmalta ja ollakseni itsevarmempi. Tulee hyvä ja huoliteltu olo.

Olen sellainen melko tavallisen ja arkisen näköinen ilman meikkiä. Pienellä ehostuksella oikeinkin kaunis. Ripsiväri, poskipuna, meikkivoide kulmakivinä.

Lähettäjä: Ripset näkyviin 
Päivämäärä:   8.5.25 21:13:26

Olen eloisamman näköinen. Köytän vain ripsaria ja kulmakynää. Mutta ilman niitä olen valkea kuin lumi :/ pitkät lähes valkoiset ripset näkyvät ihanasti kun saan ne ripsarilla mustiksi <3 pieni meikki saa minut nätiksi :)

Päivämäärä:   8.5.25 22:59:42

"Miksi naisten pitää jatkuvasti "markkinoida" itseään? "

En markkinoi itseäni. Pidän kauniista asioista. Haluan, että taloni ja kotini sisustus näyttää kauniilta silmään, että puutarha ja kukkaistutukset ovat siistit ja yhteensopivat, ja että ympäristö on kaunis ja miellyttävä. Tykkään nähdä myös itseni kauniina. Jos minkäänlaisia heijastavia pintoja tai peilejä ei olisi olemassa, niin ei ulkonäöllä varmaan sitten olisi väliä.

Lähettäjä: Elise 
Päivämäärä:   8.5.25 23:04:03

Minulla on todella epätasaisen sävyinen, punertava iho, aknearpia jne. En tuntisi oloani mukavaksi meikittä. Lenkille ja kauppaan en meikkaa.

Lähettäjä: Pampula 
Päivämäärä:   8.5.25 23:13:51

Näytän väsyneeltä jos kulmissa einole yhtään väriä, joko kesto tai kynällä tehtyä. Muuten en meikkaa paitsi "juhlallisempaan" tilanteeseen, joita on pari vuodessa. Silloin meikkipuutei, poskipuna ja ripsiväri. Kestää noim 5 min. En tunne oloani kotoisaksi jos on paljon meikkiä, en myösköön ilman kulmaväriä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   9.5.25 00:12:55

Asiakaspalvelussa. Blondi ja vaaleat kulmat. Silmien ympäristö punanen...kynällä kulmiin väriä, ripsarii ja aurinkopuuterii poskiin, että albiino peittyisi..

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.5.25 00:29:29

Miesten maailma. Ja siinä pärjää parhaiten kauniit naiset.

Naisten arvo mitataan edelleen valitettavasti ulkonäössä ja miesten arvo mitataan saavutuksista.

Päivämäärä:   13.5.25 13:57:07

up,lisää kommentteja

Päivämäärä:   13.5.25 14:16:05

Vaikka en arjessa meikkaa, niin haaveilen kulmien kestopigmentoinnista. Minulla on luonnostaan ruskeat hiukset ja silmät, mutta kulmakarvat aivan värittömät. Näytän siis todella valjulta ja väsyneeltä.

Päivämäärä:   13.5.25 20:29:27

Ihoni väri on aika epätasainen, kärsin couperosasta ja olen todella punanaamainen erityisesti reippaasti liikkuessa. Olen myös helposti nolostuvaa ja kiusallista sorttia joten punastun esim töissä. Se hävettää ja tästä syystä käytän meikkivoidetta.

Olen myös aika kalvakka, kulmissa ja ripsissä ei ole luonnostaan väriä joten käytän kulmageeliä ja ripsiväriä ja se saa oloni itsevarmemmaksi.

Eli varmaan huono itsetunto on oikea syy :)

Lähettäjä: gwg 
Päivämäärä:   13.5.25 20:53:31

Meikkaan aika harvoin, yleensä juhliin tai jos lähden kaupoille muualle kuin ruokakauppaan. Kasvoni punoittavat hyvin herkästi ja kulmakarvani ovat värittömät, joten käytän lähinnä CC-voidetta ja kulmakynää. Minua on jo lapsena kiusattu punoittavasta naamasta ja edelleen aikuisena siitä kuulee satunnaisesti kommentointia. Olo on paljon itsevarmempi kun tiedän että naamani pysyy edes tasaisen värisenä.

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   13.5.25 21:03:52

"Ihoni väri on aika epätasainen, kärsin couperosasta ja olen todella punanaamainen erityisesti reippaasti liikkuessa. Olen myös helposti nolostuvaa ja kiusallista sorttia joten punastun esim töissä. Se hävettää ja tästä syystä käytän meikkivoidetta."

Sama. Olen meikannut ihan nuoresta lähtien, en nyt lähikauppaan tai lenkille/tallille lähtiessä, mutta työpäivinä tai jos on tarkoitus enemmän ihmisten ilmoilla olla vapaapäivinä. Tuota punoitusta siis ollut ihan nuoresta, nyt vasta +40v diagnosoitu ja saanut siihen ihan toimivatkin voiteet, mutta ei kokonaan poista jo muodostunutta ihon kirjavuutta ja poskipäiden verisuonia :/
Perusmeikkiini kuuluu siis tasoittava meikkivoide, puuteri, ruskea silmienrajauskynä sekä ripsari. Aikaa menee n. 5 min ja näillä jo mielestäni näytän "ihmiseltä" :D

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   13.5.25 21:05:40

Laitan vaan CC- voidetta jos menen toimistolle ettei naamani punoita niin paljoa. Nuorempana en laittanut sitäkään. Jos lähden juhliin tai baariin niin lisäksi ripsiväriä, poskiväriä ja puuteria sekä kulmiin vähän sävyä. Näytän kauhealta jos meikkaisin kunnolla enkä tykkää kakkunaamasta. Ihoa rupee ahdistamaan

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   13.5.25 21:30:03

Sama kuin monella muulla: peitän ja tasoitan ihon punaisuuden ja epätasaisuuden.

Miehistä aika moni ajaa partansa edelleen, vaikka parta on muotia. Siihen menee enemmän aikaa kuin mun cc- tai bb-voiteen levitykseen.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   13.5.25 21:49:54

Olen kaunis ilman meikkiäkin. Silmät meikkaan aika usein kyllä. Tykkään tuijotella itseäni peilistä, töissäkin on paljon peilejä ja rakastan mun silmiä meikattuna :D Näytän vähän mystiseltä. :D

Päivämäärä:   13.5.25 22:06:18

Meikkivoiteella tasoitan ihosairauksen aiheuttamaa punakkuutta/kirjavuutta. Muuten tulee todella harvoin meikattua ja ne kerrat ehkä vain vaihtelun vuoksi, että joskus näyttäisi edes vähän erilaiselta. Ei ole kuitenkaan mikään ongelma lähteä vaikka baariin sen enempää meikkaamatta.

Päivämäärä:   13.5.25 22:18:29

En enää nykyään meikkaa lähes laisinkaan, edes juhliin. Mutta vähän nuorempana olin todella kiinnostunut meikeistä ja tykkään kyllä nykyäänkin katsoa meikkivideoita ja välillä selailen kosmetiikkakauppojen valikoimaa ja mietin mitä kaikkea käyttäisin jos viitsisin meikata. Nykyään panostan kyllä ihonhoitoon ja kaappi onkin täynnä erilaisia seerumeita, niin kai siinä on sama kuin meikissä että on kiva "hemmotella" itseään ja nauttia itsensä puunaamisesta. Kauniit pakkaukset, olivat ne sitten meikkejä tai ihonhoitoon liittyvää, tuovat itselle iloa.

Vietän suurimman osan ajasta kotona koska etäopiskelut ja introverttius/yksinäisyys, mutta joskus jos pääsen siistiin toimistotyöhön niin haluan taas alkaa meikkaamaan.

Lähettäjä: eräs punanaama 
Päivämäärä:   13.5.25 22:39:13

Te muut punanaamaiset, millaisia ihovoiteita ja peitevoidetta käytätte? Oletteko löytäneet jotakin oikein hyviä, joilla vaikutusta punakkuuteen?

Päivämäärä:   14.5.25 01:20:12

En oikeastaan ajattele että millään tuotteella mitä käytän on kauheasti vaikutusta punoitukseen, paitsi meikkivoiteella (käytän Cliniquen kevyempää meikkivoidetta, ja silloinkin on kyllä ihan selvää kun punastun, mutta ajatuksen tasolla minulle tulee itsevarmempi olo kun on iholla edes jotain). Muut tuotteet mitä käytän ovat ihan perus apteekkikosmetiikkaa, avene yms. Tietenkin käytän hellävaraisia tuotteita. Asiat jotka oikeasti vaikuttaa itsellä punoitukseen on kahvi, mielialat, liikunta/hengästyminen, sääolosuhteet. Suojaan ihon aina auringolta SPF 50 ja meikkivoide suojaa talvisäältä.

Lähettäjä: _mies_ 
Päivämäärä:   14.5.25 07:38:59

Itse asunut pohjoisemmassa ja siellä on aika paljon porukkaa jotka ei meikkaa. Suositus kaikille (naisille): meikkaa, jos elämänkatsomuksesi ei estä sitä.

Päivämäärä:   14.5.25 13:38:54

Minulle on siunattu niin pienet silmät ja kulmakarvatkin jäi tehtaalle…

Olen hyvä meikkaamaan ja rakastan meikata, todella harvoin poistun kotoa ilman meikkiä.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   14.5.25 14:21:19

_mies_: hei kiitti vinkistä, muistathan vinkata myös kaikille miespuolisille sukulaisillesi! Jos vaan neiti uskaltaa.

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   14.5.25 19:20:49

"Lähettäjäeräs punanaama

Päivämäärä13.5.25 22:39:13

Te muut punanaamaiset, millaisia ihovoiteita ja peitevoidetta käytätte? Oletteko löytäneet jotakin oikein hyviä, joilla vaikutusta punakkuuteen?"

Korona-ajan ollessa pahimmillaan joutui töissä pitää maskia aika lailla koko päivän. Posket menivät aivan karheiksi ja tulipunaisiksi, kutisivat, kuumottivat ja olivat ihan kosketusarat. Nämä oireet talttuivat aamuisin laitettavalla Mirvasolla sekä yöksi laitettavalla Rosazolilla. Nykyään käytän niitä enää tilanteen mukaan, jos ärsyyntyvät jostakin tai ylläpitona muutaman kerran viikossa. Ihan lääkärin määräämiä apteekkituotteita siis.
Kosteusvoiteena Lumenen herkkäihoisten päivä-ja yövoiteet. Muuten olen kyllä aika laiska ihoani hoitamaan millään seerumeilla tms...
Meikkivoiteena Maybelline New York 24h super stay- meikkivoide ja puuteri. Häivyttää mielestäni tosi hyvin myös nuo poskipäiden pinnalliset verisuonet :)

Lähettäjä: _mies_ 
Päivämäärä:   16.5.25 10:45:35

Meidän suvussa on tapana, etteivät tytöt pilkkaa miehiä joten en todellakaan.

Lähettäjä: Rilla 
Päivämäärä:   16.5.25 11:30:00

Ilman meikkiä näytän aika kalpealta ja väsyneeltä, melkein sairaalta. Kevyt meikki (varjostuksia, poskipunaa) ja näytän normaalilta, en meikatulta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.