Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä kaipaat 10v takaisesta ajasta?

Lähettäjä: Tomaatti 
Päivämäärä:   7.5.25 21:58:34

1. Sinun elämä kymmenen vuotta sitten, 2015.
Mitä kaipaat sieltä?

2. Nyt kuvittele että on vuosi 2035. On kulunut 10 vuotta tästä hetkestä. Mitä luulet että kaipaat tästä hetkestä?

Re: Mitä kaipaat 10v takaisesta ajasta?

Lähettäjä: Possu 
Päivämäärä:   7.5.25 22:01:49

Hyvää fyysistä kuntoa, muuten elämä oli aika kovaa tuolloin.

Nyt kaikki muu on todella hyvin mutta painoa on liikaa ja kunto rapistunut.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   7.5.25 22:05:14

Rentoa raveissa käymistä. Vapautta.

Herranjumala 10 vuoden päästä meidän esikoinen on 18 ja toinen 10. Sitten on varmaan taas ikäänkuin vapaata ja pääsee enemmän raveihin. XD

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.5.25 22:09:02

En oikeastaan muuta kuin fyysistä kuntoa. Toivon että kymmenen vuoden päästä kaipaisin tämän hetkisen arjeni hiljaisuutta ja omaa aikaa. Otanpa siitä nyt ilon irti.

Hirveää ajatella jotain 2035 vuotta :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.5.25 22:12:26

Asuin vielä kotikotona ja olin _todella_ masentunut. Mutta kai sitä aika kultaa muistot kun kaipaan silti sitä aikaa, tulee turvallinen ja lämmin olo kun mietin vaikka sitä kun katsottiin äidin kanssa telkkaria. Koiraa ja sen kanssa harrastamista ainakin kaipaan tuolta ajalta.

En kyllä keksi mitään mitä jäisin tämänhetkisestä elämästä kaipaamaan kun en ole tyytyväinen oikein mihinkään. Vaan eiköhän se aika tuolloinkin kultaa muistot.

Lähettäjä: Fklhdjn 
Päivämäärä:   7.5.25 22:16:09

Silloisia työkavereita
Elämää ilman älypuhelinta
Hevosharrastusta
Yhtä jo lopettanutta ravintolaa
Nykyistä hoikempaa olemusta

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   7.5.25 22:41:27

En mtn

Lähettäjä: Eh 
Päivämäärä:   7.5.25 23:09:21

Just eilen muistelin sitä aikaa, tytön 23v synttärit oli.
Eli silloin tyttö oli 13v. Oli kyllä raskain aika meidän perheessä, ADHD isoveli aikalailla samoissa murrosikä kuohuissa, toinen näytti kaiken, toinen vetäytyi kuoreensa ja (luojan kiitos ihanien) kavereiden umpioon. Pojan puolesta selviteltiin asioita kaverien, heidän vanhempien, opettajien, kuraattorin, poliisien kanssa. Tyttö viilteli ja sulkeutui, se oli paljon pahempaa. Kaikesta kuitenkin selvittiin ja asiat puhuttu ja kaikki kasvettu, oikein hyvät välit.
10v eteenpäin toivon että ollaan vielä hyvässä kunnossa, selvitään vaihdevuosista kunnialla

Lähettäjä: Ooooog 
Päivämäärä:   7.5.25 23:17:14

1. Mökkireissut fwb:n kanssa. Hyvä fyysinen kunto.

2. Helppo työ hyvällä palkalla, rento asenne elämään ja matkustelu.Luulen että 2035 en enää keksi minne matkustaa.

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   7.5.25 23:18:03

Rakasta koiraani

Terveyttäni(?) ... toivottavasti en...

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   7.5.25 23:27:42

1. 25veen kroppaa ja paksuja hiuksia, en kyllä yhtään mitään muuta.

2. Todennäköisesti stressitöntä elämääni, kun taloudellinen tilanne mahdollistaa sen, ettei minun tarvitse tehdä töitä, en voi kuvitella, että tämä tilanne tulee jatkumaan seuraavat 10v (olen liian pessimisti uskomaan pitkään jatkuvaan onneen..). Ja siihen liittyen aikaa perheen kanssa.

Lähettäjä: Pope McDonald’s 1. 
Päivämäärä:   8.5.25 00:03:19

Yleisellä tasolla järkeä ja Obamaa.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   8.5.25 00:10:25

Ein oikein kaipaa aikoja, kun lapset oli pieniä ja aina oli joka paikkaan kiire.

Päivämäärä:   8.5.25 01:00:19

10v sitten:

Onnellisuutta ja intoa elämään ja vapautta. Tosi paljon mielenkiinnonkohteita esim. eri harrastuksia, josta sain täyttä intoa elämään ja paljon kavereitakin. Muistan kyllä 2015 kesän, koska se oli pelkkää sadetta. Sitä ei siis ole ikävä :D Nykyään stressaan vähän kaikkea kuten raha-asioita, tulevaisuutta yms.

Tulevaisuudesssa

Ikävöin varmasti ainoastaan jotain hyviä hetkiä ja kokemuksia. Viimeiset pari vuotta on olleet todella tylsiä, stressaavia, mt-ongelmaisia ja täynnä läheisten menettämistä. Seassa on hetkiä joita ikävöin jo nyt. Toivon todellakin että elän taas täysillä siihen mennessä.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   8.5.25 01:14:36

1. Kaipaan terveyttä, ystäviä ja hyvää työpaikkaa. (Työpaikka edelleen sama, mutta asiat huonontuneet paljon.) Sitä huolettomuutta mitä silloin sai elää.

2. Vaikea sanoa, en nyt haluaisi edes kirjoittaa tätä, mutta varmaan mummua ja vaaria. Ovat jo aika iäkkäitä.

Päivämäärä:   8.5.25 01:17:10

>mummua ja vaaria

Kerro olevasi pikkutyttö sanomatta "olen pikkutyttö".

Lähettäjä: Pallo 
Päivämäärä:   8.5.25 03:55:03

1. Kaipaan "villejä ja vapaita" hetkiä kaveriporukoiden kanssa. Kaikki oli hauskaa, välillä itkettiin baari-iltojen jälkeen ja sit taas mentiin.

2. Ehkä tiettyä huolettomuutta, mahdollisuutta matkustaa, melko hyväpalkkaista työtä, kun ei tiedä mihin tämä nykymaailma menee ja milloin työt loppuu.

Päivämäärä:   8.5.25 04:01:09

1. Silloisia koiriani
2. Pikkuvauva-arkea

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   8.5.25 06:25:28

1. Lapsettomuutta
2. Pikkulapsiaikaa

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   8.5.25 06:47:16

2015

Tästä vuodesta en kyllä oikeastaan kaipaa yhtään mitään. Ihan hirveä vuosi sen aikaisen ihmissuhteen, masennuksen ja syömishäiriön kanssa painiessa.

2035

Lapseni on silloin 15v ja kaipaan varmaan tätä lapsiarkea. Yhdessä nukuttuja öitä, metsäretkiä, iltasatuja, halauksia, suukkoja.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   8.5.25 08:27:22

Terveyttä ja koiraa.

Päivämäärä:   8.5.25 08:40:46

1. Yhteisöllisyyttä ja kaveriporukkaa.
2. En tiedä. Toivottavasti en mitään. Ehkä vapautta (jos saa lapsia) tai toivoa (jos en saa lapsia). Ja no toisesta vastauksesta luntattuna: koiraani kaipaan varmasti paljon. Aika ihme, jos vielä 10v päästä elossa.

Lähettäjä: äm 
Päivämäärä:   8.5.25 08:44:04

Hyvä ystäväni asui Suomessa vielä 10 vuotta sitten, kaipaan hänen kanssaan vietettyä aikaa. Kaipaan vähän myös tuolloista talliporukkaa ja entistä hevostani, vaikka minulla on kyllä nytkin ihana hevonen ja ollaan todella hyvällä tallilla.

Vuonna 2035 kaipaan varmasti tämänhetkistä hevostani ja kissojani, jotka tuskin enää ovat silloin elossa. Toivon, että vanhempani ovat kuitenkin edelleen elossa, olisivat tuolloin noin 80 v. Vaikea sanoa mitä muuta, mutta kun ikä alkaa tuolloin lähestyä viittäkymmentä, niin veikkaan, että kaipaan myös tämänhetkistä fyysistä kuntoani.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   8.5.25 11:53:35

Sitä kun olin nuori, nätti ja hyväkuntoinen. Fyysinen terveys ihan ykkönen. Taloudellinen tilannekin oli parempi ja pari isoa virhettä elämässä vielä tekemättä. Ja molemmat vahemmat elossa. Töissä meni vielä hyvin ja työnkuva ja työtahti sopiva. Elämä oli huoletonta. Sitä kaipaan.

Kymmenen vuoden päästä todennäköisesti kaipaan edes tätä terveydentilaa, mikä minulla nyt on. Ja hyvin todennäköisesti myös sitä, että olisi edes toinen vanhemmista elossa. Ja varmaan mietin silloinkin, että työelämä oli 2025 paljon helpompaa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.5.25 11:59:32

Kaipaan sitä kun lapset oli pieniä. Mulla oli silloin ihan pieni vauva ja isompi oli parivuotias.

Kymmenen vuoden päästä lapset ovat todennäköisesti muuttaneet pois ja haikeana ajattelen jo sitä.

Lähettäjä: tässäpä tämä 
Päivämäärä:   8.5.25 12:20:58

Otin 10 vuotta sitten avioeron ja siitä alkoi mieletön vapaudenhuuma! Reissasin, juhlin...

Otin tuona vuonna myös koiranpennun. Ihana ja rakas vieläkin on tuossa kyljessä kiinni <3

Päivämäärä:   8.5.25 12:22:20

Lapset tosin jäi saamatta.

Lähettäjä: persvakomies 
Päivämäärä:   8.5.25 12:49:34

Mentholtupakkaa
Oli huomattavasti parempi rahatilenne
Painoa oli 15-20kg vähemmän

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   8.5.25 12:53:39

2015
Olin ainakin optimistinen ja innokas tulevaisuuden suhteen… Niitä tunteita kaipailen :) Näin jälkikäteen katsottuna tuosta vuodesta en oikeastaan muuta.

2035
Nyt olen tosi vapaa, joten jos se ei tule jatkumaan niin tätä tulee ikävä… tai sitten vapaus mennä ja tulla ja tehdä jatkuu, who knows. :) Elämässäni on tällä hetkellä myös ihania eläinystäviä (hevosia ja koiria), joita tulen lämmöllä muistelemaan.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   8.5.25 12:57:27

2015 painoin vähemmän, mutta muuten elämä oli aika perseestä

2035 paskalla tuurilla kaivataan tätä rauhaa mikä on nyt. Jännitteinen joo, mutta rauha kuitenkin. Luultavasti kaipaan myös tätä terveydentilaa, missä ei ole kehumista, mutta huonomminkin voisi mennä. Nykyisistä elukoista ehkä 1-3 on silloin enää hengissä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.5.25 13:24:03

2015 muutin ulkomailta Suomeen opiskelemaan. Tuo vuosi oli siis uuden alku. Kaipaan ehkä sellaista vapautta ja nuoruuden villeyttä. Seurustelin kuitenkin silloin vielä eksäni kanssa, joka oli hirveä ihminen, sitä en kaipaa tippakaan.

2035, en tiedä, en osaa ajatella niin pitkälle :D Toivottavasti on hyvä rahatilanne, mielenkiintoinen työ, mahdollisuus matkustella ja (edelleen) hyvä parisuhde.

Päivämäärä:   8.5.25 14:11:06

2015 maailma oli paljon vakaampi ja Suomi parempi paikka elää.

2035 olen tietysti taas10v vanhempi, sitä en kaipaa.

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   8.5.25 14:44:43

2015: En kaipaa mitään. Muut asiat (esim työ) suunnilleen samalla lailla kuin nyt, mutta parisuhde oli hirveää on-off vääntöä. Sen jälkeen parisuhde on vakiintunut, olen aloittanut kaksi kivaa harrastusta olen vielä paremmassa kunnossa (ei ollut huono silloinkaan), olen entistä läheisempi siskoni kanssa, rahatilanne on parantunut perinnön myötä (ei oman vanhemman) ja meillä on ihana koira.

2035: Minä olen 59v, mies 70v ja koira 13v, joten kaikkien kolmen terveyttä ja fyysistä kuntoa varmasti kaipaan.

Lähettäjä: Tissivakoemäntä 
Päivämäärä:   8.5.25 14:55:16

Mä en rupee tässä kuolemaa odotellessa menneissä rypemään vaan painan täysillä loppuun asti tulevaa pelkäämättä.

Lähettäjä: Jane 
Päivämäärä:   8.5.25 14:56:26

- Terveyttäni, työntekoa, hevostani

- Varmaankin edelleen terveyttä, puolisoani tai hänen terveyttään, koiriamme?

Päivämäärä:   8.5.25 15:07:21

Hyvä hyvä tissivakoemäntä... Meinasinkin jo tulla tänne kuvaamaan kuinka kaikki oli silloin vielä hyvin, jos ei vielä paremminkin, melkein tuli tippa silmään, mutta joo senkun vain nautitaan joka hetkestä

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.5.25 15:17:59

Jenkkilän elämää ja nuoruuden huolettomuutta.

10 vuoden päästä kaipaan varmasti ihan tätä lapsiperhearkea ja vauvan tuoksua.

Lähettäjä: Sattuujatapahtuu 
Päivämäärä:   8.5.25 15:53:30

- yhtä silloista ystävää, joka muutti kauas maailmalle
- hevostani

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.5.25 16:49:45

1. Nuoruutta
2. Nuoruutta 

Lähettäjä: Kirppuli 
Päivämäärä:   8.5.25 16:49:55

- Seksiä
- Varmaan terveyttä/lapsetonta elämää/oma äiti

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   8.5.25 22:06:24

2015 olin hyvässä parisuhteessa ja pienen vauvan äiti. Kaipaan parisuhdetta (sittemmin ollaan erottu), nuoruutta, parempaa terveyttä ja silloista koiraani. Vauva-aikaa en kaipaa, vaikka se sinänsä mielenkiintoinen ajanjakso olikin elämässä.

2035 olen 5-kymppinen ja lapseni on 20v. Kaipaan varmasti elämää alakouluikäisen lapsen kanssa. Tämä on todella kiva elämänvaihe. Nykyinen koirani olisi vanha ja vanhempani 8-kymppisiä, joten mikäli ovat vielä elossa, ovat varmaan aika huonokuntoisia. Kaipaan varmasti tätä aikaa heidän kanssaan. Toivottavasti oma terveys olisi vielä kohtalaisen hyvä, mutta luultavasti tulen kaipaamaan parempaa terveyttä. Sen sijaan toivon, että 10 vuoden päästä minulla olisi hyvä parisuhde ja parempi taloudellinen tilanne kuin nyt.

Lähettäjä: Ammi 
Päivämäärä:   8.5.25 22:24:46

1. Terveyttä
2. Olen todennäköisesti jo kuollut

Lähettäjä: Noh 
Päivämäärä:   8.5.25 22:39:11

1. Pikkulapsiaikaa
2. Lapset olisivat vielä teinejä ja kotona.

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   8.5.25 22:50:53

1) Tuolloin olin hyvässä kunnossa ja just sopivan painoinen. Moni asia oli aika hyvin. Ehkä vähän sitä kaipaan, ettei ollut nykyistä yritystä. On velvollisuuksia.

2) Tämä alkuvuosi oli tosi kamala. Jos loppuvuosi on parempi, niin ehkä jotain voin kaivata siitä. Kymmenen vuoden päästä olen eläkkeellä ja ehkä myynyt yritykseni. Saatan ehkä eläkkeellä kaivata yritystä. Tai sitten teen eläkkeelläkin töitä. Jos asun muualla, aivan varmasti kaipasin tätä nykyistä kotia. Välillä unohtaa millainen unelma tämä on.

Lähettäjä: memories 
Päivämäärä:   8.5.25 23:34:44

Olin töissä, sitä huoletonta palkka- ja vapaa-aikaelämää kaipaan vaikka silloin olin siihen niin kyllästynyt. Ja silloista koiraani kaipaan.

Nyt olen yrittäjä, ollut melkein pian saman. Luulen etten varmasti enää 10vuoden päästä ole, ehkä sitten taas kaipaan tätä "yrittäjän vapautta". Luultavasti vanhempiani, nykyistä koiraani ja osaa hevosistani. Toivottavasti muuta ei tarvi kaivata.

Lähettäjä: Jone 
Päivämäärä:   9.5.25 03:00:54

1) Koiraani josta tuli "elämänkumppanini"
2) kuolleita ystäviäni ja tuttuja, isääni ja ehkä äitiänikin. Terveyttäni mahdollisesti.

Lähettäjä: katkero 
Päivämäärä:   9.5.25 12:31:36

Olin ihan hyvätuloinen. Ja ei ollut koronasta tietoakaan.
Toivottavasti olen kuollut...

Lähettäjä: Jjooh 
Päivämäärä:   9.5.25 12:41:22

1) Silloinen parisuhde oli hyvässä jamassa. Oli kivaa aikaa kaiken kaikkiaan.

2) Epäilemättä kaipaan terveyttä, joka varmaan vain menee huonompaan suuntaan iän myötä. Ikääntyminenhän on loppujen lopuksi aikalailla hanurista. Mutta turhapa näitä on murehtia etukäteen.

Päivämäärä:   9.5.25 13:51:53

Minulla ei ollut vielä älypuhelinta 2015. Todentotta kaipaan elämää ilman sitä.

Toivon että 10v päästä nostalgisoin nykyistä elämäntilannetta mutta olen oikeastaan toisenlaisessa, tyytyväisemmässä olotilassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.