Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Luulotauti vai mahatauti?

Lähettäjä: Yöks 
Päivämäärä:   7.5.25 21:32:00

Olin la-ti siskon perheen luona. Piti olla torstaihin asti mutta ma-ti yöllä yksi siskon lapsi alkoi oksentaan. Tulin sit jo eilen kotiin. En ollut just siinä kun lapsi oksensi ja käytin eri vessaa, mutta oltiinhan siinä samassa keittiössä ym oltu. Tänään mulla on ollu huono olo. Mahaa vähän polttelee ja kipristelee ja ruoka maistuu huonommin. Välillä ällö olo ja tuntuu että oksennus tulee, mutta se helpottaa aika nopeesti. Pierettää ja tulee röyhtäyksiä. Ripulia ei oo tullu.

Onkohan tää samaa noroa ku siskon perheessä vai pelkkä luulotauti? Mulla ei oo noroa ollu koskaan ja oon kuullu että se on ihan hirveä tauti, jossa tavaraa tulee kummastakin päästä...

Re: Luulotauti vai mahatauti?

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   7.5.25 21:48:31

Joskus vatsatauti alkaa pikkuhiljaa, joskus nopeammin. Minulla on melkein aina mennyt samalla tavalla. Minulle ei juuri koskaan tule vatsakipua, vaan vatsa tuntuu jotenkin hellältä. Useampi tunti saattaa olla sellaista outoa oloa, tuntuu että nyt ei ole kaikki hyvin. Kahdessa viimeisessä vatsataudissa työpaikalla muistan että tuli hetkellisesti näkökenttään tällaisia viivoja/särinää. Ja sitten aivan yhtäkkiä alkaa eka oksennus josta perään kummastakin päästä.

Itse olen kyllä monesti onnistunut myös "kuvittelemaan" itselleni vatsataudin oireet pelkästään ahdistumalla asiasta. Kannattaa varautua vatsatautiin ja että kotona on tarvittavat välineet, mutta älä lietso oireita.

Re: Luulotauti vai mahatauti?

Lähettäjä: Yöks 
Päivämäärä:   7.5.25 22:20:10

Tämä on nyt kestänyt yli 12 tuntia. Oon syönyt "helppoja" ruokia eli puuroa, jogurttia, vaaleaa leipää juustolla, mansikkakiisseliä. Heti syönnin jälkeen tulee vähäksi aikaa tosi huono olo mutta se menee nopeesti ohi. Sit välillä tulee myös semmoinen olo että pitäis oksentaa. Otin maitohappobakteeria eilen ja tänään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.