Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Näkö hämärtyy iltaa kohden

Lähettäjä: Visus 
Päivämäärä:   6.5.25 20:47:00

Onko kohtalotovereita? Ikää vajaa 40, silmälasit uusittu syksyllä. On hajataittoa ja plussaa jonkun verran.
Ongelmana on näön huononeminen iltaa kohden, varsinkin lukiessa kirjaa. Näyttöä helpompi lukea. Kirjaimista häviää osia ja silmät tuntuu väsyneiltä. Huono valo pahentaa tilannetta entisestään.
Olen maininnut asiasta optikkoliikkeessä asioidessani, mutta ehdotettiin vain uutta näöntarkastusta.

Onko jollain muulla samaa tai muuten ideaa, mihin voisi viitata? Häiritsee kyllä elämää.

Re: Näkö hämärtyy iltaa kohden

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   6.5.25 20:52:16

Ehdotan ihan silmälääkäriä, niin tutkivat kunnolla mitä siellä silmissä on tai ei ole.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.5.25 21:52:35

Ihan hajataitolta ja epäsopivilta silmälaseilta kuulostaa. Silmät väsyy iltaa kohti.

Lähettäjä: Prom 
Päivämäärä:   6.5.25 21:55:03

Jos teet paljon näyttöpäätetyötä, niin voi olla myös kuivasilmäisyyttä.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   6.5.25 21:55:41

Mä en illalla kunnolla näe puhelumella kirjoitta, joten sori siitä. Silmät vaan väsyy vai mikälie. Ikänäköä alkaa olla. Mut juu, aamulla nälkee hyvin tai jos räpsyttelee ja zuumaa niin hetken näkee.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.5.25 01:10:41

Mulla menee toisinpäin, aamulla näkö on jostain syystä huonoimmillaan.

Lähettäjä: Rilli 
Päivämäärä:   7.5.25 02:06:08

Millaiset silmälasit sinulla on? Minulla lievä miinus ja lisänä paljon hajataittoa. Teen työtä näyttöpäätteellä. Hankin ihan suosiolla kahdet erilaiset lasit. Toiset ajaessa, toiset näyttöpäätetyöskentelyyn tarkoitetut syväterävät lasit. Kyllä alkoi lasien hankinnasta ihan uusi elämä. Tuollaiset oireet kertovat siitä, että sinulla on joko epäsopivat lasit tai jotakin muuta vaivaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.5.25 02:32:52

Kuivasilmäisyys tai ikänäkö tulee ekana mieleen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.5.25 05:04:47

Väliaikaista helpotusta voi saada silmätipoista ja laittamalla silmät hetkeksi kiinni. Voi myös kevyesti painella silmien ympäriltä, etenkin kulmakarvojen kohdalta, niiden alta ja välistä.

Lähettäjä: Ykss 
Päivämäärä:   7.5.25 15:23:46

Yksi työkaveri aikanaan mainitsi, että hänellä vaikuttaa näköön, jos ruoan mukana tulee sokeria normaalia enemmän. Onko tullut herkuteltua? :D

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   7.5.25 15:35:17

Ajoittain, on myös migreeniä ja päänsärkyä, osin yhdistän siihen. Jos tallilasit (näitä edelliset) on päivän päässä tubtuu illasta etten näe mitään nykyisilläkään. Hajataitto sama, plussaa tullut lisää ja kaukonäköön myös.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.