Lähettäjä: mama
Päivämäärä: 7.5.25 08:34:36
Kaksi suunniteltua takana. Omasta pyynnöstäni.
Olin molemmilla kerroilla päivä eka, eli lasten syntymäaika on hiukan ennen kymmentä.
Ei mitään esivalmisteluita kotona, katetri sairaalassa, toki ravinnotta sen 12 h.
Tunsin koko porukan; gynen, anestesialääkärin ja lastenlääkärin, joka on muuten aina sektiossa mukana. Toisella kerralla myös klipsit.
Mies oli vieressä, spinaali ja vauva ulos. Mies lähti kätilön kanssa höpsöttämään vauvaa heti.
Minä juttelin tiimin kanssa. N vuorokausi epiduraali ja sitten katetri pois.
Voin hyvin, vauvaa en antanut huoneestani pois ollenkaan. Kauhea nälkä. Imetys meni ihan ok, kolmantena päivänä maito nousi ja sitähän tuli myyntiin asti.
Viidentenä pvänä lähdin kotiin.
Ei mitään komplikaatioita, haavaa tuskin huomaa, se on mahapoimussa. Uloste ja virtsanpidätys moitteetonta vielä nytkin, seksielämään ei suuria vaikutuksia.
Kokonaisuudessaan kipu oli pientä, buranaa otin satunnaisesti. Itse asiassa ekalla kerralla se maidon nousu! Siitä ei oltu puhuttu, rinnat paisuvat, aluksi tulee sellaista litkumaitoa eikä se vauvakaan juo paljon. Rinnat olivat kipeämmät kuin sektiohaava ja sellainen vähän kuumeinen olo jopa, burana auttaa. Kaalinlehtiä en suostunut edes kokeilemaan :)
Ei siis mitään pahaa sanottavaa, olen ihan yhtä äiti kuin tunteja alakautta pakertaneet. Rento fiilis, kun tilanne on täysin hallittu ja kontrollissa.
|