Lähettäjä: minju
Päivämäärä: 6.5.25 17:18:44
Jos miehen arvostelut on menneet ihon alle niin se kertoo sen, että aloittaja (tai kuka tahansa) on ollut ulkonäöstään epävarma jo ennen kuin kukaan on kertaakaan arvostellut sitä.
Ne, jotka eivät ole ulkonäöstään epävarmoja, viittaavat kintaalla moisille arvosteluille.
En ole koskaan ollut mitenkään suuremmin kauneusihanteiden mukainen. BMI:ni ei ole koskaan ollut kovin korkea, mutta kroppani on muuten vähän lapsekas, miehekäs, epäsopusuhtainen, poikamainen, jne. Mutta jostain syystä en siltikään ole koskaan ollut ulkonäöstäni kovin epävarma. Ehkä siksi, etten ole koskaan ollut kovin ulkonäkökeskeinen. Minulla on ollut elämässäni ihan oikeita ongelmia, joten ei ole paljoa kiinnostanut, miltä näytän. Olen koko elämäni ajatellut eräästä ongelmastani, että voisin olla vaikka kuinka sysiruma, jos pääsisin tästä ongelmastani eroon. Kyseessä asia, jolle en mitään voi joten sen kanssa on elettävä. Olen myös uskaltanut sanoa takaisin arvostelijoille, esim. "Mieluummin tämän näköinen kuin *sinun näköinen*" (ja tuohon tähtien väliin sitten joku arvostelijan ominaisuus) ja hymyillyt päälle . Ei ole uskaltanut sen jälkeen arvostella, kun on saanut samalla mitalla takaisin.
Ja koska en ole koskaan ollut ylipainoinen ja olen tavallaan joiltain osin edes perusnätti, niin olen saanut kuulla myös haukkuja itseäni "rumemmilta" tai lihavammilta: "Helppoahan sulla on / Mut sullahan on ollut helppo elämä ku oot aina ollut niin kaunis ja hoikka". Tuo ärsyttää minua TOOOOOODELLA paljon, koska ensinnäkään en ole aina ollut kaunis, olen enimmäkseen ollut ruma, jopa lapsena. Ja minussa on enemmän asioita, jotka eivät mene kategoriaan kaunis kuin asioita, joita pidetään edes nättinä, joten veetuttaa kun tuolla tavalla sanotaan. Kun minulla on ollut kaikkea muuta kuin helppo elämä. Minulla on ollut niitä oikeitakin ongelmia (kuten toinen jalka amputointiuhan alla), joten en ole jaksanut miettiä, näyttääkö pyllyni tai naamani hyvältä. Ja on jotenkin todella raskasta ja säälittävää, jos joku koko ajan märisee ulkonäöstään ja valittaa, kun on niin epävarma eikä ole tyytyväinen ulkonäköönsä. Sanoisinkin, että jos on varaa märistä ulkonäöstään, niin silloin on todella helppo ja turha elämä, kun ei ole mitään muuta murehdittavaa. Älkää pliis tulko minulle vinkumaan.
Eli te, joilla kaikenlainen arvostelu menee ihon alle: Ryhdistäytykää ja arvostakaa itseänne. Olkaa tyytyväisiä itseenne ja osoittakaa sille arvostelijalle, että hän on todella säälittävä arvostellessanne ulkonäköänne, kun ei hänen näköisellään ole varaa arvostella muita.
Kun mies on aloittajan kuullet kehunut muita naisia, niin aloittaja olisi voinut sanoa "mut sä et kelpaa niille" tai "ja silti haluat panna mua?". Ja kun mies on vongannut aloittajalta, niin hän olisi voinut sanoa "Miten sä näin rumalta vonkaat? Ai niin. Ei muut anna sulle."
|