Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Erotessa mies kehui vaikka suhteessa moitti

Lähettäjä: Mitä ihmettä? 
Päivämäärä:   6.5.25 14:23:49

Erottiin muutaman vuoden parisuhteesta, jossa miehen outo, vähän väliä toistuva aiheeton riidanhaluisuus oli tärkeä syy. Mies oli riidellessä erityisen törkeä, mutta myös hyvinä aikoina arvosteli ulkonäköäni. En ole ylipainoinen vaan hoikka ja liikunnallinen, mutta en ollut toisaalta riittävän hoikka ja toisaalta olisi pitänyt olla muodokkaampi tai edes lihaksikas iso, oli miten oli niin en ollut riittävä. Mies ei myöskään kehunut, muita naisia kyllä. Minä kyllä kehuyin miestä aiheesta ja useinkin, kunnes minun kehumiseni hänelle kääntyi muotoon "niin mä olenkin mutta mikset sinä ole". Oli kuitenkin jotenkin mustasukkainen rumasta naisystävästään, ei olisi saanut pukeutua tietyllä tavalla ja ärsyyntyi jos olimme jossakin kun "toikin kamala äijä vahtaa sua" niinkuin minä sille olisin jotakin voinut. Itse kyllä katseli muita naisia avoimesti minun seurassani, pitkään ja jopa katsekontaktia hakien.

Erotessa mies nimitteli ja moitti, mikä ei ollut uutta, mutta erikoista oli kun hän sanoi, että nyt voit sitten näytellä sitä v-tun hyvää kroppaasi kun se sulle niin tärkeä on ja laittautua, että miehet katsoo. Suhteen aikana sain kuulla suoraan ja vihjaillen, että en ole riittävän hyvännäköinen ja kroppaa hän varsinkin arvosteli, mutta erotessa olenkin tosi hyvännäköinen.

Koko suhteen ajan sain kokea olevani riittämätön ja erotessa sain ne ns. kehut, joita "pitäisi" suhteen aikana sanoa. Ei sillä, että sillä mitään väliä olisi, mutta onko tällainen tavallistakin kun en ole ennen kokenut ja mitä järkeä tuossa edes on?

Re: Erotessa mies kehui vaikka suhteessa moitti

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   6.5.25 14:25:47

Miehellä on heikko itsetunto mikä pakottaa haukkumaan sitä upeaa naista, ettei se vaan kuvittelisi olevansa hyvä ja lähtisi etsimään parempaa miestä.

Lähettäjä: uu. 
Päivämäärä:   6.5.25 14:30:14

Haukkui sinua, jotta saisi sinut uskomaan, ettet kelpaa kenellekään muulle. Kun sitten sinulla tuli mitta täyteen, niin häntä ärsyttää se, että jollain muulla on nyt mahdollisuus saada sinun kaltainen nainen itselleen.

Olisit vastannut hänelle tähän "nyt voit sitten näytellä sitä v-tun hyvää kroppaasi kun se sulle niin tärkeä on ja laittautua, että miehet katsoo", että "NIIN VOINKIN ;)". Eli antanut samalla mitalla takaisin kun hänkin oli sinulle kommentoinut "niin mä olenkin mutta mikset sinä ole".

Onnittelut siitä, että tajusit lähteä tuosta suhteesta. Nyt vain pidät huolen, ettet päädy samanlaisen kohtelun kohteeksi enää koskaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.5.25 14:31:07

Ei mies kehunut, vaan vttuili sinun itse pitävän kroppaasi niin vtun hyvänä.

Ja ensimmäinen vastaaja jo kertoikin miksi mies teki näin.

Päivämäärä:   6.5.25 14:37:03

^ juuri noin

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.5.25 14:38:40

Haukkumisen takana on aina jokin muu syy kuin se, että haluaisi vaan kertoa mielipiteensä. Mikä se syy on, vaikea sanoa. Syy voi olla heikko itsetunto jota pönkitetään mollaamalla muita tai se voi olla kiukku aivan muita asioita kohtaan, mutta se purkautuu sitten ulkonäön haukkumisella.

Ja siksi eihän tuollaisessa haukkumisessa olekaan mitään logiikkaa. Tuskin mies oikeasti ajatteli että aloittaja on ruma tai lihava tai lihakseton tai mitä ikinä. Hän vain purki pahaa oloaan. Ja eron jälkeen homma jatkuu, sanat vain muuttuu.

Lähettäjä: Mitä ihmettä? 
Päivämäärä:   6.5.25 14:40:41

"Ei mies kehunut, vaan vttuili sinun itse pitävän kroppaasi niin vtun hyvänä."

Siis se on huono ja mies (ollut) oikeassa? Olen siis pitänyt suhdettani ja miehen käytöstä huonona siksi, että olen itse liikaluuloinen ja mies vain rehellinen faktankertoja? Erottiin siis turhaan, kun olen antanut miehen käytöksen vaikuttaa suhtautumiseeni, vaikka puheensa ovat olleet faktaa?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   6.5.25 14:44:06

Oma exä haukkui kaikesta ja sanoi että eihän haukku haavaa tee. Tosiasiassa purki omia työssään kokemia ongelmia minuun. Huomasi siitäkin että kun loma/viikonloppu loppuu ja työ alkamassa niin toisen haukkuminen ja huono tuuli silloin . No exä siitä tuli muistakin syistä.

Päivämäärä:   6.5.25 14:50:29

"Siis se on huono ja mies (ollut) oikeassa?"

Ei, vaan kroppasi on todennäköisesti hyvä. Mies vain tietää, että olet kovin epävarma ulkonäkösi suhteen, joten se on helppo kohta satuttaa.

Päivämäärä:   6.5.25 14:55:00

Olet taatusti kaunis ja hyvävartaloinen. Tuo mies ei vain arvosta sitä ja on ääliö. Silti erotessannekaan hän ei kehunut, vaan vttuili edelleen. Mutta onneksi pääsit mulkusta eroon!

Lähettäjä: Sennu 
Päivämäärä:   6.5.25 15:09:05

"Mies vain tietää, että olet kovin epävarma ulkonäkösi suhteen"

No varmaan aloittaja on, jos mies on suhteen aikana vain arvostellut, moittinut, aloittajan kehuessa hyvännäköiseksi vastannut että joo oonhan mä mutta mikset sä ole, kehunut muita mutta ei aloittajaa ja katsellut muita naisia avoimesti.

Se hämmästyttää, miksi mies on alkanut suhteeseen aloittajan kanssa, jos aloittaja ei ole ollut miehen mieleinen ulkoisesti. Vai onko mies taas näitä instabeibeistä haaveilijoita, jotka ei huomaa ja ymmärrä kuvankäsittelyä vaan pitävät normaalina, että 36 koon naisella on 44 koon perse ja 36 koon naista 36 koon perseellä rumana, jonka pitäisi mennä salille. Ja näitä arvostelevia miehiä yhdistää usein se, että oma ulkonäkö ei riitä instabeibeihin ja sitten maristaan, kun ei naisille kelpaa tavallinen mies. No vttu älä.

Lähettäjä: minju 
Päivämäärä:   6.5.25 17:18:44

Jos miehen arvostelut on menneet ihon alle niin se kertoo sen, että aloittaja (tai kuka tahansa) on ollut ulkonäöstään epävarma jo ennen kuin kukaan on kertaakaan arvostellut sitä.

Ne, jotka eivät ole ulkonäöstään epävarmoja, viittaavat kintaalla moisille arvosteluille.

En ole koskaan ollut mitenkään suuremmin kauneusihanteiden mukainen. BMI:ni ei ole koskaan ollut kovin korkea, mutta kroppani on muuten vähän lapsekas, miehekäs, epäsopusuhtainen, poikamainen, jne. Mutta jostain syystä en siltikään ole koskaan ollut ulkonäöstäni kovin epävarma. Ehkä siksi, etten ole koskaan ollut kovin ulkonäkökeskeinen. Minulla on ollut elämässäni ihan oikeita ongelmia, joten ei ole paljoa kiinnostanut, miltä näytän. Olen koko elämäni ajatellut eräästä ongelmastani, että voisin olla vaikka kuinka sysiruma, jos pääsisin tästä ongelmastani eroon. Kyseessä asia, jolle en mitään voi joten sen kanssa on elettävä. Olen myös uskaltanut sanoa takaisin arvostelijoille, esim. "Mieluummin tämän näköinen kuin *sinun näköinen*" (ja tuohon tähtien väliin sitten joku arvostelijan ominaisuus) ja hymyillyt päälle . Ei ole uskaltanut sen jälkeen arvostella, kun on saanut samalla mitalla takaisin.

Ja koska en ole koskaan ollut ylipainoinen ja olen tavallaan joiltain osin edes perusnätti, niin olen saanut kuulla myös haukkuja itseäni "rumemmilta" tai lihavammilta: "Helppoahan sulla on / Mut sullahan on ollut helppo elämä ku oot aina ollut niin kaunis ja hoikka". Tuo ärsyttää minua TOOOOOODELLA paljon, koska ensinnäkään en ole aina ollut kaunis, olen enimmäkseen ollut ruma, jopa lapsena. Ja minussa on enemmän asioita, jotka eivät mene kategoriaan kaunis kuin asioita, joita pidetään edes nättinä, joten veetuttaa kun tuolla tavalla sanotaan. Kun minulla on ollut kaikkea muuta kuin helppo elämä. Minulla on ollut niitä oikeitakin ongelmia (kuten toinen jalka amputointiuhan alla), joten en ole jaksanut miettiä, näyttääkö pyllyni tai naamani hyvältä. Ja on jotenkin todella raskasta ja säälittävää, jos joku koko ajan märisee ulkonäöstään ja valittaa, kun on niin epävarma eikä ole tyytyväinen ulkonäköönsä. Sanoisinkin, että jos on varaa märistä ulkonäöstään, niin silloin on todella helppo ja turha elämä, kun ei ole mitään muuta murehdittavaa. Älkää pliis tulko minulle vinkumaan.

Eli te, joilla kaikenlainen arvostelu menee ihon alle: Ryhdistäytykää ja arvostakaa itseänne. Olkaa tyytyväisiä itseenne ja osoittakaa sille arvostelijalle, että hän on todella säälittävä arvostellessanne ulkonäköänne, kun ei hänen näköisellään ole varaa arvostella muita.

Kun mies on aloittajan kuullet kehunut muita naisia, niin aloittaja olisi voinut sanoa "mut sä et kelpaa niille" tai "ja silti haluat panna mua?". Ja kun mies on vongannut aloittajalta, niin hän olisi voinut sanoa "Miten sä näin rumalta vonkaat? Ai niin. Ei muut anna sulle."

Lähettäjä: täh 
Päivämäärä:   6.5.25 17:47:03

"Ne, jotka eivät ole ulkonäöstään epävarmoja, viittaavat kintaalla moisille arvosteluille."

Jos parisuhteessa itselle tärkeä kumppani, jonka pitäisi olla ns. sinun puolellasi eikä ainakaan moittia omaa puolisoaan, arvostelee rumasti niin onhan se ihan eri asia kuin jonkun randomin arvostelut. Ei siihen epävarmuutta tarvita, mutta tottakai hooteenetin tyylin mukaisesti tod.näk. viehättävä ja varsinkin hoikka ap on "epävarma", jotain vikaa on näteille löydettävä, varmaan on koppavakin. Mutta jos oletetaan, että ap on epävarma, niin millainen m-lkero pitkäaikainen puoliso haluaa lisätä tätä epävarmuutta arvostelemalla ja vastaamalla saamiinsa kehuihin jotain ps-kaa, että oikeassa olet oon mä komea mut mikset sä oo kaunis? Tuollaista kuunnellessa missuniversumistakin tulisi epävarma.

Noin yleisesti, kauniiden, hyvävartaloisten, ulkonäkönsä vuoksi arvostettujen ns. epävarmuus ja reagointi arvosteluun on siinä mielessä ymmärrettävää, että rupsahtaminen ja kauneuden häviäminen on heille isompi asia kuin taviksille saati epäviehättäville. Vähän sama kuin jos joudut muuttamaan krs-talolähiöyksiöön kun olet aina asunut kartanossa vs olet aina asunut krs-talolähiökaksiossa.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   6.5.25 18:22:22

On ihan sama oletko millainen, mies arvosteli sinua vain ja ainoastaan siksi että on k*usipää. Ei kannata uhrata ajatuksia hänen puheisiinsa yhtään

Lähettäjä: Olalaa 
Päivämäärä:   6.5.25 18:52:20

Aloittaja luultavasti on ihan katseenkestävä ja mies sen huomannut, ja ei ole sitä vaan kestänyt.

Eron myötä nokka vaan eteenpäin ja nautiskelemaan siitä omasta vartalosta. Ja kun se ex sitten jossain sinua tietysti mahdollisen hauskanpitosi vuoksi nimittelee vähintään huoraksi tai lutkaksi, niin et ole kuulevinasi. Sinuna kyllä kertoisin avoimesti tuosta miehen käytöksestä suhteenne aikana.

Päivämäärä:   6.5.25 18:57:12

Manipulaatiotahan tuo on. Samalla astuu omaan "kirouteensa" jossa kuvittelee että jokainen mies katsoo sua kuten hän katsoo muita. Tää on todella yleinen ilmiö, näkee helpoiten pettäjillä (esim. yhtäkkiä alkaa vaatimaan nähdä sun puhelinta ilman syytä ja yhtäkkiä epäilee sua koko ajan pettämisestä vaikka mitään sellaista ei ole ollut). Tämä näkyy erityisesti miehillä helposti että kuvittelevat muiden miehien ajattelevan kuten he. Sua lytätätään, ettei sulla varmasti ole itsetuntoa "päätyä näiden muiden miesten luokse". Oon aika varma että miehesi on kans todennut, että moni mies tuijottaa tai haluaa sinut vaan koska vaikutat "helpolta".. Ei ehkä suoraan noin mutta edes piilosanoen sen.

Lähettäjä: minju 
Päivämäärä:   6.5.25 19:15:11

Etkö täh osaa lukea?

Aloittaja ei ole ruma joten hänellä ei ole mitään syytä olla ulkonäöstään epävarma eikä hänen kannata kuunnella mitään arvosteluja. Ei varsinkaan puolisoltaan. Olisi kannattanut heti alkuun tai viimeistään vähän myöhemmin sanoa, että sun kaltaisen ei kyllä kannattais arvostella.

Ja vaikka olisikin ruma, niin ei silti tarvitse olla ulkonäöstään epävarma. Jokainen on sen näköinen kuin on ja se arvostelijakaan ei ole täydellinen, joten hänen sanomisiaan ei tarvitse kuunnella.

Olette te kyllä tyhmiä, jotka väitätte tuollaisia möläytyksiä ja haukkumisia ja arvosteluita toitottavien puolisoiden olevan läheisiä, rakkaita ja tärkeitä. Yhden typerän möläytyksen voi sietää ihan suhteen alkuvaiheessa, mutta se saa jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi.

On minullekin läheiset sanoneet ulkonäöstäni vaikka mitä, muttei ole mennyt ihon alle, kun aina olen voinut sanoa takaisin, ja aika usein olen sanonutkin. Koska minulla on varaa sanoa, koska niillä arvostelijoilla ei itselläänkään ole täydellinen ulkomuoto.

Eli ryhdistäytykää ja alkakaa arvostaa itseänne. Heittäkää pihalle ne "rakkaat ja tärkeät läheiset", jotka alentavat teitä halveksimalla ulkonäköänne.

Ja kun itsekin sanot, että aloittajan puoliso on mulkero, niin miten ihmeessä voit sanoa hänen olevan tärkeä? Täh? Oikeasti kysyn siis, että mitä hemmettiä?

Lähettäjä: suomennos 
Päivämäärä:   6.5.25 19:43:41

Aloittaja on upea, kaunis, seksikäs ja viehättävä nainen.

Eksä on katkera, kitkerä, häijy ja epävarma mies.

Mies kettuilee jopa eron hetkellä kun yrittää latistaa toista. On koko ajan pitänyt naista kauniina, mutta on niin surkimus ettei ole voinut ilmaista sitä kunnolla vaan on yrittänyt manipuloimalla alistaa ja alentaa naista.

Aloittaja: älä ikinä hankkiudu tällaisten tyyppien kanssa tekemisiin. Päästä elämääsi vain ihmisiä, jotka uskaltavat sanoa sinua kauniiksi ihan ilman ilkeilyä. Äläkä anna tämän eksän kommenttien vaikuttaa enää elämääsi. Sinua yritettiin rajoittaa ja hallita, älä suostu sellaiseen enää ikinä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   6.5.25 21:05:04

Mun eksä kertoi vuosia mitä kaikkea vikaa musta löytyy, ja itkee perään vieläkin kymmenen vuotta myöhemmin ;)

Lähettäjä: Jaaha 
Päivämäärä:   6.5.25 23:00:37

Mitään järkeähän siinä ei ole, mutta ikäänkuin mies olisi ollut jotenkin kateellinen naiselle tämän ulkonäöstä. Ja nainen ei ollut miehen puheiden mukaan hyvännäköinen, mutta silti hän kyttäsi katsooko muut miehet ja kontrolloi naisen pukeutumista. Tulee mieleen, että miehellä oli todella huono itsetunto tai nainen oli häntä "tasokkaampi" ja mies koki siksi huonommuutta. Ei toisen ulkonäön kritisointi ja vertailu ihan normaalia parisuhdekäytöstä ole.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.5.25 03:28:53

Ei toi ollut kehu.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.