Lähettäjä: --
Päivämäärä: 6.5.25 13:49:59
Mitä väliä sillä on, kuittaako heti vai vuorokauden päästä? Eihän ihminen välttämättä ole ehtinyt edes katsomaan tavaraa vuorokaudessa. joku muu perheenjäsen tms. saattaa hakea paketin ja paketin tilaaja katsoo sen sitten kun ehtii.
Myyjänkään ei tarvitse pakettia kiirehtiä postiin, toki kiva jos näin tekee, mutta eihän se pakko ole viedä alle vuorokaudessa sinne.
Itsellä vei muuten parin ostokerran verran, ennen kuin tajusin että minun pitää kuitata ja antaa vielä palautettakin. Sähköpostiin tulee niin paljon automaattiviestejä milloin mistäkin palvelusta, joten ei noita jaksa kovin tarkkaan lukea läpi, vaikka siellähän tosiaan oli maininta siitäkin että pitäisi antaa palautetta. Vintedissa taas en ollut edes tajunnut käydä katsomassa sitä "keskustelua" tai mikä se näkymä on, jossa näkyy oston aikana mahdollisesti lähetetyt viestit ja automaattiviestit. Jossain vaiheessa sitten tajusin, että palautettakin pitäisi antaa.
En siis yhtään ihmettele, jos jollain toisellakin jää kuittaus tekemättä ihan vaan siksi, ettei tajua ajatella asiaa.
Ja vaikka tajuaa antaa kuittauksen, ei välttämättä tajua antaa palautetta. Jos ei paljon ole tämän tyyppisistä palveluista ostanut, ei välttämättä huomaa ajatella että palautteella on jokin merkitys. Nykyään palautetta kysytään vähän väliä kaikesta mahdollisesta palvelusta jota olet käyttänyt ja joka sovelluskin kännykässä huutaa palautetta. joten itse ainakin olen aika turtunut näille ja klikkaan vaan nopeasti pois. Toki on eri asia antaa palautetta yksityiselle myyjälle ja näin pyrinkin tekemään, mutta en ihmettele sitäkään jos ihmiset eivät vaan tule ajatelleeksi koko asiaa.
|