Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vintedistä taas

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.5.25 13:10:20

Aluksi ajattelin, että ihan jees sovellus, mutta nyt alkaa ärsyttää. Myyntejä takana reilu kymmenen ja en ymmärrä enää näitä ostajia. Miksi sitä tavaraa ei kuitata saapuneeksi ja siksi mitä pitikin? Miksi jätetään venymään siksi pariksi vuorokaudeksi? Tavarat on viety postiin alle vuorokaudessa, pakattu kunnolla ja tasan taatusti ovat sitä mitä pitikin, joten en ymmärrä mikä mättää? Viimeisistä kolmesta myynnistä eivät edes ole viitsineet antaa palautetta, joten olen saanut automaattisen palautteen. Nyt on taas yksi venymässä, vuorokausi takana ilman kuittausta.

Re: Vintedistä taas

Lähettäjä: Jaa-a 
Päivämäärä:   6.5.25 13:23:09

Ilmeisesti eivät jaksa jos ovat tyytyväisiä, kun myyjä saa kuitenkin automaattisesti hyvän palautteen.

Päivämäärä:   6.5.25 13:48:16

En ole koskaan käyttänyt mutta jos ostaisin niin en välttämättä parissa päivässä edes ehtisi avata pakettia. Ja jos automaattisesti kuittaantuu parissa päivässä niin en todellakaan alkaisi erikseen itse sitä tekemään.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   6.5.25 13:49:40

Miksi pitäisi tehdä niin? Säännöt on selkeät ja samat kaikille...

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.5.25 13:49:59

Mitä väliä sillä on, kuittaako heti vai vuorokauden päästä? Eihän ihminen välttämättä ole ehtinyt edes katsomaan tavaraa vuorokaudessa. joku muu perheenjäsen tms. saattaa hakea paketin ja paketin tilaaja katsoo sen sitten kun ehtii.

Myyjänkään ei tarvitse pakettia kiirehtiä postiin, toki kiva jos näin tekee, mutta eihän se pakko ole viedä alle vuorokaudessa sinne.

Itsellä vei muuten parin ostokerran verran, ennen kuin tajusin että minun pitää kuitata ja antaa vielä palautettakin. Sähköpostiin tulee niin paljon automaattiviestejä milloin mistäkin palvelusta, joten ei noita jaksa kovin tarkkaan lukea läpi, vaikka siellähän tosiaan oli maininta siitäkin että pitäisi antaa palautetta. Vintedissa taas en ollut edes tajunnut käydä katsomassa sitä "keskustelua" tai mikä se näkymä on, jossa näkyy oston aikana mahdollisesti lähetetyt viestit ja automaattiviestit. Jossain vaiheessa sitten tajusin, että palautettakin pitäisi antaa.
En siis yhtään ihmettele, jos jollain toisellakin jää kuittaus tekemättä ihan vaan siksi, ettei tajua ajatella asiaa.

Ja vaikka tajuaa antaa kuittauksen, ei välttämättä tajua antaa palautetta. Jos ei paljon ole tämän tyyppisistä palveluista ostanut, ei välttämättä huomaa ajatella että palautteella on jokin merkitys. Nykyään palautetta kysytään vähän väliä kaikesta mahdollisesta palvelusta jota olet käyttänyt ja joka sovelluskin kännykässä huutaa palautetta. joten itse ainakin olen aika turtunut näille ja klikkaan vaan nopeasti pois. Toki on eri asia antaa palautetta yksityiselle myyjälle ja näin pyrinkin tekemään, mutta en ihmettele sitäkään jos ihmiset eivät vaan tule ajatelleeksi koko asiaa.

Päivämäärä:   6.5.25 15:31:39

”En ole koskaan käyttänyt mutta jos ostaisin niin en välttämättä parissa päivässä edes ehtisi avata pakettia. Ja jos automaattisesti kuittaantuu parissa päivässä niin en todellakaan alkaisi erikseen itse sitä tekemään.”

Raha siirtyy myyjälle vasta kun tavara on kuitattu oikeaksi, tai kahden vuorokauden kuluttua jos ei kuittaa. Itse ainakin yritän mahdollisimman nopeasti tarkastaa tuotteen jotta myyjä saa rahansa.

Päivämäärä:   6.5.25 20:53:33

Samapa tuo tuleeko raha heti vai parin päivän päästä. Tulee kuitenkin. Ja mihin noita erikseen kirjoitettuja palautteita tarvitset? Eiköhän oletus ole, että kaikki on ollut ok, jos se automaattinen 5 tähteä tulee. Eiköhän kurjat kokemukset ihmiset jakaisi.

Päivämäärä:   6.5.25 21:22:52

Siinä sovelluksessa taitaa olla säännöt.
En usko että säännöissä lukee että heti paketin saatua, tulee kuittaus tehdä. Olen aika varma, että siellä on jokin aikamääre.

Taannoin vintedin ei postimaksuja-kampanjasta tilasin 20 pakettia jotka kaikki tuli ripotellen kotiovelle. Mulla sattuu olemaan muutakin tekemistä kuin pakettien availu heti tai edes samana päivänä.

Lisäksi useammassa tuotteessa jotka sain, oli sanomista. Esim yksi ostamani lasiesine oli rikki ja esineestä näki että se oli ollut rikki jo ennen kuljetusta sillä sitä oli liimailtu yhteen. Pohdin jonkin aikaa minkä palautteen annan tai hyväksynkö edes tuotetta joka myytiin mulle ehjänä ja uutena.

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   6.5.25 21:33:12

En kyllä ehdi availla paketteja heti enkä aina sen jälkeenkään muista heti kuitata. Ihan normaalia, ei kai niillä rahoilla nyt niin kova kiire voi olla?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.5.25 03:36:15

Oon ostanut ja myynyt Vintedissä eikä mitään hajua alouttajan kuvaikemasts toiminnosta. Mitä väliä jollain kahdella vuorokaudella? En ole edes huomannut.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.5.25 05:28:14

Kuittaan mahdollisimman pian ja annan palautteen samalla. Vaikka itselläni onkin rahaa, myyjällä ei välttämättä ole joten kivempi saada rahat myydystä tuotteesta mahdollisimman pian.

Lähettäjä: Lily 
Päivämäärä:   7.5.25 06:23:18

Niin, Vintedissä on säännöt ja se antaa ostajalle pari päivää aikaa hyväksyä paketti. Mielestäni se on oikein riittävä koska myyjä saa rahansa kuitenkin sen kahden päivän jälkeen! Eli ne eivät jää roikkumaan odottamaan sitä ostajan hyväksyntää. Mielestäni se pari päivää antaa ostajalle aikaa ilmoittaa ongelmasta ja jos mitään ei tee niin myyjä saa rahansa.
En ymmärrä mikä hemmetin kiire siellä sovelluksessa on jatkuvasti ja aina vedotaan että olo jo tunnin sisällä ostossa postissa! Joo kiva juttu mutta ei se oikeita olettamaan että ostaja hakee ja kuittaa heti kun saa saapumisilmoituksen.
Itse vien paketin joskus heti postiin, joskus samana päivänä, joskus saattaa seistä päivän tai pari, riippuu ihan omista menoista. Joskus haen paketin heti, joskus seuraavana päivänä tai sitä seuraavana. Joskus pyydän miestä hakemaan jos menee asioille sinne kauppaan. Joskus tiedän että paketti on tullut mutta näen että esim toinen paketti tulossa seuraavana päivänä niin haen ne vasta seuraavana päivänä molemmat.
Ihan Vintedin antamissa sääntöjen puitteissa toimin ja arvosteluni pelkkää 5 tähteä. Se ei ole nopeuskilpailu ja ihmisillä on muutakin elämää kuin Vinted. Mielestäni turha vedota että myyjä tarvitsee rahaa kun kissankumminkaima on sairaalassa, on kyse kuitenkin yksityishenkilöiden kaupoista JA Vinted antanut ostajalle sen kaksi päivää aikaa, myyjällä pidempi aika lähettää joten en ymmärrä miksi itketäään että pitäisi kaiken tapahtua sekunnissa jos itse vei heti postiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.