Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hoitoalan harkat

Lähettäjä: Ei8ma 
Päivämäärä:   5.5.25 21:38:09

Onko teillä kellään kokemuksia? Mulla meni kivasti lähihoitaja aikoina. Nyt jatkoin sh koulussa. Toinen harjoittelu menossa ja ensimmäinen vuosi koulua. Ohjaajat tietää asian, toinen ihana ja antaa aikaa yms. Toinen taas jatkuvasti tuhahtelee kun teen joitain asioita hitaammin. Esim lh työssä en ole ruiskuun vetänyt mitään töissä missä olen ollut, siitä aina huokailee kun olen hieman hidas. Eilen viimeeksi sanoi sielä vieläkin ilmaa, no sitä yritin kokoaika ottaa varoen pois ettei itse lääke tule ulos. Tuli vain paineita kun kommentoidaan vaikka näkee että mulla homma kesken.
Seuraavaksi tuhahteli kun oli vaikeuksia ampulin avauksessa jota en ole myöskään tehnyt kun pari kertaa ennen. En tiedä miten tuhahtelu, huokailu yms auttaa opiskelijaa. Huumeita ottaessa myös heti räyhää että varo ettei sitä mene pöydille, vaikkei yleensä edes ole mennyt.. Jotenkin turhauttaa.

Re: Hoitoalan harkat

Lähettäjä: Jenny 
Päivämäärä:   5.5.25 21:48:58

Ohjaajassa vikaa. Muista pitää myös omat puolesi asiallisesti. Kerrot että et ole tehnyt kuin muutaman kerran. Valmistuin itse ensihoidon puolelta ja vielä viimeisessäkin harjoittelussa jännitin antaa potilaalle morfiinia, koska en ihan oikeasti ollut joutunut sitä koskaan antamaan. Suurin osa ensihoidon harjoittelusta meni niin, että saatoin korkeintaan nesteyttää potilaita tai antaa hengitettäviä lääkkeitä. Jos ei pääse tekemään niin ei sitä kokemusta tule, piste. Nyt olen ollut työelämässä toista vuotta ja lääkelupien suorittamisen jälkeen olen saanut toistoja. Vasta nyt alkaa tulla varmuutta tekemiseen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.5.25 21:52:06

Harmi ettei ohjaajilta vaadita minkäänlaista ammattitaitoa ohjaamiseen. Siitähän tuossa on kysymys.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.5.25 22:00:02

Ohjaajiksi käytännössä usein pakotetaan, joten osa sitten osoittaa mieltään opiskelijoille. Ja se on väärin.

Päivämäärä:   5.5.25 22:01:25

Niimpäniin, kohta olet työtoveri.

Päivämäärä:   5.5.25 22:02:47

Valitettavasti ainakin yksityisellä puolella opiskelija ohjaus on todella surkeeta... Ohjaukseen ei työantajan puolelta anneta yhtään ylimääräistä aikaa. Minusta opiskelijoiden ohjaukseen tulisi panostaa työpaikoilla enemmän.

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   5.5.25 22:29:10

Nais ala. Se on ohjaajassa vika.. valitettavasti ne vasta sitten tajuaa, kos joutuisi itse uuden asian opettelemaan ja joku käyttäytyy samanlailla. Mutta anna palautetta, kun harkka loppuu, niin niiden esimiehelle.

Päivämäärä:   6.5.25 03:18:39

Yleensä työpaikoilla kaikkien on pakko ohjata opiskelijoita ja joillekin se ei vaan sovi. Koin harjoittelut raskaina, mutta niin kyllä myös opiskelijaohjauksen nykyään.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   6.5.25 03:24:36

Harmittaa aloittajan puolesta lukea tällaista. Toki joskus voi opiskelijamateriaalissakin olla syytä ja kaikki ei vaan sovi joka hommaan, mutta jos ap:llä on lähihoitajatausta, niin uskoisi hänen olevan montaa muuta pätevämpi.

Meillä on parhaillaan harkkari, jonka pitäisi valmistua tässä kuussa ja kertoi saaneensa edellisestä harkkapaikasta kenkää. Kertaakaan ei ole osoittanut oma-alotteisuutta, vaan jokainen työtehtävä on hänelle erikseen määrättävä. Käyttää aikaa turhaan länkyttämiseen ja ei osaa tarttua toimeen. Hän on nuori ja tiedän, että kypsyy varmasti vielä. Tässä vaiheessa en näe, että hänestä olisi työelämään ottamaan vastuuta. Ymmärrän, jos ohjaajaa turhauttaa opettaa, jos toinen ei kuuntele/ole kiinnostunut.

En tarkoita, että aloittajalla näin olisi, hänellä on jo alan osaamista, mutta esitän näkökulman.

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   6.5.25 09:37:27

Liisa, miesaloilla on ihan samanlaisia ohjaajia/työntekijöitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.