Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Harmaapät tössöttää joka paikassa edessä

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   5.5.25 18:13:45

Oli ihan tuskaa käydä tänään puolilta päivin cittarissa kun eläkeläiset hiissasivat joka puolella edessä. Heillä on mahtava taito viedä koko käytävä. Kaupasta kun pääsi niin liikenteessä ajeli muutama hazardi, ja kyllä, eläkeläiset siellä ajeli miten sattuu.

Re: Harmaapät tössöttää joka paikassa edessä

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   5.5.25 18:15:39

Meistä jokaisesta tulee joskus vanha. Turha irvailla ja naureskella. Nätisti voi pyytää tilaa, jos ovat tukkeena.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   5.5.25 19:08:54

Aloittaja itse taitaa olla aika dementoitunut, kun edes oikeinkirjoitus ei onnistu. Kukahan siellä marketissa ja liikenteessä oikeasti olikaan sitten hasardina ...

Itse olen erittäin skarppi, vaikka hiukset ovatkin jo harmaantumassa näin viisikymppisenä. On sen verran hyvä ulkomuoto ja itsetunto ettei tarvitse värjäillä hiuksia.

Lähettäjä: V 
Päivämäärä:   5.5.25 19:15:12

Aloittajalta aika ikävä aloitus oli kyllä

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   5.5.25 19:19:13

Minulle tuli ensimmäiset harmaat jo alle 3-kymppisenä ja tänään oli kaupassa tientukkeena suoraan sisäänkäynnin jälkeen parikymppinen nulikka puhelintaan räpläämässä.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   5.5.25 19:31:08

LähettäjäÄllö
Päivämäärä5.5.25 18:15:39
"Meistä jokaisesta tulee joskus vanha. Turha irvailla ja naureskella. Nätisti voi pyytää tilaa, jos ovat tukkeena"

Tämä! Jos joskus alkaa ärsyttää hidastelijat, itse yritän ajatella omaa mummiani. Hänkin saattaisi olla tien tukkona. Mutta olen silti onnellinen, kun hän on ylipäätään siinä kunnossa, että kykenee menemään itse kauppaan. Tai itsekin olen saattanut joskus töppäillä, jos on ollut jotain huolia tai olen ollut kipeänä. Pitää yrittää ajatella, että niillä on ehkä joku erittäin pätevä syy olla tielläni. Tuskin ilkeyttään ovat. Kamalaa jos minullekin sitten joskus ollaan vihaisia, kun en huonoilla silmilläni enää näe kunnolla, huomiokyky on alentunut, enkä osaa käyttää uusinta teknologiaa yhtä sujuvasti kuin nuoremmat

Päivämäärä:   5.5.25 19:41:19

Mmm, ja jos on itsellä niin hirveä kiire, niin voihan sitä lähteä kauppaan kymmenen minuuttia aiemmin, niin ei tarvitse vanhuksille äkeillä hidastelusta.

Päivämäärä:   5.5.25 20:32:48

"jos on itsellä niin hirveä kiire, niin voihan sitä lähteä kauppaan kymmenen minuuttia aiemmin"

Mitä se auttaa, kun esimerkiksi ruokatunnilla on hakemassa eväitä?
Ei tauko pitene, jos sen aloittaa aikaisemmin.

Päivämäärä:   5.5.25 20:36:55

Riku, sitten ostaa ne eväät ennen töitä tai edellisenä päivänä.

Meillä on tuossa lähimmässä Citymarketissa jopa ns hitaan palvelun kanssa. Saa ihan ajan kanssa höpötellä kassalle ilman, että joku hengittää niskaan.

Päivämäärä:   5.5.25 21:04:09

"Riku, sitten ostaa ne eväät ennen töitä tai edellisenä päivänä."

Tuo ei ole ratkaisu tähän.
Aivan sama, kun joku hidastelee liikenteessä. Ei ole ratkaisu, että lähtee aikaisemmin, jos on aikataulu.

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   5.5.25 21:20:50

Tulipa surullinen olo tästä. Ne "tössöttävät" vanhukset ovat joidenkin rakkaita vanhempia ja isovanhempia, jotka yrittävät pärjätä itse :(

Päivämäärä:   5.5.25 21:26:45

Riku, kyllä se on ratkaisu. Liikenteeseenkin voi lähteä niin, ettei ole tulenpalava kiire. Mieluummin varaa vähän ylimääräistä aikaa. Vihaan kiireentuntua ja myöhästymistä. Olen ratkaissut asian niin, että varaan aina ylimääräistä aikaa, koska jotain voi aina sattua. Ja tästä olen nyös saanut muutamalta säätäjäystävältäni kiitosta, kun minun laatimalla aikataululla ei tarvitse säntäillä paniikissa minnekään. Oppi tähän mentaliteettiin tuli äidiltä ja kiitos siitä hänelle. Tiedän, että ehtisin töihin myöhemminkin, mutta tykkään siitä, että ehtii rauhassa katsoa päivän agendan, vaihtaa vaatteet yms. Yleensä olen töissä puoli tuntia ennen vuoroni alkua, joskus aiemminkin. Sama lentokentillä yms - mieluummin vähän liikaa aikaa kuin liian vähän.

Lähettäjä: Nana 
Päivämäärä:   5.5.25 22:04:30

Varmaan on vanhuksiakin edessä kaupassa, mutta on niitä nuoria aikuisiakin, kärryt poikittain koko sadan kilon massallaan tukkivat käytävät valitessaan mieluisinta makkaralaatua. Ja lapsiperheet, huh, kiljuvine kakaroineen, jotka juoksevat päin tai rääkyen roikkuvat ostoskärryissä. Tai entä ne sipsihyllyn kohdalle juuttuneet teinilaumat jotka eivät saa silmiään irti puhelimistaan, että älyäisivät väistää.

Päivämäärä:   5.5.25 22:08:17

Kuulostaa kovin herttaiselta, mutta entä jos ajoissa täytyykin lähteä joka päivä, eikä vain silloin tällöin lentokentälle mennessä?
Nämä kuhnaajat varastavat toisten aikaa. Eikä nyt ole kyse harmaapäistä.
Moni eläkeläinen tajuaa, että duunarit hakee eväänsä
Puolilta päivin eivätkä silloin mene kauppaan, kun itse ovat sen juttuseuraa vailla olevan mummelin takana aikoinaan jonottaneet.
Eli kyllä nyt on sen joustamisen paikka heillä joilla on siihen aikaa.

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   5.5.25 22:10:21

D, Välillä toivois että kaikki eivät eläisi vanhaksi

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.5.25 22:12:30

Niin no, Ällöhän onkin sitä mieltä, ettei se, ettei päivän ainoa linja-auto yllättäen tulekaan tai tie on poikki tai lento peruuntuu, ole mikään syy myöhästyä töistä. Olisi pitänyt lähteä vaikka edellisellä viikolla.

Päivämäärä:   5.5.25 22:18:30

Riku, lähden kyllä töihinkin ajoissa, ihan joka päivä. :) kummasti tämä osalta onnistuu ja toisilta ei. Kuten sanottu, varaan mieluummin liikaa aikaa kuin liian vähän. Kerroinkin, että tiedän ehtiväni myöhemminkin, mutta inhoan kiirettä. Lähden aina paljon aiemmin kuin pitäisi. Sitä kutsutaan varautumiseksi. Samalla tavalla minulla minulla on kotona riittävästi ruokaa ilman kaupassa käymistä, aina saa useamman ruoan tehtyä, jos vaikka sairastuu tms, niin ei tarvitse kipeänä mennä minnekään.

Päivämäärä:   5.5.25 22:22:41

Kyllä minäkin osaan töihin ajoissa lähteä, mutta kyse olikin niistä, jotka tahallaan tai ajattelelomuttaan hidastavat toisia.
Se osoittaa huonoja käytöstapoja tai yksinkertaista tyhmyyttä.

Päivämäärä:   5.5.25 22:24:23

... , jos on yksi linja-auto päivässä, niin kyllä, hankkiutuisin tosiaan paikalle edellisenä päivänä ja asuisin hotellissa. Tai hankkisin auton.

En asu peräkylillä, niin niitä kulkineita on kyllä useampia. Jos bussia ei tule, menen seuraavalla. Jos sekään ei tule. Jos bussi hajoaa, otan potkulaudan alle.

Kuten sanottu, vihaan myöhässä olemista ja kiire aikataulu on asia, mikä minua kuormittaa tosi paljon. Mieluummin istun lentokentällä kolme tuntia lukemassa kirjaa kuin juoksen viimeisten perässä lähtöporteille. Sama koskee töitä - mieluummin olen siellä ajoissa tai jos aikaa on suhteettoman paljon, niin istun hetken kahvilassa tai kirjastossa tappamassa aikaa.

Päivämäärä:   5.5.25 22:28:37

Ajatus virhe, siis jos auto hajoaa piti olla. Ei se myöhästyminen toki maailmanloppu ole, mutta inhoan myöhästelyä ja siksi pelaan mieluummin aina varman päälle.

Ja mitä vanhuksiin tulee - huomiokyky heikkenee jokaisella iän myötä. Annettakoon vanhuksille aikansa hoitaa asioita, vaikka ärsyttäisikin. Ärsyttää minuakin, jos joku maksaa kymmensenttisillä kassajonossa ja aikaa kuluu sellaiseen, mutta vähän ymmärrystä muita kohtaan kuitenkin - ihan yhtä tärkeitä ihmisiä he ovat. Meistä kaikista tulee vanhoja ja hitaita joskus.

Päivämäärä:   5.5.25 22:32:50

On täysin eri asia istua kahvilassa kuin ratin takana, kun joku urvelo on kerännyt peräänsä kymmenien autojen letkan.
Eli ilman näitä minäminäminä hidastelijoita moni asia sujuisi paljon paremmin ja silloin on aivan turha vaan kertoa, että lähde ajoissa.

Yksi tyyppi kaupassa ne kiireellä jonottamaan juoksijat.
Kun näkevät, että olet menossa vaikka liukuportaisiin, niin täytyy ottaa jopa juoksuaskel tai pari, että varmasti ehtii ensin ja sitten jäädään eteen seisomaan. Ei siirrytä sivuun tai jatketa sitä juoksua edes kävelemällä. Seistään edessä, mutta eteen on päästävä.

Päivämäärä:   5.5.25 22:37:19

Riku, en edelleenkään tunnista tätä ongelmaa. Mene vaikka pikakassalle/itsepalvelukassalle, jos on tulenpalava kiire. Anna mummojen ja pappojen hoitaa omat asiansa - eivät ne ole yhtään vähäpätöisempiä kuin sinunkaan.

Päivämäärä:   5.5.25 22:40:15

En ole erikseen puhunut mummoista ja papoista, vaan hidastelijoista.
Eläkeläisiin viittasin vain kommentissani, että moni eläkeläinen ei käy kaupassa keskipäivällä, kun duunarit hakee eväitään.

Päivämäärä:   5.5.25 22:42:56

"Riku, sitten ostaa ne eväät ennen töitä tai edellisenä päivänä."

Palataan tähän.
Paistopisteeltä ei viitsi edellisenä päivänä valmiiksi ostaa ja moni kauppa ei ole auki kuudelta aamulla.

Päivämäärä:   5.5.25 22:46:54

Pakko nyt sanoa, että tuo on ihan itseaiheutettu ongelma. Paistopiste ei ole mikään pakollinen asia olla olemassa ja eväät voit laittaa valmiiksi kotona, niin jää kaupassa käyminen kokonaan. Teen/ostan toiseen työhöni eväät, paistopistettä käytän ehkä kerran kuussa tai kahdessa. Suunnittele enemmän, niin ei tarvitse valittaa. Ja täällä ne mummot ja papat on usein puolenpäivän aikaan kaupassa. Viiden, kuuden pintaan sitten lapsiperheet.

Päivämäärä:   5.5.25 23:00:44

Meitä on yleensä ruokatunnilla kaupassa kävijöitä muitakin kuin minä.
Ongelma on edelleen ne hidastelijat ja eteen kiilaajat.

Päivämäärä:   5.5.25 23:01:55

Edelleen, kaikilla on yhtäläinen oikeus siellä kaupassa käydä,vaikka sinua kiukuttaisi. Myös niillä hidastelijoilla.

Päivämäärä:   5.5.25 23:12:10

Huutelenkin käytöstapojen perään ja muiden huomioon ottamisen.
Ensimmäisessä kommentissani kerroin, että tänään oli kaupassa juuri sisääntulon jälkeen parikymppinen nulikka tukkeena räpläämässä kännykkää.
Menee sivummalle, eikä jää muiden eteen.

Päivämäärä:   5.5.25 23:17:14

Ja et osaa avata suuta ja sanoa, että "Anteeksi, menisin tästä?"

Päivämäärä:   5.5.25 23:32:39

Tottakai osaan,mutta mikä saa ihmisen käyttäytymään niin ajattelemattomasti?
Ja autolla se anteeksi pyytely ei toimi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.5.25 05:12:05

Voisko ne eläkeläiset käydä kaupassa muulloin kuin ruuhka-aikaan

Lähettäjä: Supi 
Päivämäärä:   6.5.25 05:22:15

Milloinkas teidän armollenne sopisi, että eläkeläiset saisi käydä kaupassa?

Päivämäärä:   6.5.25 07:24:38

ja taas jankutijankuti ja eipäsjuupas; kävihän nyt kaikille selväksi, että Ällö vihaa kiirettä

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   6.5.25 07:43:28

Takaa tuleva väistää.

Lähettäjä: jaksaavaa 
Päivämäärä:   6.5.25 07:47:32

Kumpikos vastaantulijoista väistää? Täkäläisissä kaupoissa harmaapäät työntää kärryillä kaikki pois tieltään, jos et halua lonkkaluuhusi kärryn kolhaisua, on pakko väistää nopeaan, kun harmaahirmu lähestyy.

Lähettäjä: Vanha tössöttäjä 
Päivämäärä:   6.5.25 08:00:13

Paistopisteeltä osteta mitään leivotaan kun on aikaa.Ai jokapaikassa höpö höpö kyl nuoretkin tössöttää kännykköjen räpläämistä kävelevä päin. Seuraavan kerran kaupassa menen etana vauhtia. Ohittaa voitte.Myö työllistettää kauppiaita kassoja vartijoita takseja linjaautoja junaliikennettä ymm.ootteko ajatelleet mietikkäpä päissänne.

Päivämäärä:   6.5.25 08:14:31

Ihana tössöttää kiirettä kaupassa on aikaa maksaa viissenttisillä ostokset.

Päivämäärä:   6.5.25 08:33:15

Se on suurta onnea elää ja selvitä läpi lapsuus, nuoruus, työikä ja tulla vihdoin vanhaksi ja hatun noston arvoinen juttu kyetä vielä voimien vähetessäkin käymään itse kaupassa, katsokaa ja ihailkaa.

Päivämäärä:   6.5.25 09:00:08

Tämä tössöttäjä just nyt metsänraivuuseen ihana rauhassa työskennellä kunto nousee.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   6.5.25 09:02:20

"... mietikkäpä päissänne." En,,,, ole,,, , "päissäni" >:(

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   6.5.25 09:09:55

"On täysin eri asia istua kahvilassa kuin ratin takana, kun joku urvelo on kerännyt peräänsä kymmenien autojen letkan."

voi riku pieni... kun tässä maassa on joukkoliikenne maaseudulla ajettu alas ja vanhusten on pakko ajella omalla autollaan asiolle. Reaktiokyky ei ole enää sitä mitä se oli nuorena ja silloin on parempi kaikille muillekin, että ajetaan hitaasti ja varovaisesti. Yritä kestää, joskus sinäkin olet toivottavasti vanha ja hidas. Jos et kiireissäsi tapa itseäsi kolaroimalla sitä ennen.

Päivämäärä:   6.5.25 09:20:24

Huoh, päissänne tarkoitaa ihan muuta.Siinäpä teille ihmettelemistä Google

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   6.5.25 09:21:20

Kyllä minä tiedän. Se tarkoittaa sekä ylä- että alapäätä.

Päivämäärä:   6.5.25 10:24:06

Huoh, Tarkoittaa yläpäätä

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.5.25 10:26:03

Miettikää päässänne, kääntäkää päätänne jne kun puhutaan siitä "yläpäästä".

Päivämäärä:   6.5.25 11:14:51

Ällö, entäs kun se linja-auto ei voi "varata aikaa" ja lähteä reilusti etukäteen, koska ei voi ajaa pysäkin ohi klo 6.50 jos lähtöaika on 7.00? Ja sitten pysäkkien välillä eteen tulee näitä kuhnureita, jonka vuoksi koko bussilastillinen myöhästyy töistä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.5.25 11:39:21

Kommenteista bongaa helposti kiukkuiset harmahapset :D

Päivämäärä:   6.5.25 11:41:41

"
... , jos on yksi linja-auto päivässä, niin kyllä, hankkiutuisin tosiaan paikalle edellisenä päivänä ja asuisin hotellissa. Tai hankkisin auton." En kyllä jaksa uskoa, että kukaan menisi joka ilta hotelliin odottamaan aamun työvuoroa.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   6.5.25 11:59:47

Lähettäjä: Emmi
Päivämäärä: 5.5.25 21:20:50

Tulipa surullinen olo tästä. Ne "tössöttävät" vanhukset ovat joidenkin rakkaita vanhempia ja isovanhempia, jotka yrittävät pärjätä itse :(

Näin juuri. Olisitte tyytyväisiä että touhuavat vielä etteivät tarvitse yhteiskunnan kallista hoitoa. Hävettää tällainen aloitus.

Päivämäärä:   6.5.25 12:10:00

Jep: no on syytä hävetäkin.

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   6.5.25 12:28:21

Sattuuko teille kovinkin usein näitä erikoistilanteita, että linja-auto ei tullut tms. Ja onko se sen vanhuksen vika. Olisiko parempi että se vanhus ajaisi autollaan kovempaa kuin mihin hänellä kyvyt riittävät. Saattaisi kiireisten matka hidastua silloinkin, kun vanhus ajaisi satasta päin teidän autoanne. Ja jos on se erikoistapaus kun on kiire, niin mitä hittoa silloin teette kaupassa pyörimässä. Moni järjestää arkensa ihan itse kiireiseksi. Se ei ole kenenkään toisen ongelma. Hidas ja huomiokyvyltään heikompi saa käydä kaupassa siinä missä kiireisetkin.

Toki itsekin joskus olen käynyt ruokatauolla kiireessä paistopisteellä. Mutta se on mun valinta. Tiedän ruokatauon pituuden ja tiedän kaupassa olevan ruuhkaa siihen aikaan. Olisin voinut ottaa eväät, mutta en ottanut, vaan itse päätin mennä kauppaan. Oma moka, jos tauko menee ruuhkassa

Päivämäärä:   6.5.25 12:34:24

Mmm: minulle on käynyt (lakkojen lisäksi, eli yllättäen) kahdesti niin, ettei linja-auto tule. Samoin lasten koulubussi on jättänyt alle viisi kertaa vuosien varrella tulematta. Tie on ollut poikki kerran, tukossa kerran ja parisenkymmentä kertaa on käynyt niin, että siellä on ollut joku puunlastaus tai konerikkotilanne, jonka takia olen odotellut 20 minuutista puoleen tuntiin. Eli usein näitä ei ole, enkä todellakaan tällaisten takia mene ennakolta hotelliin yöksi, varsinkaan kun työkohteiden lähellä ei ole hotelleja. Silloin kun työskentelin kaupungissa yhdessä paikassa, niin kuljin silloin tällöin linja-autolla, jos vaikka oma auto oli rikki tai kuten kerran, kun annoin autoni lainaksi naapurille, joka ei pääse töihin bussilla.

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   6.5.25 12:42:21

Missä ihmeessä te käytte kaupassa, jos siellä on ihmisiä jatkuvasti hidastamassa teidän asiointia? Minä käyn parissa pienemmässä kaupassa ja isossa marketissa, enkä moisia huomaa.

Toiseksi, milloin eläkeläiset saisi käydä kaupassa, kun tässä moititaan keskellä päivää kaupassa käymistä? Ruuhka-aikana ei saisi käydä kaupassa, mutta ei päivälläkään. Käytännössä eniten eläkeläisiä näkyy aamusta tai aamupäivästä kaupoissa.

Kannattaa tilata netistä, jos ihmisten kohtaaminen on näin vaikeaa.

Päivämäärä:   6.5.25 13:18:22

Itsekin kävin pitkästä aikaa asioimassa näin arkena aamupäivästä. Asun maaseudulla, joten täällä noita vielä kotona pärjääviä vanhuksia riittää, jotka sitten kerran pari viikossa ajelevat kylille kaupoille. Ja siis onhan se vaarallista, kun eivät oikein hahmota vastaantulevaa autoa ja pysäyttävät omansa ohiajon ajaksi. Nopeusrajoitukset olisivat 80-100km/h, mutta nämä ajelevat ihan maks 60km/h ja hyppivät jarrulle jos yhtään oksa heilahtaa silmäkulmassa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.