Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi et halua parisuhdetta?

Lähettäjä: PiiPaa 
Päivämäärä:   5.5.25 14:52:46

Suomessa on noin 1,3 miljoonaa yksin asuvaa aikuista. Iso osa omasta tahdostaan. Tämähän ei ole välttämättä huono asia, mutta mikä tähän on syynä, että parisuhde ja yhdessä asuminen on selvästi vähenemään päin?

Re: Miksi et halua parisuhdetta?

Lähettäjä: AB90 
Päivämäärä:   5.5.25 14:58:20

Mulla katosi lääkityksen myötä kaikki halut, enkä ole sen jälkeen kokenut parisuhdetta tärkeäksi.

Lähettäjä: 911 
Päivämäärä:   5.5.25 15:04:24

Yhteiskunnan normit ja odotukset ovat muuttuneet. Enää ei katsotaan niin kieroon, jos olet aikuisena sinkku/lapseton.

Nuorten miesten ja naisten koulutuspolut eroavat jo aika lailla toisistaan. Miehet käyvät amiksen ja naiset lukion ja siitä sitten korkeakoulututkinnon. Nuoret viettävät eri paikoissa ja porukoissa aikaansa ja yleensä paria etsitään juuri omista "piireistä" lähtökohtaisesti.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.5.25 15:05:14

Jos ilmestyisi joku suuri rakkaus ja tulisi tunne etten voi elää ilman häntä, voisin alkaa, mutta jos ei niin en halua koska..

- Ei tarvitse sopia aikatauluista kenenkään kanssa, saan tulla ja mennä miten huvittaa.
- Herkkäuniselle mukavaa nukkua yksin rauhassa ja hiljaisuudessa, ilman että joku heiluu vieressä.
- Seksi on ok, mutta on ihan kiva ettei ole ns. velvollisuutta yrittää pitää yllä säännöllistä seksielämää silloin jos ei huvita tai jaksaisikaan. Huonoja kokemuksia siitä että avo sanelee että seksiä pitäisi olla näin ja noin paljon ja kiukutteli jos oli hiljaisempi kausi.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.5.25 15:07:11

Olen liian jänis tulemaan kaapista ulos ilman Suurta Rakkautta. Helpompi larpata heteroikisinkkua.

Lähettäjä: / 
Päivämäärä:   5.5.25 15:11:44

Koska yhä useammalle (ainakin miehelle) parisuhde = tarkasti tasanmenemistä, ei pelkästään taloudellisesti vaan jopa yhteyttä otetaan sen mukaan kumpi on viimeksi soittanut tai viestitellyt. Jos et ole muistanut, että tänään on "sun" vuoro eikä ollut asiaakaan, huomenna riidellään että sua ei sitten kiinnosta kun ei sinusta eilen kuulunut vaikka oli sun vuoro. Ja toki sekin, että jopa palveluksille on monilla hinta, vaikka itse tarjoudutaan tekemään. Erikoista on sekin, että jos mennään ravintolaan, mies ei tarjoa, mutta kun nainen tekee kaikki ruoat viikonloppuna kodissaan, nainen maksaa ja "tarjoaa" silloin miehelle (jolle on tärkeää, ettei tarjoa). Tuota peliä alkaa pelata itsekin ihan siksi kun toinenkin pelaa - miksi itsekään jos ei toinenkaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.5.25 15:18:13

Parisuhde sopii, jos sopiva ehdokas tulee vastaan, mutta en tarvitse parisuhdetta.

Yhdessä asumista en halua. Nautin omasta rauhasta, siisteydestä, hiljaisuudesta, hyvistä yöunista ja vapaista aikatauluista.

Lähettäjä: kerma 
Päivämäärä:   5.5.25 15:25:19

Useita syitä, mm. se että laadukkaita naisia "ei kasva joka oksalla". Sinkkuna myös saa päättää kaiken mitä tekee ja on myös vastuussa vain itsestään.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   5.5.25 15:26:48

"Parisuhde sopii, jos sopiva ehdokas tulee vastaan, mutta en tarvitse parisuhdetta."

Tämä. En ole myöskään erityisen seksuaalinen ihminen, joten ahdistaa ajatus, että kumppani haluaisikin seksiä useammin kuin itse haluaisin. En halua lapsia, joten ei onneksi senkään takia ole pakko olla sitä parisuhdetta. Lähinnä kaipaan sellaista syvää keskusteluyhteyttä ja kumppanuutta.

Lähettäjä: Poikamiss 
Päivämäärä:   5.5.25 15:35:18

"Suomessa on noin 1,3 miljoonaa yksin asuvaa aikuista. Iso osa omasta tahdostaan."

Tuo ei ole totta. Viime vuonna julkaistun Väestöliiton perhebarometrin mukaan melkein kaikki sinkut tahtoisivat parisuhteeseen, jos vain oikea osuisi kohdalle.

https://t.ly/l0ht2

Lähettäjä: Poikamiss 
Päivämäärä:   5.5.25 15:36:51

Ja syy siihen, miksi olen sinkku, on se, että en kelpaa naisille, joista olen kiinnostunut. Suomeksi sanoen tasoni ei riitä.

Lähettäjä: kielo 
Päivämäärä:   5.5.25 15:38:51

"Hyvää en saa ja huonoa en huoli", joten ollaan yksin.

Päivämäärä:   5.5.25 15:49:17

Samoja syitä kuin yllä. Seksuaaliset haluni ovat melko tuulella käyvät, enkä jaksa painostusta, murjotusta tai "pakkoseksiä" silloin kun halut ovat nollassa. Toisaalta en halua myöskään kokonaan seksitöntä parisuhdetta. Lisäksi nautin yksin asumisesta aivan liikaa, ja minulla on jossain määrin valtaväestöstä poikkeavat arvot ja elämäntyyli.

Jos rakastuisin korviani myöten ja kumppani olisi valmis antamaan minulle sopivasti omaa tilaa tinkimättä sitoutumisesta, niin voisin ryhtyä parisuhteeseen. Pidän tätä kuitenkin hyvin epätodennäköisenä enkä siis pidättele hengitystä odotellessa. Minulle sopivaan kumppaniin törmääminen on vähän sama kuin löytäisi yksisarvisen. Vaatimustaso on korkealla ja siitä en ole valmis myöskään tinkimään.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.5.25 16:01:26

Itsellä myös tuo velvollisuusseksi ajatus tökkii. Tiedän että sitä ei tule harrastaa, mutta ei sitä silti voi välttyä siltä ajatukselta takaraivossa

Lähettäjä: Melina 
Päivämäärä:   5.5.25 16:04:11

"Parisuhde sopii, jos sopiva ehdokas tulee vastaan, mutta en tarvitse parisuhdetta."

Mulla myös tämä. Kriteerit on kovat, joten sopivaa tuskin tulee vastaan, ja nimenomaan tulee vastaan, koska en etsi mitään.

Ja vaikka sopiva tulisikin vastaan niin en tiedä muuttaisinko enää kenenkään kanssa asumaan saman katon alle. Mulle on tärkeää se, että saan olla kotona rauhassa ja turvassa, ja tämä tapahtuu varmasti vain yksin asuessa.

Päivämäärä:   5.5.25 16:04:31

"Tuo ei ole totta. Viime vuonna julkaistun Väestöliiton perhebarometrin mukaan melkein kaikki sinkut tahtoisivat parisuhteeseen, jos vain oikea osuisi kohdalle."

Minäkin voisin tahtoa parisuhteen, jos se oikea osuisi kohdalle. Tuskin kovin moni vannoutunutkaan sinkku kieltäytyisi rakkaudesta, jos vastoin kaikkia todennäköisyyksiä se itselle täydellinen ihminen osuisi vastaan. Silti sinkkuus on oma valintani ja nautin yksin elämisestä. En myöskään millään tavalla etsi parisuhdetta tai edes haaveile "sen oikean" löytämisestä.

Olen omasta halustani myös mm. vähentänyt työntekoa ja pienentänyt kulutustani voidakseni elää enemmän itseni näköistä elämää. Silti en kieltäytyisi lottovoitosta tai jättiperinnöstä, jos sellainen epätodennäköinen onni osuisi kohdalle. Samalla tavalla suhtaudun parisuhteeseen. Epätodennäköinen onnenpotku, mutta tervetuloa jos on tullakseen.

Lähettäjä: ja 
Päivämäärä:   5.5.25 16:04:34

Nykyään some tuo myös ongelmia ja parisuhde kovin someorientoituneen miehen kanssa ei kiinnosta. Ex ei kehunut edes kohteliaisuudesta tyyliin kampaajakäynnin jälkeen, mutta arvosteli sitäkin enemmän, milloin oli mikäkin kohta kropassa tai naamassa huono ja olisi pitänyt treenata tai mennä jonnekin täyttämään, kohottamaan ja milloin mitäkin. Mutta somenaisia, niitä seurasi innoissaan, esitteli minullekin ja olisi pitänyt olla kehumassa. Kun oli katsellut näitä vähäpukeisia notkoselkä-töröhuulikuvia, olikin taas paljon vikoja kerrottavana minulle. Kun sanoin, että siis nuo kuvat on todella käsiteltyjä, niin suuttui että ei ole vaikka kateelliset naiset niin väittääkin. Itse oli ihan tavallinen kaikin tavoin. Joku varttuneempi mies voisi olla someton, vaikka ei tuokaan parikymppinen ollut.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   5.5.25 17:10:06

En jaksa enää ketään kotonani. Viimeisin parisuhde oli tyyliin saatanasta seuraava. En ota enää riskiä, että saan taas jonkun sekopään josta on vaikea päästä eroon.

Päivämäärä:   5.5.25 17:21:56

Mulle ei sovi parisuhdenormiin kuuluva seksin oletus.
Mä haluan seksiä kerran kuussa ovulaation aikaan.
En suostu pakkoseksiin eli seksin harrastamiseen kun ei ole fyysistä halua.

Tämän palstan ja jodelin ja muiden foorumeiden/ryhmien perusteella TODELLA iso osa naisista suostuu pakkoseksiin parisuhteessa. Se on järkyttävää.

Toinen juttu on se, että pidän itsestäni ja siksi en halua huonontaa elämääni.

Nuorena parisuhteissa olin ja silloin totesin että parisuhde mieheen heikentää aina elämänlaatua. Kaikki on huonommin. Kaikki miehet heikentävät naisen elämänlaatua. Tästä on myös tutkimuksia. En oikein usko että löytyisi puolisoa joka parantaisi elämänlaatua. Ainoa hyvä asia jonka arvelen suhteen tuovan ihmisille on se, että toinen maksaa puolet vuokrasta.

Periaatteessa olisi mukavaa jos olisi samanhenkinen ihminen jonka kanssa jakaa arki, keskustella, toimia yhdessä tiiminä. Pidän luonnostani toisen huomioinnista mutta en silloin kun toinen vain ottaa (kuten kaikki miehet). On mukavaa kun kukaan ei heikennä elämänlaatuani. Tuntemani naiset elää kaikki sellaisissa suhteissa etten itselleni ikinä ottaisi.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   5.5.25 17:26:44

Varmaan siksi, ettei naiset enää tarvitse miestä elättäjäksi ja orjuttajaksi.
Ei mua ainakaan kiinnosta passata jotain laiskaa ukkoa. Naisena seksiä kyllä löytyy, jos on tarve. Ei siihen tarvitse pitää miestä kotona.

Lähettäjä: 4u4u 
Päivämäärä:   5.5.25 17:30:12

Tykkään asua yksin. En kaipaa asuinkumppania.

Tykkään olla yksin ja kaipaan omaa rauhaa. En kaipaa parisuhdetta.

En kaipaa seksiä kenenkään kanssa. Seksi on parasta kun haluan, ihan dildon kanssa. Naiset ei seksuaalisesti kiinnosta ja miehet on ällöttäviä, epähygieenisiä, huonoja seksissä, jne.

Pärjään taloudellisesti yksin, en tarvitse ketään maksamaan/jakamaan asuinkulujani.

Ihmisistä on tullut todella ärsyttäviä. Kaikilla on joku pakkomielle viisastella, olla oikeassa, nälviä. Eikä kuunnella tai ymmärretä keskustellessa mitään. Todella turhauttavaa ja tympeää olla muiden seurassa, kun naamatusten keskustelu ei onnistu sen paremmin kuin kirjallisestikaan. Ja jos keskustelu ei onnistu, ei kannata edes yrittää parisuhdetta.

En halua lapsia, en ole koskaan halunnut. En myöskään lemmikkejä.

En tiedä mitä annettavaa minulla olisi parisuhteelle. En tiedä, miksi kukaan haluaisi seurustella kanssani. Olen ollut 12 v kestäneessä parisuhteessa ja tuon jälkeen olen halunnut olla yksin. Ja kun katsoo ja kuuntelee muiden suhdeongelmia, niin vielä vähemmän kiinnostaa pariutua.

Pidän siitä että koti on siisti. En kuitenkaan nauti siivoamisesta. En jaksaisi sitä, että joku muu sotkisi eikä siivoaisi. Tai sitten hänen tapansa siivota on todellisuudessa vain lian levittelyä ja koti olisi sitten epähygieeninen ja minä joutuisin siivoamaan toisten jälkiä.

Olen hetero, mutta miehet ei oikein viehätä. Miehet haisee pahalta, ovat epähygieenisiä ja vielä brassailevat sillä, etteivät ole aikoihin peseytyneet, vaihtaneet vaatteita puhtaisiin tms. En halua, että kotini haisee pahalta siksi, että täällä on joku mies haisemassa.

En jaksa typeriä ihmisiä, ja ei-typeriä on hankala löytää. En voisi kuvitellakaan olevani parisuhteessa, koska en ole törmännyt henkilöön, jonka kanssa tekisi mieli olla parisuhteessa.

Miehet kuorsaavat. Minä taas olen todella huono nukkumaan, enkä kestä sitä, että joku kuorsaa. Unirytmini on myös vähän omanlaisensa, enkä ole aamuvirkku, enkä jaksa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä että toisilla voi olla erilainen vuorokausirytmi tai unisykli kuin heillä.

Olen niin tykästynyt yksinelämiseen ja itsenäisyyteen, että pitäisi tapahtua jotain todella isoa, että luopuisin tästä. En jaksa yhtään ylimielisiä ihmisiä. En myöskään epävarmoja vässyköitä.

Lähettäjä: Törppöö 
Päivämäärä:   5.5.25 17:37:18

Jos joskus olen kiinnostunut jostain miehestä niin tästä alkaa paljstua kaikkea junttimaisia piirteitä.
En voi sietää, että on ihan ok haukkua joku vastaantuleva nainen ulkonäöltään tai arvostella ihminen painon mukaan
Toisin sanoen ei riitä miehellä henkinen kapasiteetti ja se on luotaantyöntävää.
Ihanaa olla vapaa, pesköön ukot ovat kalsarinsa ha kokatkoot pöperönsä.

Ei maitolasiin lehmää tarvita.

Lähettäjä: no se 
Päivämäärä:   5.5.25 17:38:29

"enkä jaksa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä että toisilla voi olla erilainen vuorokausirytmi tai unisykli kuin heillä."

Ex-mies oli sellainen, joka halusi vapaalla nukkua puoleenpäivään, minä taas herään aamulla. Ei siinä muuten, mutta sen mielestä ei olisi saanut nousta aikaisemmin vaan samaan aikaan. V-tuili siitä. Oli muutenkin ihme laiska, jota koko ajan väsytti, nukkumaan piti mennä kun oli kaupassa käynyt tai jonkun tyyliin taulun ripustanut. Minua ei hänen nukkumisensa aamulla olisi muuten haitannut, mutta jos oli jotain sovittu nukkui aina liikaa että myöhästyi ja kun ei olisi saanut mennä eri huoneeseen tai mennä vaikka kaverille vaan nukkua, koska_vkl_ja_hänkin_nukkuu.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   5.5.25 17:43:10

Siihen on moniakin syitä. Suurin osa kuitenkin liittyy ihan siihen, että olen tullut vanhemmiten itsekkääksi. Haluan elää juuri niin kuin haluan, ilman että tarvitsee aina taipua kompromisseihin ja neuvotella jokaisesta pikkuasiasta. Olen myös introvertti, ja vaikka rakastan työtäni asiakaspalvelijana, tarvitsen työpäivien jälkeen rauhaa ja yksinoloa. Suurin syy on se, etten pysty nukkumaan kenenkään kanssa samassa huoneessa, saati sängyssä. Ex aiheutti vähän traumoja... En toisaalta usko, että edes löytäisin ihmistä, joka minut hyväksyisi tällaisenaan, saati sopeutuisi siihen, että saman katon alle en voi ottaa toista ihmistä asumaan enää, vaikka olisi miten rakas.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   5.5.25 17:49:04

En ylipäätään ymmärrä, miksi parisuhteen pitäisi olla = yhdessäasuminen. Olen ollut jo vuosia parisuhteessa, jossa emme asu yhdessä eikä halutakaan, itse asiassa jo suhteen alussa otimme puheeksi asian ja olimme tyytyväisiä, kun molemmat ajatteli samoin. Kumpikaan ei asu vuokralla, joten asumiskulujen säästön vuoksikaan ei olisi järkeä ja välimatka on niin lyhyt, että voidaan käydä ja olla toistemme luona aina halutessa. Kyllähän sitä ihmetellään, että ette ole tosissanne. Niin, yhdessä asuvathan eivät koskaan eroa, petä tai muuten p-rseile kun ovat niin tosissaan :D

Päivämäärä:   5.5.25 18:00:39

On minulla parisuhde vaikka ei asutakaan yhdessä. Ei ole lapsia eikä muutakaan syytä sellaiseen. Ollaan molemmat tahoillamme aikanaan asuttu muiden kanssa ja putkirempan takia jonkin aikaa keskenämmekin, mutta ei meillä ole mitenkään rahaa sellaiseen lukaaliin että molemmilla olisi tarpeeksi omaa rauhaa ja tilaa. Helppoa ja kätevää asua suht lähekkäin ja molemmilla on omiin tarpeisiin sopiva koti. Vietetään noin puolet viikosta yhdessä ja puolet omissa kodeissamme. Nukun paljon paremmin yksin kotonani joten sekin on iso hiertävä tekijä pidemmän päälle kun nukkuu huonosti.

Tämähän on ihannetilanne parisuhteelle kun on kaksi kotia ja molemmilla aina tilaisuus saada omaa rauhaa ja tilaa, mutta ei kuitenkaan ole mikään pakko mitään. Tai meidän tapauksessa, minä menen kotiini omaan rauhaani ja silloin täällä miehen luona on aina talo täynnä porukkaa aamusta iltaan. :D Olen introvertti ja sosiaaliset tarpeeni täyttyvät melkein jo parisuhteessa, mutta pidän silti yhteyttä omiin ystäviini ja näen heitä. En kuitenkaan jaksa sitä loputonta vierailijavirtaa jota mies taas rakastaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.5.25 18:36:27

En oikein ole muiden makuun omana itsenäni, enkä jaksa jatkuvasti teeskennellä olevani joku muu kuin olen. ieluummin olen sitten yksin, mutta minä.

Lähettäjä: ii 
Päivämäärä:   5.5.25 19:55:10

Aloituksessa kysyttiin, että miksi parisuhde ja yhdessä asuminen on vähenemään päin. Siksi moni on vastannut siihen, miksi ei halua asua kenenkään kanssa yhdessä sen lisäksi, miksi eivät halua parisuhdetta.

Mutta se on selkeästi ongelma, että ihmiset eivät halua asua toisen kanssa yhdessä, kun sitä on ihan tutkittu ja aihetta ihmetellään. Kertoo varmasti jotain suomalaisesta kulttuurista, kun monissa muissa kulttuureissa on suku saman katon alla tai vähintään samassa pihapiirissä. Suomessa taas kaikki muuttavat omilleen heti kun voivat eikä edes naimisissa olevat halua muuttaa yhteen...

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   5.5.25 20:28:56

En ymmärrä miksi monella yhteenmuuttamisesta kieltäytymisen syy on se, ettei halua sopia aikatauluja. Enemmänhän niitä pitää sopia jos on parisuhteessa ja asuu erikseen :D Ei me miehen kanssa mitään aikatauluja sovita, molemmat elää omaa elämäänsä oman aikataulunsa mukaan. Ja sitten kun ollaan molemmat kotona samaan aikaan niin keksitään yhteistä tekemistä. Ilman mitään painetta aikatauluista.

Eikä meillä ole aina seksiä joka kuukausi. Joskus taas on joka päivä. Ei se ole mikään velvollisuus, oma ukko ainakin osaa tumputtaa jos minua ei huvita eikä siitä mitenkään loukkaannu. Ei häntä itseäkään aina paneta vaikka mies onkin.

Inhottavaa oli asua erikseen. Jatkuvaa pakkaamista ja paikasta toiseen siirtymistä, työkamppeita piti raahata mukana jne. Paljon mukavampaa ja helpompaa asua yhdessä paikassa sellaisen miehen kanssa, jonka kanssa elämä on mutkatonta.

Exän kanssa asuminen ei kyllä ollut kivaa. Mutta hän ei ollutkaan mutkaton ja helppo ihminen. Ei hankalan tyypin kanssa kannata elämäänsä tuhlata, kun niitä helppoja ja rentoja tyyppejä on myös olemassa.

Lähettäjä: Wcj 
Päivämäärä:   5.5.25 20:49:26

Koska kaikki miehet, joita olen tapaillut, olettavat että nainen maksaa 75% talouden kuluista (omat ja yhteisten lasten kulut kokonaan, kun mies maksaa vain omat kulunsa). Lisäksi pitäisi tehdä 95% kaikista kotitöistä. Myöskään koskaan ei saisi olla mitään ongelmia elämässä, pelkkää juhlaa, kunhan se ei tarkoita minun suvun puolen juhlia.

Ei kiitos.

Jos jostain löytyisi mies, joka haluaa jakaa arjen ja juhlan sekä kulut niin voisin harkita.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   5.5.25 20:51:52

Ei oo löytynyt sopivaa kumppania enkä halua "tyytyä väkisin" johonkin vaan sen takia ettei tarvis olla yksin. Pitäis varmaan lähteä ulkomaille ettimään.

Lähettäjä: Riitta 
Päivämäärä:   5.5.25 20:52:29

Jatkuvat pettymykset miehiin.

Lähettäjä: Ne 
Päivämäärä:   5.5.25 21:02:59

Kun on 20 vuotta asunut yksin, en voisi enää kuvitellakaan asuvani jonkun toisen kanssa. Olen niin omiin tapoihini kangistunut, että olisin varmaan hirviöavopuoliso.

Tarvitsen omaa aikaa ja rauhaa ja haluan katsella kotonani vain omia sotkujani.

Parisuhteessa olen kyllä ollut jo vuosia, mutta juuri nyt sekin tuntuu ottavan enemmän kuin antavan.

Päivämäärä:   5.5.25 21:48:34

Suomalainen 50/50 ja tee ite -mies ei kiinnosta. Mihin mä sitä miestä tarviin kun voin nyt jo tehdä kaiken itse, eikä tarvi tehdä kompromisseja, siivota muiden jälkiä tai kestää muutakaan p@skaa?

Jos olen parisuhteessa niin mun elämänlaadun pitää silloin olla korkeampi kuin sinkkuna ollessa ja siihen täytyykin miehen tehdä sen verran töitä, että perus suomi juntti ei siihen pysty. Mulle ei ole mikään ongelma ottaa puolisoa jostakin toisesta kansalaisuudesta jos jonkun kivan kohtaan ja pyrin itse myös silloin olemaan paras mahdollinen puoliso hänelle.

Kauhulla katselen millaisille miehille suomalaiset naiset tekee lapsia. On linnakundeja, alkkiksia, narkkareita, pettäjiä, naisten hakkaajia, miehiä jotka makaa pääasiassa kalja kourassa ja tupakka huulessa sohvalla ja ainoa todistus mikä näillä kavereilla on - on hyvällä tuurilla - peruskoulun päättötodistus. Jotain kriteerejä olisi ihan terveellistä olla jos niitä lapsia tekee.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   5.5.25 22:10:06

Parisuhteessa eläminen on joka kerta heikentänyt elämänlaatuani monella tavalla. En vain kertakaikkiaan keksi, miksi ihmeessä haluaisin sellaiseen ryhtyä taas. Vähän sama kuin kysyisi miksi en halua amputoida toista kättäni, ottaa naamatatuointia ja muuttaa Ruandaan.

Päivämäärä:   5.5.25 22:14:27

Mä olen aikaisemmissa parisuhteissa huomannut sen, että mä annan enemmän kuin saan.

Ajatus parisuhteesta ei tunnu mukavalta, koska en jaksa aukoa haarojani jatkuvasti miestä miellyttääkseni. Mulla ei ole niin paljon haluja, että jaksaisin päivittäistä paneskelua. Enkä todellakaan jaksa mitään mököttämistä tai syyllistämistä asiasta. Se vie ne viimeisetkin halut.
Mä myös miestä miellyttääkseni yleensä ajelen esim. säärikarvat, kainalokarvat jne. Nyt ne saa rehottaa just niin pitkään kuin mua itseäni huvittaa.

Mua ei myöskään huvita ajatus jatkuvasta aikataulujen yhteensovittamisesta. Kokemus on näyttänyt, että minä se kuitenkin olen joka loppupelissä joustaa. Ei kiitos.

Mulla on myöskin pari koiraa, jotka vaikuttaa hyvin paljon kumppaniin ja parisuhteeseen. En jaksa kuunnella ainaista vikinää siitä, kun mihinkään ei voi lähteä ja aina on kiire kotiin. Nää ei myöskään ole mitään pikkufifejä joiden kanssa pärjää jokainen - suurin osa kumppaniehdokkaista karsiutuu pois jo siinä kohtaa kun eivät pärjää näiden kanssa.

Tällä hetkellä mä myös nukun niin huonosti, että ajatus miehestä mun sängyssä ahdistaa. En ole koskaan ollut sellaista lusikassa nukkuvaa tyyppiä, ahdistun kuumuudesta ja tarvitsen tilaa ympärilleni. Jokainen eksä on halunnut änkeä mahdollisimman lähelle nukkumaan ja voin kuvitella etten varmaan tällä hetkellä nukkuisi silmäystäkään kenenkään vieressä.

Päivämäärä:   5.5.25 22:30:13

En tiennyt että minulla on näin monta sielunsiskoa. Moni viesti voisi olla itse kirjoittamani.

Päivämäärä:   6.5.25 06:50:04

Parisuhde ei ole antanut minulle mitään sellaista, jota ilman en pärjäisi.
Vuosien aikana kriteerit vaan nousseet ja oikean tyyppiseen mieheen tuskin tulen törmäämään.
Ystävien ja läheisten parisuhteet puistattavat, eikä niissä kukaan oikein näytä viihtyvän.
En halua elää loppupuolta elämästäni jatkuvassa kompromississa ja antaa saamatta saman verran takaisin.
Uskon kyllä rakkauteen ja kumppanuuteen, mutta en usko, että se tapahtuu kaikille, joten olen ihan mielelläni yksin, en huonossa suhteessa vain suhteessaolemisen takia.
En myöskään ikinä enää halua asua yhdessä kenenkään kanssa, koska nautin omasta estetiikasta, päivärytmistä ja elämäntavasta.

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   6.5.25 06:53:44

Nuorempana yritin pakottaa itseäni parisuhteisiin, koska niin kuului tehdä. Oli vaan ihan kamalaa - en kerta kaikkiaan ymmärrä, mitä naiset parisuhteista saavat. Varmaan jos joku oikein rikas ja antelias mies olisi sattunut kohdalle, niin olisin voinut sitä sietää. Ilmaisiksi en siihen vaan pysty.

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   6.5.25 07:23:14

Olen pitkässä parisuhteessa ajautunut tilanteeseen jossa meillä ei ole oikeastaan mitään yhteistä. Nukumme erikseen, en halua tehdä mitään "yhdessä" jne.
Nyt eron tiimoilla olen miettinyt että vaikka tykkään nukkua lusikassa ja olla parisuhteessa en ehkä halua sitä perinteistä mallia enää uudelleen aloittaa.
Oma kämppä vois olla ja nähtäisiin kun se sopii molemmille. Et tavallaan haluan parisuhteen mutta en niinkuin sen ajatellaan olevan. Mutta jos oikea sattuu vielä kohdalle niin voihan nämä ajatukset heittää sitten häränpyllyä. Nämähän ovat sen loukkaantuneen ja osin katkeroituneen ihmisen ajatuksia joka nyt olen vuosien omien tarpeiden laiminlyönnin jälkeen.

Lähettäjä: Miia 
Päivämäärä:   6.5.25 08:22:38

Voin paljon paremmin ilman parisuhdetta.
Ja kokemusta on kuitenkin asiasta, 3 avioliittoa ja 1 muutaman vuoden seurustelu ilman yhteen muuttamista.
Olen onnellisempi, tyytyväisempi elämään näin

Lähettäjä: Miia 
Päivämäärä:   6.5.25 09:07:39

Siis 3 AVOLIITTOA.

Lähettäjä: Melina 
Päivämäärä:   6.5.25 09:16:45

"Ei oo löytynyt sopivaa kumppania enkä halua "tyytyä väkisin" johonkin vaan sen takia ettei tarvis olla yksin. Pitäis varmaan lähteä ulkomaille ettimään."

Mä oon miettinyt samaa, että jos joskus tulisi fiilis että miehen haluaisin niin suuntaisin ulkomaille. Mulla yksi ulkomaalainen mies työkaverina eikä yksikään suomalainen mies ole kohdellut mua niin hyvin kuin hän. Yllättänyt monet kerrat että voiko joku mies oikeasti kohdella mua sillä tavalla. Tuskin on ainoa laatuaan.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   6.5.25 09:20:23

Samaa mieltä Melinan kanssa; suomalaiselle naiselle on hyvät markkinat esim. Saksassa ja Briteissä. Jos haluaa herrasmiesmäistä kohtelua ja romantiikkaa, sinne.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   6.5.25 09:34:09

Joo tuo on myös kiva että sinkkuna ei tarvitse sheivata jos ei aina jaksa. Sheivailen kyllä, koska itseä häiritsee olla ihan luonnontilassa, vaikkei kukaan näkisikään, mutta harvemmin kuin jos olisin parisuhteessa.

Ja jos mahassa kiertää, voi pieraista kunnolla rauhassa. :D

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.5.25 13:16:35

Tuo että voi itse pieraista silloin kun huvittaa, mutta ei tarvitse kuunnella kenenkään toisen piereskelyä tai röyhtäilyä. Tai kuorsausta. Tai vessalorotusta.

Lähettäjä: -4° 
Päivämäärä:   6.5.25 15:15:29

Hyvin monesta jo ketjussa mainitusta syystä, mainittavimpina juurikin pakkoseksi ja muutenkin se että parisuhde ottaa enemmän kuin antaa sinkkuuteen verrattuna.

Lähettäjä: Höh 
Päivämäärä:   6.5.25 15:19:55

P, olen naimisissa mutta en koe että minun pitäisi sheivata ja usein olenkin sheivaamatta.
Olen ihminen ja minulla kasvaa ihokarvoja.

Lähettäjä: -**- 
Päivämäärä:   6.5.25 15:37:40

"Samaa mieltä Melinan kanssa; suomalaiselle naiselle on hyvät markkinat esim. Saksassa ja Briteissä. Jos haluaa herrasmiesmäistä kohtelua ja romantiikkaa, sinne."

Nämä ovat kyllä ihan höpöpuheita. Lähes kaikkialla maailmassa duunariväestön on huonommin koulutettua ja juntimpaa kuin Suomessa.

Erityisen paljon huvittaa tuo brittien mainitseminen. Siinähän sitä oikein sivistystä onkin.

Päivämäärä:   6.5.25 17:02:53

''Lähettäjä: .
Päivämäärä: 5.5.25 22:30:13

En tiennyt että minulla on näin monta sielunsiskoa. Moni viesti voisi olla itse kirjoittamani.''

Sama, oli jotenkin ihanaa lukea että monella on samanlaisia ajatuksia. :D Toki, mä vielä haaveilen siitä oikeasta jonka kanssa voisi loppuelämän olla yhdessä mutta ei se taida kovin realistista olla. Jokainen ihminen kyllä kaipaa rakkautta mutta tarvitseeko senkään välttämättä tulla kumppanin muodossa, tätä olen pohtinut.

Monelle kuitenkin se kumppani, ymmärrettävästi on se ykkönen joten välillä voi tulla hieman ulkopuolinen olo.

Päivämäärä:   6.5.25 17:12:10

Mulla on Saksalainen ex, jolla ei ollut mitään korkeakoulututkintoa, mutta automaattisesti aina avasi mulle kaikki ovet, kantoi kauppakassit, veti tuolin mulle ravintolassa ennen kuin istui itse, osti useita kertoja kukkia jne jne jne lista on loputon. Myös muut saksalaiset miehet, jotka tunnen, ovat käytöstavoiltaan täysin erilaisia kun suomi juntit, joten Saksassa on todellakin on paremmat mies markkinat ja käytöstavat Suomeen verrattuna. Briteistä ei ole mitään kokemusta, joten sitä en osaa kommentoida.

Päivämäärä:   6.5.25 19:17:17

Edellinen piste, miksi se mies on ex jos oli kerta niin ihana?

Lähettäjä: Nainen 
Päivämäärä:   6.5.25 19:28:09

Asun yksin eli olen kai virallisesti sinkku. Olen myös avoimessa parisuhteessa eli monen mielestä en oikeassa suhteessa ollenkaan.

Mutta kun ke odotukset ja normit heittää sivuun ja kokeilee rohkeasti omaa polkuaan, elämä voi alkaa. Omalla kohdallani se tarkoittaa että vietän arkipäivät yksin ja viikonloput suhteessa - ja esimerkiksi viime viikonloppuna nautimme kumppanini kanssa orgioista.

En ihan heti vaihtaisi elämääni siihen yleisesti hyväksyttyyn muottiin, pari ankeaa avoliittoa kokeneena. Ja tosiaan, naisena yksin asumisessa on se hyvä puoli, että saan olla kotonani ihan vapaasti välillä tosi kamalan näköinen, ilman että kukaan näkee. Ja syödä vaikka linssikeittoa, vaikka se pierettääkin koko illlan.

Päivämäärä:   6.5.25 19:35:56

Edellinen piste, miksi se mies on ex jos oli kerta niin ihana?

Hän kuoli.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   6.5.25 20:34:59

Joo täytyisi varmaan lähteä pariksi kuukaudeksi työnkiertoon johonkin toiseen sivistyneeseen Euroopan maahan :D jos vaikka kielitaito paranisi ja löytyisi mies. Suomalaisista ei ole löytynyt sopivaa ja onhan mulla suku pullollaan ihmisiä, joiden puolisot ovat ulkomaalaisia (oma isäni Belgiasta, serkun mies Italiasta, tädin mies Hollannista..). Taitaa olla ihan sukuvika kun suksi ei luista suomalaisten kanssa.

Lähettäjä: euje 
Päivämäärä:   6.5.25 21:31:31

Minullakin on saksalainen eksä. Hän oli aika rasittava. Todella mustasukkainen. Ei sietänyt sitä, että huomioin jotakuta toista. En saanut jutella edes perheenjäsenilleni jos mies oli samassa tilassa. Kaverille ei kannattanut edes yrittää jutella. Juttelin silti, ja hän istui vieressä tai vähän matkan päässä ja lähetteli minulle "rakastan sinua" -viestejä... Hän halusi roikkua kaikessa mukana ja sitten kiukutteli minulle, kun huomion jotakuta muuta. Olisi kai pitänyt kaikkien muiden nähden olla aina kieli hänen kurkussaan. Kahden kesken hän ei ollut koko ajan minussa kiinni, mutta muiden nähden kyllä.

Tuosta toki aikaa, mutta eipä häntä voi herraamieheksi nimittää.

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   6.5.25 22:36:46

On ollut pitkä parisuhde, joten sekin on nähty. Epäilen, ettää en halua enää asua kenenkään muun kanssa. Nyt tottunut omaan rauhaan, aikatauluun ja hiljasuuteen. Lapsikin lähtenyt jo maailmalle. Satunnainen seura käy, mutta varsinaista perhettä en enää halua. En minkäänlaista sukuun tutustumista tai toisen suurempaa ymmärtämistä. Kaikki henkiset asiat voin jakaa parhaitten kavereitten kanssa ja fyysiset hetkellisesti.

Lähettäjä: Helga 
Päivämäärä:   6.5.25 22:54:17

Mulla on samanlainen kokemus saksalaisesta kuin eujella. Oli kyllä rasittava tyyppi. En mä sitä kauaa jaksanut katsella.

Päivämäärä:   6.5.25 23:04:56

Naiset on yliarvostettuja.

Päivämäärä:   7.5.25 06:11:22

Elämä on hyvää yksin asuessa ja seksin takia ei tarvitse alkaa seurustelemaan. Olin jo unohtanut tuonkin, että sen puolison mukana tulee kaikki se sukulointi jne..*puistatus*

Ei ikinä enää.

Lähettäjä: Mira 
Päivämäärä:   7.5.25 06:19:48

Koska ihmisten itsekkyydelle ei ole mitään rajaa ja ajatellaan vain ja ainoastaan itseään. Keksitään syitä miksi toinen olisi taakkana.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.