Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuulen sykkeen korvassa

Lähettäjä: +- 
Päivämäärä:   5.5.25 13:47:02

Olen kärsinyt pulsoivasta tinnituksesta nyt muutaman viikon. Alkoi ihan yhtä äkkiä hiljaisena huminana nukkumaan mennessä, mutta nyt ääni on jo niin kova että häiritsee ihan normaalia olemista. Jos on paljon muuta ääntä ympärillä niin silloin ei kuulu. Hirveä humahtelu sykkeen tahtiin. Todella ahdistavaa yrittää alkaa vaikka nukkumaan. Onko muilla ollut, kauanko kesti ja onko syy hakeutua tutkimuksiin? Sen verran lueskelin että pulsoiva tinnitus saattaa olla oire terveyttä tai jopa henkeä uhkaavasta tilasta. En nyt vielä ala panikoimaan kuitenkaan. Välillä tuntuu myös pientä painetta korvassa.

Re: Kuulen sykkeen korvassa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.5.25 13:47:30

Oletko mitannut verenpaineen?

Lähettäjä: Lillan 
Päivämäärä:   5.5.25 13:49:28

Verenpaine tai lihasjumi? Soita kuitenkin tk:een ja kysy neuvoa.

Lähettäjä: Toinen 
Päivämäärä:   5.5.25 14:21:59

Mene lääkäriin, voi tosiaan olla oire jostain vakavammasta. Kokemuksesta kirjoitan.

Päivämäärä:   5.5.25 14:22:21

En ole mitannut, ei ole mittaria kotona.

Päivämäärä:   5.5.25 14:23:45

Toinen, jaa toki kokemuksesi jos haluat.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   5.5.25 14:27:17

Minäkin olen kuullut useamman vuoden mutta en jatkuvasti. N kerran vkossa ehkä havahdun ja häiritsee sitten jonkun aikaa. En ole tästä lääkärissä valittanut mutta muita oireita kyllä on ja olen todella uupunut.

Lähettäjä: pepsukka 
Päivämäärä:   5.5.25 14:29:46

Voi tosiaan olla oire jostain vaarallisesta, mutta harvoin akuutisti henkeä uhkaavasta. Verenpaine, kaventuma valtimossa jne.

Lähettäjä: omena 
Päivämäärä:   5.5.25 14:30:18

Anemia oli minulla syynä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.5.25 14:33:03

Jaa sille on nimikin. Lapsesta asti ollut tuollaista silloin tällöin, ikää nyt 35 ja hyvin henki pirisee, ei ole sairauksia. En tiennyt että voisi muka olla vaarallista??

Päivämäärä:   5.5.25 14:45:44

Minullakin on ollut tällaista ohimenevää nuorempana mutta ei näin häiritsevänä. Ei helpota missään asennossa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   5.5.25 14:56:05

No jos se on sulla nyt pitkään jatkunut 24/7 noin häiritsevänä mitä kuvailet niin mikset ole käynyt lääkärissä?! Eikö olisi järkevämpi lääkärin arvioida onko kyse jostain vakavemmasta kuin täällä pohdiskella.

Päivämäärä:   5.5.25 15:02:52

^ luulenpa että jos ottaisin tk yhteyttä tällaisella asialla niin sieltä käskettäisiin odottelemaan jos jatkuu vielä kuukausia ja hyvää jatkoa.

Päivämäärä:   5.5.25 15:47:35

Höpö höpö. 2 viikkoa riittää hyvin jos oire on jokapäiväistä elämää häiritsevää kuten kuvailet. Vai koetko sittenkin pärjääväsi vaivan kanssa?

Päivämäärä:   5.5.25 16:00:26

En ole sanonut ettenkö pärjäisi vaivan kanssa. Kyllä tämä ahdistavaa on varsinkin nukkumaan mennessä ja muutenkin olla koko ajan niin tietoinen omasta sykkeestä. Sillähän minä tässä kyselen muiden kokemuksia että meneekö tämä mahdollisesti ohi jossain vaiheessa.

Lähettäjä: tiuku 
Päivämäärä:   5.5.25 16:09:08

Minulla oli ihan lapsesta lähtien, diagnosoitiin jo nuorena synnynnäinen verenpainetauti, sain lääkityksen ja humina ja sydämensyke korvissa loppui siihen. Korkeaa verenpainetta veikkaan minäkin.

Päivämäärä:   5.5.25 16:17:15

Pärjäile sitten.

Lähettäjä: sydän 
Päivämäärä:   5.5.25 16:22:27

Minulla sydämen ja verenkierron kanssa ongelmia. Ei kuulunut enää sydän operaation jälkeen kun hoito saatiin tasapainoon. Kannattaa syy selvittää jos vaivaa kovasti.

Lähettäjä: vaikku 
Päivämäärä:   5.5.25 16:28:33

Huimaako tai onko korvassa muuta oiretta? Itsellä korvatulehdus tai sukeltelujen jälkeinen korvien pidempiaikainen lukkoon meno aiheuttanut samaa. Lähipiirissä myös kasvain aiheuttanut mm tuota jatkuvana.

Päivämäärä:   5.5.25 16:31:12

Kasvain oli siis hyvälaatuinen, mutta leikkauksen myötä potilaan toinen puoli kasvoista halvaantui (roikuu silmä luomi ja suupieli). Sitä ei voinut jättää kasvaessaan koko ajan suuremmaksi.

Päivämäärä:   5.5.25 16:32:55

Lisättävä vielä että, kasvain oli korvassa.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   5.5.25 16:37:28

Sama juttu. Tutkittu on ja taas tutkitaan. Lisäksi huimausta ja muita oireita.
Niskajumitilanne pahentaa. Kävin puuduttamassa niskan, niin helpotti viikoksi, mut taas suhisee. Raivostuttavaa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.5.25 17:14:33

Mulla allergia aiheuttaa tuota. Kokeile ottaa allergialääkettä. Auttaa nopeasti, jos allergiasta kyse.

Päivämäärä:   5.5.25 17:18:47

Ei ole muita oireita kun välillä sellainen terävä paineentunne joka menee nopeasti ohi. Tässä viimeaikoina on kerran alkanut yhtä äkkiä sängyssä puhelinta katsellessa huimaamaan mutta se meni myös nopeasti ohi. Mulla ei ole tietääkseni ikinä ollut korvatulehdusta.

Päivämäärä:   5.5.25 19:00:03

Syön joka päivä allergialääkettä muutenkin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.5.25 19:24:50

Onko allergialääke riittävän tehokas?

Lähettäjä: kl 
Päivämäärä:   5.5.25 19:42:16

Jos nyt korvalääkärissä kävisit.
Mulla teki saman löysä tärykalvo joka painui kuuloluuta vasten, kun korvatulehduksen erite painoi sitä sisältäpäin ulos.
Pelkkä reiän tekeminen ja antibioottikuuri korjasi ongelman. Koska korva ei ollut kipeä, en pitänyt kiirettä lääkäriin menolla, kuulon alenema oli syy miksi sinne lopulta tuli mentyä.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   5.5.25 22:22:32

Täällä humisee myös. Pahenee niskajumissa. Puren hampaita ja kuorsaan ja verenpaine nouseen stressistä.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   5.5.25 22:56:08

Mulla kuuluu koko ajan, ja on aina kuulunut vasemmasta korvasta pieni tsup, tsup, tsup, tsup -ääni sykkeen mukana,kunhan vain ympärillä on tarpeeksi hiljaista.

Mikä lie verisuoni tekee mutkan, luulin pitkään, että kaikki kuulevat samoin. Mulla on matala verenpaine, ja etenkin nuorempana ollut hyvinkin laiha veri.

Ei varsinaisesti häiritse, ei ole ova ääni.

Lähettäjä: Ooo 
Päivämäärä:   6.5.25 01:53:33

Sama oire ollut täällä nyt viikon. Pelottaa aivan sairaasti, elämäntavat ollut jo vuosikymmenen retuperällä, eli aika varma olen että verenpaine tuhonnut jo suonet ja sydämen jonka takia jyskyttää.. tai sitten syöpä tai aneurysma.

Päivämäärä:   6.5.25 20:16:14

Todennäköisyys jollekin vakavalle on kuitenkin aika pieni niin en nyt etukäteen liikoja pelkäisi. Pitänee sit soittaa TK ja kysyä kannattaako tulla näytille..

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   6.5.25 20:30:53

Minä olen kuunnellut sykettäni vuosia ja hengissä edelleen. Verenpainelääkityksen aloituksen jälkeen päiväaikaan korva vaan suhisee. Nukkumaan mennessä vielä kuuluu välillä jumputus.

Lähettäjä: auts 
Päivämäärä:   6.5.25 23:34:38

Minä kuulen vain sen vanhan tv:n virityskuvan vinkunan 😵‍💫

Lähettäjä: Pepe 
Päivämäärä:   6.5.25 23:56:28

Minun katosi kun laihdutin ja verenpaineet saatiin sillä normilukemiin

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.5.25 05:07:16

Mullakin syynä oli korkea verenpaine, joka johtui siitä että kilpirauhaslääkitys oli liian korkea.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   7.5.25 05:45:32

Mulla ollut myös useamman vuoden. Muistan että joku kuuma kesä oli kun alko. Joskus tosiaan häiritsee kun menee nukkumaan, onneksi hukkuu taustahälyyn muutoin. Kuulotestissä hankaloitti piippausten kuulemista kun piti olla kuulokkeet korvilla hiljaisessa kopissa. Pää vuosia sitten magneettikuvattu tuon takia, mutta ei sieltä vissiin mitään löytynyt. Sitten joskus myöhemmin lääkärissä mainitsin asiasta uudelleen, mutta lääkäri ei pitänyt vaarallisena. Tais vaan sanoa että itse kullakin tahtoo jos jonkinlaisia suhinoita korvassa kuulua. Mulla suhina vaimenee jos kaulan oikealta sivulta (suhina oikeassa korvassa) painaa lujaa sormilla suonen päältä. Joskus kun oikein häiritsi humina mietin jo saisko tuohon jonkun painesiteen laitettua. :D voisi kyllä lääkärille Joskus taas mainita asiasta että pitäiskö tutkia uudelleen. Verenpainemittaria ei ole ja lääkäri kerran sanoi ettei siellä vastaanotolla kannata mitata painetta kun ei anna todellista lukemaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.