Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tässä kuuma peruna, oletko valmis?

Lähettäjä: Nappulaliiga 
Päivämäärä:   5.5.25 10:06:55

Kertokaa tyhmälle;

Miten ihmisillä on varaa pitää omia hevosia? Mitä tekevät työkseen?
Ihmiset puhuvat kovaan ääneen kun ovat persaukisia, mutta on varaa ajella laina autolla ja ostaa toinen, kolmas, neljäs hevonen.. MITEN?!
Ottavatko ihmiset lainaa hevoseen?
Onko joku ostanut hevosen lainalla? Suositteletko?
Sponssaako joku sinun hevosen omistamista? Äiti, isä, hööks..??
Miten porukalla on varaa pitää maneesitallilla hevosta?!
Jos sinulla on hevonen ja saat säästöön mitkä ovat tulosi?

Ja joooo oon täysin persaukinen kaupantäti joka haaveilee omasta hevosesta mutta miten ihmeessä uskaltaa edes haaveilla kun tuntuu ettei rahat riitä edes elämiseen.

Re: Tässä kuuma peruna, oletko valmis?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.5.25 10:17:52

No kerrotaan tyhmälle.

Miten ihmisillä on varaa pitää omia hevosia?
Miettimällä mihin rahansa laittaa, ja säästämällä.

Mitä tekevät työkseen?
Olen hoitotyön päällikkö, mutta on mulla ollut hevosia koko ikäni. Myös silloin kun oli sairaanhoita.

Ihmiset puhuvat kovaan ääneen kun ovat persaukisia, mutta on varaa ajella laina autolla ja ostaa toinen, kolmas, neljäs hevonen.. MITEN?!
En ole kinä väittänyt olevani persaukinen.
Auto on, ja kaikkea muutakin on, mutta lainaa ei ole ikinä ollut kuin asuntolaina.

Ottavatko ihmiset lainaa hevoseen?
En minä ainakaan ole ottanut.

Onko joku ostanut hevosen lainalla?
En minä ole ostanut.

Suositteletko?
En.

Sponssaako joku sinun hevosen omistamista? Äiti, isä, hööks..??
Isä välillä sponssaa, koska se on meidän yhteinen harrastus.

Miten porukalla on varaa pitää maneesitallilla hevosta?!
Mun hevoset, kaksi kpl, eivöt ole maneesitallilla. Mutta eivät kyllä missään ruputallillakaan. Kaikki tallin speksit ovat tätä päivää, paitsi se maneesi puuttuu.

Jos sinulla on hevonen ja saat säästöön mitkä ovat tulosi?
Nettona noin 5000 €.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   5.5.25 10:21:44

Miten ihmisillä on varaa pitää omia hevosia? -Mulla on vain yksi hevoen.
Mitä tekevät työkseen? -Tällä hetkellä makaan kotona kuntoutustuella hyväpalkkaisesta työstä.
Ihmiset puhuvat kovaan ääneen kun ovat persaukisia, mutta on varaa ajella laina autolla ja ostaa toinen, kolmas, neljäs hevonen.. MITEN?! -Mulla on ihan oma auto ja edelleen se yksi hevonen.
Ottavatko ihmiset lainaa hevoseen?- En ole ottanut.
Onko joku ostanut hevosen lainalla? Suositteletko? -En ja en osaa sanoa.
Sponssaako joku sinun hevosen omistamista? Äiti, isä, hööks..??- Ei, vanhemmat on kuolleet vuosia sitten.
Miten porukalla on varaa pitää maneesitallilla hevosta?! -Mun heppa asuu maneesittomalla tallilla.
Jos sinulla on hevonen ja saat säästöön mitkä ovat tulosi? -Tällä hetkellä en saa säästöön vaan maksan isoa asuntolainaa.

Ja joooo oon täysin persaukinen kaupantäti joka haaveilee omasta hevosesta mutta miten ihmeessä uskaltaa edes haaveilla kun tuntuu ettei rahat riitä edes elämiseen. -Älä haaveile vaan ota härkää sarvista ja kouluta itsesi parempaan työhön. Jokainen on oman onnensa seppä. Minäkin hommasin kielitodistukset, jatkokoulutin itseäni ja pääsin ulkomaankomennukselle ja työkaverit oli vihreitä kateudesta kun palasin kotimaahan verovapaa mersu alla ja vähän extraa sukanvarressa. Ole kunnianhimoinen JA TEE ASIALLE JOTAIN!

Lähettäjä: Nappulaliiga 
Päivämäärä:   5.5.25 11:07:32

-.- itseasiassa teenkin kokoajan asialle jotain. Hain kouluun ja nyt kaikki varpaat ja sormet ristissä että pääsen edes johonkin niistä.
Etsin aktiivisesti parempaa työtä, tämä vain hankalampaa toteuttaa kun tarjontaa ei ole. Olen vääntänyt niskalimassa kahta työtä (täysaikanen ja osa-aikanen).

Vaikka tuosta valituksesta saa kuvan että istun kotona itkien kun ei asioista tuoda hopeatarjottimella naaman eteen, ei se kuitenkaan niin ole. Tällä hetkellä tilanne on suhteellisen huono, mutta todella toivon että tulevaisuus näyttää valoisammalta.

Lähettäjä: -,- 
Päivämäärä:   5.5.25 11:09:27

Tsemppiä :)

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   5.5.25 11:11:54

"Ihmiset puhuvat kovaan ääneen kun ovat persaukisia, mutta on varaa ajella laina autolla ja ostaa toinen, kolmas, neljäs hevonen.. MITEN?!"

No siten, että kun elää aivan varojensa rajalla tai niiden yli, niin olo tuntuu persaukiselta vaikka omaisuutta olisi liiaksi asti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.5.25 11:15:37

Hevosen pitäminen on tosi kallista. Lisäksi siinä on mahdollisuus tosi isoihin ennakoimattomiin kuluihin eli ei sitä voi kenellekään oikein suositella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.