Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Säätöäiti säätää jälleen

Lähettäjä: Eijaxa 
Päivämäärä:   5.5.25 09:56:55

Olen kertonut siitä säätäjästä täällä ennenkin.

Nyt se päätti, että meidän lapsi menee heille. Oli aamulla pyytänyt ja lapseni soitti ja kysyi. Sanoin, että ei käy (ja muistutin lasta, miksi ei). Pian se äiti sitten soitti minulle ja kysyi. Sanoin ei. Aloitti siitä huolimatta säätämisen, kuinka sitten kuskaa lapsen kotiin siihen ja siihen aikaan jne. Jaksoin olla kohtelias ja kerroin, että kuten jo aamulla lastani muistutin, niin meillä on tänään menoa. No, säätöäitihän voi tuoda lapsen aikaisemminkin. Heiltä sitä ei tietenkään saa hakea meidän aikataulujemme mukaan :D tosin eipä ole sinne menossakaan.

Re: Säätöäiti säätää jälleen

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   5.5.25 10:03:23

On se kauheaa kun mummo haluaa viettää aikaa lapsen kanssa .

Päivämäärä:   5.5.25 10:04:06

Mistä arvasit, että olemme menossa mummolaan?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.5.25 10:06:23

Minua säälittää, kun hän haluaa olla avulias ja ehkä saada ystäviä. Etkö voisi antaa vielä yhtä mahdollisuutta? On joo ärsyttävä, mutta siellä taustalla on hyvä tahto.

Lähettäjä: Kermansavi 
Päivämäärä:   5.5.25 10:11:51

Kuinka moni oikeasti jaksaa tuollaista omassa kodissaan...? Se nainenhan pitää heittää niskaperseotteella ulos jos sen päästää sisälle (...jos tämä on se takkiäiti) moniko ihan oikeasti kajoaa fyysisesti toiseen ihmiseen...?

Päivämäärä:   5.5.25 10:23:58

Siis ajattelin että säätöäiti on lapsen mummu . Anoppeja varsinkin täällä aina morkataan ja anoppi ilmeisesti haluaa lapsen kanssa viettää aikaa.

Päivämäärä:   5.5.25 10:51:07

Viimeksi kun kielsin niin alkoi lapsille selittää, että olisi ollut mäkkäriä ja leffaa luvassa. En vaan jaksa tätä säätämistä. Jos haluaa, että itsellään ja lapsellaan on kavereita, niin molempien kannattaa käyttäytyä normaalisti eikä jyrätä mielipiteineen toisten yli.

Päivämäärä:   5.5.25 10:51:59

Ja vaikka kyseessä olisi oma äitini tai anoppini, niin en silti kestäisi.

Päivämäärä:   5.5.25 10:54:34

Mikä tää juttu on ? Seuraan päivittäin palstaa ja ilmeisesti mennyt ohi...

Päivämäärä:   5.5.25 11:22:50

Minä Vaan: lapseni luokkakaverin äiti säätää joka asian niin, ettei häntä kestä. Esimerkkejä, joista olen teille avautunut:
-lapsensa otti koulusta väärän takin. Ehdotin, että käyn vaihtamassa ne matkan varrella. Ei käy. Ehdotin, että vaihtavat takit maanantaina koulussa. Ei käy. Kävi vain se, että tuo äiti käy meillä viikonloppuna vaihtamassa takit. Lopputuloksena tuuli oli vienyt meidän takin...

-kuskaaminen synttäreille. Tuo äiti kysyy, voidaanko järjestää kimppakyyti erään luokkakaverin synttäreille kaupunkiin. Vastaan, että meidän kyydillä pääsee vaikka molemmat matkat. Siitä hirveä säätö, kuinka hän kuskaa toisen matkan. Vastaan, että olen juhlissa valvojana, ajan sinne ja takaisin ja kyytiin mahtuu. Ei kun hän kuskaa toisen matkan.. lopputuloksena odottelin hänen lastaan kun ei saanut matkalla kopata kyytiin ja myöhästyin sovitusta ajasta, tosin se ei vaikuttanut onneksi juhliin.

Näitä esimerkkejä riittää.

Päivämäärä:   5.5.25 11:23:50

Joo ja tosiaan, jos tuon erehtyy päästämään sisälle niin ei lähde kulumallakaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.5.25 11:24:36

Miksi lähdet mukaan säätämään? Kerro mikä käy ja mikä ei, mutta älä periaatteesta kieltäydy esim takin palauttamisesta hänen toimestaan, se on vain periaatteellista hankaloittamista sinulta.

Päivämäärä:   5.5.25 11:30:12

Entäs, jos takkia olisi tarvittu siellä reissussa? Olisi ollut melkoista hankaloittamista säätäjän puolelta, jos olisi pitänyt lähteä vielä takkikauppaan.

Päivämäärä:   5.5.25 12:29:19

Aa se olikin tuo kaverin äitijuttu . Tosiaan rasittavalta kuulostava tyyppi.

Lähettäjä: <> 
Päivämäärä:   5.5.25 12:32:47

Mitä konkreettista haittaa siitä voisi olla, että tekisi tuon toisen ihmisen eikä oman mielensä mukaan?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.5.25 12:39:42

"Minua säälittää, kun hän haluaa olla avulias ja ehkä saada ystäviä. Etkö voisi antaa vielä yhtä mahdollisuutta? On joo ärsyttävä, mutta siellä taustalla on hyvä tahto."

Tämähän on pääsääntöisesti ihan kiva neuvo harkittavaksi, mutta ei oman jaksamisen kustannuksella. Jos kaikki on henkilön kanssa niin vaikeaa, kuin mitä aloittaja on kertonut, niin ei siitä tulee mitään muuta kuin ärsytys. Kyseinen äiti ei ole muuttamassa tapojaan (ja toisaalta miksi pitäisi, perusluonne tuntuu olevan hössöttäjä).

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.5.25 13:09:57

Nyt taitaa olla kaksi vaikeaa mammaa. Aloittaja kertoo vain oman näkökulmansa ja vaikuttaa silti aika hankalalta.

Itse olen onnistunut kieltäytymään yhteiskyydeistä jos en niitä tarvitse, en ole kuskannut ketään mihin ei huvita jne. Ei ole tarvinnut säätää.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   5.5.25 13:22:05

.: minusta sinä vaikutat todella hankalalta ihmiseltä. Mammattelet, lällättelet ja huutelet miten kukaan lasten kaveri ei pääse kyydilläsi mihinkään.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.5.25 13:57:39

Muistan tuon takkitapauksen, enkä ymmärrä, miksi tuo toinen äiti ei voinut auttaa asiassa, jonka hänen oma lapsensa oli aiheuttanut.

Päivämäärä:   5.5.25 15:09:48

Ei pidä järjestää yhteiskuytiä tai mitään jos se on noin vaikeaa. Meillä on autoja joilla kuskataan omat ja tarpeen mukaan muidenkin lapset mutta kenenkään kanssa en ala soittelemaan tai säätämään enkä lupaa mitään vakisysteemejä.

Tuollainen ihme kitinä on vain seurausta siitä ettei itse osaa pitää rajojaan ja kommunikoida.

Selän takana mammattelu tekee minusta ilkeän mutta ei hankalaa, kukaanhan ei tiedä miten veemäinen olen.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   5.5.25 15:33:21

Nähdäkseni sinä olet ainoa, joka täällä kitisee. Ja olen kyllä samaa mieltä siitä, että liian moni suomalainen on kasvatettu liian kiltiksi. Pitää oppia sanomaan todella rumasti, että sana menee kerralla perille.

Päivämäärä:   5.5.25 22:16:56

Minä en halua oppia sanomaan rumasti. Kyllä ihmisten pitää ymmärtää tavallista puhetta. Ei se ole mikään kommunikointi-ongelma, että lupaa vieraalle lapselle kyydin ja sanoo useita kertoja, ettei oma lapsi tarvitse kyytiä vaan kulkee mukanani. Ja että se vieraskin lapsi sopii kyytiin molempiin suuntiin.

Päivämäärä:   5.5.25 23:04:03

Ehkä säätöäidillä on jotain menneisyyden haamuja, jotka muistuttaa että aina pitää olla vastavuoroista.

Aloitus ja tuo takkiasia kuulostaa kyllä sille, että on yksinäinen ja koittaa "muka vahingossa" päästä käymään mutta ei näe sitä, että käytöksellä ajaa vaan muita pois.

Ihan mielenkiinnosta, äidin säädön takia siis takki katosi ja jouduitte ostamaan uuden?

Lähettäjä: Oooh 
Päivämäärä:   6.5.25 03:33:53

Muutaman minuutin luin aloitusta ja paria ekaa kommenttia ja sitten tajusin mihin tää liittyy :D

Päivämäärä:   6.5.25 07:28:22

Takki löytyi sattumalta ojasta, ja muutenkin on noita takkeja. Pointti oli se, että ei nuo säätämiset ainakaan millään tavalla auta mitään asioita.

Päivämäärä:   6.5.25 11:27:53

Juu hankalalta kuulostaa kanssakäyminen tuollaisen ihmisen kanssa.

Päivämäärä:   13.5.25 11:32:32

Eilen aloitti taas. Voi huooooh...

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   13.5.25 15:01:14

Pääset helpommalla, kun et suostu mihinkään säätämiseen. Tarjoat itsellesi sopivat vaihtoehdot ja säätäjä sitten ottaa tai jättää. Ja jo lähtökohtaisesti suunnittelet asiasi niin, että hoidat ne itse. Tunnut nyt ihan itse hankaloittavan elämääsi vielä lisää, kun lähdet mukaan noihin säätäjän juttuihin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.