Lähettäjä: hmm
Päivämäärä: 6.5.25 21:18:37
Sillähän ei ole mitään merkitystä minkä tasoinen hevonen on, jos ratsastaja on puska Ö tason ratsastaja.
Omat hevoseni on olleet heA tasoisia. On saanut hypätä, kunhan aloittaa pienistä ja mielellään valvovien silmien alla. Toisella ei enää mieluiten hyppäämistä. Ovat liikenne ja maastovarmoja eli saa maastoilla. Kumpaakin voi ajaa (eivät ole ex-ravureita tai edes ravirotuisia). Saa uittaa, saa mennä pelloille, saa mennä koulua, tehdä maastakäsin, saa käydä tunneilla ja aikaa ei ole rajattu. Päivät saa valita oman mielen mukaan jne.
Millään tällä ei ole merkitystä, kun ne ratsastajat itse ei ole kovin taitavia, niin kyse on kuitenkin ratselusta, ei edes ratsastamisesta. Aina löytyy jotain vikaa, jos itse eivät osaa pyytää. Tai ei suostuta ratsastamaan jos on kenkä lähtenyt, vaikkei se haittaa hevosta tai ratsastusta.
Maksu ollut maneesitallilla yleensä 25€, pitänyt siivota karsina/tarha, jos kova kiire, ei pakollista. Jos ei ole ollut maneesia, niin 20€ yleensä. Nyt 15€, koska vuokraaja nitisee hinnasta, kun eivät ole puitteet hänen mieleensä, vaikka kaikkia yllämainittua saa hevosten kanssa tehdä, kunhan mennään hevosen turvallisuus ja terveys edellä.
Vuokraajat myös kuvittelevat nykyään olevansa korvaamattomia, että siksi osa ns kiristänyt hintaa alas, vaikka hevoset voi ihan hyvin pitää vapaata vaikka viikon, jos siltä tuntuu. Minusta vain on ollut kiva ajatuksena, että hevonen voisi antaa muillekin jotain ja saisi hieman "kaurarahaa" hevoselle vuokrauksesta. Vuokrauksessa vastuu hevosesta kuitenkin omistajalla.
Yhden edesmenneen hevosen rikkoi vuokraaja, kuntoutin useamman vuoden sitä, eka ell olisi lopettanut. Tuon vuokraajan kanssa sattui ja tapahtui paljonkin ja minä hevosen omistajanahan se olen vastuussa kaikesta joten se vuokrahinta on aika pieni osa sen hevosen kuluja ja vuokraajat eivät sitoudu siihen, meillä omistajilla on se vastuu maksaa sen hevosen kulut, vaikkei sillä ratsastaisi 2 vuoteen tai jos kenttä ei ole ratsastuskunnossa koko talvena. Sama hinta se silti aina meille omistajille on. Ihan voi ostaa oman hevosen ja katsoa kuinka helposti löytää hyvän vuokraajan...
|