Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kauneus ei ole katsojan silmissä

Lähettäjä: Poikamiss 
Päivämäärä:   4.5.25 16:18:39

Esimerkiksi sellaiset lurppanaamaiset koirat, joiden iho rypyttyy joka puolella ja joiden huulet roikkuivat ällöttävinä, ovat ihan vain rumia. Se ei ole mielipidekysymys.

Re: Kauneus ei ole katsojan silmissä

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   4.5.25 16:31:40

Samaa mieltä noista koirista. En ymmärrä miten esim mopseja voidaan pitää söpöinä, kun näyttävät vain epämuodostuneilta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.5.25 16:37:31

Kyllä se jonkun silmään näyttää söpöltä eli on mielipidekysymys.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.5.25 16:41:52

Minusta ne ovat suloisia, joten kyllä se vaikuttaisi olevan katsojan silmässä.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   4.5.25 16:42:36

Miten perustelet, millainen on ruma ja millainen kaunis koira? Onko tähän jokin mittaustapa, vai onko se kuitenkin vain katsojan mielipide?

Omasta mielestäni kissat ovat kauniita ja koirat jotakuinkin ok.

Lähettäjä: Pippi 
Päivämäärä:   4.5.25 16:48:04

Minä tykkään perusajokoiran päästä, mutta minusta myös bokseri on kaunis, varsinkin jos naamassa on valkoinen maski. Liian puikkonokkaiset, kuten nykycolliet, venäjänvinttarit ei miellytä lainkaan. Bokseria lätämmät naamat ahdistaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.5.25 17:18:26

Mun mielestä ne on täydellisen näkösiä. Olipa

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   4.5.25 17:27:34

Kyllä sanonta vaan pitää paikkansa. Varmasti hämppiskin on komea/kaunis/ihana lajitoverinsa mielestä vaikka me ihmiset suurin osa pidetään niitä inhottavina ja rumina.

Päivämäärä:   4.5.25 17:33:57

Onko koirilla mitään preferenssejä, millaisen koiran kanssa ne mieluiten panevat? Onko omanrotuinen suosikki, vai onko niillä aivan omat kauneuskäsitykset?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   4.5.25 18:27:30

No ei eläimet välitä muusta kuin että pääsee pukille. Luonto tehnyt lajin jatkumaan.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   4.5.25 18:50:57

Eli aloittajan maku on absoluuttinen. Vähän kuin hänen tietonsa täydellisen parisuhteen muodostuksesta.

Päivämäärä:   4.5.25 19:02:15

Jos uroksen ympärillä on kolme kiimaista narttua, meneekö sitten nokkimisjärjestyksessä, kuka saa?

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   4.5.25 19:08:12

Kyllä moni niistäkin tykkää. Mun exällä oli lyttynaamakoiria ja lyttynaamat on omaan silmään niitä rumimpia koiria. Silti exä oli vähän väliä tunkemassa niitä omia koiriaan mun naamalle sanoin "katso nyt miten söpö se on". No ei ollut söpö ei, mutta kuka tykkää mistäkin.

"Jos uroksen ympärillä on kolme kiimaista narttua, meneekö sitten nokkimisjärjestyksessä, kuka saa?"

Todennäköisesti kaikki saa jos vaan uroksella kunto kestää ja jos nartut pystyvät olemaan sovussa eivätkä häädä toisiaan pois.

Lähettäjä: Poikamiss 
Päivämäärä:   4.5.25 19:11:37

"Eli aloittajan maku on absoluuttinen. Vähän kuin hänen tietonsa täydellisen parisuhteen muodostuksesta."

Aika lailla näin. Kysykää vain multa, jos tarvitsette varmaa tietoa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.5.25 19:17:08

Koirarodut ovat itse asiassa aivan loistava esimerkki siitä, että kauneus nimenomaan on katsojan silmässä.

Jokaiselle koirarodulle - niille kummallisimman näköisillekin - löytyy omat ihailijansa, joiden silmää ko. koira miellyttää.

Katsotaan sitten kiinanpalatsikoiraa, bullterrieriä, venäjänvinttikoiraa, shar peitä, englanninbulldoggia tai komondoria: tässä monta rotua, joiden ulkonäkö ei takuulla miellytä kaikkia, mutta niillekin löytyy silti paljon ihailijoita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.