Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koirametsät OK

Lähettäjä: Upp 
Päivämäärä:   4.5.25 11:50:00

Suomen paras koirametsä?

Re: Koirametsät OK

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.5.25 12:32:13

Kukaan tuskin on käynyt kaikkia kokeilemassa.

Ja mikä on kenellekin ”paras.”

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.5.25 12:38:09

Millainen on hyvä koirametsä? En ole itse käynyt, mutta lähelle on sellainen avautumassa ja ajattelin käydä. Kiinnostaa mikä siitä tekee hyvän.

Päivämäärä:   4.5.25 12:47:35

” Millainen on hyvä koirametsä?”

Riippuu ihan kysyjästä.

Mä haluan tarpeeksi ison, n. 3h riittää. Tykkään siitä, että metsä on mahdollisimman luonnontilassa, ei nyt ihan ryteikköä. Nuotiopaikka klapeineen, huussi. Kirves. Teräsharja ritilän puhdistamiseen, ehkä makkaratikut ja nokipannu.

Omassa lempparimetsässä on toki kans ihmisille ja koirille jotain herkkuja, kahvia ja teetä. Ketsuppia, sinappia ja vissyä kylmälaukussa alkukeväästä alkutalveen. Vettä kanisterissa niin kauan kun kelit sallii. Talouspaperia, puukkoja, otsalamppuja, istuma-alusia. Talvisin lumikengät, rattikelkka. Valurautapannu. Tuonne kun lähtee, niin oikeastaan riittää, että mukana on makkarapaketti.

Me varataan aina useampi tunti kerrallaan ja ollaan isolla porukalla. Paistetaan makkaraa tai muuta syötävää, joskus tehty lettuja. Keitetään kahvit ja syödään pullat. Koirat saa laukkoa keskenään.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.5.25 13:51:13

Yhdessä FB:n koiraryhmässä tuli vastaan tyyppi, joka on käynyt ainakin melko suuren osan Suomen koirametsistä ja suosikikseen maininnut Koirametsä Seesteisen. Myös Havukka Hideawayta joku kehui parhaaksi.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   4.5.25 13:53:57

Hyvä juttuaihe johonkin koiralehteen.

Lähettäjä: inka 
Päivämäärä:   4.5.25 14:30:17

Mikä olisi Oulun ja lähialueen alueen paras koirametsä?

Päivämäärä:   4.5.25 14:34:23

” Mikä olisi Oulun ja lähialueen alueen paras koirametsä?”

Kuvailin tuossa ylempänä juuri lempparimetsääni, löytyy Ylikiimingistä.

Oulun alueelta mulla on testaamatta vain Hiisi.

Lähettäjä: inka 
Päivämäärä:   4.5.25 14:51:29

Oletko piste käynyt Oulunsalon koirametsässä? Taitaa olla uusin.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   4.5.25 14:56:00

"Yhdessä FB:n koiraryhmässä tuli vastaan tyyppi, joka on käynyt ainakin melko suuren osan Suomen koirametsistä ja suosikikseen maininnut Koirametsä Seesteisen."

Nyt oli ehkä näkyvin mainos ikinä :D Seesteinen toki kärsii asiakaspulaa kun Turun seudulle tullut uusia parempia metsiä.

Päivämäärä:   4.5.25 15:00:23

” Oletko piste käynyt Oulunsalon koirametsässä? Taitaa olla uusin.”

Oon käynyt. Pieni alue, jossa se ”treenikenttä” vie tilaa vielä entisestään. Ei ”tuulikaappia”, joka isommalle porukalle on ihan ehdoton. Kostea paikka, ojia paljon.

Käytiin kerran, ei tarvitse uudelleen käydä.

Päivämäärä:   4.5.25 15:01:58

....: Okei, en tiedä mainostuksesta, koska itse en edes tiedä kummastakaan näistä koirametsästä missä sijaitsevat, enkä jaksanut alkaa tätä varten selvittelemään. Oletan, että aloittaja itse selvittää, kun on kerran kiinnostunut. (Ja muistin muuten väärin, tuo joka mainitsi Seesteisen suosikikseen, ei ehkä olekaan sama, joka on kiertänyt näitä enemmänkin. Tosin kyllä tuokin niitä on kierrellyt, muttei sentään suurta osaa, kuten alkuun väitin.)

Päivämäärä:   4.5.25 15:03:17

^^ Niin ja itse olen käynyt muistaakseni ainoastaan Sipoon koirametsässä, siis siinä joka on kaikille avoin eikä itselle varattava, joten en osaa valitettavasti omakohtaisesti mitään suositella.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   4.5.25 15:45:37

Hyvä koirametsä on sellainen johon pääsee autolla portille. Portti on helppokäyttöinen eli siitä selviää yhdellä kädellä. Pieni sisääntulo "aula", eli tuplaportti.

Huomioitu myös erittäin pienet koirat, eli pienikään ei voi mennä mistään ali tai läpi tai jäädä päästään kiinni esim. aitaan. Vaihteleva maasto, mielellään paljon pehmeää, nivelystävällistä pohjaa. Mahdollisuus huuhdella koiran tassut ja mahanalusta. Rauhallinen paikka, eli sellainen mikä ei ole minkään suositun reitin vieressä. Monet koirat arvostavat jotain kastautumismahdollisuutta kun juostessa tulee helposti kuuma.

Ihmisille puucee, laavu tai katos missä tavarat pysyy suojassa sateelta. Itse en kaipaa grilliä tai muuta tulipaikkaa. Käyn yleensä tunnin tai kahden tunnin vuoroissa.

Yrittäjä ei paljoa voi vaikuttaa kyiden määrään metsässään, mutta todennäköisyys käärmeen kohtaamisen tulisi olla pieni.

Helppo ja toimiva varaussysteemi. Kohtuullinen perutusmahdollisuus. Riittävä vaihtoaika asiakkaiden välille.

Laskutus voisi olla saapuneiden autojen mukaan, eli saman perheen koirat, oli heitä sitten yksi tai kuusi pääsisivät samalla hinnalla jos saapuvat yhdellä autolla.

Meillä on pidetty Seesteisestä ja Paimion koirametsästä. Molemmissa muuten aivan loistava asiakaspalvelu.

Päivämäärä:   4.5.25 15:49:46

Mä tykkään Koirakallion metsästä Jokioisilla. Yksi syy on se, että jos sulla on varaus vaikka klo 13-14, niin jo 12.45 saat lähteä autolta kävelemään sinne koirametsälle ja 14.15 pitää olla takas autolla. Seuraavan vuoro alkaa vasta klo 14.30 ja hän saa myös ne 15+15 min siirtymisaikoja. Ei tarvi siis pelätä, että törmää muihin.

Kävin Someron koirametsässä ja siellä sitten taas ei ollut tätä, jotenkin ärsyttävää, että kun menit parkkipaikalle, niin siellä oli vielä edellinen tekemässä lähtöä ja sama kun lähdit, niin seuraava oli siellä portilla jo odottelemassa. Mä kun en nimenomaan halua stressata siitä törmätäänkö joihinkin vieraisiin kun sen metsässäolon kuuluu olla stressitöntä aikaa. Tuonne en mene toiste.

Lähettäjä: TupaJumi 
Päivämäärä:   4.5.25 15:53:16

"Seuraavan vuoro alkaa vasta klo 14.30 ja hän saa myös ne 15+15 min siirtymisaikoja. Ei tarvi siis pelätä, että törmää muihin.

Kävin Someron koirametsässä ja siellä sitten taas ei ollut tätä, jotenkin ärsyttävää, että kun menit parkkipaikalle, niin siellä oli vielä edellinen tekemässä lähtöä ja sama kun lähdit, niin seuraava oli siellä portilla jo odottelemassa. Mä kun en nimenomaan halua stressata siitä törmätäänkö joihinkin vieraisiin kun sen metsässäolon kuuluu olla stressitöntä aikaa. Tuonne en mene toiste."

Kannattaa näin vakavassa käytöshäiriössä hankkia kiireellisesti käytöskouluttajan apua, siis oman nuppisi. Ei ole ihan tervettä lajityypllistä ihmisen käytöstä tommonen mielipuolinen lajitoverien pelko.

Päivämäärä:   4.5.25 16:02:26

Kannattaa ehkä opetella sisäistämään lukemansa asia ja olla hyökkäämättä muiden mielipidettä vastaan. Miksi osuu noin kovin oma mielipiteeni sinuun? Lapsellista hyökätä toisen milipiteen kimppuun noin kovin varsinkin kun aloittaja kyselee mielipiteitä. Kommenttisi arvo keskustelulle on nolla.

Päivämäärä:   4.5.25 16:26:10

"Koirametsät OK"

Hyvä, että tarkensit OK. Muuten kukaan ei ois arvannut aihetta

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   4.5.25 16:26:53

Seesteinen on kyllä suhteellisen varattu verrattuna moneen alueen muuhun metsään, niin voi olla oikeasti paras usean mielestä. Itse en ole sitä testannut, kun ollut aina varattuna kun olen itse ollut varaamassa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   4.5.25 16:28:43

Seesteisessä ei ole kunnon metsää vaan kulunut risukkopohja :(

Lähettäjä: Ju 
Päivämäärä:   4.5.25 16:29:28

Itse olen käynyt Sipoon koirametsässä, Östersundomin koirametsässä ja Koirametsä Rihlassa. Näistä Sipoo oli paras ja Östersundomin huonoin.

Touhu&temmellys kiinnostaisi, mutta he ovat tehneet varaamisesta (ja maksusta) hirveen hankalaa..

Päivämäärä:   4.5.25 16:33:09

” Mitä koirametsässä tehdään?”

Se on metsäalue, jonka voi vuokrata täysin omaan käyttöönsä. Pääasiassa koirien omistajat ovat näistä innostuneet, mutta saa sinne mennä ilman koiraakin.

Siellä ulkoillaan. Voi käveleskellä, juoksennella ja talvella vaikka lumikenkäillä. Nuotiolla voi valmistaa nokipannukahvit, makkarat tai vaikka letut. Voi olla yksin tai mukaan napata kaverit ja sukulaiset koirineen.

Päivämäärä:   4.5.25 16:34:17

Mihin katosi kommentti, johon vastasin?

Lähettäjä: Hippi 
Päivämäärä:   4.5.25 16:37:21

Inka: itse Oululaisena suosittelen Oulun Koirametsää. Nuo toisen yrittäjän tilpehöörit metsässä saivat minut lähinnä raivostumaan. Ei ole osattu ottaa isoja ja kekseliäitä koiria huomioon. Ei ole ok, että pitää koko ajan vahtia koiraa ettei revi mitään väärää kitusiinsa. Kaikki roikkuvat kiikut ym joutaisi polttaa. En mene tuonne enää.
Toinen juttu mitä ei tunnuta ymmärtävän on vesirapakot/"lammet", jotka ovat kesälämpimillä järkyttävää haisevaa kuralöllöä. Eräs yrittäjä jopa mainosti että heillä on sammakoita....ei näyttänyt tajuavan että ne ovat koirille myrkyllisiä. Seisovassa vedessä pesii järkyttävä määrä bakteereja. Virtaava puro olis ok.

Päivämäärä:   4.5.25 16:43:19

” Ei ole osattu ottaa isoja ja kekseliäitä koiria huomioon. Ei ole ok, että pitää koko ajan vahtia koiraa ettei revi mitään väärää kitusiinsa. Kaikki roikkuvat kiikut ym joutaisi polttaa.”

Kyseisellä yrittäjällä itsellään on suomenajokoiria ja itse en ole vielä kekseliäänpää rotua tavannut :D

Mutta mitä pahaa on laavun yläosassa olevissa kahdessa kannellisessa rassiassa, jossa on ihmisille karkkia tai koirille herkkuja? Ketsupit sun muut on suljetussa kylmälaukussa. Ei niiden ”tilpehöörien” ainakaan pitäisi olla ripoteltuna ympäri koirametsää kaikkien koirien saataville.

Mulla itsellä on erittäin ahneita ja ruokamotivoituneita koiria, eikä näiden kanssa ole ollut mitään ongelmaa, vaikka hyllyllä herkkuja onkin. Enemmän on itselläni ongelmia pitää näpit irti karkkirasiasta :D

Ja pakko kysyä, mikä on kiikussa niin pahaa, että pitäisi polttaa?

Lähettäjä: Hui 
Päivämäärä:   4.5.25 16:48:31

Jos metsässä on puukkoja ja kirveitä niin onhan ne sijoitettu niin etteivät lapset pääse niihin käsiksi????

Päivämäärä:   4.5.25 16:53:41

” Jos metsässä on puukkoja ja kirveitä niin onhan ne sijoitettu niin etteivät lapset pääse niihin käsiksi????”

Kirves yleensä on siellä, missä polttopuut säilytetään. Puukot roikkuvat nätisti laavun seinällä. Ei nämä minkään lapsilukon takana ole, mutta meillä päin lapsillakin on omat puukot. Toki niitä käytetään vain aikuisen valvonnassa.

Miten ajattelit vaikka syttöjä tehdä, jos metsässä ei ole yhtään teräasetta?

Päivämäärä:   4.5.25 16:58:21

Se että yrittäjällä on ajokoira tarkoittaa varmaan että kenenkään muun koira ei voi olla toisenlainen. Pitäisi huolehtia että metsä on turvallinen kaikille kun siitä kerran maksetaan.
Toisen puolesta sanon että teräaseita ei tarvita kun sytöt on valmiina.
Minä itse en nuotiota juuri koskaan käytä. Menen metsään ulkoilemaan ja treenaamaan koiriani rauhassa.

Päivämäärä:   4.5.25 17:00:21

Ja sen vielä sanon, että kukaan ei ole varmistamassa että edelliset käyttäjät laittavat puukot ja kirveet takaisin paikoilleen. Seuraavan tulijat 4v voi sen puukon löytää vaikka ilman tuppaa jostain. Vaarallista.

Päivämäärä:   4.5.25 17:02:06

” Toisen puolesta sanon että teräaseita ei tarvita kun sytöt on valmiina.
Minä itse en nuotiota juuri koskaan käytä. Menen metsään ulkoilemaan ja treenaamaan koiriani rauhassa.”

Miten ne sytöt sinne ilmestyvät? Itsekseenkö? Millä ne saadaan tehtyä? Ruuhkaisena päivänä ne voivat myös loppua kesken vaikka yrittäjä kävisikin aamulla tekemässä. Silloin on hyvä, että asiakkailla on mahdollisuus tehdä syttöjä itse iltavuoroilla. Itse olen saattanut naputella huvikseni seuraavillekin tulijoille.

Päivämäärä:   4.5.25 17:04:30

” Ja sen vielä sanon, että kukaan ei ole varmistamassa että edelliset käyttäjät laittavat puukot ja kirveet takaisin paikoilleen”

Juu ei ole ei. Sen tupettoman puukon voi löytää vaikka lasten leikkipuistosta ja sen vierestä käytetyn huumeruiskun.

Käyn viikoittain koirametsissä koirieni kanssa ja tähän asti on aina ollut todella siistiä ja tavarat paikoillaan. Harva koiraihminen haluaa puukkoa jättää lojumaan, ymmärrät varmaan miksi :D Toki vahinkoja ja unohduksia voi sattua, niiltä ei voida välttyä missään. Voihan sinne metsään vaikka joku kävijä pudottaa vahingossa puukkonsa!

Päivämäärä:   4.5.25 17:06:48

No tuolla meidän vakkaripaikassa on puuladossa aina iso kori syttöpuita ja lisäksi sytytyspaloja. Eivät varmasti lopu kesken.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   4.5.25 17:11:42

Anteeksi mutta miksi KOIRAmetsässä on kiikku??? Koiratko siinä kiikkuvat? Eläinrääkkäystä!

Päivämäärä:   4.5.25 17:15:02

” Anteeksi mutta miksi KOIRAmetsässä on kiikku??? Koiratko siinä kiikkuvat? Eläinrääkkäystä!”

Oon itse asiassa kiikkunut koirani kanssa kyseisessä metsässä. Hyppäsi kyytiin kesken kaiken. Varmaan kärsi paljon, soittakaa äkkiä elsu ja poliisi.

Kyseinen keinu on sellanen ”hämähäkkikiikku”, mukava siinä on ollut köllötellä, katsella taivaalle ja kuunnella linnunlaulua ja nuotion rätinää.

Lähettäjä: SportDg 
Päivämäärä:   4.5.25 17:18:58

Kylläpä . kovasti puollustaa. Ihan ok, mutta voisit silti hyväksyä etteivät kaikki ole samaa mieltä. Se, että sinun mielestäsi karkit, puukot ja kiikut kuuluvat koirametsään ei todellakaan ole kaikkien muidenkin mielipide.
Toiset menee metsään vetään karkkia ja makkaraa nassuun kun toiset menee treenaamaan käyttökoiriaan. Lähtökohdat siis kovin erilaiset.

Päivämäärä:   4.5.25 17:27:01

” Ihan ok, mutta voisit silti hyväksyä etteivät kaikki ole samaa mieltä.”

Mulle on ihan ok, jos joku ei tykkää. Mutta se on outoa, jos joku ei näe kellään tarvetta puukolle tai on sitä mieltä, että kiikut pitäisi _polttaa_??!

Lähettäjä: Etelä 
Päivämäärä:   4.5.25 17:27:50

Vaikea kysymys aloittajalla kun meitä ja tarpeita on niin moneksi. Vinttikoirat omistaja on kauhuissaan siitä mistä pystykorvan omistaja on mielissään kun taas jotkut arvostavat hyviä nuotiopaikkoja jne.
Itse en enää hehtaarin metsiin mene. Täytyy olla enemmän tilaa. Harmi kun kaikki isommat ovat pohjoisessa.

Lähettäjä: Hulivilirakki 
Päivämäärä:   4.5.25 17:35:28

Jos tarvitset puukon niin kannat sen mukanasi metsään. Piste.
Oma koirani hyppäsi koirametsässä päin riippumattoa ja tuli voltilla selkä edellä kenttään. Olin varma että nyt murtui selkä. Että on noissa turhissa häkkyröissä riskinsä.

Päivämäärä:   4.5.25 17:42:20

” Jos tarvitset puukon niin kannat sen mukanasi metsään. Piste.”

Pääsääntöisesti kannankin, koska se on terävämpi. Silti se on joskus unohtunut matkasta ja silloin oli kyllä oikein kiva, kun laavulta löytyi puukko. Piste.

” Oma koirani hyppäsi koirametsässä päin riippumattoa ja tuli voltilla selkä edellä kenttään. Olin varma että nyt murtui selkä. Että on noissa turhissa häkkyröissä riskinsä.”

Ja vinttikoirille ylipäätänsä tuollainen metsikkö on vaarallinen. Kaikkea voi sattua ja elämässä ylipäätänsä on riskejä :D

Päivämäärä:   4.5.25 17:47:31

No onko tarkoitus vammauttaa asiakkaita siis ottaa tietoisia riskejä vai ovatko nuo asiat vain yrittäjän tietämättömyyttä ja kannattaisi vaihtaa alaa?🤔

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.5.25 17:50:59

Jos koira vammautuu metsässä olevasta kiikusta tai riippumatosta, niin on kyllä vaikea uskoa sen selviytyvän hengissä paikassa, missä on risuja, kiviä, kantoja, ojia, aitoja tai mahdollisesti jopa koulutusvälineitä kuten renkaita, a-este tai hyppy.

Päivämäärä:   4.5.25 17:51:11

” No onko tarkoitus vammauttaa asiakkaita siis ottaa tietoisia riskejä vai ovatko nuo asiat vain yrittäjän tietämättömyyttä ja kannattaisi vaihtaa alaa?”

Eli kaikki koirametsät pelloiksi, koska vinttikoiran kanssa tuollainen metsä olisi tietoinen riski :D Ei hyvää päivää. Toki onhan se metsässä laukkaaminen muutoinkin vaarallista koiralle kuin koiralle, jos kaikkia mahdollisia riskejä alkaa miettimään.

Nuo hämähäkkikiikut tuolla metsässä on hyvin matalalla. Ja ei muutoinkaan verrattavissa riippumattoon, sillä tuohon kiikkuun koiralla on mahdollista hypätä ihan hyvin. Riippumattoon ei oikein ole mahdollista koiralla hypätä, sillä riippumatto kippaa ympäri.

Taisi metsän kävijät muutoinkin olla kiikkuun ihan tyytyväisiä, sillä niitähän on tuolla kaksi! ;)

Päivämäärä:   4.5.25 17:52:01

” Jos koira vammautuu metsässä olevasta kiikusta tai riippumatosta, niin on kyllä vaikea uskoa sen selviytyvän hengissä paikassa, missä on risuja, kiviä, kantoja, ojia, aitoja tai mahdollisesti jopa koulutusvälineitä kuten renkaita, a-este tai hyppy.”

Tämä.

Koiran voi toki kääriä pumpuliin ja kuplamuoviin, mutta kannattaako silloin mennä metsään ollenkaan.

Päivämäärä:   4.5.25 17:55:23

Ei minulla ole vinttikoirat. Kaikki kiinteä on ok, mutta tuommoiset roikkuvat köysihässäkät eivät minun mielestäni kuulu koirametsään.
. on varmaan yrittäjä itse kun noin kovasti pitää olla kiukkuamassa muiden mielipiteistä.

Päivämäärä:   4.5.25 17:56:04

Siis vinttikoiria...

Päivämäärä:   4.5.25 18:12:22

” . on varmaan yrittäjä itse kun noin kovasti pitää olla kiukkuamassa muiden mielipiteistä.”

Noup, ei ole mitään yhteyksiä kyseiseen yrittäjään.

Tuo Hipin ensimmäinen viesti loi mielestäni vain hyvin väärän kuvan tilpehööreistä. Ihan kun siellä jotenkin vapaana olisi saatavilla koirille kaikkea syötävää ja pitäisi koko vuoron ajan vain vahtia, ette koira syö mitään.

Lähettäjä: mau 
Päivämäärä:   4.5.25 18:16:38

Purkka lensi suustani lattialle kun tätä(kin) ketjua luin. Olette korvaamattomia.

Lähettäjä: :c 
Päivämäärä:   4.5.25 18:35:17

Siis missä Oulun alueen(?) koirametsässä on kiikku? Luulin jo käyneeni kaikissa, mutta en näköjään. :D

Päivämäärä:   4.5.25 18:35:53

” Siis missä Oulun alueen(?) koirametsässä on kiikku? Luulin jo käyneeni kaikissa, mutta en näköjään. :D”

Ylikiimingissä, sellaisia hämähäkkikiikkuja kaksi.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   4.5.25 18:41:14

"Ja sen vielä sanon, että kukaan ei ole varmistamassa että edelliset käyttäjät laittavat puukot ja kirveet takaisin paikoilleen. Seuraavan tulijat 4v voi sen puukon löytää vaikka ilman tuppaa jostain. Vaarallista."

Ei sinne koirametsään ole pakko viedä sitä 4v tulijaa jos asia pelottaa. Ei kannata liikkua myöskään missään laavuilla tms, aika paljon niihin unohdettuja puukkoja näkee. Itseltäkin jokunen tulentekopaikoille unohtunut. Voisi unohtua myös vaikka sinne koirametsään jos sinne oma puukko pitäisi mukaan ottaa.

Mun vakikoirametsässä on riippumattoja ja ne on kyllä ihan super. Kiva töiden jälkeen pakata koirat autoon, ajaa koirametsään ja löhötä riippumatossa kun koirat väsyttävät itse itsensä. Riippumattoja päin juoksevat koirat voinee juoksuttaa sitten jossain muualla. Onhan koirametsässä yleensä puitakin ja on niihinkin päin juosseita koiria jopa kuollut, eli reikäpäänä eteensä katsomatta juokseville koirille ylipäätään se metsä on vaarallinen paikka. Kaverinkin koira joskus juoksi päin jotain risua ja aika syvälle koiran sisään se pieni oksakin upposi, onneksi ei mihinkään pahaan kohtaan. Ja toisaalta pellossa voi olla kuoppa johon jalka voi vauhdissa sujahtaa ja siinäkin voi käydä pahasti. Kyllä se elämä on vaaroja täynnä.

Lähettäjä: Buudeli 
Päivämäärä:   4.5.25 18:53:00

Minä oon käynyt kaikissa Oulun lähistön metsissä ja nyt valitan niistä kaikista aakkosjärjestyksessä:

Havukka Hideway: liian vaikea nimi. Liian pieni. Kaukana.

Joutsenharjun koirametsä: eksyin matkalla metsään (600m suunnistamista). Lopulta kun pääsin perille piti lähteä pois kun oli kiire toisaalle. Onneksi metsä oli niin pieni että sen näki kokonaan jo portilta ja koirs sai liikuntaa matkalla metsään.

Kempeleen koirametsä: märkää suota ja isoja ojia. Joku sanoi että käärmeitä on paljon.

Koirametsä Hiisi: märkää, punkkeja ja vesakko raivattu väärin.

Muhoksen koirametsä: liian pieni, omistajalla oli parempaa tekemistä kuin vastata kysymyksiini.

Oulun koirametsä(t): liikaa käpyjä. Eksyin toiseen. En tykkää eksyä.

Oulunsalon koirametsä: märkää vitikkoa, pieni ja punkkeja

Ylikiimingin koirametsä: liian kaukana. Puukkoja lapsille.

Päivämäärä:   4.5.25 19:00:38

Buudeli: Mä luulin kans käyneeni kaikissa Oulun alueen metsissä, mutta Havukka Hidewaysta en oo kuullutkaan. Eli mainostus heillä epäonnistunut myös!

Lähettäjä: :c 
Päivämäärä:   5.5.25 09:06:03

”Joutsenharjun koirametsä: eksyin matkalla metsään (600m suunnistamista). Lopulta kun pääsin perille piti lähteä pois kun oli kiire toisaalle. Onneksi metsä oli niin pieni että sen näki kokonaan jo portilta ja koirs sai liikuntaa matkalla metsään.”

Tässä miinus tuo sijainti. Jos menen koirametsään, haluan olla siellä rauhassa. Tästä menee meidän vakkari lenkkireitti melkein aidanviertä. :D Lisäksi maastopyöräilijät käyttävät niitä ihan vieressä meneviä reittejä.

Lähettäjä: qwerty 
Päivämäärä:   5.5.25 09:23:39

Itse olen käynyt koiran ja sen kavereiden kanssa sipoon koirametsässä, ei mennyt jatkoon ja touhun ja temmellyksen kahdella eri 5 hehtaarin koirametsässä, ne menee jatkoon. Ainoa miinus on hankala ajanvaraus ja maksaminen.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   5.5.25 09:28:45

Siis ei j*malauta.
Lukekaahan nämä kommentit sillä ajatuksella että olisitte itse perustamassa koirametsää.

Kun on näin hemmetin vaikeata ihmisille niin äänestän jokaikisen koirametsän lopettamista. Mitään ei osata enää arvostaa!

Päivämäärä:   5.5.25 09:36:54

^Niin, asiakkaita on erilaisia.

Minä henkilökohtaisesti en tarvitsisi sinne metsään mitään muuta kuin ne selkeästi merkityt aidat. Mua ei kiinnosta kiikut, kodat, vessat, vesipisteet tai muut tilpehöörit. En myöskään haluaisi maksaa niistä, kun en niitä todellakaan käytä. Ymmärrän kuitenkin, että joku muu niitä käyttää ja haluaa niistä maksaa.

Mun toiveena olisi, että tähän mun alueelle tulisi tuollainen riittävän iso kodaton ja pelkistetty metsä mikä olisi kohtuuhintainen. Tuskin vaan on tulossa, kun noista tilpehööreistä voi sitten pyytää enemmän rahaa.

Mä olen pari kertaa käyttänyt omaani vähän kauempana koirametsässä kaverin kanssa leikkimässä, ja toisella kerralla mun koirani törmäsi aitaan. Aitoja ei oltu merkitty tarpeeksi selkeästi ja näkyvästi. Metsän nimeä en viitsi mainita, ettei tule paskaa niskaan mistään suunnasta. Siihen jäi ainakin toistaiseksi meidän koirametsäkäynnit.

Päivämäärä:   5.5.25 10:47:27

”Mun toiveena olisi, että tähän mun alueelle tulisi tuollainen riittävän iso kodaton ja pelkistetty metsä mikä olisi kohtuuhintainen. Tuskin vaan on tulossa, kun noista tilpehööreistä voi sitten pyytää enemmän rahaa. ”

Niin parastahan tässä on, että ainakin tuo Ylikiimingin tilpehöörimetsä on ehdottomasti Oulun alueen halvin. Kaksi tuntia vapaalla koiramäärällä maksaa tuolla 45e ja monissa muissa paikoissa 60-65e. Sen verran suuri hintaero, että ei edes häviä polttoaineissa kun ajelee Ylikiiminkiin asti :D

Joutsenharjun hintapolitiikka oli niin mielenkiintoinen, että en ymmärrä sitä vieläkään.

Päivämäärä:   5.5.25 11:02:43

Mä en asu Oulussa, enkä lähelläkään koko Oulua, niin mulla ei ole mitään käsitystä sen suunnan hinnoista.

Mulla kipuraja hinnassa menee suurinpiirtein siinä 20e/h. En ala maksamaan tunnista enemmän kuin mitä on mun tuntipalkkani töissä. Mielummin sitten ajan vaikka koirien kanssa uimalaan ja vien ne sinne.

Päivämäärä:   5.5.25 11:06:10

”Mä en asu Oulussa, enkä lähelläkään koko Oulua, niin mulla ei ole mitään käsitystä sen suunnan hinnoista.

Mulla kipuraja hinnassa menee suurinpiirtein siinä 20e/h”

Kannattaakin siis katsoa sieltä sun suunnalta kans vähän syrjemmässä olevaa metsää! Pääsääntöisesti ne on halvempia, vaikka tilpehööriä olisikin.

Monissa metsissä myös yötunnit (vaikka 21-08) on halvempia, joten siinä voi kans säästää.

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   5.5.25 11:15:44

"Mun toiveena olisi, että tähän mun alueelle tulisi tuollainen riittävän iso kodaton ja pelkistetty metsä mikä olisi kohtuuhintainen. Tuskin vaan on tulossa, kun noista tilpehööreistä voi sitten pyytää enemmän rahaa."

En tiiä, missä asut ja mikä on riittävän iso, mutta koirametsä Rihlassa (Kangasalla) ei ole kuin yksi pöytä ja tuolit siinä ympärillä. Muuten on sitä metsää, jossa on aidat ympärillä. Pari roskista siellä täällä. 10e / 30 min.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   5.5.25 11:29:55

Palvelun, varustetason ja turvallisuuden pitäisi olla kuin hotellissa, maaston täydellistä kuin paratiisissa, ja muita koiria ei saisi kohdata edes aitauksen ulkopuolella vaihdossa. Tämä 20 e/h.

Enpä ajattele enää, että siinä mukava bisnes.

Lähettäjä: Oululainen 
Päivämäärä:   5.5.25 11:31:30

Oulun lähistössä muhoksen koirametsä on meidän suosikki. Toki siihen vaikuttaa myös hinta, kaikki saman talouden koirat yhdellä maksulla. Toisessa lähialueen puistossa 2 koiraa 20e ja 5 koiraa (vaikka saman talouden) 40e. Juu ei...

Minulle ja minun koirille puisto on riittävän iso, toisessa päässä on vähän korkeusvaihtelua, on mahdollisuus paistaa makkaraa, taisi olla mahdollisuus riippumattoon jne, mutta se eivät ole koko ajan paikallaan, vaan käyttäjä voi laittaa oman vuoron ajaksi. Puinen kiikku on, mutta se on aika korkealla, eikä siinä näkynyt hampaan jälkiä, joten aika harva koira taitaa olla siinä hampaat irvessä roikkumassa. Metsä on viihtyisä ja sinne on mukava mennä viettämään aikaa. Laavu on toisella puolella metsää, joten toinen puoli on hyvin metsikköä. Polkuja toki on. Pidän myös siitä, että metsä on rauhallisella paikalla, eikä liikennettä käytännössä ole.

En kaipaa jättisuurta metsää ja tuollakin välillä hukkaa koiransa. :D

Lähettäjä: RR 
Päivämäärä:   5.5.25 11:37:35

En lukenut kaikkia kommentteja, mutta näin vinttien omistajana mieluiten pelto. Jos on metsää, niin sitten ei tosiaan mitään pusikkoa ja ryteikköä. Sopii varmasti hidasvauhtisille nuuskijoille, mutta kun vauhtia on, niin en halua olla reissun jälkeen tikkaamassa reikiä eläinlääkärillä.
Mäykkyjen kanssa sitten pakovarma aita, mikä on kunnolla maassa kiinni niin, ettei alla ole rakoja, mistä sujahtaa. Nämä ryteikköiseen metsään pystytetyt sitä harvoin on.
En tarvi mitään laavuja, grillikotia, keinuja, riippumattoja, kirveitä enkä puukkoja. Kävelen itse koko ajan koirien kanssa, koska se on mulle vähän se idea niiden juoksuttamisessa, että mennään yhdessä.

Lähettäjä: Mummo 
Päivämäärä:   5.5.25 13:10:53

Onpa Oulussa halpaa! Täällä pitää maksaa 40€ vaikka menen yhden koiran kanssa! Aika harvalla on 5 omaa koiraa, joten se on sitten voi voi jos ei ole pätäkkää maksaa kaikkien ulkoilusta!

Lähettäjä: Mummo 
Päivämäärä:   5.5.25 13:14:22

Minä en ymmärrä tuota valitusta että parkkipaikalla näkee toisia. Onko sinne pakko tunkea 5min ennen ja olla metsässä viimeiselle minuutille???
Jos ei halua muita nähdä niin saapuu 10min myöhässä ja lähtee 10min ajoissa. Varaa vaikka 2h ja käyttää siitä vain tunnin niin ei tartte muita nähdä!

Lähettäjä: Varsinais-suomi 
Päivämäärä:   5.5.25 13:25:23

Nousiaisten Seesteinen on oikea metsä, tykkään muttei lemppari.

Mynämäen puolella on kasitien lähellä koirametsä, joka taitaa olla oma henkilökohtainen suosikki. Pirkanmaalla tykkään valtavasti Petvillan iiiisosta pellosta, on tilaa juosta. Siellä on koirien oma kahluuallas (uimalammen saa erikseen vuokrattua) ja rakennettuja kiipeilyjuttuja, yksi itse tehty kumpare on myös, muuten se on tasaista peltoa.

Mynämäen koirametsä ja Petvillan pelto on omat lempparit.

Päivämäärä:   5.5.25 14:29:58

Mummo: kyse ei ole siitä, että löytyykö pätäkkää vai ei. Vaan periaatteesta. En koe saavani rahoilleni vastiketta, vaikka joudun maksamaan puolet enemmän kuin naapurin Pirjo. Meillä on piha, jossa koirat saavat juosta ja tavallisessa metsässäkin käydään päivittäin. Miksi maksaisin maksamisen ilosta? Yrittäjät eivät käytä minun tai vastaavien koiranomistajien takia yhtään enempää aikaa. 40e tunti on aika iso tuntipalkka. Rahaa saisivat kyitenkin enemmän, jos käyttöaste olisi korkeampi. Valintoja, joita yrittäjät voivat tehdä, mutta niin myös me metsien käyttäjät.

Ajelen mielelläni Muhokselle asti ja käytän heidän siistiä koirametsää koirieni kanssa.

Päivämäärä:   5.5.25 14:34:17

” Yrittäjät eivät käytä minun tai vastaavien koiranomistajien takia yhtään enempää aikaa. 40e tunti on aika iso tuntipalkka. Rahaa saisivat kyitenkin enemmän, jos käyttöaste olisi korkeampi. Valintoja, joita yrittäjät voivat tehdä, mutta niin myös me metsien käyttäjät.”

Kyllähän koirien määrä vaikuttaa paljonkin. Mitä enemmän koiria, sitä enemmän siivottavaa paskaa. On pikkusen eri siivota yhden koiran jäljiltä kuin seitsämän koiran jäljiltä :D

Päivämäärä:   5.5.25 14:34:54

Ja ihan kuin yrittäjä saisi tuon koko 40 euroa tuntipalkaksi itselleen :DD

Päivämäärä:   5.5.25 14:37:52

Koirametsässä jokainen siivoaa oman koiransa paskat.. ja jos paskan määrän mukaan aletaan hinnoittelemaan, niin minun koirat ei pasko yhdessä edes niin paljon kuin yksi kultainennoutaja :D

Hinnoitteluun en tarvi enempää kommenttia. En tule maksamaan puolta enempää, vaikka sitä kuinka puolustellaan.

Päivämäärä:   5.5.25 14:39:37

” Koirametsässä jokainen siivoaa oman koiransa paskat..”

Juu niin koirapuistossakin.. kunnes heräsit todellisuuteen.

” minun koirat ei pasko yhdessä edes niin paljon kuin yksi kultainennoutaja :D”

Yksi iso kasa on helpompi kerätä kuin monta pientä.

Päivämäärä:   5.5.25 14:42:09

Vaikka sinä et kerää, niin minä kerään. Nollasta eurosta jää vielä vähemmän käteen. ;)

Päivämäärä:   5.5.25 14:44:30

” Vaikka sinä et kerää, niin minä kerään. Nollasta eurosta jää vielä vähemmän käteen. ;)”

Ajattelitko siis, että vuokrahinta pitäisi palauttaa heille, jotka jätökset tunnollisesti keräävät? Vai laskutetaanko tuplahinta heiltä, jotka keräämättä jättävät? :D

Pakkohan vuokra on kerätä kaikilta, jotka metsään haluavat mennä.

Päivämäärä:   5.5.25 14:49:09

Menee vissiin tunteisiin, kun alat keksimään asioita omasta päästä.

Päivämäärä:   5.5.25 14:54:23

” Menee vissiin tunteisiin, kun alat keksimään asioita omasta päästä.”

Siis mikä tämä nykypäivän juttu on, että keskustelun vastapuolella menee aina tunteisiin? Siis miksi mulla menisi tunteisiin se, että haluat käydä Muhoksella koirametsässä, koska se on halvin? :D Mulla on muutama satakilometriä Muhokselle matkaa. Olettaen, että Muhos on jossain Oulun nurkilla.

Yritin vain selventää, että miksi useamman koiran omistajat joutuvat maksamaan isompaa hintaa. Sille on ihan syynsä.

Lähettäjä: Yyh 
Päivämäärä:   5.5.25 16:18:25

Minä haluan, että kaikki viisi hevostani saavat käyttää maneesia yhden hinnalla!

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   5.5.25 16:36:12

Minä en ymmärrä miksi yhden talouden koirat pääsee halvemmalla kuin kahden talouden koirat? Mihin tuo perustuu? Mitä väliä sillä on kuka ne koirat omistaa?

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   5.5.25 16:58:14

Kellään kokemusta Heinolan koirametsästä?

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   5.5.25 20:58:53

Minun lemppari on Paraisten koirametsä, vaikka sinne meneminen on vähän ärsyttävää. Rantalaukan koirametsä voi myöhemmin vielä viedä voiton. Muut Varsinais-Suomessa on turhan pieniä.

Päivämäärä:   5.5.25 21:24:23

Joo mä en myös ymmärrä hinnottelussa tuota talouksien mukaan jakamista. Kaksi koiraa on kaksi koiraa, omisti ne sitten yksi henkilö tai kaksi henkilöä. Mielellään tekisi treffejä kaverikoirien kanssa metsään, mutta ärsyttää maksaa yhteensä melkein tuplahinta metsän käytöstä.

Päivämäärä:   5.5.25 21:25:22

Yyh: Jos vuokraat maneesin sinun yksityiseen käyttöön tunniksi, niin maksatko siitä sen mukaan, ratsastatko yhden, kaksi vai kolme hevosta sen aikana?

Lähettäjä: Jessis!!! 
Päivämäärä:   5.5.25 21:31:20

. Ei tunnu ymmärtävän kuinka paljon tuollaisena metsän ostaminen ja rakentaminen maksaa! Mitä parempi metsä (maa, puusto, pinta-ala, etäisyys kaupungista, jne), sitä enemmä on hintaa maalla. Pelkkä maa maksaa kymmeniä - ellei satoja tuhansia euroja ja toisen mokoman saa laittaa rakentamiseen. Ja sitten tietenkin joku kaltaisesi tollo tulee itkemään, että puoli-ilmaiseksi pitäisi saada käyttää. Mene koirapuistoon - se ei maksa mitään.

Päivämäärä:   5.5.25 21:31:36

Onko jossain siis hinnoiteltu, että ”yhden talouden koirat määrästä riippumatta 20e/h ja kahden talouden koirat määrästä riippumatta 30e/h” tyyppisesti?

Meilläpäin hinnoittelut on esim. 1-4 koiraa TAI saman talouden koirat 20e/h. Tällöin talouksia voi olla vaikka neljä, jos kaikilla on yksi koira. Kumminkin tuolla ”saman talouden koirat” -alennuksella saadaan hintaa alemmas useamman koiran omistajalta ja näin ollen hänet todennäköisemmin asiakkaaksi.

Ja lisäksi vakioasiakkaat voivat saada omia diilejä. Me esimerkiksi käydään kolmen talouden kesken joka viikko samassa metsässä ja vaikka koiria on reippaasti yli neljä, niin saadaan tulla ”1-4 tai saman talouden koirat” -hinnalla. Tämäkin tuli ihan yrittäjän aloitteesta, pitkään maksettiin ”vapaa koiramäärä” -hintaa. ;)

Päivämäärä:   5.5.25 21:33:02

Ja minä olen sitä mieltä, että kouramäärän mukaan hinta. Ihan sama kenen ne piskit ovat.

Päivämäärä:   5.5.25 21:34:54

Miksi yrittäjän kannattaisi päästää enemmän kuluttajia metsään samalla hinnalla? Paskaa enemmän, roskia enemmän, pohjan kulutusta enemmän jne...

Päivämäärä:   5.5.25 21:37:55

. Joutsenharju on hinnoitellut juuri noin

Päivämäärä:   5.5.25 21:49:14

"Onko jossain siis hinnoiteltu, että ”yhden talouden koirat määrästä riippumatta 20e/h ja kahden talouden koirat määrästä riippumatta 30e/h” tyyppisesti?"

Kyllä!

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   5.5.25 21:56:50

Tiet on usein yksityisteitä, ja silloin automäärä on ratkaiseva tekijä.

Itse pidin Paraisten metsää painajaisena. Oltiin siellä aikana, jolloin jäteasema ei ollut auki. Auto tien varteen parkkiin. Koirat ulos takaluukusta. Ne joutui siitä ajoradalle, ja mulla on pieniä koiria. Sitten kipitettiin tien laidalla jonkin matkaa, jotta päästiin oikean tien haaraan. Sama tietty takaisin tulessa. Ei todellakaan jatkoon. Silloin kun jäteasema on auki pääsee portille ja sieltä pois.

Lähettäjä: Soutti 
Päivämäärä:   5.5.25 22:11:10

Tie ja parkkipaikat pitää olla kunnossa!
Ei todellakaan mitään suunnistamista pitkin metsiä vaan tie perille asti ja kunnon parkkipaikka portin edessä.

Lähettäjä: Pillimehu 
Päivämäärä:   5.5.25 22:46:34

Tämä kyseinen ala on niin villi länsi kuin olla voi. Vähän niinku yllätysmuna. Koskaan et tiedä mitä rahallasi saat😅

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   6.5.25 15:55:52

Näinpä.

Päivämäärä:   6.5.25 16:52:28

” Tämä kyseinen ala on niin villi länsi kuin olla voi.”

Niin. Veikkaisin, että suurin osa tekee metsän ensisijaisesti itselleen ja koirilleen. Siinä sivussa sitten vuokrataan, jotta jotain euroja tulisi takaisin päin.

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   6.5.25 22:03:16

Havukka on koirametsäksi melko pieni, mutta hyvin hoidettu. Omistajat selvästi haluavat pitää paikan siistinä ja laadukkaana. Siellä on myös mahdollisuus saunomiseen ja yöpymiseen.

Lähettäjä: purkkatukka 
Päivämäärä:   6.5.25 23:30:37

"Purkka lensi suustani lattialle kun tätä(kin) ketjua luin. Olette korvaamattomia." 😂
Tää!

Hyvä et metsiä löytyy erillaisia, jokaiselle sitten sellainen mistä tykkää mutta nyt kun niitä alkaa joka toinen väsäämään, syövät toisiltaan leivän ja kaikki kärsii lopulta 🤔

Koirat ja itse tykkään 2-3hehtaarin metsästä, missä korkeintaan se laavu ja paikka istua hetkeksi. Koirille ne on tehty eikä huvikeskukseksi ihmisille.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   6.5.25 23:32:01

"Tämä kyseinen ala on niin villi länsi kuin olla voi"

Varmaan silloin jos vaatimuksena on sitä tätä ja tuota.
Kun menen koirametsään, odotus on että pääsen koiran kanssa aidatulle alueelle missä on turvallista päästää koira vapaaksi.
Sitä vartenhan ne alunperin on tehty.
Ei tivolilaitteiksi.

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   7.5.25 10:38:35

Minusta on hyvä, että tarjolla on monenlaisia paikkoja. Jos on aidattu alue eikä muuta, voi ehkä kilpailla hinnalla. Osa taas ehkä yrittää erottautua sillä, että tarjolla on muutakin kuin se ydinasia eli aidattu metsä.

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   7.5.25 17:42:15

Oulun parasta joku kyseli niin sanon että Oulun Koirametsä. Itse tykkään metsä 2:sta enemmän vanhan sekametsän vuoksi, mutta monet tuntuvat tykkäävän 1 metsästä kun se on oikeastaan pelkkää männikköä.
Molemmat metsät ovat isoja (4ha), ne ovat turvallisia. Kaikki tarpeellinen löytyy (laavu, tulipaikka, puut, huussi, ym) ja sitten on erilaisia temppu/leikki/treenipaikkoja koirille. Valmiit, helppokulkuiset, talvella huolletut reitit, joilla kulkee myös lastenvaunut + pienempiä polkuja lisäksi.
Iso plussa on helppo saavutettavuus eli perille asti menee hyvät tiet ja porteilla on koirametsän omat isot parkkipaikat.
Huipusta asiakaspalvelusta erityisbonusta!🥰

Päivämäärä:   7.5.25 18:18:44

”Valmiit, helppokulkuiset, talvella huolletut reitit, joilla kulkee myös lastenvaunut”

Onko tämä enää ees metsää?

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   7.5.25 18:51:39

Kyllä koirametsät ovat ihan OK!

:))

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   7.5.25 19:06:19

No voi tuolla samoilla metsässäkin jos haluaa tilaa on mennä missä tykkää. Ei ole pakko käyttää reittejä. Reitit itsessään ovat luonnon pohjaa eli mukavia kulkea.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.5.25 20:04:29

Makuasioita itse tykkään että:
- autolla pääsee lähelle
- vaihteleva maasto, mutta turvallinen (ei siis mitään kalliossa yhtäkkiä olevia reikiä tms)
- kokoa sen verran että tulee tunne että oikeasti on metsässä eikä vain aitauksessa
- hyvät aidat
- reilu siirtymäaika aikojen välissä

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.