Lähettäjä: Omalla
Päivämäärä: 4.5.25 08:52:02
Ajattelin kirjoittaa aiheesta, koska todella usein kuulee, että "kukaan ei riitele yksin". Poikkeuksena tästä kuitenkin on narsisti, he pystyvät riitelemään yksinkin.
Esimerkkinä tämän aamuinen tapaus. Narsisti oli eilen toivonut, että toimisimme tavalla a. Aamulla vielä varmistin, että onko tämä hänen toiveensa nyt vielä varmasti voimassa (koska jos olisin vain tehnyt kuten eilen oli sovittu, mieli olisikin luultavasti muuttunut yön aikana ja olisin tehnyt väärin kun olisin tehnyt sovitusti).
Hän vahvisti, kyllä, tehdään kuten hän oli eilen toivonut.
Seuraavaksi tuli seuraava toive (varmaan koska oli saanut ensimmäisen tahtonsa läpi) ja se oli jo sen verran epäreilu ja koin hänen ajavan minut "ansaan", että sanoin että se ei valitettavasti käy. Pidin omista rajoistani kiinni ja olisin toiminut sen mukaan miten on sovittu (lähinnä hänen toiveestaan).
Tästä tulikin sitten kynnyskysymys ja varmaan joku arvovaltakiista -narsistin osalta. Omalta osaltani käyttäydyin mielestäni kuten pitääkin. En provosoitunut (yritystä oli), en lähtenyt mukaan mihinkään provosointiyityksiin, pysyin rauhallisena, asiallisena, en riidellyt, en kommentoinut kuin asiaa.
Mitä tekee narsisti. Huutaa, raivoaa, sekoittaa asioita, provosoi, menee henkilökohtaisuuksiin, muuttaa kaikki tehdyt suunnitelmat ja tekee kaiken päinvastoin kuin on sovittu. Syyttää minua jatkuvasta riitelystä.
Kaikki tehdyt suunnitelmat pyörretään. Minä olen ilkeä (kun pidän rajat).
|